Abi

Miks kasutada auto24.ee-d?

1) auto24.ee-d külastab päevas suurusjärgus 80 000 - 100 000 inimest, kes teevad päeva jooksul 2 000 000 lehevaatamist. Nädalas külastab auto24.ee-d 400 000 inimest, kes vaatavad auto24.ee lehti kokku 14 miljonil korral.

2) auto24.ee-d kasutab umbes 430 autopoodi, kes sisestavad siia kõik oma kuulutused.

3) auto24.ee on külastatavaim kuulutuste keskkond Eestis (14 miljonit lehevaatamist ja 400 000 kasutajat nädalas). Lähemad konkurendid (kuulutustelehtede veebiversioonid) jäävad lehevaatamiste arvult maha üle 5 korra.

4) auto24.ee foorum on Eesti autofoorumitest aktiivseim, kokku on siia postitatud umbes 1 200 000 sõnumit. Foorumi aktiivsuse kasv jätkub: päevas lisandub umbes 200 sõnumit.

Kuulutuse sisestamine

Kui oled auto24.ee registreerunud kasutaja, logi oma kasutajanime ja parooli kasutades auto24.ee keskkonda sisse ning kliki ülemisel menüüribal lingil Kuuluta ning vali avaneval lehel sobiva kuulutuse liigi juures endale meelepärane tüüp (ost, müük).

Kuulutada saab ka eelnevalt registreerumata. Sel juhul tuleb kuulutamise lehel enne kuulutuse sisu sisestamist vastavatel väljadel sisestada oma kontaktandmed ning valida kasutajanimi ja parool. Pärast kuulutuse sisestamist olete registreerunud kasutaja ning saate edaspidi samade kasutajaandmetega auto24.ee keskkonda sisse logida.

Sõiduki müügikuulutuse sisestamise ankeedil tuleb ära täita väljad sõiduki kohta ning sisestada õiged müüja kontaktandmed. Lisavarustuse märkimiseks kasuta juba etteantud varustuse märgistamist. Kui auto24.ee loetelust puudub mõni lisavarustus, siis lisa see lisavarustuse lõpus olevasse tekstikasti. Andmed salvestatakse pärast Salvesta ja edasi nupu vajutamist.

Piltide sisestamine toimub järgmisel lehel. Selleks peavad teil olema arvutis salvestatud digitaalsed pildid müüdavast objektist. Piltide lisamiseks vajutage nuppu Browse ja valige soovitud pildifail. Tavakuulutusi saab sisestada ka ilma piltideta.

Kui ka pildid on lisatud, siis vajutage nuppu Salvesta ja edasi.

Järgnevalt saate valida kuulutuse põhitoote ehk kuulutamise perioodi ning vajadusel tellida lisaks teisi teenuseid (näiteks Kuulutus avalehtedele).

Kui tooted on tellitud, siis vajutage nuppu Sooritan tellimuse.

Nüüd ilmub Minu kuulutused leheküljele (link asub Minu konto leheküljel) sisestatud kuulutus ning info selle kuulutuse kohta. Sellel lehel saate oma kuulutust vaadata, muuta ja kustutada.

Selleks et kuulutus muutuks aktiivseks ning kajastuks otsingutulemustes, tuleb maksta kuulutuse eest tasu. Selleks vajutage leheküljel Minu kuulutused nuppu Maksan. Kuulutus aktiveerub pärast arve tasumise märke jõudmist andmebaasi (nt kui maksta pangalingiga, siis pärast Tagasi kaupmehe juurde nupule vajutamist süsteemi tagasi jõudes selline märge lisatakse).

Kuulutuse eest tasumine
  • Internetipangas (pangalingiga)

    Pangalingiga on võimalik maksta järgmiste internetipankade kasutajatel: Swedbank, SEB Pank, Luminor, Coop Pank, LHV. See on kõige mugavam tasumise meetod, kuna tellitud teenused aktiveeruvad automaatselt kohe pärast tasumist. Pangalingiga maksmiseks vajutage Minu kuulutused leheküljel nuppu Maksan, klikkige sobiva panga lingil ning teostage makse. Kohe kui olete makse sooritanud ning pank on makse kinnitanud muutub teie poolt sisestatud kuulutus automaatselt aktiivseks. Kui kuulutus ei muutunud automaatselt aktiivseks, siis saatke maksmise andmed meie meiliaadressile.

  • Tavalise pangaülekandega

    Pangakontoris tasumise korral ja eraldi internetipangas makset sooritades toimige järgnevalt:

    1. Kandke raha AllePal OÜ arvele EE682200221020961885 (Swedbank). Maksekorralduse selgitusse palume kindlasti märkida Maksan nupu alt avaneva lehekülje allosas olevas tekstis rasvaselt trükitud numbri.
    2. Saatke kiri maksmise andmetega aadressile info@auto24.ee. Soovitav oleks kirjale lisada maksmist kinnitav maksekorralduse koopia.
  • Rahvusvahelised rekvisiidid

    Saaja:

    AllePal OÜ
    Pärnu mnt 141
    Tallinn 11314
    Eesti

    Saaja IBAN:

    EE682200221020961885

    Saaja pank:

    Swedbank
    Liivalaia 8
    Tallinn 15040
    Eesti

    Saaja panga SWIFT/BIC kood:

    HABAEE2X
Ettemaksu kasutamine

Kasutajakontol olevat ettemaksu raha saate kasutada järgmiselt: vajutate kuulutuse kirje juures Tellimuste lisamine/muutmine nuppu, valite soovitud teenuse ning vajutate nuppu Sooritan tellimuse. Nüüd on Minu kuulutused lehel kuulutuste loetelu all kirjas tellitud teenused ja võimalus need aktiveerida kasutades kontol olevat ettemaksu. Kui tellitud teenuste summa on suurem kui ettemaks, siis on nupu peal kirjas Maksan ja puuduolev summa või kui kontol on teenuste aktiveerimiseks piisav ettemaks, siis on nupu peal kirjas Aktiveeri. Järgmisel lehel küsitakse ettemaksu arvelt aktiveerimise kinnitust või puuduoleva summa puhul kuvatakse panka sisenemise lingid.

Arved

auto24.ee väljastab arveid vaid elektroonilisel kujul. Kui olete kuulutuse eest tasunud, ilmub Minu konto lehel vasakus servas asuva nupu Arved alla kinnitus makstud arvest. Samal lehel näete ka kõiki auto24.ee käest saadud arveid. Arvete printimiseks klikkige lingil "prindi" ja avaneb prinditav arve.

Juriidiliste isikute korral saab arvele lisada vajalikud tellija rekvisiidid maksmise lehel. auto24.ee teenuste eest elektrooniliselt esitatud ja välja prinditud arveid aktsepteerib Eesti Maksu- ja Tolliamet.

Kuulutus nädala uuena

Nädala uutena kuvatakse aktiivseid kuulutusi vastavalt nende aktiveerimise ajale. Senikaua kuni aktiveerimise aeg mahub viimase seitsme päeva sisse, kuvatakse kuulutust otsingutulemuses nädala uute seas.

Avalehel kuulutamine

Kuulutuse esile tõstmiseks võite seda näidata avalehtedel.

Avalehel kuulutamiseks peavad kuulutusel kindlasti pildid juures olema. Selleks, et kuulutust avalehele lisada peab kõigepealt sisestama piltidega tavakuulutuse ning seejärel valima Tellimuste lisamine / muutmine nupu alt teenuste lisamise lehel soovitud lisateenuse. Teenuste lisamise lehel tuleks valida soovitud avaleht, kuulutamise perioodi pikkus ning pilt, mida soovite avalehel näidata. Samuti näeb seal avalehel kuulutamise järjekorra pikkust, mis tähendab seda, kui pika maksimaalse aja möödudes teie kuulutus avalehele jõuab. Kuulutuse avalehele jõudmise järjekord võib ka lüheneda kui mõni avalehe kuulutus lõpetatakse enneaegselt. Kuulutus lisatakse järjekorda alles pärast maksmist. Enne maksmist tuleks kontrollida, kas avalehe kuulutuste järjekorra pikkus vastab ootustele.

Kui soovite kuulutuse avalehel oleku aega pikendada, siis juba tehtud tellimuse aega edasi lükata ei saa. Uue tellimuse korral lisatakse kuulutus uuesti järjekorda.

Avalehe kuulutused on avalehele jõudmise järjekorras. Uued avalehe kuulutused alustavad kõige alumisest reast paremalt ja liiguvad vastavalt eespool olevate kuulutuste lõppemisele ja uute juurdetulemisele järjest ülespoole.

Toimingud kuulutusega

Kuulutuse statistika

Minu kuulutused leheküljel on võimalus vaadata kuulutuse statistikat, selleks klikkige kuulutuse kirje juures Veel ja sealt Statistika. Lingile klikkides avaneb aken, milles on graafiliselt kujutatud kuulutuse vaadatavus päevade lõikes.

Kuulutuse peitmine

Kui soovite (ajutiselt) kuulutuse otsingutest eemaldada ja varjata kontaktandmed, siis vajutage Minu kuulutused leheküljel vastava kuulutuse juures Veel ja sealt Peida kuulutus. Pärast kinnitamist muutub kuulutus otsingus mitteleitavaks ja kuulutuse detailvaates peidetakse müüja kontaktid, kuulutuse lõpptähtaeg seejuures ei muutu. Kuulutuse otsingus taastamiseks ja kontaktide näitamiseks vajutage Minu kuulutused leheküljel vastava kuulutuse juures lingil Taasta kuulutus.

Kuulutuse katkestamine ja lõpetamine

Kui olete sõiduki/varuosa ära müünud või soovite lihtsalt auto kuulutust katkestada, klikkige Minu kuulutused leheküljel vastava kuulutuse juures lingil Lõpeta kuulutus. Pärast kinnitamist muutub kuulutus mitteaktiivseks, kuid jääb Minu kuulutused lehele mitteaktiivsena niikauaks, kuni te selle sealt kustutate. Lõpetatud/katkestatud kuulutus ei ilmu enam otsingutulemustesse ning kuulutuse vaatamisel kuvatakse teade "Kuulutus ei ole aktiivne". Lõpetatud/katkestatud kuulutust saab uuesti aktiveerida vaid uuesti makstes.

Kuulutuse kustutamine

Kuulutuse kustutamiseks klikkige Minu kuulutused leheküljel vastava kuulutuse juures lingil Kustuta kuulutus. Kui olete kustutamiskäsu kinnitanud, kustutatakse kuulutus Minu kuulutused leheküljelt. Aktiivse kuulutuse kustutamiseks tuleb enne kuulutus lõpetada.

Oksjon

Oksjoni kuulutuse sisestamine

Kui teil on olemas auto24.ee kasutajakonto, siis tuleb see oksjonitoimingute tegemiseks siduda ID-kaardiga. Samuti tuleb kinnitada oma meiliaadressi kehtivus.

Oksjoni lisamiseks peate olema oma ID-kaardiga süsteemi sisse logitud.

Oksjoni lisamist saate alustada nt Kuuluta lehelt vajutades nuppu Lisa oksjon. Seejärel valida sõiduki liik ja sisestada andmed, salvestada see leht ning lisada järgmisel lehel pildid, salvestada see leht ning valida kuulutamise periood.
Selleks et oksjonikuulutus muutuks aktiivseks ning kajastuks otsingutulemustes, tuleb maksta kuulutuse eest tasu. Selleks vajutage leheküljel Minu kuulutused nuppu Maksan. Kuulutus aktiveerub pärast arve tasumise märke jõudmist andmebaasi (nt kui maksta pangalingiga, siis pärast Tagasi kaupmehe juurde nupule vajutamist süsteemi tagasi jõudes selline märge lisatakse).
Kui oksjon on aktiivne, siis kuulutuses enam muudatusi teha ei saa.

Täpsemate oksjoni tingimustega saate tutvuda siin.

Olemasoleva kuulutuse lisamine oksjonile

Oksjonile saate lisada ka juba andmebaasis olemasoleva sõiduki, selleks valida Minu kuulutused lehel kuulutuse kirje juurest Veel ja sealt Sisesta oksjon. Kuulutusest tehakse koheselt oksjoni jaoks koopia ehk uus kuulutus, mille andmeid muutes ei muutu esialgse kuulutuse andmed. Avaneb andmete vorm, kuhu on vaja sisestada täpsustavad oksjoni andmed ja kus on juba olemasolevad sõiduki andmed, milles saab samuti soovi korral muudatusi teha. Täita vajalikud väljad, lehe allosas vajutus Salvesta nupul ning kuulutus on salvestatud. Oksjoni aktiveerimiseks tuleb tasuda teenuse arve. Oksjon aktiveerub pärast arve tasumise märke jõudmist andmebaasi.

Kui oksjon on aktiivne, siis kuulutuses enam muudatusi teha ei saa.

Konto sidumine ID-kaardiga

Selleks ühendage oma ID-kaart arvutiga. Logige oma kasutaja ja parooliga sisse. Valige Minu konto vasakust menüüst Minu konto - Andmete kinnitamine. Klikkige lingile Tuvasta Eesti ID-kaardiga ning alustage ID-kaardi sidumisprotsessi. Selle protsessi käigus küsitakse teilt ID-kaardi PIN1 parooli ja kasutajakonto parooli.

Pakkumise tegemine

Oksjonil pakkumise tegemiseks peate olema oma ID-kaardiga süsteemi sisse logitud. Logige sisse, avage sobiv kuulutus, sisestage pakkumise tegemise kasti sobiv summa ja vajutage Tee pakkumine nupule. Järgmises vaates tuleb pakkumine veel kinnitada. Saab valida kas soovite teha tavapakkumise või automaatpakkumise.

Tavapakkumise puhul sisestatakse teie pakkumine kohe nimetatud summani.

Automaatpakkumise puhul sisestage maksimaalne pakutav summa. Vajadusel tõuseb teie pakkumine sammhaaval kuni sisestatud maksimumini, et lüüa teisi pakkumisi.

Pakkumise tegemise kinnitamiseks peate sisestama sellel lehel oma kasutajakonto parooli ning vajutama Tee pakkumine nupule. Enne nupule vajutamist tuleks kindlasti kontrollida, et sisestatud summa on korrektne ning valitud on sobiv pakkumise liik. Sooritatud pakkumine on kasutajale siduv.

Arusaamatuste vältimiseks soovitatakse pakkujal võimaluse korral käia enne pakkumise tegemist sõidukit vaatamas (kuna pakkumise osutumisel parimaks pakkumiseks on tekkinud müügilepingust taganemiseks piiratud alused). Kokkulepete ühtmoodi mõistmiseks ja hilisemaks tõendamiseks soovitatakse pooltel suhelda omavahel SMS-i või e-maili teel.

Oksjoni lõppemine

Kui oksjoni tähtaeg lõpeb, siis saadetakse müüjale ja parimale pakkujale auto24.ee kasutaja postkasti teineteise kontaktid. Teavitav meil sõnumi saabumise kohta saadetakse ka kasutaja kinnitatud meiliaadressile.

Pärast oksjoni lõppu vormistatakse müüjale komisjonitasu arve (% parima pakkumise summast). Arve tekib auto24.ee kasutajakontole, meilile saadetakse ka vastav teavitus. Arve tuleb tasuda hiljemalt 7 päeva jooksul pärast oksjoni lõppu, sõltumata sellest, kas müüja on ostjaga juba lepingu sõlminud. Kui oksjonil pakkumisi ei olnud, siis komisjonitasu arvet ei esitata.

Oksjonil osalemine on siduv kohustus. Kui müüja on lisanud sõiduki oksjonile ning tehakse piirhinda ületav pakkumine, tekib oksjoni tulemuste väljakuulutamisel parima pakkumise teinud pakkuja ja müüja vahele sõiduki müügileping, mis on pooltele täitmiseks kohustuslik.

Kas aktiivses oksjonis on võimalik teha parandusi/täiendusi?

Kahjuks aktiivse oksjoni andmetes ei ole võimalik täiendusi teha.
Selleks, et soovitud täiendus siiski lisada, soovitame selle lahendada avaliku küsimuse-vastusena. Nt keeegi esitab oksjoni kohta avaliku ‘Küsimus müüjale’ ning vastus sellele on ka avalik. Siis ilmub see täiendus kuulutusse küsimuse-vastusena, mis eristub praegusest sisust ja on seetõttu ehk võimalikele huvilistele täiendusena silmajääv.

Kas oksjonit on võimalik enneaegselt lõpetada?

Kui pakkumisi ei ole, siis saab seda teha.
Kui oksjonile on tehtud pakkumised, siis kahjuks oksjonit ei ole võimalik enneaegselt lõpetada.

Kas oksjoni pakkumist on võimalik tühistada?

Kahjuks oksjoni pakkumist ei ole võimalik tühistada. Pakkumise tegemine on siduv ehk pakkumist ei ole võimalik tühistada. Vastav info on ka pakkumise tegemise juures kirjas.

Kas müüjal on kohustus müüa sõiduk pärast oksjoni lõppu parimale pakkujale?

Jah, lisades sõiduki oksjonile, on müüjal kohustus müüa sõiduk parimale pakkujale oksjonil pakutud hinnaga.

Kui parim pakkuja keeldub pärast oksjoni lõppemist sõiduki ostmisest…

Kui parim pakkuja keeldub sõiduki ostmisest, siis müüjal on õigus nõuda parimalt pakkujalt leppetrahvi. Leppetrahv tuleks müüjal välja nõuda parimalt pakkujalt. auto24 ei nõua kasutajatelt leppetrahvi müüja nimel.

auto24 võimaldab oksjoni nõudekirja blanketti, mille müüja täidab ja saadab ise parimale pakkujale, et talle tema kohustusi meelde tuletada. Kui parim pakkuja ei reageeri saadetud nõudekirjale, siis tuleks parimale pakkujale saata lepingust taganemise avaldus (nt. sms; e-kiri). Lisaks on võimalik küsida auto24’lt paremuselt järgmise pakkuja andmeid.

Kui parim pakkuja ei reageeri saadetud nõudekirjale, siis järgmise sammuna on võimalik pöörduda kohtusse või inkassosse vms.
auto24’le tuleks esitada nimetatud kasutaja kohta pretensioon ja auto24 tuletab samuti pakkujale tema kohustusi meelde ja kui neid siiski ei täideta, siis lisatakse kasutajale auto24 kasutamise piirangud.

Kui müüja ei ole nõus müüma sõidukit parimale pakkujale…

auto24 võimaldab oksjoni nõudekirja blanketti, mille parim pakkuja täidab ja saadab ise müüjale, et talle tema kohustusi meelde tuletada.

Kui müüja ei reageeri saadetud nõudekirjale, siis järgmise sammuna on võimalik pöörduda kohtusse või inkassosse vms.

auto24’le tuleks esitada nimetatud kasutaja kohta pretensioon ja auto24 tuletab samuti müüjale tema kohustusi meelde ja kui neid siiski ei täideta, siis lisatakse kasutajale auto24 kasutamise piirangud.

Kas oksjoni lõppedes on kehtestatud aeg, mille jooksul tuleks sõiduk üle anda/vastu võtta?

Kui oksjoni sisus või omavahelises suhtluses ei ole täpsemalt aega määratud, siis tuleks hiljemalt 14 päeva jooksul sõiduk üle anda/vastu võtta.

Kui oksjoni lõppedes ei osta parim pakkuja sõidukit välja, kas müüja peab maksma oksjoni komisjonitasu?

Jah. Vastavalt auto24 oksjoni lisatingimustele tuleb müüjal tasuda oksjoni komisjonitasu hiljemalt 7 päeva jooksul.

https://www.auto24.ee/users/kasutustingimused.php#auction punkt 2.6

Piirhinnaga oksjoni lisamine…

Oksjonile on võmalik lisada piirhind, millest väiksema hinnaga ei ole müüja kohustatud sõidukit müüma parimale pakkujale.

Kui oksjonile on seatud piirhind ja pakkumised ei ületa piirhinda…

Kui oksjonil tehakse pakkumisi ja need ei ületa piirhinda, siis müüjal ei ole kohustust müüa sõidukit parimale pakkujale ja samuti ei ole parimal pakkujal kohustust sõidukit osta, kuna tema pakutud hind jäi alla piirhinna.

Kui oksjonil piirhinda ei saavutata, siis oksjoni lõppedes parima pakkuja/müüja infot automaatselt müüjale/parimale pakkujale ei edastata. Soovi korral saab müüja parima pakkuja kontaktandmeid küsida auto24’lt

NB: Komisjonitasu on 1% parimast pakkumisest (ka piirhinna mittesaavutamise korral). Pakkumisi mitte saanud oksjonil komisjonitasu puudub.
https://www.auto24.ee/users/kasutustingimused.php#auction

Kui oksjonile on seatud piirhind ja pakkumised ületavad piirhinda…

Kui oksjonile on seatud piirhind ja pakkumised ületavad piirhinda, siis on parimal pakkujal kohustus sõiduk osta. Kui parim pakkuja keeldub sõiduki ostmisest, siis müüjal on õigus nõuda parimalt pakkujalt leppetrahvi. Leppetrahv tuleks müüjal välja nõuda parimalt pakkujalt. auto24 ei nõua kasutajatelt leppetrahvi müüja nimel.

Komisjonitasu on 1% oksjoni lõpphinnast.

Kui müüja ja pakkuja ei suuda asju omavahel lahendada…

Kui on tekkinud vaidlused müüja ja parima pakkuja vahel, siis tuleks need lahendada omavahel. Kahjuks auto24 siinkohal ei sekku, kuna müüja - ostja sõlmivad tehingud siiski omavahel. auto24 saab seada kohustusi mittetäitnud kasutajatele piiranguid, et kasutajad ei saaks edaspidi enam oksjonitel osaleda.

Abi ja lisainfo

Küsimuste ja probleemide puhul pöörduge palun:

+372 733 7230 (tööpäeviti kell 08:30–16:45)
info@auto24.ee

Maksevõimalused

Swedbank. Siin saad maksta Internetipangas.
SEB
LHV
Luminor. Siin saate maksta Luminor internetipangas.
Coop Pank
MasterCard & VISA