Škoda mudelivalikus edaspidi Fabia ja Octavia vahele paigutuv sedaan Škoda Rapid teeb oma ametliku debüüdi Euroopas Genfi autonäitusel, müügile jõuab auto reaalselt aga alles sügisel.
Kui aga Škoda Rapid'i pilte vaadates tekib deja vu tunne, pole põhjust imestamiseks: sisuliselt on tegu praegu vaid Venemaal ja Indias müüdava Volkswagen Polo sedaani lihtsustatud versiooniga, millele on külge kruvitud külge Škodale iseloomulikud dekoori detailid.
Selline lähenemine võimaldas kokku hoida auto projekteerimis- ja tootmiskuludelt, see aga tähendab, et ka auto lõpphinda on võimalik hoida madalana.
Seejuures on tegu tõelise odavautoga: baasmudeli hinnaks peaks kujunema umbes 13 000 eurot. Soodsast hinnast hoolimata on Rapid'e pardal olemas nii turvapadjad, ABS kui ka veojõukontroll ESP.
Tegelikult on Rapid juba praegu tootmises, kuid vaid India turu jaoks, kirjutab auto motor und sport. Genfis näidatakse aga Euroopale sobivamaks kohandatud varianti.
Eelkõige puudutavad muutused auto nina ja tagaosa kujundust, mis viiakse kooskõlla Škoda Euroopa disainikeelega. Seejuures tagatulede kujundus võetakse üle ideeautolt Mission L.
Kui India turul on Rapid'i jõuallikateks 1,6-liitrised bensiini- ja diiselmootorid, siis Euroopas tehakse panus teistele jõuallikatele. Baasmootoriks on esialgu 1,2-liitrine TSI 85 või 105 hobujõuga, jõuallikate valiku tipuks aga 1,4 TSI 122 hobujõuga.
Välistada ei saa ka, et Rapid saab Volkswagen Up'i mootoriruumi peidetud 1-liitrise kolmesilindrilise jõuallika omanikuks.
Diiselmootoreid pakutakse Rapid'ile kahes töömahus: 1,6-liitrise diisli võimsuseks on 105 hobujõudu, 2-liitrisel aga 140 hobujõudu. Seejuures üritatakse vältida olukorda, et Rapid hakkab üle meelitama Octavia ostjaskonda.
Et rõhk pannakse maksimaalselt soodsa auto pakkumisele, siis sellised lisad nagu kliimaautomaatika, automaatkäigukast ja parkimissensorid on saadaval vaid lisatasu eest.
Kuigi alguses jõuab Rapid müügile vaid sedaanina, on tõenäoliselt põhjust oodata ka universaalkerega versiooni kiiret debüüti.
KOMMENTAARID