Sel aastal tähistab BMW 30 aasta möödumist sellest hetkest, kui ettevõte hakkaks pakkuma nelikveolisi sõiduautosid.
Esimeseks moodsaks nelikveoliseks BMW-ks oli mudel BMW 325iX, mida hakati tootma 1985. aastal.
Seda autot näidati esmakordselt 1985. aasta Frankfurti autonäitusel, nelikvedu jagas veojõudu esi- ja tagasilla vahel suhtega 37:63.
1988. aastal jõudis lisaks sedaanile müügile ka nelikveoline universaal, kolm aastat hiljem esitleti nelikveolist 5. seeriat. Selle masina puhul hoolitses veojõu jaotamise eest esi- ja tagasilla vahel juba elektroonika.
Nelikveolise 5. seeria juurest oli juba kukesamm esimese maasturini, selleks sõidukiks osutus 1999. aastal debüteerinud BMW X5, neli aastat hiljem lisandus mudelivalikusse BMW X3. Just X3 oli ka esimeseks autoks, mis sai endale nelikveolahenduse xDrive.
Kaasajal pakub BMW 12 mudelireas kokku 110 sõidukit, millele on saadaval nelikvedu, nende seas on ka hübriid i8 ja elektrilise nelikveoga 225xe.
Lisainfona tasub siiski märkida, et 1985. aasta BMW 325iX ei olnud tegelikult BMW ajaloo esimene nelikveoline seeriamudel: see tiitel läheb militaarsõidukile BMW 325. Seda autot toodeti aastatel 1937 kuni 1940 kokku 3225 eksemplari. Tegu polnud siiski BMW omaloominguga, vaid riikliku tellimusega teise kohaliku autotootja Stoewer poolt loodu tootmiseks.
KOMMENTAARID