Itaalia võidusõiduautode tootja esitles Genfis peetud elektri-, hübriid- ja vesinikuautode alasel sümpoosiumil noorte võidusõitjate jaoks mõeldud elektrivormeli Formulino E prototüüpi.
See sõiduk ei oma midagi ühist elektrivormelite võistlussarjaga Formula E ning on mõeldud eelkõige kasutamiseks võidusõidukoolides. Samas ei välista auto loojad ka eraldi võistlussarja loomist, mis võiks näiteks toetada plaanitavat võidusõidusarja Electric GT.
Võidusõiduauto loodi koostöös Belgia firmaga Punch Powertrain, ülejäänu on aga Dallara looming.
Akud ja elektrimootor on seal, kus tavaliselt asub sisepõlemismootor. Aku mahutavuseks on 15 kW ehk pea kaks korda vähem kui Formula E võistlusautodel. Olemasolevast akust piisab 15 minuti kihutamise jaoks võidusõidurajal.
Teisalt on Formulino E kergem kui sisepõlemismootoriga masin: 545 kilo 880 vastu.
Elektrimootori võimsuseks on 160 kuni 270 hobujõudu. Käigukast on esialgu viiekäiguline, kuid hiljem asendab seda kahekäiguline variant.
Odav selline elektrivormel aga pole: umbes 80 000 eurot ehk kaks korda kallim kui sarnane Dallara F4 vormel sisepõlemismootoriga.
Sel aastal loodab ettevõte müüa kuni 20 sellist elektrivormelit.
KOMMENTAARID