Diiselmootoriga Audi R10 oli kiireim Le Mans’i 24 tunni sõidul teist aastat järjest. See oli ühtlasi Audile neljas järjestikune võit Le Mans’is ning üldse juba seitsmes esikoht sellelt võistluselt ning seda viimase kaheksa aasta jooksul. Legendaarne ja maailma üheks kõige raskemaks võidukihutamiseks peetav Le Mans’i 24 tunni võistlus toimus tänavu 75. korda.
Sündmused võistlusrajal arenesid pikka aega Audi R10 kaksikjuhtimisel. Esikohta hoidsid kaks kolmandikku võistlusest enda valduses Audi piloodid. Liidripositsioonil kasvatas edu Audi teine meeskond koosseisus Dindo Capello, Tom Kristensen, Allan McNish. Neile järgnes eelmise aasta Le Mans’i 24 tunni sõidu võitjameeskond Frank Biela, Emanuele Pirro ja Marco Werner autoga number 1. Kolmanda Audi R10 võistlus lõppes rajalt väljasõiduga pärast kahetunnist võidukihutamist. Vihma sadas ning sel hetkel Audi R10 roolis olnud Mike Rockenfelleri sõnul kaotas ta auto üle kontrolli rajamärgistuseks värvitud libedal rajaosal. Auto tegi spinni ning piloot ei suutnud suure kiiruse tõttu vihmamärjal rajal enam autot rajale tagasi joondada ja paiskus rajapiiretesse.
Audi kaksikjuhtimise lõpetas 15 tundi hiljem võistluse liidri vasaku tagaratta purunemine. Audi 2 meeskonna auto, mille üks kolmest piloodist Tom Kristensen jahtis ühtlasi Le Mans’24 kestvussõidu kaheksandat võitu, sööstis purunenud ratta tõttu rajalt välja ning katkestas võistluse.
Sõidu viimasel kolmandikul jätkas liidrina eelmise aasta võitjaauto – number 1 all sõitnud Audi R10, keda 6-7 ringi tagapool seirasid sel aastal samuti esmakordselt diiselmootoriga võistlusrajale tulnud kaks Peugeot 908 võidusõiduautot. Poolteist tundi enne võistluse lõppu oli mootoririkke tõttu sunnitud võistlusrajalt lahkuma üks kahest Peugeot’st, mille meeskonda kuulus ka endine Vormel 1 maailmameister ja Indycar 500 võitja kanadalane Jaques Villeneuve.
Le Mans’24 võidukihutamise viimane tund möödus tugevas vihmas. Võistluse liidrina kasvatas Audi R10 rasketes ilmastikutingimustes lõpuks vahe kümnele ringile teiseks tulnud Peugeot 908 ees. Kolmandana ületas finishijoone Pescarolo Sport võistkonna auto. 75. Le Mans’24 juubelivõistlusele elas keeruliste ilmaolude kiuste seekord raja ääres kaasa enam kui 260’000 vaatajat. Audi AG juhatuse esimees Rupert Stadler pidas võistlusjärgses kommentaaris seda võidukihutamist seni kõige keerulisemaks just erakordselt keeruliste ilmastikuolude tõttu.
"Meil õnnestus taas anda kinnitus selle kohta, et Audi tehnoloogia, piloodid ning meeskond on maailma parim ning oleme selle üle väga uhked ja õnnelikud", sõnas Audi AG juht pärast võistlust.
Pärast 2006. aastal Audi poolt võidusõidurajale toodud revolutsioonilise TDI-tehnoloogia võidukäiku kehtestati reegel, mille kohaselt kasutatakse diiselmoororiga autodel 9 liitri võrra väiksemaid kütusepaake. Aasta tagasi tangiti Audi R10 võidusõiduautosid Le Mans’is keskmiselt iga 14 ringi järel ning kokkuvõttes tegi diiselmootoriga Audi kogu võistluse jooksul tankimiseks 27 boksipeatust ehk vähermalt 5 boksipeatust vähem kui bensiinimootoritega varustatud konkurendid. Tänavu oli võistluse võitnud Audi R10 sunnitud seoses väiksema kütusekogusega tankimiseks tegema kokku 35 boksipeatust ehk keskmiselt iga 10-11 ringi järel. Sellele vaatamata oli kokkuvõttes diiselmootoritega võistlusautode ülekaal bensiinimootorite ees enam kui ilmne.
75. Le Mans’i 24 tunni võidusõidu tulemused:
1. Audi Sport, Audi R10 TDI, 369 ringi
2. Team Peugeot, Peugeot 908, -10 ringi
3. Pescarolo Sport, Pescarolo Judd, -12 ringi
4. Rollcentre Racing, Pescarolo Judd, -22 ringi
5. Aston Martin Racing, Aston Martin DBR9, -27 ringi
6. Corvette Racing, Corvette C6.R, -27 ringi
KOMMENTAARID