Tehnoülevaatus

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

Diisli piinamine ülevaatusel

 
pimpelsang
10:18 29.06.2011
Kas on normaalne, et TÜV-l lastakse auto diiselmootor ca 10 korda 5-10 sekundiks maksimumpööretesse? Pärast tagasi antud lehel olid kõik näidud lubatud piirväärtustes kõvasti väiksemad ei jäänud muljet nagu oleks üritatud õigeid näite lõpuks kuidagi kätte saada. Oli ka kirjas, et ei suitse kuigi maksimumpööretel musta tuli. Ei mõista, jäi mulje nagu oleks tahetud auto meelega ära lõhkuda. Sellist asja nii vanale autole (üle 300 000 km) ikka teha ei tohiks? Või on see normaalne ja ohutu?
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
13:56 29.06.2011
Minu arvates ei ole normaalne, kui TÜV-l lastakse auto diiselmootor ca 10 korda 5-10 sekundiks maksimumpööretesse. Selline tuuritamine tehti selle mõttega, et saaks mootorit soojendada ja suurem tahm välja puhuda enne testi alustamist. Toiming on õige aga kas peab just nii ekstreemselt asja läbi viima on iseasi.
Mäletan üht ülevaatajat kes soojendas auto mootorit nii, et kiirendas tühikäigult kuni 4000 p/min ja siis vabastas gaasipedaali, seejärel koheselt tõstis jälle pöörded üles. Vastik oli kõrvalt vaadata-kuulata kuidas ta sedasi üles-alla tuuritas 3 minutit ühtejutti.

Seda küll ei usu, et oleks tahetud Teie auto mootorit lõhkuda sest hiljem tuleks aru anda tööandjale ja teistele asjapulkadele. Tõesti on kahju neist mootoritest kuid teha pole midagi sest nii nõuab vastav regulatsioon. Küll aga paneb pead vangutama asjaolu, et uutel kaubikutel ei tõusegi mootori pöörded üle 2500 - 3000 p/min ja neid ei saagi-peagi tuuritama nii ekstreemselt kui seda tehakse 30 aasta vanustele masinatele. Maanteeameti direktori asetäitja ütles ühes teleesinemises selle testi kohta nii - korras mootoriga ei juhtu midagi.
Scorp.
15:24 30.06.2011
Diisli testi paberil ju näha mitu testi tehti,kui kiiresti läks pöördesse ja kui kaua hoiti pöördes.Ühe testi peaks siiski juurde lisama esmalt regulaatori ja max pöörete fikseerimine.Ja alati saab ju ülevaatajalt küsida selgitusi tegemiste kohta.
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
15:59 30.06.2011
Jah hr. Pimpelsangi jutust ei saa päris täpselt aru. Näiteks, et näidud olid lubatud piirväärtustest kõvasti väiksemad aga väidetavalt tehti ca. 10 vabakiirendust. Võimalik, et teemaalgataja on oma jutu teinud emotsioonide mõju all ja ei kirjuta päris täpselt mis ja kuidas toimus tegelikkuses. Mis puudutab suitsususe mõõtmise väljatrükki siis korrasolevaks tunnistatud auto omanikud ei küsi seda.
sassssixxx
00:43 05.07.2011
Kui mootorit selliselt soendada,siis on omaniku enda viga,enamus punktidel uksetaga kiri,et mootor peab soe olema,kui lugeda ei oska siis ära tule foorumisse nutma,kellel on aega sinu külma mootorit soendada kui järjekord ukse taga on!!!
Kontrollimise protsess ise on jah nõme ja sakib
Susi-soe...
10:35 05.07.2011
Kuidas mootorit soendada ? Väga raske ette kujutada.Koera veel kuidagi ehk saaks soendada.
qp
10:53 05.07.2011
Olen näind mõnedel autodel kasutajaraamatus sees hoiatust, et mitte lasta pöördeid põhja ilma koormus'eta. ÜV meestel on muidugi oma arvamus sellest... Nagu Mait ennist vihjas, on juba osadel mootoritel koormuspiirajad, st ei luba tühjalt pöördeid põhja lüüa- ka mina kasutan üht sellist autot. Küll aga saab sõites käike vahetada lausa punase joone ees aga turbodiislil on see täiesti mõttetu kuna alates 3500 rpm-i enam jõudu juurde ei tule. Ja seega reaalselt elus kunagi üle selle ei lase.
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
12:46 05.07.2011
Mootori soojendamine ei ole alati ja igas olukorras vajalik. Kui sädesüütega mootoril on heitgaasid korras siis ei pea mootor olema kohe alati 80 oC. Selline juhendi rikkumine ei ole suurim patt sest kui gaasid on korras töösoojast mootori temperatuurist madalamal siis antud masinal töösoojal mootoril on nad ammugi normis. Diisli suitsususe test on ikka ekstreemne küll ja siin peab temperatuur olema ikka juhendi kohane. Kui ülevaatuspunkti seinal on silt - "Hoidke mootor soe" siis see soovitus on antud ikka selleks, et klienti saaks kiiremini teenindatud. Iseasi on muidugi see kas asi on küllalt seaduslik kuna asustatud punktides ei tohi mootor üle 2 minuti töötada.... See selleks ja kui mootor soe ei ole siis vajadusel soojendatakse ta üles ülevaatuspunktis.
pimpelsang
19:07 08.07.2011
Soojendamime ei oleks tohtinud küll probleem olla, sest sõitsin ÜV-sele 20 km kauguselt ja tiirutasin veel jupp aega linnavahel, et lühima järjekorraga ÜV-punkt leida. Tõsi pidin oma pool tunnikest siiski järjekorras ootama, kuid selle ajaga suur mootor suvepalavuses vast ei jahtu. Mõõtetulemustest oli lehel vaid oomega=2.3 märgitud. See on normist (3.0) ca 20% väiksem. Ülevaataja ytles, et pöörete maksimumis jääks nagu kütust puudu. Miks ta seda probleemiks pidas ja kas ta seda nii kaua testiski on endiselt selgusetu mulle.
v6sa
15:01 10.07.2011
Korras diisel elab need kräunutamised üle. Ning mittekorras isendil on ohutum surra ülevaatuse rullidel, kui hapuksminevat möödasõitu lõpetades vastutuleva koolibussi ees...

Mulle on jäänud mulje, et kui KP regulaator ei tõsta pöördeid ühtlaselt ning piisavalt kõrgele, ei fikseeri mõõteseade tulemust ära. MM, kas see on nii?

Muide, sekundi pikkus sõltub sellest, kummal pool vetsu ust seista...

qp, paluks näidet, millisel autol on keelatud mootori põhjagaasi lühiajaliselt kasutada? On küll soovitus seda vältida, kuid kindlat keeldu pole mina veel kohanud... Oleks huvitav teada.

Muuseas, neilsamadel "rohelistel" põhjustel on põhjagaas samuti paha - enamus diisleid kipub siis põletama üsna ebaefektiivselt...
a noh jah
16:16 10.07.2011
küsiks teema algatajalt kui vana oled et sõidad linnas põrr põrr ja mootori pöördeid suuremaks ei lase????
ise sõidan Vw tdi diisliga ja linnaliikluses käib tahomeeter ikka vahest punase juures väljas.
täiesti normaalne ,see 10++ sek täispöördeid ei tee mitte midagi.
Kui hammasrihma vahetada ei raatsi ja kardad et mootor laiali lendab siis ära üldse sõida autoga. viimasel ajal on mitmel tuttaval mootorid kotti läinud sõites ,majanduslangus ei võimaldanud rihma ja õlisid vahetada vist.
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
17:59 10.07.2011
Need kes ei tea piisavalt, suhtuvad testi eelarvamuste ja ka teatud hirmuga. Korra tuli ka rusikahoobi eest kõrvale põigata. Kui mootori pöörded on maksimumis siis hooldatud ja testiks ettevalmistatud mootoriga ei juhtu midagi. Täispööretelt akseleraatorpedaali vabastamine millega toimub drosselklapi hetkeline sulgemine pidi olema paras löök jammasrihmale. Sellist asja ei ole meil veel juhtunud, et mõõteriist ei salvesta pöördeid. Samas ei saa märkimata jätta, et eks need diislid ole ikka suureks peavaluks küll kui tullakse ülevaatusele aga masinast ei teata mitte midagi. Jätkuvalt tullakse "kuiva õlivardaga", umbes õhufiltriga ja ilma infota hammasrihma vahetuse kohta. Ei ole harv juhus kui ühel masinal on kõik kolm puudust korraga ja lisaks veel neljas - torustik puhtaks tuuritamata jäetud.
pimpelsang
20:07 10.07.2011
Vastan siis, et minul vanust 35 ja sõidan ikka nii, et aeg-ajalt ületab 4000 p ja vahest jõuab ka punaseni, aga eriti sellel mõtet pole sest need 130 kW avalduvad pigem 3500 peal ja loomulikult ei lase ma punasesse nii kauaks ja veel mitu korda järjest, pealegi koormusega ikka tiba teine lugu kui tühikäigul. Hammasrihma vahetusajani on oma 25 000 km veel aega ja varem ei tahaks seda mitte ette võtta kuna tõepoolest majanduslangus ja raske talv on rahakotile mõju avaldanud seepärast see mootori viimse piirini ajamine mind nii ärritaski. Õlivarras polnud ka veel kuiv ja õhufilter sai viimasel õlivahetusel vahetatud. Ok, ütlete, et korras hooldatud mootorile ei tee selline käitlemine midagi, kuid tegelikult teeb küll - selline pikalt pööritamine peaks kulutama mootorit, mis pole nii kiireks käiguks loodud ilmselt ikka märksa intensiivsemalt kui tavakasutus. Järeldan praegusest teemast, et sellisel tegevusel polegi muud mõtet peale selle, et kui laguneb siis lagunegu parem ülevaatusel? Kuidagi ebaõiglane vanade autode omanike suhtes, kelle auto seda erinevalt minu omast üle ei ela, selle viimse autosse jäänud ressursiga sõidaks mõni pensionär veel aasta otsa poodi leiva järele, selmet vanadekodusse kolida:(.
akv 5
22:00 10.07.2011
Kas kett mootorsaega saete ka poole gaasiga puid??? see tööriist töötabki täisgaasiga pidevalt. kindlasti leidubki selliseid põristajaid . oma naaber niidab trimmeriga ka nii törr törr . paha on kuulata lausa .
mootorsael pöördeid ca 13-14 tuhat . sõiduauto auto diiselmootorid ca 5 tuh pööret vaid.
Isiklikult olen sõitnud Diisel bmw ga Saksamaal 20-25 km järjest põhjagaasiga kiirteel kuni spido piirajasse läks(250km h) . mootori pöörded olid ka punase juures. kas juhtus midagi ?? EI
millest inimestel paanika üldse???
tumevalge
22:35 10.07.2011
Kui te inimesed mootori ehitusest midagi ei tea siis oleks hirmus tore kui te siin asjata ei kaebleks. olen näinud palju tapetud diisleid mis lihtsalt omaniku rumalusest on vajanud remonti ja teinud hulga kap. remonte ja koolitanud inimesi diisel mootoriga autot kasutama. kui keegi tuleb rääkima et diisel vajab hella kätt ja kerget jalga siis ostke talle statoili stardipakett. kui mootorile tehakse kap remont ja pannakse kontrollpinki (loomulikult mitte igale remontitavale) lastakse stendis täispööretel unnata sidurist takistust peale keerates oma paar tundi niiet kollektor ja olemasolul ka turbo on värvuselt kollased. eelnevalt siin kõnelenute poolt ka kirjutatud, kui rihm ja filtrid ilusti vahetatud siis peale torude puhtaks köhimist on võimalik ka ülevaatus sooritada. ja maximum määrad on need millest testides üle minna ei tohi mitte oodata maximumi lähedasi tulemusi. olen ise autodega enne testimist sõitnud nii et õli karteris keeb ja omanik hoiab pead kinni aga pärast toob ... et auto palju parem ja käik kergem.

edu.
qp
17:20 15.07.2011
Mitu kommijat siin on tegelased mujalt planeedilt... Üks räägib õhinaga oma mootorsaest(2-taktiline moto), teine kannab ette, kuidas ta on kihutanud tahhokas punasel alal... Klounid olete.
Kui keegi teist ilma koormuseta paigal seistes oma mootori paar korda piirajasse laseb ja sealt äkitselt alla, siis ei julge ta varsti enam oma nägu siia näidata:-) Võsale- oli see miskine Honda Civiku mudel, Peugeot, ja ei mäleta millel veel.
hundu615
17:49 15.07.2011
Ma lõhun oma vana 1,7 td opelile küll kogaeg nii palju peale kui tuleb,pole *****gi 5 aasta jooksul juhtunud,märksõna on korralik hooldus ja rihma vahetused.
kmmm
17:38 04.08.2011
Kui diisel kütet pööretel kätte ei saa, siis küttesegu on lahja ja põlemisprotsess puudulik. Kõige õigem on minna käidud ülevaatuspunktist läbi ja uurida kogu suitsusustesti käiku. Seal võib olla enne seda kontrollkaardile märgitud k-2,3 väga kõrged näidud. Põhimõtteliselt tuleks otsida probleemi esialgu pihustiotstest ja edasi pumbast.
puls
19:39 13.08.2011
Julgen ka enda kogemuste baasil väita, et täispöördeid ei maksa karta. Kui ikka rihmad, rullid jne. korralikud siis anna aga minna. Olen oma kasutusel olnud diislitele andnud kõigile piitsa ja piirajas toimetanud sadu kordi. Masinad on väga erinevad olnud VW, Toyota, Peugeot, Ford, MB, Citroen. Sõidan iga päev ca. 200km. keskmiselt aastaid. Pigem kestab korralikult vahel pöördeid saav moto paremini, kui madalalt töristades.
VVV1
16:05 23.08.2011
Üks asi on pöörded kuni "punase" alani ja teine asi on pöörded piirajas. Pöörded piirajas pikalt sõita on kahjulik, esimene tegevus aga see, mida kõik diisliomanikud aeg-ajalt kasutama peaksid, et nende "eiti õrnad" TD ka normaalselt käiks ja madala pöörde tahmast sisemuses lahtisaakid.
kv
10:43 26.08.2011
Ärge rääkige mingisugusest "punasest alast". On olemas tehase poolt LUBATAD mootori max pöörded, mida õigesti regulleeritud mootori puhul ei ole võimalik ületada. See, mis värvi numbreid disainer armatuurlauale on joonistanud ei oma tähtsust.
juhiabi
15:57 04.09.2011
Kaua te heietate siin igaüks oma rada, tehke autodata lahti, seal on antud igale automargile ülevaataja jaoks lubatud maks pöörded ja aeg kui kaua seda hoida võib. Printige see leht kaasa ja lükake ninaalla lui hooramiseks läheb.
l,l,
19:35 05.09.2011
Ka mina arvan nii et las ülevaatajad teevad oma tööd.Tänaval sõites on ikka vastik küll kui keegi sõidab sinu ees must tahmalont taga.Hingata pole midagi. Sellised tuleks täiega uuasti ülevaatusele saata.
markokolga
09:01 18.09.2011
Küsimus on minu arust selles, kas selline "paarutamine" on vajalik?
Kui hr. Millert ütles, et seda tehakse nö mootori puhastamiseks, siis on see omaniku vaba valik, kas lasta oma "vanakest" ülevaatusel niimoodi peenestada. Kui autoomanikule miski ei meeldi, siis tuleb seda ka kohe öelda, mitte pärast kurta foorumis.
Ülevaatuspunktid peaks autoomanikke teenindama, mitte nende varaga ebaperemehelikult käituma.
Tänaval liikuv tahmalont on tõesti ebameeldiv, oleneb mida autoomanik paaki valab.
Olete ehk nõus,et pöörete tõstmisega suureneb mootori koormus ja sellega ka detailide kulumine. Me kõik üritame suuremal või vähemal määral oma sõidukit säästa.
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
10:27 18.09.2011
Ülevaatajad teevad suitsususe teste 10 aastat. Kõik peavad tegema oma tööd vastavalt juhendile. Mõistan väga hästi Teie muret kuid aidata ei saa ma siin nüüd küll midagi, et asja paremaks teha. Kõik oleneb ikkagi riigiametnikest kes on säetud ülevaatust organiseerima juhendama ning vana mootori peedistamisest ei pääse. Olen kuulnud, et leidub ülevaatuspunkte kus diisleid ei tuuritata piirajasse, millega rikutakse vastavat määrust. Tänapäeval on kasutusel seadmed mis lasevad sullerdada st. 5000 p/min on võimalik fikseerida mõõtmistulemuse väljatrükil kui hetkel olid mootori pöörded 2500 p/min ...
sull100
16:27 05.10.2011
Minu Peugeot 406 2,2HDI-l tühikäigu pöörded üle 4800 ehk siis päris punaseni ei lähegi. Kas see on normaalne ()mingi piiraja) või on siin miski probleem?
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
16:54 05.10.2011
Tühikäigupöörded peaks olema Teie autol 750-950 p/min. Suitsususe testi tegemisel võiksid max. pöörded jõuda vahemikku 5000-5200 p/min. 4800p/min ei ole mingi probleem kuna kontrollijatel ei pea olema autotootja andmeid ja keegi ei ole kontrollinud seda asjaolu, et testis olid pöörded natuke väiksemad.
antsu312
19:16 11.10.2011
Krt täna tõmmati ka 3-4 korda ca 5-10 sekundiks pirajasse. Väga kole oli kõrval kuulata. Täiesti idiootlik test. Järgmine kord ostan ÜV.
AS
19:52 11.10.2011
Minu arust pole nagu mõtet viriseda, täisgaasil näiteks maanteel möödasõitu tehes on pöörded kohe seal max piiril, automaatkastiga eriti kuna seal otsustab masin ise millal käiku vahetada. Saksas baanil lastes on ka pöörded enamusel masinatest kõrged, ometi suudavad nad sedasi sadu km-d sõita ilma et miskit juhtuks. Ärge põdege. Kuigi jah, nõus, see tuuritamine ei meeldi endalegi, tundub nõme ja mõttetu, eriti kui on veel kübemefiltriga masin.
njah
20:17 11.10.2011
mul on lahendus teie küsimusele. ostke bentsukas
qp
23:14 11.10.2011
Hakkab jälle pihta... Sõites mul bahnil on pöörded kõrged... Loomulikult, ülevaatust tehaksegi ju sõitvas autos!:-D
Mitte seisva ilma koormuseta mootoriga nagu mõni loll arvab...
Sellised täisgaasimehed võiksid omi emotsioone kontrollida natuke ja mitte toppida nina teemasse, mida ei valda.

Just proovisin cdi mootorit, 4000rpm juures tõmbas piduri peale.
gerly6
14:33 09.11.2011
Tegelikult ja hea kui diisel aeg-ajalt nö. puhtaks köhitakse. Mis siis et tõesti valus kõrvalt vaadata ja kuulata.
Kapzas
15:52 09.11.2011
Mul traktor töötab ka pidevalt täistuuridel nii, et väljalasketorustik ja kollektor on punane. Ja sedasi juba aastaid. EI ole mingeid probleeme. Vene kamazi õli on sees. Ärge põdege nii palju mäest alla sõites töötab ka mootor koormuseta ja kõrgetel pööretel. Kui rihm õigel ajal vahetatud ja õige pingsuse all siis ei juhtu midagi.
BMW
18:41 18.11.2014
mul küsimus, lähen homme diisliga ülevaatusele. ülevaatuspunk asub ca 3km kaugusel seega lihtsalt ylevaatusele sõites ei lähe vbl masin töösoojaks. kas peaksin mõned pikemad tiirud tegema enne minekut? masinal ka DPF filter vahel
Hr.kanad
19:43 18.11.2014
Olen kuulnud et vanadel diislitel ei tohi üle 1500pöörde lasta , mootor võib kotti minna...
Kohtunik ehk registreeritud ka
20:01 18.11.2014
Ülevaatuspunkt saab alati oma raha kätte. Edasi sõltub kõik sellest, kas sinul on raha oma 10. aasta vanuse diislirondi kotti laskmise eest kohtus käia. Kulud ekspertiisidele, advokaadile, riigilõivudele jne, rääkimata ajakulust. Tõenäolöiselt ei ole. Ja kui sinu nägu mulle ei meeldi siis lasen su rondi pilbasteks. Anna kohtusse kui kõva mees oled.
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
23:07 18.11.2014
To: BMW
On väga soovituslik, et enne ülevaatusele minekut kontrolliksite mootorisse tuleva õhufiltri elemendi puhtust kuna vahel ei pea turbo vastu liigsele vaakumile mis tekitatakse umbes õhufiltri tõttu. Kui ei ole masinat on kasutatud pikemat aega suurematel pööretel sõites siis võivad sisselaskekollektori pöördklapid kinni kiiluda ja maksimaalpööretel laguneda ning sattuda mootorisse. On palju ohte kuid kui ise eelnevalt natukenegi muret tunda ja mootorit aidata siis ei ole probleeme. Mõistlik on kordki aastas enne ülevaatust sõita kõrgendatud pööretel nii 3500p/min - 4000 p/min isegi pool tundi selleks, et tahmafilter korralikult puhtaks põletada ja heitgaasitorustik puhtaks puhuda. Kahjuks ei sisalda ülevaatajatele antud mõõtmisjuhend kohustust enne mõõtmist hoida diiselmootori pöörded 3000 p/min kuni 3 minutit ühte jutti nagu õpetab tihtilugu "Autodata" andmebaas katiga diislite puhul. On veel üks variant. Uurige sõpradelt ja tuttavatelt millises ülevaatuspunktis on kombeks jätkuvalt rikkuda reeglit kus 5500 p/min asemel antakse Teie autole 3400 p/min ja ei olegi probleemi. Selliseid jobusid tehnoülevaatajaid on piisavalt palju ja minul puuduvad andmed, et neid oleks karistatud, isegi minu üleriigiline vastavasisuline avalik märgukiri ei ole saanud vastust riigiametnikelt ja jätkuvalt tehakse teste 2/3 maksimaalpööretest isegi manuaalkastiga masinatele.

To:Hr.kanad
Kotti lähevad produktid mida te poest ostate, kotis käivad veel mõned asjad aga mitte mootor kuna ta ei mahu sinna. Vabandust iroonilise nalja pärast.
See mida olete kuulnud on tõsimeelne kuulujutt kuid ta ei vasta tõele.

To: Kohtunik ......
Tehnoülevaataja ei kanna vastutust kui ta on autoomanikku hoiatanud võimalike ohtude eest mis võivad tekkida hooldamata ja testiks ettevalmistamata automootori pärast. 10 aastane auto ei ole diisliront ja ekspertiisi peab tegema ülevaatuspunkt käsikäes autoomanikuga. Juhtumist peab teatama nii ARK-le kui ka akrediteerijale. Mootori peab üle vaatama sõltumatu ekspert kelle valimisõigus on autoomanikul. Ülevaatuspunkt ainult aitab otsida töökodasid nagu Karla Auro või Joe`s garage. Tasemel diislispetse on teisigi. Kui duitsususe mõõteriistast tehtud väljatrüki ja mootori uuringutega tuvastatakse, et ülevaataja tegi tööd vastavalt juhendile siis maksab ekspertiisikulu autoomanik kes on oma auto mootorisse ja ekstreemsesse testimisesse ükskõikselt suhtunud. Kui selgiub, et moororis ei olnud õli ja ülevaataja ei kontrollinud seda asjaolu, kui mootori maksimaalpöörete piiraja on valesti reguleeritud ja ülevaataja jätkas mootori pöörete tõstmist vaatamata sellele, et pöörded hakkasid ületama tehaselubatud maksimumi. Need on põhjused millega saab ülevaatajalt kahjutasu nõuda. Väidan, et minu töökojas tehtud 15 000 diislitestis on mootori pöörded ületanud lubatu paar korda ja siis kah ei ole mootor purunenud. Väga tavaline on hammasrihma purunemine ja see on autoomaniku mure olla kursis rihma seisukorra asjades, kui ei ole siis vahetatakse rihm. Liiga palju on ülevaatusel veel ülbikuid kes ei mõista, et tehnoülevaataja teeb oma tööd ja ei riku mõõtmisjuhendit ja reeglina on probleem ükskõikses autoomanikus kui et oma tööd kohusetundlikult tegevas tehnoülevaatajas.
MB
00:06 19.11.2014
Paar päeva tagasi just käisin ülevaatusel, eelmine päev sai 350 km pikk ots sõidetud, enne ülevaatuspunkti minekut sai nii 5km mootor soojaks sõidetud ja korralikult kiirendatud. Ülevaatusel lasi ametnik 2x korraks 4000p/min. ja asi ants, ma küll ei saanud kõrvalt aru, et see oleks mootorit piinanud.
Kui ikka mõistust pole ja külma mootoriga, ülevaatus punkti minna ja seal hädaldada, ollakse ise süüdi.
Aastaid tagasi sattusin ka mingi jobu otsa, kes gaasipedaaliga võõras autos lõbutses, kuid enam ma selle tola juurde ei lähe.
AS
08:20 19.11.2014
Vähegi teadjam inimene läheb enne ülevaatust maanteele ja laseb 3500-4000 pööret nii 5km(10km oleks effektiivsem muidugi) sõitu ja siis ülevaatusele ja reeglina läbib masin 1-2x katse järel edukalt.
BMW
08:55 19.11.2014
Ok tānud vastajaile
Vello.
20:34 19.11.2014
Ei pruugi need ülevaatajad olla jobud kui lasevad automaatkastiga masinal testis ainult 2/3 pöördeid. See sõltub metoodikast, kui punkti metoodika näeb seda ette siis pole parata, sest kui mootor maksimumpööretel laiali läheb ja klient loeb metoodikast must-valgelt välja et lubatud oli 2/3, siis ongi kisa lahti - ülevaataja on taas jobu. Seda kas metoodikat kirjutab ette ülevaataja või punkti omanik või maanteeamet või akrediteerimiskeskus, ei oskagi öelda, Millert teab ehk paremini.
Seni kuni esineb erinevat metoodikat, seni saab paratamatult olema "õiged" ja "valed" tegijad.
???
21:17 19.11.2014
kõik masinad ei lähe pöördessegi neutraalipeal. 2500rpm piirik ees
BMW
21:42 19.11.2014
käisin siis ära ja sain 2 aastakest edasi jälle, ylevaataja pani lapi põhja aga pöörded ei läinud üle 4000 rpm (kast N peal) juu siis mingi piiraja peal kui kast N peal. (kellade peal ka 5000 ja 6000 olemas muidu) ma ei näinud selles midagi imeikku et ta 4000 rpm seal 5 sekundit lasi, läxin igatahes töösooja mootoriga sinna, teinekord isegi sõidad 180ga siis ongi pöörded seal 4000 juures. heitgaasid olid korras igatahes
BMW
21:47 19.11.2014
parandan oma eelmist posti, vaatsin yle, kellade peal on mul max 5500 mitte 6000

https://fromtallinn.files.wordpress.com/2014/05/wpid-2014-05
-15-21-25-35.jpg
Mufffel
09:11 20.11.2014
See diisli kräunutamine on ikkagi kahe otsaga asi, kahtlen väga, kas ülevaataja teab kõikide autode tehasejuhendis esitatud piiranguid (kui kaua tohib pöördeid maksimumis hoida, mõnel automaatkastiga isendil rattad maast lahti jne.) Puhtinimlikult on see võimatu, seega oht alati olemas. Samuti mõne vanakese autoga, mis sama vana, kui omanik, rahulikult sõites kestaks ja kestaks, ei tilgu, ei tossa, aga seda ekstreemi ei pruugi vastu pidada. Kõik on JOKK, aga vanames on jalameheks tehtud. Paraku ei ole meie rahva rahakott nii paks, et osta uusi autosid ja käia nenedega margiteeninduses... seega asi on mäda. Mis puutub diislimeeste juttu sõitmisel punasesse ajamisest, siis see on paras tobedus. Diisli maksimaalne pöördemoment on kusagil 2000 rpm kandis, edasi enam jõudu juurde ei tule, langev moment kompenseeritakse pöörlemissageduse tõusuga, aga erilist efekti see kiirendamisel ei anna, mõistlik on käik varem vahetada ja kasutada maksimaalset momenti.
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
14:13 20.11.2014
To: Vello
...kui punkti metoodika näeb seda ette siis pole parata, Üheski ülevaatuspunktis ei ole punkti metooodikat diisli suitsususe testi läbiviimiseks kuna eelisõigus on vastaval eurodirektiivil, isegi ARK juhend on teisejärguline. Mõõtmise metoodika tuleneb kehtivast eurodirektiivist 2014/45/EL vaatamata sellele, et tänane ülevaatusreeglistik kohustab kasutama mitte kehtivat korda 2009/40/EÜ Uuenenud, aga sama testimisjuhendi tekstiga direktiivis on testimise kord punkt 3 mis tõesti lubab 2/3 maksimaalpööretest automaatkasti puhul kui andmed ei ole kättesaadavad. Samas julgen väita, et selliseid valdavalt eelmisel sajandil toodetud masinaid kus ei tohi automaatkasti puhul viia pöördeid piirajasse on riigi peale ehk 200 tükki jäänud... Meil aga leidub mehi kes testivad 2/3 pööretel ka manuaalkastiga masinaid ja valimatult kõiki automaatkastiga ja ma ei tea, et neid oleks keegi korrale kutsunud? Ei ole erinevaid metoodikaid, on mehed kes teevad tööd teadmistepõhiselt ja on mehed kellel ei ole ei teadmisi ega vajalikku infot. Kui ülevaatus on ostnud uue gaasianalüsaatori siis tihtilugu on neil mõõteriista installitud vastav andmebaas kus on olemas vajalik info maksimaalpöörete kohta. Meil ja paljudel ülevaatuspunktidel ei ole sellist andmebaasiga varustatud mõõteriista olemaski kuid andmed leiame ikka, peab lihtsalt tahtmist olema. Peab olema julgust toetuda oma teadmistele ja autoharidusele.
To: Muffel
Auto tehasejuhendeid ei kasutata ülevaatuspunktides kuna riiki ei huvita võimalus saada juurdepääsu andmetele, vaatamata sellele, et üks teine eurodirektiiv nõuab, et vastava ala inimestel peab olema organiseeritud juurdepääs tehaseandmetele kas tasuta või väiksese tasu eest.

Aastaid tagasi oli "Autoidata" raamatuvariandis ARK kontrollijate arvates kohustuslik, täna pakutakse detailandmete infobaasi mis on puudulik ja ei sisalda ikkagi tehaseandmeid suitsususe testiks vaatamata sellele, et selline asi peaks olema tüübikinnituses äratoodud olema. Samuti nõuab
LR-RR
15:24 20.11.2014
Käisin esimest korda diisli V6-ga ülevaatusel ja ülevaataja sahistas lühikest aega kusagil 3000 pöörde kandis ja sai kõik soovitud näitajad. RR-i kohta ei olegi andmebaasis midagi kirjas, kui kõrgeks võib ajada, otsisid mis nad ostisid aga ei leidnud. Mida siin peedistada masinaid.
Problemaatiline oli ainult 4x4 piduri test ja elektroonilise käipiduri test aga ka sellest saadi nipiga üle.
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
16:47 20.11.2014
Kui ülevaataja oleks Teie auto suitsususe testimisel kasutanud andmebaasi mida mina kasutan siis oleks ta näinud, et suitsususe testimist peaks läbi viima LR - RR puhul mootori (256T) pööretel vahemikus 4800 p/min - 5100 p/min.
Wello
18:10 20.11.2014
??? (registreerimata) - 2500rpm piirik ees - eemaldatakse veojõukontrolli väljalülitamisega
Mufffel (registreerimata) - kahtlen väga, kas ülevaataja teab kõikide autode tehasejuhendis esitatud piiranguid (kui kaua tohib pöördeid maksimumis hoida, mõnel automaatkastiga isendil rattad maast lahti jne.) - äkki postidad mõne auto kasutusjuhendi milles on sellised asjad kirjas
Vello.
08:52 21.11.2014
Osadel uuematel volkaritel minu arust ei aita ka ESP välja lülitamine ega piduri-siduri pedaalide tallamine, ikka üle 2500 ei tule, lisaks on veel joru masinaid milledel ei saa rohkem.
LR-RR
09:38 21.11.2014
4800 p/min - 5100 p, kas natuke palju ei ole või. 4800 hakkab punane.
Kusjuures kohapeal vajutasin ja üle 4500 ei lähe. Mis valemiga saab siis 4800
xxxxxl
10:17 21.11.2014
to:LR_RR
Mis mootor Teil siis autol on? kirjutate "Käisin esimest korda diisli V6-ga"
aga hr.Millert on postitanud andmed mootori R6 kohta
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
14:46 21.11.2014
To:LR-RR
Ülevaataja ei julenud anda üle 3000p/min Teie aga saite 4500p/min. Selles jama ongi et riigiametnikud ei luba rikkuda reegleid kuid minul ei ole teadmist, et kedagi oleks karistatud kui kontrollija rikub reegleid pöörete osas diisli suitsususe testimisel. Olen kolleegide käest kuulnud, et inspektorid käivad kohapeal hoovi peal konisid lugemas ning tegemas märkuseid kui kraanikauss on must. Minul on MA mehe poolt koostatud mitme aasta tagune kontrollakt kus kirjas, et ei ole nähtavad parkimisjooned, rohkem ei leitud puuduseid samas oli talv ja lahtine lumi küll kokku lükatud kõrvale kuid parkimisalal lumi klientide autode poolt kinni trambitud...
Suitsususe testimisel lähevadki mootori pöörded tihti punasesse ja mis auto see on kui ta ei kannata pöördeid mis on lubatud valmistaja poolt kui on pööretepiirik nii reguleeritud? Teie auto andmed on võetud andmebaasist Autodata. Kui Teie auto pöörded ei tõuse etteantud kõrgustesse siis ei ole midagi hullu kuna on täidetud reegel - pöörded piirajasse.
karvaturakene
16:50 21.11.2014
diiselmootorid ei kannata piinamist ,max 2000rpm tuleb podistada mitte rohkem! ennemgi kepsud lennanud
Tommile5
18:03 21.11.2014
Siiski. Väga palju aastaid tagasi suvel sai kimatud Volvo 340-ga suurel kiirusel Tartust Võrru ja peale seda lõi mootori jahutussüsteeni surve sisse. Remondi käigus tuli välja, et plokikaanes on mõra. Diisel vajab rahulikku ümberkäimist.
Tean,
21:03 21.11.2014
juhust kus tühjalt vajutades läks mootor nö. avariireziimi ja maha sai seda võtta ainult margiesinduses, ning mitte tasuta!
looder23
22:19 25.11.2014
ei tea neist probleemidest midagi. enda diislid käivad laks ja laks piirajasse. pole mingit muret. korra aastas ülevaatus punktis laks piirajasse, pöörded fikseeritud, teine laks piirjasse, tahm võetud, jätkub oote asjade kontrollimine. avariireziimi võib auto minna igal kümnel muul juhul kui korraks pöördesse laskmine. kui te kõike nii paaniliselt kardate, siis minge esindusse ja võtke sealt paber, mis lubab ja kuidas tuleb teha tahmatest.
Ikkagi
06:42 26.11.2014
ei saa ma aru miks peab mu kallist ning hoitud autot seaduslikult piinama? Kas 21- sel sajandil ei osata muul meetodil mootorit testida? Ja tühja sest gaasikesest, äkki peaks kõik turvaseadmete kontrollimiseks seadusega määratud reeglitekohaselt ülevaatuspunkti seina sõitma, inimelud ju kõige tähtsamad!
.................... .
08:37 26.11.2014
21 -sel sajandil on auto tarbeese. Kui kallis ja hoitud ,siis garaazi pukkidele ja pole mingit ülevaatust vaja. Iga korras ja õigesti hooldatud 21 .sajandi automootor kannatab ilma probleemideta piirajasse kiirendamist
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
08:45 26.11.2014
Minul on tehtud foto masinast kus autoomanik on meisterdanud akseleraatorpedaali külge poltidega kinnitatult pedaali põrandani liikumist piirava seadeldise. Nii saabki antud autol 2/3 maksimaalpööretest mitte rohkem. Keelata ei saa kuna meie riigis on "kombeks" tõlgendada eurodirektiivi mis sisuliselt kehtib mõnedele Volvodele kuni 1983 väljalaskeaastani ja mõnedele BMW- dele kuni 2003 väljalaskeaastani.
khm
09:17 26.11.2014
Käisin paar päeva tagasi ülevaatusel..autoks 2010 audi diisel. Mees ei saanud mootorit piinata, kuna elktroonika piiras 2500rpm lihtsalt ära ja displei peale lõi kurja kirja. Tuli siis üks tark ja ütles et esp lülitamisega läheb see pöördesse, peale seda toimingu ikka 2500rpm. Enne seda oli VW 2009 ja oli täpselt sama asi. Muideks mõlemal autol olid DPF filtrid...tahma sealt läbi ei tule ju...milleks siis neid piinata?
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
10:08 26.11.2014
Ei mäleta mis marki masin see oli kus ESP väljalülitamise järel läks masin pöördesse alles siis kui ka siduripedaali sai vajutatud ja lahti lastud vahetult enne kiirendust.
Pärnu-mees
11:43 26.11.2014
Ostsin kevadel Rakverest Belgiast toodud 2002 a diisel Volvo. Kuna ülevaatust autol polnud, siis müüja pakkus ,et saab sellega aidata kuna ei tea millal hammasrihm vahetatud ja mootorit pole hea piinata. Läksime koos ülevaatusele, asi sai ilusti aetud 34 eur ja gaasi põhja ei pandud.Kiitus!
TT
13:20 26.11.2014
...endal oli w202 kerega mesa 2.0 d. tollel mootoril oli võimalus küttefiltrit nii palju kinni keerata, et kütet ei tulnud peale...ja pöörded ei tõusnud üle 4 tonni. Hetigaasid normis...vant imestas küll, et pöördeid juurde ei tule. Vägisi tuli tahtmine öelda, et keerasin küttekraani kinni, et sa piider mu autot kotti ei laseks. Ehki mootor oli niipalju korras, et oleks ka max laksu kannatanud....on endal kõrvalt vaadates lihtsalt rõve, kuidas mootorit piinatakse, mingi mõõtetulemise tarvis.
njah
14:51 26.11.2014
küsimus1 kui tahoka peal on 5500 rmp siis 4000 pole ju mingi piinamine vaid täiesti normipiires rpm? või olen midagi valesti aru saanud.. miks tehas siiis üldse lubab 5500rmp

küsimus2 kui autol on DPF filter vahel siis milleks üldse vaeva näha ja heitgaase mõõta? teoorias peaks ju väga korras gaasid tagant välja tulema või mis selle DPF mõte siis üldse on kui DPFga masinal heitgaasid korrast ära on
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
15:56 26.11.2014
Tahhomeetril olevad suurimad numbrid ei tähenda seda, et mootor arendabki maksimaalseid pöördeid nende numbriteni. Mida tehas lubab ei ole ei minu ega kellegi teise imestada sest mootori ehitamisega tegelevad proffid. Mida ja kui palju lubab pöördeid arendada maksimaalsete pöörete piiraja on tehase poolt programmeeritud või mehaanilise pritse korral vanematel mootoritel kõrgsurvepumbal "plommi all".
Ma imestan siin, milleks vaja mõõta diisli suitsusust kui uutel saab anda ainult 2500 p/min, miks teha mõõtmisi kui jätkuvalt kolleegid rikuvad mõõtmisjuhendit. Kui eelmine mõõtja pani gaasipedaali alla raamatu ja näitas sellega autoomanikule, et nii kah saab.... Siis mõõtmist õigesti läbiviiv ülevaataja saab sõimu osaliseks. Samuti ei tea autoomanik, et tuleb torustik tühjaks tuuritada kuna eelmine kord ei tulnud tahma üldsegi liiga väikeste pöörete pärast. Õigesti testi tegev kontrollija on fakti ees kus turbo "lendab vastu taevast" või siis ühe tuuritamisega viskab tahma nii palju, et peab hakkama mõõteriista silmade puhastamiseks lahti võtma. PDF olemasolu ei tähenda, et seal sees midagi on... Tänapäeva euro 5 mootorid koos "keemiatehasega" kõhu all annavad tihti mõõtmistulemuse NULL aga mõõtmist peab ikka tegema sest seda nõuab reeglistik.
njah
16:26 26.11.2014
...........
16:42 26.11.2014
Arvate, et saksa kiirteedel ei saa neid pöördeid auto ? :D
Enda diisliga just käsin, tehti 2testi, madalatel ja kõrgetel pööretel, mõlemad tulemused saadi kätte ca. 2-3 sekundi jooksul, piinamisest oli asi kaugel.
Piinatakse neid kes joristavad oma diislitega madalatel pööretel (kõiksugu turbo ja põlemiskambri, väljalaske süsteemi tahmumised jne. Diisel tahab ja peab saama ka aeg-ajalt korralikult piitsa.
63amg
18:37 27.11.2014
kiirteel sõit on hoopis teine asi!mootorile on kajulikum max pöörded kohapeal.
Mees_maalt
19:37 27.11.2014
Käisin täna diisliga ülevaatusel. esimene kord lasti torud tühjaks, st korraks tuurid põhja ja teisel korral tehti test, ainult korraks tuurid peale ja olemas need tulemused olidki. Ei mingeid tundide pikkuseid täistuure, suts ja valmis.
ˇ
11:49 28.11.2014
tühikäigul ei ole soovitatav pikalt väga kõrgeid pöördeid hoida, aga see suts, mis ülevaatusel tehakse, ei tapa veel midagi. samas aga ei sõida ükski diiselauto liikluses pidevalt 3000-4000 pöördega, seega antud test justkui ei vasta reaalsele elule.
eelmisele
12:13 28.11.2014
ma sõitsin kyll tallinn narva maanteel 4 realisel diisliga 190km/h ja pöörded olid seal 4000 juures (6 käik sees), rohkem ei julgend vajutada, auto oleks veel läind.. pidevalt muidugi mitte
..................
08:23 29.11.2014
Õnneseen oled..........:-)
........
11:15 29.11.2014
Selge see, et vedu taga kõrged pöörded on ohutum kui kohapeal piitsutada, ega ülevaatusel ei ajata piirajasse ja ei hoita seal sekundeid..
ahh
18:52 30.11.2014
Huvitav et mis peened diiselautod teil on mis vähegi rohkem pöördeid ei kannata.Mul endal 1996 aasta ford transit ja kannatab ulevaatusel 4000 pöördega paarutamist kyll.Spidokal on 650000 nii et päris uus enam ka ei ole.Kardate et mootor jookseb kotti aga siis kui tallinn-tartu peal on vaja mööda saada siis ei vaata keegi tahomeetrit ja antakse minna niipalju kui mootorist kätte saab.
On kaks
10:55 01.12.2014
täiesti erinevat asja, mootoril ühtlaselt sõidus töötamisel pöördeid suurendada ja tühjalt, koormuseta mootoril pöörete järsk suurendamine! Viimast nimetan ma ikkagi tahtlikuks lõhkumiseks mida ise tavalise autoomanikuna kunagi ei tee. Noorel garaazinaabril oli kord komme näidata kõigile kuidas tühjalt tahhokas punasesse läheb, aga ükskord purunes hammasrihm!!
Siiiidiuss
11:27 01.12.2014
Üldiselt jah on 2 erinevat asja kas koormuse all või koormuseta pöörete järsk tõstmine. Loomulikult on hammasrihmale koormus suurem kui nukkvõlli pöörded vaja kiiresti üles ajada. Aga eks insenerid ja rihmatootjad ole sellega arvestanud. Ja kui näiteks mäest alla sõita kiiresti ja näiteks pöörded 3000 siis on see sama hea kui tühjalt lasta 3 tuhande Peale sest mäest alla sõites tekivad ka vahel hetked kus mootor ei teen väikest good, ei tee good või käigukast veab mootorit kaasa kui jalg aktselelaatori hoovalt tõsta. Üldiselt see mootor Mis ülevaatusel 3 tuhande pöördel laiali jookseb see polegi kasutuskõlblik ja võib liikluses purunedes kaasa tuua avarii või avariiohtliku olukorra. Kui autol on tahhomeeter siis punasesse alasse ei tohiks seierit viia. Ja minu Audil näiteks algas punane tsoon vist seal 4500-5000 rpm alas. Ja sinna alasse pole ülevaataja ka lasknud minna.
looder23
12:31 04.12.2014
ah ärge ajage lolli juttu, autoehitaja on ette näinud ka situatsioone, et kõi ei ole osavad. mõni tahab tömmet teha, aga noh unustas käigu sisse panemata. auto lumes kinni. ratta all jää. lastakse masin usinalt pöördesse. põhimõtteliselt ju koormus puudub. käib ainult üks kuradi häda ja vingumine. selle testi põhimõte on see, et kui sa lükkad lapatsi järsku põhja, siis kui palju sealt eritub tahma. liikluses ju ikka tuleb vahest lapats põhja suruda. ja kui sul juba koormuseta masin ei läbi sul tahmatesti, siis kui palju ta seda reostab koormuse all. mõelga nüüd ise, kui iga ülevaatuspunkt rajaks omale põhimõtteliselt dünostendi. iga auto tõmmatakse rihmadega kinni, pidurdatakse rullikuid, et oleks koormus taga. noh, nagu päris liikluses ja siis hakkame seal töristama. vot-vot, ma rohkem pedaali kaugemale ei vajuta. homme müüd auto maha või laenad naisele, see lükkab parema jala sirgu ja ...
või hakkame ehitama spets testi radu ülevaatus punktide juurde. mis see ülevaatuse hinnaks siis teeb? mida uuem auto, seda suurema tõenäosusega satub sinna rooli töll, kes võib mingit lollust teha, ega auto siis kohe automaatselt avariireziimi ei satu.

ise käisin eile veokiga ülevaatusel. 14 aastat vana. 1,5 milli läbisõit. lasti üks kord 2 sekundiks pöördesse, lasti teist korda 2 sekundiks pöördesse. tahm tehtud ja nägemist. pigem on lausa lust kuulata kuidas korras diisel nurrub ja korraks pöördesse lastakse. käisin kevadel oma 12 aastat vana diisliga ülevaatusel. sama lugu. 2x2sekundit pöördesse. tahm tehtud. mingi kõrvaline vend astus ligi. kuulas mootorit ja ütles, et ilusti nurrub. korras peab tehnika olema - hooldatud. nii lihtne see elu ongi.
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
14:28 04.12.2014
Ma ei tea kust kohast Teie oma informatsiooni ammutate? Mina saan oma info autoehituse inseneridelt autoesindustest ja mõõtetehnika spetsialistidelt näiteks Diagno OY juhatajalt või Bosch spetsidelt. Olen varasemalt kirjutanud ja kirjutan veelkord. Diisli suitsususe test viiakse läbi kooskõlas autotootjate ja euroliidu vastavate insenertehniliste teenistuste poolt väljatöötatud metoodikaid kasutades. Hammasrihmale ei kujuta mingit probleemi kiirendusega antud koormus. Kuna jõupingid on mõeldud mootorikatsetuste laboratooriumite jaoks siis kusagil tehnoülevaatusel ei kasutata hirmkallist testimiskompleksi. Kuna mootorile peab ikka miskitmoodi andma koormust siis ongi koormuseks mootorile antav kiirendus kus koormuseks on väntvõlli ja hooratta ühine vastuinnertsi tekitav mass. Hammasrihm puruneb mitte kiirendusel ja mitte sellepärast, et maksimaalpööretel hoitakse mootorit üle 2 või 10 sekundi VAID see kui maksimaalpöörete juures võetakse jalg akseleraatorpedaalilt millega väheneb hetkeliselt kütuse kogus. Enam ei aja kolvid mootorit ringi vaid hakkavad pidurdama ja näiteks 5000 p/min juures tekib järsk mootoripidurdus millega vända poolt tulev innertslöök lõhub vanema hammasrihma.
Simon98
23:06 21.12.2014
Ega kui käisin isa autoga seal TÜV-sel, masin oli ka diisel, siis tuli kuidagi jutu käigus ka tema poolt selline lause, et nad isegi ei tahakas seda piinamist teha, aga neil ei jää muud üle. Lisas ka, et on päris palju autosid ära lõhutud seal sellega.
mareku 32
12:23 31.01.2015
Kuidas ei jää muud üle? Üks ülevaataja saab näidud kätte2/3pööretega ja teine surub pedaali põhja ja maksimumpööretel! Väidan, et mootorile anda maksimaalpöörded ja seda ilma koormuseta on küllalt ohtlik. Kui kepsud lendavad või klapid peas kes vastutab? Ülevaataja utleb, et eurodirektiiv käsib. Teine ülevaataja ütleb et saab ka 2/3 pööretega hakkama? Kas kõik elu ongi nüüd nii mustvalge ja käib eurodirektiiv järgi? Arvan, et kui mootor küpse siis madalamatel pööretel suitseb ja tahmab pea samamoodi kui maksimumpööretel sest mootorile koormust sisuliselt nii ehk naa ei ole kas ta laulab 3500 või 5000 juures. Seega ongi kaheldav. Kas see risk on seda väärt? Kas on see normaalne siis, et autol on tahhokal 5000 ja punane ala on alates 4500. Ning seejures kräunutatakse diislit 4800 juures. Punane värv peaks ju olema hoiatav ja mitte soovitatav. Milleks siis auto omanikku peaks rõõmustama teadmine, et piinati ohtlikus pöörete vahemikus? Tavaoludes ei sõideta pöörded diselsõiduautoga punases alas. Muidugi väidame, et korras mootoriga ei juhtu midagi. Aga kui palju on neid sõidukiomanikke kes vabatahtlikult oma diislitel julgeks pöörded kohapeal hoida 4800peal kui punane ala on 4500 alates? Asjal on ikka selline mõru ja lõhkumise maik juures kas pole? Veoautod ja traktorid ei lähegi enamus üle 2000 pöörde, nendega ei saa hästi võrrelda.
automehaanik kuubis
12:38 31.01.2015
mareku 32 (registreerimata) - lasteaiast vabad päevad?
mareku 32
12:48 31.01.2015
Jajah. Aga paneb imestama, et eurodirektiiv käsib kahjustada, lõhkuda, seada ohtu inimeste vara? Või on autotootjad nalja pärast selle punase ala sinna tahhomeetrile joonistanud?
00audi=laada00
13:19 31.01.2015
Mis need diislid siis üldse pöördeid ei kannata v, käim ikka julgete panna v
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
13:38 31.01.2015
To: mareku
Diisli suitsususe mõõtmisega seonduv korralagedus ja reegleid tegevate ametnike peataolek kuubis on kestnud meie riigis sellest hetkest alates kui alustasime mõõtmist. Mootorile antavad pöörded ja suitsususe normi õige valik - on põhilised segadust tekitavad probleemid. Eurodirektiiv lubab mootorile 2/3 maksimaalpööretest kui andmed ei ole kättesaadavad automaatkäigukasti puhul. ARK on saatnud juhendi, et ei pea valima suitsususe normi vastavalt eriti karmile andmesildile. Nõutakse mõõtemääramatuse kasutamist otsuse vastuvõtmise juures.
Niipalju kui mina olen näinud eelmises ülevaatuspunktis tehtud ülevaatuse andmeid, julgen väita, et eelmainitud reegleid rikutakse massiliselt. Kui üks kontrollija valib andmesildilt normi 0,51 siis tema täidab määrust mina seda ei tee sest täidan ARK ettekirjutust ja panen normiks 3,0, mis on 6 korda "lõdvem"... Sellisest korralagedusest on ARK teadlik sest olen neile kusagil viis vastavat faktidele toetuvat märgukirja neile saatnud. Ma ei ole kolleegide peale kaevanud vaid teinud väljavõtteid tuues näitena mitteloetavat nimekirja 200 juhtumist seaduse rikkumise kohta. Reeglistik nõuab tunnistada auto korrasolevaks kui mõõtmistulemus ületab lubatu 0,5 võrra kuid mina näen andmebaasist, et autole on kunagi vormistatud kordusülevaatus rikkudes nõuet lahutada mõõtmistulemusest 0,5. Väiksemaid pöördeid lubavat reeglit rikutakse sellega, et seda kasutatakse ka manuaalkastiga auto puhul mis on otsene rikkumine. Andmete puudumise taha poetakse rikkudes ARK direktori käskkirjaga antud kohustust soetada vastav andmestik mis on vabalt saadaval AGA ei raatsita raha kulutada sellele andmestikule ja nii ühed täidavad reegleid ja teised ei täida. Kes reegleid täidavad, need lõhuvad mootoreid ja kes ei täida on varasematest mootorite lõhkumistest saanud "omad vitsad" ja enam ei täida max. pöörete kohustust. Ülevaatuspunktide kontrollimine ei ole probleeme vähendanud minu arvates ja minu vastavad soovituskirjad ARK inimestele ning paar kirja üleriigiliselt tehnopunktidele on jäänud igasuguse tähelepanuta. Korralagedus selles liinis jätkub. Minu kirjalikud üleskutsed maha istuda ja asju arutada ei lähe kellelegi korda... Alates 2018 hakkab kehtima uus direktiiv ja selleks ajaks peaks olema korralagedus likvideeritud sest andmestik peab olema siis meile kättesaadav - nii nagu ta seda täna peab olema ARK direktori käskkirjaga...

Ülevaataja ei vastuta kui ta täidab oma kohustusi nagu kord ette näeb. Mis puudutab Teie muret suurtel pööretel testimise kohta siis on ju Teil võimalik saata elektronkiri ja vaielda autotootjatega kellega on kooskõlastatud suitsususe test sellisena nagu seda tehakse. Andku looja Teile jõudu ja tarkust üle olla Euroopa parimatest autoinseneridest. Mis puudutab mõrudat maiku siis see maik on suus pigem kontrollijatel kui autoomanikel sest iga teine klient ei valmista masinat ette ekstreemtestiks. Iga 100 auto kohta tuleb üks kus mootoris nii vähe õli, et õlivarras on kuiv iga kümnes auto on "tahmast umbes" väljalasketorustikuga. Meid sõimatakse, vahel tekivad ohtlikud situatsioonid mis liiguvad füüsilise arveteõiendamise suunas sest autoomanik ei mõista, et meie teeme oma tööd ja midagi valesti ei tee. Minul tõuseb alati vererõhk kui näen diislit järjekorras sest liiga suur hulk negatiivseid emotsioone seoses erijuhtudega annab põhjust tunda muret. Negatiivseid jamasid juhtuks palju harvem kui autoomanikud nii ükskõiksed ei oleks sest mõtlema hakatakse alles siis kui midagi juhtub.
Siiiidiuss
14:54 31.01.2015
Mnjah. Ühesõnaga siis mootorite tootjad on andnud tehnoülevaatuspunktidele rohelise tule kõigis vanuses mootorite testimiseks ekstreemsetel maksimaalsetel koormuseta pööretel, mis on tahhomeetril punase alaga tähistatud?
Huvitav kas need mootoritootjad vastutavad peale sõiduki garantiiaega ka kui ülevaatusel mootoris klapid pähe jooksevad ja kepsud plokist vastu vaatavad? On seda Eestis juhtunud? Oletame, et autot on hooldatud margiesinduses ja auto vanus 10a?
Kes ise hooldavad või üldse ei hoolda ja sõidavad miinimumõlitasemega karteris ja musta õhufiltriga ning oma aja ära elanud hammasrihmakomplektiga need jätaks mängust välja sest nende autode mootorid võivad niigi ka maanteel tavakasutuses kokku joosta.

Mul on AudiA4 tdi aastast 96. Siiamaani mul tuttav ülevaataja ja pole ta üle 3500 pöörde lasknud. Näidud on head olnud. Punane ala vist tahhomeetril 4500 pealt algas. Rihmad, õlid, filtrid kõik iga aasta ja õigeaegselt vahetanud nii nagu hooldusraamat ette näeb. Olen vahel maanteel mootoril 3500 pöörde peal ka sõita lasknud ja enne ülevaatust sest räägitakse, et puhastab mootorit ja väljalasketorustikku tahmast. Kuna mootor ei ole uus ja arvata võib, et kulumisest on näiteks ka kepsusaaledel ja kolvisõrme puksidel lõtkud suuremad kui uuel mootoril. Siis VB on ka purunemise risk kulumisest tingituna suurem ülevaatusel. Ehk mis siis teha kui mootor mõnes teises ülevaatuspunktis puruneb 4700 pöörde juures siis ongi kõik ja süüdi pole ka nagu keegi? Lükatakse õue parklasse ja vaata ise kuidas edasi saad?

Jääb mulje, et ülalnimetatud olukorra riski maandamiseks tuleks näiteks klots poltidega aktselelaatori 'gaasipedaali' alla kinnitada, ja mõõta klotsi kõrgus selliselt, et pöörded üle 3500 ei saaks tõusta. Või muul viisil pedaali käiku piirata ja peaks nagu kõik õige olema. Ülevaataja mõõtis nii kõrgete pööretega kui välja jooksis(3500) ja kõik ongi seaduslik?
sitrus*
15:28 31.01.2015
5500 pööret on niivõrd vähe,et sellega poolotsas mootor ei jookse ära.Selliste pööretega jõuab pastaka vedru ka klapi tagasi tõmmata ja kui saalele kukub tilk õli minutis jääbki töötama seni kuni tambib plokikaane tihendi ära.Põhiline diislil mis ajab musta välja on surve langus silindris.Võib vahetada pihusteid ja kõiki asju,plokikaan tuleb maha võtta.Kuna käpad püsti siis ongi lõpetatud.ˇ
deuce bigalow
16:03 31.01.2015
tuttaval lendas mootor kotti Audi A4 tdil kui lasi üle 2000pöörde, kepsud väljas
kuhbksuy
17:34 31.01.2015
No siis oli su tuttava audi mootor ikka väga òhtul juba ja varsti oleks see juhtunud ka 800 pöörde juures
Siiiidiuss
20:02 31.01.2015
Nojah keeruline lugu siis selle tahmatestiga. Ühed piitsutavad teised ei piitsuta. Eurudirektiiv käseb maksimumini piinata aga paljud autode omanikud ei taha
, et nende autode mooorid kohapeal ekstreempööretele aetakse, mõned mootorid võivad puruneda!. Lahendus vist see kui enne tahmatesti ülevaatajale öelda mis pööreteni auto omanik lubab mootor ajada. Ja teine lahendus see, et need kes ei taha, et nende autode mootoreid kohapeal maksimupöördesse aetakse on klots pedaali alla või muu vahendiga pedaali käiku piirata! ja rohkem mootor ei lähe ja valmis. Kes teab mis see autodata 1.9 tdi 66 kw tahmatesti pööreteks lubab üldse kasutada?
automehaanik kuubis
20:36 31.01.2015
sitrus*
20:38 31.01.2015
Ülevaataja peab su auto pöörded põhja ajama,kui ta nämmutaks pole asjal mõtet.Kes seda teab,mis sul pähe tuleb,äkki kavatsed näiteks esimese käiguga 5500rpm pikalt ja pidevalt lasta ja kui must jookseb on loodusreostus.Sellepärast testitakse täislaksuga.Kui tehasesurvetest silindris keskmiselt on langenud diislil 2atti,siis tegelikult auto ei läbi tahmatesti,see jääb ülevaataja otsustada kui sõber sa oled.
Siiiidiuss
21:03 31.01.2015
Oh sa nuga, 5200 pööret smoke test lubatud 0,5 sek. Aga kui palju on neid ülevaatajaid kes stopperiga on suutelised aega võtma 0,5 sek? See on sisuliselt jalg põhja ja kohe tagasi üles! Aga mul tehti 3500 ga. Ja kõik ametlik ja korras oli! Kusjuures ma isegi ei palunud, et tee 3500ga.
Ahjaa. Sitrus, Tekib küsimus, et mis mootor see seline võiks olla mis 3500 pöördel ei aka musta aga 5200 peal ajab musta? Musta hakkavad diislid ajama ju ülekoormuse all ja vahet pole mis seejuures pöörded on. Isegi uuematel ja tâiesti uued diislid ajavad musta kui näiteks 70 ga sõidad ja vajutad pedaali põhja ning kohe on must tahmalont tagant väljas ja eks nii mõnigi tagasõitja krutib kohe salongiventika kinni. Eriti hästi on näha kui bussid või veoautod kiirendavad. Terve tee on musta diisli tahma ja vingu täis.
Kunagi käisin ühe vanema audi80 diisliga ülevaatusel. Selle motor ei olnud korras ma teadsin seda aga rmeontida ka ei viitsind sest polnud eriti mõtet asjal. IGA aasta kui ülevaatusel käisin siis mul polnud kahju ka kui piinati ja terve ülevaatuse ruum mattus testi ajal sinise ja musta suitsu sisse. Endal mul tuli naer peale selle peale:) aga ülevaatuse läbis kusjuures alati. Ma ei tea mis valemiga ise ka imestasin aga näidud olid lubatu piires. Linnas ja maanteel kiirendades viskas ka vahel tohutu musta välja nii et järgi sõitjad ei näinud teed. Aga mina olin õige mees, ülevaatus kindlustus olemas.
Siiiidiuss
21:42 31.01.2015
Näete, Simon98 ütles välja, et ülevaatajad ei tahaks seda tuuritamist teha aga peavad eest eurudirektiiv ja mnt käsevad? ja päris palju autosid sellega juba ka ära lõhutud. Kes selle jama ja kahjud, loe: puruks, kohapeal kokku jooksutatud mootorite eest siis vastutama peaks? Lükatakse välja parklasse ja jäädakse uut ohvrit ootama ning sõiduki omanik jalamees ja vaadaku ise mis edasi teeb kokku jooksutaud mootoriga? Kas eurodirektiiv maksab selle kinni või ülevaataja või hoopis autoomanik peaks kandma kulud, seoses mootori kapitaalremondi või vahetusega?
sitrus*
22:00 31.01.2015
Nii ongi mõeldud,vanad diislid mis üle 5 aasta prügikasti ja uued vaibal ootavad,liising soodne.Tahad veel odava raha eest äkki remontida ja edasi liikuda.See on häving tootjale.Bensukatega sama rida,katid ja andurid jne.Bensukas mis reaalselt sõitnud 150000km co-ga läbib puhtalt 20%.
Siiiidiuss
00:04 01.02.2015
Nojah mind ju ei huvita tootjate kasum ja pankade laenude kasumid, see kõik teisejärguline. Mind huvitab kuidas odavalt diiselmootoritega läbi ajada. Ise hooldades ja et ülevaatusel neid ära ei lõhutaks siis tuleb millegagi piirata gaasipedaali käiku või ülevaatajaga kokku leppida et tahmatesti üle 4000 pöörde ei tee sest mulle lihtsalt ei sobi 5000 ga. Kui ülevaataja pole nõus siis lähen järgmise juurde kes on nõus ulevaatust nii tegema nagu mulle sobib mitte mingid maanteeametid ja eurodirektiivid ei tee ettekirjutusi ega ütle mulle kuidas peab tegema.
v_
00:59 01.02.2015
Käisin ükspäev diisliga ülevaatusel. 2x 6000 rpm lasti ülevaataja poolt. Teine kord sekkusin kuna auto sõidab keskmiselt 1500 rpm! 100km/h on 1600 rmp. Ülevaataja kostis, et nii uuel autol ei juhtuvat midagi. Vanad raiped lendavad laiali, seda jah. Krt ikka sitt tunne oli kui mootorit lõhuti mitte millegipärast!
ei saa näitu kätte, vaja gaasi
02:16 01.02.2015
Ma arvan diislimehed et peab ülevaatuse poistele selgeks hakkama tegema et autode lõhkumine tuleb ära lõpetada. Öelge kohe kuhu maani lasta lubate ja asi jokk. Kui nõus ei olda siis asjad kokku ja teise punkti. Olen 2 korral skandaaliga lahkunud , isegi raha on tahetud et läbimata ülevaatus ja jne.
Diislile ülevaatuse tegemine nõuab teadmisi ja kogemusi aga mitte paarutamist. Peamine on ikka välja selgitada kas mootor sellisel kujul kõlbab veel liiklema või on aeg remonti saata. Ja veel seda et tahhomeeter ei räägi täit tõde. On selliseid mootoreid kus max võimsus tuleb juba 2000peal kätte, tahhoka peal hakkab punane alles 4000 peal. Ja graafik näitab et peale 3000 hakkab võimsus alla minema. Nii et selle järgi kõik mis läheb üle 3tuhhi on lõhkumine, kuigi tahhoka järgi nagu võiks. Disladega pole lihtsalt asi nii lihtne nagu bensuga.
Soovitan alati ülevaatusele minna nn. seltskonnaga, eriti kui mõni kapp ka võta on, ja ülevaatus sujub üllatavalt hästi.
Ei saa aru sellest maanteametist - sai nagu uus direktor või ootab ka tema käsi pikalt ees....
Siiiidiuss
08:34 01.02.2015
Olen ka sama meelt, et tuleb hakata ülevaatajatele selgeks tegema, et see mootorite lõhkumine tuleb lõpetada! Ja tahma mõõtmist tuleb mõõta 3500 pöördega sarnaselt nagu automaatkastiga autode puhul. See on asi mis tuleks nn suure kella külge panna. Kujutan ette kui paljud sõiduki omanikud on oma autode mootorid lasknud üevaatusel puruks tuuritada. Olen veendunud, et maksimum pööretel ei saa kahjustada ainult automaatkäigukast. Vaid suure tõenäosusega kahjustada saab ka diiselmootor sest ta pole mõeldud ekstreemtingimustes töötama. Kui mootor on kulunud ja pole enam uue väärne siis on loogiline, et mootori olevad detailid ei pruugi enam taluda neid pingeid ja tugevusi mis olid tehasest väljunud mootoril. Tekibki kohe küsimus, et miks rikkuda tahtlikult inimese vara kui saaks ka teha testi sellistel tingimustel nagu automaatkastiga autol? Need ülevaatustel kokku jooksutatud mootorid oleks veel aastaid kui mitte kümmneid veel tavatingimustes sõtnud. Ja miks peaks siis tavaline heausklik omanik ülevaatusega seotud kahjud korvama ja olema jalamees? Kas pole uskumatu?

Eks jah kujutan ette, et nii mõnigi autoomanik on diiselmootori lõhkumise peale tahtnud või teinudki ülevaatajale kätega, omakohtu korras selgeks, et mootorit ei lõhuta kohapeal gaas põhjas. Või lihtsalt läbi sõimanud ja lahkunud. Asi ongi selles, et osad ülevaatajad lõhuvad mootoreid ja osad ei lõhu ja mõõdavad ka manuaalkastiga autode mootorei nagu automaatkastiga autodel 3500 pöörde peal. Selles suhtes on seadus vildakas. Automaatkastiga autode omanikke ei kohelda võrdselt,võrreldes manuaalkastiga auto omanikke kellede mootoreid ekstreemtingimustes proovitakse kas lendab laiali või mitte. Et miks peaksid manuaalkastiga autode omanikud võtma sellise riski ja halva õnne korral jääma jalameheks? Leian, et puudub võrdne kohtlemine. Kuna arvatavasti umbes pooled autod on automatkastiga. Siis võiks väita, et nad polegi tahmatesti läbinud?
looder23
10:32 01.02.2015
bla-bla-bla, kas te õhtuti enne magama minekut ikka viskute loote asendisse ja tihute nutta? huvitav, kui palju siis neid autosid on mille mootorid on laiali lennanud? eriti diisleid. ostaks kohe puksiir auto omale ja jääks ülevaatuspunkti juurde ootele. peaks ju tööd ja leiba ikka usinalt jaguma. seda foorumit lugedes tundub, et 2/3 diisleid läheb pärast ülevaatust mootori remonti tegema. sihuke eitede hala, et valus lugeda lausa.
 

Foorumi reeglid

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

  • Foorumis on KEELATUD:
    • Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • Otsene reklaam
    • Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • Teemast mööda rääkimine
    • Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • Sõnumite ja teemade kordamine
  • Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

Vasta teatele

Pildid + lisa pilte