Minu teada on bi-xenon selline xenon-tuli, mis lülitab sama tuld lähitule ja kaugtule vahel, mitte ei ole 2 eraldi tuld. Võin ka eksida, aga mu autol on nii.
Nii ongi. On üks kaarleek mille ette liigub magnetiga vastav sirm mis muudab kaugtule lähituleks ja sirmi eemaldamisega muutub lähituli kaugtuleks tagasi. Igatsorti tegelinskid on püüdnud aretada Bi-xenoneid küll "pirni" liigutava elektromagnetiga küll "pirnisid" omavahel traadiga kokku ühendades. Y-tube on täis selliste sosseppade videoid. Reegel on selline, et HID tehnoloogiat kasutatavas laternas tohib olla ainult üks valgusallikas.
Mind huvitab nimelt kas siis 1997-2000a passatitel peavad need tuledepesurid ja autom. kõrguse regulaatorid olema või mitte?
Kõik raiuvad igal pool, et pole vaja kui tuledel endal vastav tähis olemas. Nii nagu mina olen aru saanud, siis peavad need olema kui originaalis (tehases) on nad peale pandud koos xenonitega?! Kas selle aastakäigu passatitele pandi siis xenoneid peale ja kas neil olid lisaks ka pesurid ja regulaatorid? Ei tahaks hästi uskuda, et Volkswageni tehasest nad ilma nendeta välja veeresid.
Oskab keegi vastata sellele?
Mind ennast see ei puuduta, kuna mul on 2001a passat,millel siis tehase xenonid koos pesurite ja kõrguse regulaatoritega.
Huvitab lihtsalt sellepärast, et tundub, et viimasel ajal on see xenonite kasutamine B5 passatite tuledes maru popiks muutunud- samas pröögatakse ka juurde,et mingeid pesureid jne pole vaja jne.
Kellel on siis õigus? :)
1997-2000a passatitel peavad need tuledepesurid ja autom. kõrguse regulaatorid olema kui on tootja ette näinud neid. Esimestel mudelitel võis olla, et ei paigaldatud pesureid. Ülevaatajatel on kombeks paluda kliendilt, et ta tooks autoesindusest dokumendi mis näitaks millise komplektsusega oli selle tehasetähisega masin mis vuras konveierilt poodi.
Ka internetiavarustest on võimalik leida vajalikku infot kuid kohustust kui sellist hakata surfama või kohustust osata leida infot ei ole.
Las nad prõõkavad mida tahavad aga ülevaatusele tullakse ikkagi halogeenidega...
automootor on 80kW, sõidu ajal kasutatakse 5-10kW. Kui sellest maha lahutada tulede võimsus 110 W, siis järgi jääb 4,9 - 9,9 kw. Kus on oluline sääst ja keskkonna sõbralikkus?!
Tere Mait
Ma ei saa aru kas olen lihtsalt loll või mis ning küsin siis nii :
Oman autot aastast 1997, autoks B5 passat. Ostsin luuptuled ( tähised olemas) ning Hid komplekti. Paigaldasin ning reguleerisin. Teisi ei pimesta ning nähtavus super.Sõidan juba neljas kuu. Puudub pesur ning aut. reguleering.
Mis saab kui järgmine aasta ülevaatusele lähen? Kas korduv ülevaatus? Kas pean selleks ajaks halogeeni sisse panema?
Tänan mõistva suhtumise eest.
Minu küsimus peaks selle Passatite teema ammendama ka teiste jaoks kes sellest ikka aru pole saanud.
Paljudel tuledel on igasugu tähised peal, kuid lambi pessa võib panna vaid selle pirni, mille jaoks see tuli valmistatud on. st, kui on tulel on H4 pesa võib sinna panna vaid H4 pirni, kui H7 pesa, siis vaid H7 pirni.
Tehnoülevaatusel aastatega kogunenud praktikuna vaidleks vastu. Tähendab asja tundev mehaanik ei topi vale pirni kuid 10 autoomanikku aastas näitavad üles leidlikkust toppides xenoneid halogeenlaternatesse olgu siis tegemist luuplaternaga või nn. tavalaternaga tehakse ka teisi apsakaid. Isegi just autoesindusest tulnud masinatel on nähtud lohakusest tehtud vigu st. leidub spetsialiste kes ei oska õiget lähitule "pirni" laternasse õigesti paigaldada, selline on praktiliste teadmiste pagas minul ja kui keegi soovib vastu vaielda - siis tehke, mina ei lasku vaidlustesse sest tean mida räägin ja räägin mida tean. Ja Head Uut Aastat.
ei tohi ise oma autole panna pirne mis ei ole ette nähtud. need vennad kes on ise omale ksenoon pirnid paigaltanud on kohe näha , ütlete küll reguleerisite õikeks. aga kaks inimest taha istuma ja pimestame vastutulijaid ni mis kole. teised on led numbritule mehed , sellised pottisinised tuled. ma iga kord naeran sellise vaimus sünnituse üle.
to : mac99
Millised nendest tähised sul esituledel on?
ECE/EEC Device Function Markings:
Signal Lamp Markings, Front and Rear
A Parking lamp (also called "position lamp", "city light", "sidelight")
AR Reversing (backup) Lamp
F or B Rear Fog Lamp
IA Retroreflector
R Tail (rear position) Lamp
S1 Brake (stop) lamp
S3 Centre High Mount Stop Lamp (3rd brake light)
1 Front Turn Indicator for use more than 40mm away from low beam headlamp axis
1a Front Turn Indicator for use more than 20mm and less than 40mm away from low beam headlamp axis
1b Front Turn Indicator for use less than 20mm away from low beam headlamp axis
2a Rear Turn Indicator
5 Side Turn Signal Repeater
SM1 Sidemarker lamp
SM2 Sidemarker lamp
RL Daytime Running Lamp (DRL)
Forward Illumination Lamp Function Markings:
B Fog lamp
C Low (dip) beam headlamp, tungsten filament
R High (main) beam headlamp or driving lamp, tungsten filament
CR Low/high (dip/main) beam headlamp, tungsten filament
HC Low (dip) beam headlamp, halogen
HR High (main) beam headlamp or driving lamp, halogen
HCR Low/high (dip/main) beam headlamp, halogen
DC Low (dip) beam headlamp, gas discharge (HID Xenon)
DR High (main) beam headlamp or driving lamp, gas discharge (HID Xenon)
DCR Low/high (dip/main) beam headlamp, gas discharge (HID Xenon)
A Front position lamp ("parking lamp", "city light", "sidelight")
RL Daytime Running Lamp ("DRL")
PL Plastic lens (may occur with any of above markings)
Paras jama, ostsin Chargeri.
Aga Chargeril on Dual-light bi-xenon süsteem...
Ehk ühes laternas on kaks lähituld (luubid), mis ümberlülitusel muutuvad (mõlemad) kaugtuledeks (väga efektiivne, peaks mainima).
Valgel ajal põleb laternas üks pirn, pimedaga lülitub automaatselt sisse ka teine.
Udutuled on ka lisaks olemas.
Et pean nüüd ühel pirnil ,laterna kohta, juhtmed maha lõikama või on võimalik seadustada, et jätan kaugtulede funktsiooni siiski töötama?
tere, oman autot bmw 316i,1994 a, 75kw, ja autol on xenon lähi ja kaugtuled ja tuledeklaasil on märge HCR, et küsimus siis selline t kas tohin selliste tuledega sõita ?
Tere nimel sooviks suveks Yamaha R6 Xenon paigaladda küsimus selles et youtube on neid videosi täis kus vennad aretavad nii et oleks kaug ja lähi mõlemad Xenon, sest mul kaug ja lähituli eraldi. Kas see on legaalne ja mis kostab ülevaatus üldse selle kohta kui originaal pistikusse Xenon sisse paigaldada.
Ülevaatus ütleb, kui laternal on märge, et valgusti on toodetud kasutamaks koos halogeenpirniga siis xenononiga ei tunnistata Teie sõiduriista nõuetele vastavaks.
Keelatud vili on magus. Milleks üldse vaja toppida seda jura külge? Valgusvihk on teine kuidas seda üldse võimalik reguleerida. Mina saadaks küll pikalt. Töötan ka ise ülevaatajana ja tean missugune valgusvihk seal on. Mõnel nii et kaks suurt tulekera on lähitule valgus. Hullem kui kaug. Ja siis ei olda rahul kui mõni sellistega vastu tuleb.
To: valuville. Meie juurde võite tulla reguleerima ja see on tasuta. Kui Teie masinal on luuplaternad siis xenon ongi just algselt luuplaterna edasine modifikatsioon. Oleme tehnoülevaatajad kui tulete tegema tehnoülevaatust. Kui tullakse meie juurde muredega siis muutume nõuandvateks hooldus/remondimeesteks. Kui selgub, et Teie masina esilaternate valgusvihk ei ole korrektne siis saate kohapeal selgitused näete mis juhtunud on valgusjoonisega. Tähendab kui ei ole korrektset valgusvihku siis ei reguleerita ja me niikuinii püüame Teid veenda reeglite järgi käituma igal juhul no kasvatama kah ei hakka. Mõte selles, et kui xenon on keelatud automaatse reguleeringu ja laternapesu puudumise tõttu ja Te ikka seda kasutate siis olgu ta vähemalt reguleeritud nii, et ei pimestaks. Tänase selgitusega ei kutsu üles xenoneid paigaldama luuplaternatesse sest vaatamata sellele, et luuplatern annab tihtilugu õige valgusjoonise ei vasta selline tuunimine kehtivale reeglistikule. Olen pikalt asja selgitanud firma kodulehel, ei hakka siin kordama ja kui keegi soovib siis vaadake ise. http://www.maitene.ee/index.php?id=25
Üks küsimus seoses xenonitega,olen kuulnud siukest juttu et kui auto on registreerimine on alla 2000 aasta et siis ei pea auto oma tuledepesureid.Oleks soov teada kas se vastab tõele.
See ei vasta tõele.
Auto peab olema just selline milline oli ta konveierilt tulles. Igasugused lisad ja xenonid on lubatud kui tootja on saanud vastava tellimuse ja asi on tregistreeritud vastavates tehase dokumentides mis on koostatud just antud auto kohta. Kõik tehase iseloomustusega kaasa antud varustuse muudatused on LUBATUD kui see käib läbi ARK.
See küsimus natuke teemast väljas,aga küsin siiski.Auto peab olema selline nagu tehasest välja tuleb,ei tohi miskit muuta aga kuidas on siis lood jalgrattaga,miks siis sellele peab lisavarustust juurde ostma,see ju ümberehitus.On ju jalgratas samasugune liiklusvahend nagu auto.Tänan vastamast.
Ratas tuleb tihti tehasest lahtivõetuna.... Kui rattale lisatakse nõutavad helkurid/vilkurid/kellad siis see ei ole mitte ümberehitus vaid liiklusvahendi nõuetele vastavusesse viimiseks.
Tere, kui autol on originaalis xenonid aga üks plokk läks läbi, kas siis võib ühes laternas niikaua kasutada tavalist höögpirni kuni uus plokk on olemas. Tavalisele pirnile ülemineku juhe on olemas.
Sellist mittestandardset olukorda ei ole ette tulnud. Tähendab otsus võetakse mitte määrusest lähtuvalt vaid mõistust ja loogikat kasutades. Tean, et luuplaterna puhul, kasutades halogeenpirni asemel xenonit ja vastupidi, ei muutu valgusjoonis oluliselt. Mina ei tunnistaks halogeenpirniga varustatud xenontuld ohtlikuks ja fikseeriksin puuduse väheohtliku puudusena mis ei too kaasa kordusülevaatust. Kuidas sellisesse eriolukorda suhtuvad minu kolleegid ma ei tea öelda.
Tere. Kindlasti on siit juba läbi käinud see, aga kindlat vastust ma ikka ei leidnud.
Autoks e36 1992a.
Kui ma ostan uued DC tähistusega tuled, kas sellest ainult piisab et legaalselt panna 4300k xenonid sisse? Või peab tuledepesu ja automaatse kõrguse ka ikka lisama?
Teie autot puudutav määrus https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1240/7201/2016/lisa2.pd
f# ütleb Nõuded: 1) sõidukile on lubatud paigaldada ainult koodides 202–224 ja 1002
käsitletud valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmeid.
Kui vaadata määrust siis sealt ei leia xenoneid. Kuna 1992 aasta e36 BMW-dele ei paigaldatud tehases xenoneid siis ka järgmine reegel ei luba Teil oma autol neid tulesid kasutada.
2) võib kasutada ainult selle sõiduki variandi ehituses ettenähtud laternaid.
Tere. Küsimus Hr.Milletrile. Olen püüdnud proovinud aru saada seadustest ja foorumitest xenon tulede kasutamisest , aga juhe läks täiesti sassi ( rohkem kui enne neid ugedes oli ). Seega küsin otse . Mul on Audi A6 98a. , esituledel on peal markeering VOL D2S H1 DC noolega märgitud lähitulepoole ja HC , mis on noolga märgitud kaugtulede poole , tulepesureid ees ei ole ja automaatseid kõrgusereguleerivad pole on vaid on käsitsireguleeritavad esituled. Kas sinna tohib panna Xenonid ette või ei ? Ise võin tuled maha reguleerida , aga kas ka seaduslik. Lgp.
Kuna Teie autol ei ole tootja poolt ettenähtud sellist tulesüsteemi siis ARK ei luba xenonit. Määrus küll ütleb - alates 1. oktoobrist 2000. a esmaregistreeritud gaaslahenduslambiga M ja N kategooria sõidukil peab lähitule laterna valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, toimuma automaatselt ja sõidukile peab olema paigaldatud laterna hajutiklaasi puhasti;
Kuna Teie auto on esmaregistreeritud enne 2000 siis selline lisavidinate nõue justkui ei kehti Teie autole ja tõesti paistab asi nii, et tohib panna xenonit.
Kuna määruse koostajad ei oska alati koostada emakeelseid lauseid selliselt, et kõik ühtemoodi aru saaks siis sellised asjad tekitavad segadusi. Ülevaatajad praagivad Teie auto igal juhul nende lisavidinate puudumise pärast.
Paistab, et poolakas on täpselt sama küsimuse küsinud (nagu Aivar Järviste) juba 2011 aastal, mis tähendab, et xenoni teema on aktuaalne üle euroliidu ja kaua aega ning kestab ka edaspidi.
Tere.Lugesin seda foorumit siin xenonite kohta ja täiesti arusaamatu ikkagi.
Mina ei ole oma autole midagi paigaldanud kõik on sellises konditsioonis nagu eelmise omaniku käest auto sai ostetud.Autol on ülevaatus olemas.Siit lugedes et peab olema automaatne tulede regulaator ja pesurid ilmtingimata?
Minu autol ei ole automaat tulede regul.ja tulede pesurit.Tuledele on märgitud D2S
Autoks on Infiniti fx35 2003a.väljalase .Kas minu auto on läbinud ülevaatuse ebaseaduslikult?
Kui paigaldan gaaslahendusega pirni gaaslahendusega ettenähtud laternasse kuid puuduvad tuledepesurid ning kõrguseregulaar.
Konks on aga selline, et kasutan spetsiaalseid pirne(ÜV jaoks), mis toodavad 1300 luumenit (D2S pirn) ehk toodetud valgus on alla 2000 luumeni.
Valgustugevus on umbes/täpselt sama mis tavalisel halogeenil ning valgustemeratuur läheneb ka sinna vahemikku.
Auto on 1999 aastal arvele võetud.
Igal pool mainitakse "mille valgusvoog ületab 2000 lm". Ehk siis kuidas ma saan tõestada, et ei ületa ning see peaks olema üks võtmetingimus, mis nõuab tuledepesuri ja regulaatori olemasolu.
Tuginedes sellele informatsioonile ning eeldades, et kõik muu on autol tip-top. Kas saab ÜV legaalselt läbi?
Ei ole ilus vastata küsimusele küsimusega kuid ma teen seda ikkagi. Miks Teie kasutate ülevaatuse jaoks xenoneid ja ei taha kasutada ülevaatuse jaoks halogeene? Kui riigis on kusagil 300 ülevaatajat siis kindlasti läbite ülevaatuse ilma sekeldusteta kui kasutate halogeene. Üks võimalus on saada tootja iseloomustus kasutatavate pirnide kohta ja siis on Teil alati võimalus laskuda vaidlustesse kas on hetkel ikka just need pirnid kasutusel või ei ole? Arvan, et Teie auto ei läbi ülevaatust kuna ei ole võimalik tõestada on siis valgus üle 2000 või alla?
Ei kontrolli nende pesurite töökorda keegi. Tegin ise ühel masinal need nn pimedaks, kuna lajatasid iga aknapesuga 8st tüüsist tuledele, ehk siis Tallinn -Pärnu võrdus 5l pesuvedelikku. Ei öeldud ülevaatusel küll midagi. Sama oli ka teise masinaga, mille tulepesur tilkus, tegin üldse pimedaks, samuti üv- ga miskit probleemi pole.
Olemas peab ta küll olema ja xenoniga, aga kas ka töötab....
Sull12 räägib õigust sest seal ülevaatuspunktis kus ta käis, tõesti ei kontrollinud ülevaataja tulede pesuri korrasolekut, usutavasti ei kontrollitud seal samas ülevaatuspunktis ka ohurihmade korrasolekut. Peale selle ühe jobudest kontrollijate ülevaatuspunkti leidub veel 107 tehnoülevaatuspunkti kelle hulgas on ka selliseid kohti kus kontrollitakse Xenon tulede puhul, kas esitulede pesur on töökorras. Kohustus kui selline on olemas ja ta käib ka nende kohta kes ei viitsi autot kontrollida "kogu raha eest".
Mulle kunagi üks tark ütles, et halogenlambil murrab valgust klaas, just vanadel ja kui see on must, sa lihtsalt ei näe enam, aga xenonil murrab valgust luup, ja klaas on lihtsalt "statist" ning kui klaas on nüüd määrdunud, siis hakkab see omakorda valgust murdma ja pimestab vastusõitjaid. Ei oska kommenteerida seda, pole füüsik. Aga kahtlen natuke selles teoorias.
Aastate jooksul võin oma kogemustest küll öelda, et pimestavat originaalxenonit olen kohanud küll mitmeid kordi, aga pigem on probleemiks kus üks tuli näitab nt taevasse. Samas aga kõikvõimalikes suundades näitav ja pimestav halogeen on suht igaöine nähtus.
Led tuledega ei pea olema pesurit. Uuele Astrale tulede pesureid ei saa aga led matrix tuled saab.
See pesurite ja automaatregulatsiooni nõue on äkki vastavate tootjate õnnestubud lobby lihtslat.
Tänasel päeval tootja Opel Corsale tulede pesureid üldse ei pakugi ja bi-xenonid on käsitsi reguleerimisega. Saab siis näha, mis kolme aasta pärast ülevaatusel juhtuma hakkab.
Ülevaatusel juba täna rikutakse määrust ja rikutakse edaspidigi kui määruse koostajad ei tee oma tööd. Räägin sellest, et vastavalt määrusele on päevatule tähis RL ja see tähendab, et ei tohiks lubada masinaid millel laternal DRL tähis. Minult küsiti kirjalikult, et kuidas ma saan teha tööd kui ei vaata kas tehasetoodangul on laternatel ikka vajalikud tähised. hilisemalt selgus, et mõnedele masinatele ei tehtagi ühtegi tähist nähtavale kohale. mina aga olin MA eksperdi silmis oma 20 aastase töökogemusega jobu kes ei tea, et HC latern annab lähitule valgusjoonist.... Mõne asjaga lõigatakse riigiametnike poolt juukeskarv pikkupidi mitte pooleks vaid neljaks, (rehvinõuetega näiteks) ja mõne teise olulise teema puhul on neil arvamus, et käib kahh, eriti kui see käib nende endi tegemata töö kohta (suitsususe teema on 15 aastat lahendamata kui mõni paneb normi 0,5 ja mina samale masinale 3,0).
Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:
Foorumis on KEELATUD:
Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
Otsene reklaam
Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
Teemast mööda rääkimine
Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
Võõra inimese pärisnime all esinemine
Sõnumite ja teemade kordamine
Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.