Viimases TM on tehtud test parima talveauto uurimiseks, väike kokkuvõte nüüd sellest:
1. Võitjaks tuli OPEL vectra 2,2 GTS
2. Eesti üks popim auto Peugeot 307 saavutas hea tulemuse.
2. Saab 9-3 Sport sedan vector(jagab2 kohta, tulemus ei üllata, arvestades seda et Saab on Rootsi auto, ja rootsis on ju ka parajalt pakased talved)
2.Skoda Superb(samuti jagab 2 kohta)
3. Seat Ibiza
3. VW POLO
4.Ford Fiesta
5.Mercedes Benz E 200
5.Nissan Primera
5. Renault Megane
5.Volvo V40
6.Mitsubishi Spade Star
7.Mini cooper pepper !!!
8. Hyundai Getz
8. Mazda 6 !!!!!!! ALLES 8 koht, eestis edu saavutanud mudeli omanikel läheb talvel raskeks!!!!!!
9. Toyota Corolla !!!!! samuti üks müüduim auto sellel aastal.
10. Citroen C3
10. Honda Jazz
11Fiat Stilo.
Kui nüüd keegi küsib et miks mul mõni number kordub, siis asi selles et need autod said ühepalju punkte(näiteks nii Mazda kui Hyundai said 7.5 punkti!!)
Selle testi põhjal parimat talveautot ei leitudki. Seega on Audi a4 siiani parim talveauto!! Ütlen seda seetõttu et kui eelmine kord TM parimatalveauto testi tegi oli audi ka valikus ja AUDI võitis ülekaalukalt!!
Ma peaaegu et jälestan TM-i teste, sest seal tehakse testi tingimusigi just niiviisi ümber, et vastava testi vôidaks autodest alati kas VW vôi Opel, telefonidest vôidab Nokia, jalgratastest Tunturi, kelladest Suunto vôi Polar jne. See oli umbes nagu Eestis presidendile auto valimine riigihankega, et lisaks tagumikutuulutusele oleks vôinud ka otse öelda, et ninal PEAB olema nelja rôngaga disainielement:)
Küll on aga neist TMi testidest kasu, kui môtled korralikult läbi, mida testiti. Sest mitte iga inimese jaoks ei oluline, kuidas puhutakse sooja ôhku tagaistujatele vôi kuidas käitub kurvis tühi auto (kui inimene sôidab näiteks alati täislastis autoga vôi lihtsalt teist tüüpi rehvidega). St TMi testi järgi vôik vôita selle talvetesti ka niisugune auto, mis on muidu hea, aga millel näiteks uksehoovastik talvel kinni külmub, sest seda TEGELIKKU parimat autot ei saadud lihtsalt testis külmaga käima, kuna naljavennad olid uksed lahti muusikat kuulates autol aku tühjaks teinud. Môtle läbi, mis omadused on just SINULE auto juures olulised ning tee valik selle pôhjal. TMi koostatud pingerida ehk paremusjärjestus pole mitte ainult subjektiivne, vaid ka ääretult vôhiklik - kehtib väga paljude tooteliikide testimisel, sest ega ajakirjanik saagi ju olla kôiketeadja ja iga ala proff
Hiljuti väikeautode testi võitis Hyundai Gets näiteks ja ka teistes autoajakirjade tesitdes on saksa autod eespool, väljaarvatud vastupidavuse testides:))
Autode valik jah neil sageli tiba imelik. Mõni valitakse 16 klapi, mõni 8 klapi mootoriga, kuigi oleks võimalik valida ka sarnase mootoriga. Siis tehakse järeldus- näe vilets auto, mootor ei tõmba nii hästi, kui teistel!
no testid on jah tihtipeale suhtkoht kahtlase tulemusega. aga minu arust on TM olnud siia küllaltki objektiivne, sakslaste testidega võrreldes.
talvetestis võrreldi autode käivitumist, igasugu külmaga seotud asju jne. see kui suur või mis klassi autoga tegu ei ole üldse mitte oluline (ei mõõdetud auto suurust, mugavust, sõidmõnu või ma ei tea mis muud faktorit) ja vaevalt et keegi selle asja kinni maksis.
see et corolla talvel parim pole ja et Mazda6 uksed kinni ei lähe ja muud probleemid talvel esinevad ei ole ju ka vist mingi uudis.
aga muidugi naljakas on küll Vectra kõrge koht. aga mine sa tea äkki on Opel uue kvaliteedi leidnud kuskilt.
Ametnikule: Soomes on uute autode maksustamine "päin p*rsettä" ja sellepärast erinevad sama margi eri mudelite hinnad teineteisest tohutult, erinevalt näiteks Eestist. Nii et kui testi eesmärk on "väike-keskklass 20.000 EURi eest", siis ühel autol on selle raha eest vôimalik saada vaid 1.2L mootor, teisele 1.8L. Ning kui auto liiga palju odavam, siis vôetakse 1.2L mootoriga auto, millel konditsioneer peal:) Kas pole mitte hea vôimalus lugeja petmiseks, kuid samas neil ôigus ka, sest kui lähed omale 20k EURi eest autot valima, siis SOOMES on valik just nimelt selline. Veelkord, testi tasub ükskikasjalikult lugeda, mitte vaadata seda teadlikult mingis suunas kujundatud pingerida. Soomes on muide autole saadud tiitlid (Aasta Auto, TM-testi 2-kordne vôitja) väga kôva müügiargument ja samuti reklaamitakse ka testi vôitnud talvekumme (vôib 3x arvata, mis marki:)), videomakke, telereid, arvuteid jne. Nii et TM-le TASUB maksta vôi teha muid soodustusi
Viimases numbris räägib ka peatoimetaja Vello Kala sellest, kuidas TMi tulevad automüüjad ja küsivad kellele ja kui palju tuleb maksta, et testis head kohta saada. Ta väidab küll, et selline asi läbi ei lähe, aga mine sa tea.
Minu arust on enamike Lääna autoajakirjade testid ja muu sisu meile suht imelik. Eurooplased virisevad seal, et küll see ja see esindus on s*** ning kuna esindus on s*** ja ei oska mu autot hooldada, siis on ka minu auto s***
Minu arust ongi peamine probleem selles, et Eurooplased, kes on meist rikkamad on harjunud, et lastakse kellelgi oma auto korda teha, ise ei tehta suurt midagi ning siis virisetaksegi vaid teenuse kvaliteedi üle.
Igatahes minu, kui vaese eestlase jaoks omab momendi suurimat lugemisväärtust venelaste Za Rulem, mis näitab vähemalt mu auto puhul ära, kuidas ise vahetada õlid, filtrid, piduriklotsid jm pisiasjad. Räägitakse ka avameelsemalt konkreetse automudeli vigadest.
Nõus, aga ikkagi on kummaline, kui võrreldakse nn siga ja kägu. Sama hinna eest saab mõnel mudelil baasvarustuses konditsioneeri, mõnel baasvarususes suurema mootori! Võiks võtta samaväärse varustuse ja võimsuse ning tuua argumendina ka hinna välja!Maksustatakse ju ikka hj, mitte baasvarustust! See on sama kui võrrelda mootorratast ja autot ja tuua mootorrattas on halvem, kuna sajab vihma läbi!
Viimane näide jäi mulle silma eesti keelsest paar kuud tagasi avaldatud TM väikeautode testis, kus minuarust küll Fiat Puntole ära tehti! 80 hj mootorit on kyll kõik kasutajad kiitnud!
Muideks, mõtlemisainet - nimelt ostis mu tuttav mõned aastad tagasi tutika Ford Escorti. Talve saabudes (mis oli ka erakordselt külm) oli auto pistu rohkem kui pool aastat vana ja läbisõit alla 20000. Külmema kui -17 kraadi ilma korral see riistapuu enam käima ei läinud. Ja mitte midagi muud häda ei olnud, kui aku tuli võimsama vastu vahetada. Uue akuga oli ka -25ga paugupill. Justkui ei saaks öelda, et auto s**t?
Lugedes eelnevaid kommentaare soovitaksin kõigepealt enamikel teist ennekõike ka konkreetne TM'i (kes ei tea see on üks ajakiri) test ka ise läbi lugeda/uurida (see ei ole reklaam).
Kui see tehtud rääkige edasi!
Kommentaariks selle testi kohta veel nii palju, et eesmärgiks ei olnudki erinevatesse klassidesse kuuluvate iseliikuvate tehniliste andmete üksühele võrdlemine, vaid teatud omaduste nagu salongi soojenemine, auto käivitumine (tõsise külmaga), sõidustabiilsuse jne hindamine.
Konditsioneeri/kliimaseadme tähtsus -20 kraadise pakasega ei ole just eluliselt vajalik, tegelikult lausa mittevajalik.
Ennekõike, kui keegi midagi konkreetse teema kohta kommenteerima hakkab, soovitaksin veelkord tutvuda ka algallikaga.
Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:
Foorumis on KEELATUD:
Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
Otsene reklaam
Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
Teemast mööda rääkimine
Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
Võõra inimese pärisnime all esinemine
Sõnumite ja teemade kordamine
Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.