Nissan

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

Qashqai

 
keemik1
00:01 01.03.2007
Huvitaks esmamulje. Kuna Fakto kodukal juba üleval, siis äkki ka keegi proovimas käinud ja oskab midagi kosta masina kohta. Ei ootagi mingit pikka kasutuskogemust - see on vist ütlematagi selge;) Pole ju autol veel vist esitlustki olnud. Endale on vähemalt piltide ja teksti põhjal suht norm mulje jätnud. Sellise väikse korraliku linnajeebikuna võib täitsa huvitav olla. Seda enam et netist olen selle masina kohat ka ainult pea positiivset leidnud. Ma millegipärast arvan et meie oludesse päris hea altervatiiv tavalisele keskklassi pereautole.
primm
19:36 02.03.2007
siiamaani lõug märg
:)
proovind pole, aga Auseris sai vahitud siitsealt, no on lahe tükk
kõik omal kohal
mingit disaini liialdust pole
proovisin
21:31 05.03.2007
käisin auseris proovimas... damn see on lahe auto. piisavalt suur, väga mugav... sees tekkis tunne palju kallima klassi autost, samas välismõõdud on piisavalt head, et linnas liigelda...

igal juhul peab võimalusel üle vaatama pakutava Pack varustuse ning siis otsuse tegema...
huque
22:38 05.03.2007
millal neid müüma hakatakse- igaljuhul üks seni õnnestunumaid Nissani mudeleid- viimane Note tekitas küll kahtlusi, et Nissanist ei tulegi enam normaalse välimusega autosid
keemik1
16:43 06.03.2007
kah huvi
22:52 06.03.2007
Kas keegi juba hinnapakkumise ka võtnud on?
keemik1
09:29 07.03.2007
küllap ikka on kui ta hinnakirjad väljas on. 420 tuhhi eest saab täisvarustuses auto - niipalju tean
huvidele
10:25 07.03.2007
järgmisel nädalal peaks vähemalt 1 auto omanikule pihku antama... kas see on esimene, ei oska öelda, aga esimene acenta pack küll...

huvitav, miks mujal on visia-acenta-tekna, aga eestis visia-acenta-acenta pack:S samas varustus näitab, et tekna peaks olemas olema ja natuke erinema acenta packist... hinnakirjas aga teknat pole...
keemik1
19:46 07.03.2007
Kõigepealt siis austost endast. Sai ka proovitud ja isegi mõlema käigukastiga - nii manuaal kui automaat. Ja mis ma ütlen on see et autojättis tõeliselt hea mulje. Mul on kogu aeg olnud väiksemad-suuremad eelarvamused väiksemate jaapani autode kohta. Seda eriti Almera puhul - odav plast, meeletu müra sõidu ajal, iganenud disain jms. Nagu aru olen saanud siis Qashqai ongi tehtud esialgu selleks et asendada ajast arust Almerat. Vahe on ikka meeletu. Kõigepealt sisedisain ja kvaliteet - pea kõik materjalid jätsid pehme ja kõrge kvaliteedi tunde. Ja mis sõidu ajal kõige rohkem meeldivalt üllatas - see oli vaikus. See on üks väheseid jaapani masinaid (jätame lexused ja infinityd välja siit;) kus on ka isolatsiooni tugevalt panustatud. Masin jättis meeldivalt suure auto tunde - kuidagi ei saanud aru et 70 asemel 90 kiiruseks oli. Sõiduomadused - väga optimaalsed. Soovitan proovida Peterburi maantee lennurada,mis oma lagunemise ja plaadivahedega toob mugavuse ja korraliku sõidutunde väga hästi kätte. Minumeelest selle testi läbis ta väga hästi - sõiduautolikult hästi juhitav ja samas absoluutselt mitte liiga sportlik. Teine asi mis väga hästi meelde jäi oli tõeliselt hea manuaalkast. Ma pole paljudel sportmasinatel ka nii konkreetset ja lühikeste lülitustega kasti proovinud. Väga mõnus ja kiire oli käike lülitada. Kokkuvõtteks - minu arust praegusel hetkel üks parimaid "linnamaastureid". Isegi kliirens on parem kui näiteks praegusel müügihitil - uuel Honda CRV. Kuigi CRV on klass kobakam auto siis kliirens oli midagi 170mm vs 200mm. Niipalju esialgu autost.

to huvidele: Neid pidi juba mõni ikka liikuma juba (põhiliselt oma töötajate autod:) aga tõesti nagu uute mudelite puhul tihti on, siis ei suudeta piisaval hulgal autosid toota Euroopas - tellimisaeg ca 3 kuud. Varustusest oled pisut valesti aru saanud. Visia on baas. Siis tuleb Acenta või Tekna. Nende vahe on ainult salongipolstri värvis (kas punane või must ja hind on täpselt sama). Siis tuleb Acenta Pack või vastav Tekna. Seal siis erinevuseks nahksisu värv ja siseplast (jällegi hind sama). Ja viimasena Navi variant. Ja kõik need olid ka hinnakirjas olemas.
Joonis
17:03 08.03.2007
Olen ka nüüdseks seda autot vilksamisi näinud ja minu arust välja näeb päris äge. Plaanin lähiajal kindlasti proovima ka minna, eks siis vaatan lähemalt.
Nissani kodukal on hinnad ka väljas juba. Lisaks leidsin sealt ühe suht laheda arvutiga tehtud klipi selle mudeli kohta: http://www.nissan.ee/?structure=002&content=585

Igatahes tundub üsna paljulubav.
haamripea
08:19 10.03.2007
kas keegi on juba omale auto ära tellinud?
annelyx
12:29 10.03.2007
Mulle ka meeldib.
Olen proovinud
12:49 10.03.2007
Mulle jättis küll väga odava auto mulje, kui võtta seda kui linnamaasturit siis on temast ikka tunduvalt mugavamaid ja ilusamaid neljarattalisi valmistatud..
to olen proovinud
21:32 10.03.2007
miks sa võtad seda kui linnamaasturit? see auto peaks siiski olema crossover... maasturist, olgu ta siis linna või mitte, on asi siiski väga kaugel... pigem peaks teda võrdlema golf crossoveriga või 4x4 pisikeste suzukidega... kõik on muidugi maitse asi, aga minu meelest on qashqai nendest üle...

mis puudutab linnamaasturit, siis see tuleb varsti.... uut x-traili juba esitleti... see peaks hakkama võistlema Honda CRV-de ja muuga:)
ei taha
21:33 10.03.2007
nissan on nissan- nii saaan!
keemik1
22:52 11.03.2007
to Olen proovinud : erinevaid arvamusi peabki olema ja nii ongi õige aga mis oli siis see mis "väga odava mulje" jättis. Mul küll esmamulje risti vastupidine: käele mugav plastik, euroopalikult mooden disain, korralik koostekvaliteet jms. Mis mugavus puudutab siis on vähemalt minu proovitud linnamaasturid (kuhu kõneall olev tegelikult ei kuulu) küll mürarikkamad ja kehvema juhitavusega. Lisaks on ta kõrgema põhjaga kui pooled nendest "maasturitest". No ja ilu on suht individuaalne ja vähemalt senini mulle Nissani sõiduautostiil eriti peale pole läinud (Murano, Z ja Infinity'd välja arvata). Qashqai seevastu on suht huvitava joonega ja isegi kena.
to ei taha: tubli ja sisukas.
andrush
12:33 15.03.2007
Olen pikalt Volvodega sõitnud, viimati pea pool aastat 2003 XC70 Diisel, kõik lisad peale navi. Ei teagi kuidas selle Qashqai otsa netis sattusin, esimene pilt mida nägin oli salong (naviga) see paelus, järgneval uurimisel tekkis väike ebameeldvuse tunne Qashqai nina vaadates. Vaatasin Nissani kodukalt hinda ja üllatusin vägagi, nagu eelpool mainitud saab täisvarustuse 420K eest, sama rahaga saab kasutatud XC mille minevik on ebaselge. Käsin täna hommikul kiikamas, proovisõidu jätan küll tulevikku, kuid tegemist on VÄGA atraktiivse grossoveriga mis on VÄGA mõistliku hinnaga. Disain ja salongi materjalid jätsid väga hea mulje, isegi kohati kiskus näo naerule. Selline "nunnu" auto, millega neliveo puhul ei tohiks talvel hange jääda.
Sidorov
21:57 17.03.2007
Baashind algab oluliselt alla 300 keek, kus on ka juba enam-vähem kõik normaalseks sõitmiseks vajalik olemas.
Almera asenadajaks teda pidada siiski on veidi vast liialdus - ametlikult täidab seda rolli ennekõike Note, ilmselt on tegu kohaliku müügimehe fantaasiaga.
Sees olla on jah, üllatavalt mugav ja mõnus. Üle ootuste.
Maastur olemisest niipalju, et nelikveosüsteem olevatki X-Traili oma, seega veidi asjalikum kui etalonid RAV-4 ja CRV.
maamets
10:19 21.03.2007
On keegi omanik juba ka mõne dkilomeetrid sõitnud ja ehks kommenteerib?

Qashqai läheb iseenesest siiski sõiduauto alla, mitte isegi linnamaasturi alla. Siit tekkis küsimus, et mis võiks olla selle auto ülevalpidamise kulud. Millsega need võrreldavad võiksid olla? Almera, Primerra, NOTE...?
fteadja
11:53 22.03.2007
Almera asendaja tuleb vartsi, uus Nissan Tiido. Seega Niisani huvlilised- uus mudel on veel tulemas.
sai ka kiigatud
12:29 22.03.2007
Sai kergelt vaadatud Acenta Pack varustuses Qashqaid... ausalt öeldes jättis külmaks.

Suuremad erinevused tavalise ja Pack varustuse vahel:
- 16 vs 17 tolli veljed
- tavalised vs xenon tuled
- riie vs nahk istmed
- tavaline vs võtmeta käivitus

Minu arvamus järgmine:
- veljed. sõites pole nagunii vahet, kas on 16 või 17 tolli. siiski on suhteliselt oluline vahe nt rehve ostes. 16 tollised on ikka märgatavalt odavamad.
- xenon tuled on kindlasti palju paremad, samuti tuleb nendega kaasa automaatne kõrguseregulaator ja tulede pesurid.
- vähemasti qashqai puhul on riidest istmed vormilt palju mugavamad.
- olen natuke skeptiline võtmeta käivituse suhtes... see on kindlasti mugav, aga... ei tea... mulle meeldib see, et uksed saab lahti ikka ainult siis, kui ma puldile vajutan, mitte suvaline inimene tingimusel, et ma seisan autole piisavalt lähedal...

Kui hetkel läheksin autot ostma, siis võtaksin kindlasti qashqai, aga tavalise Acenta, kuhu laseksin paigaldada xenon tulede paketi... tundub kõige mõistlikum hetkel
to: fteadja
13:26 23.03.2007
Selle Nissani järgmise uue mudeli nimi peaks ikka Tiida olema, mitte Tiido. Sai teine vist hiljuti ka mingi Inter-american aasta auto tiitli omale.
Valin ka just uut autot..
18:06 28.03.2007
Tunnine proovisõit 2.0 manuaalkastiga Qashqai'ga on tehtud ning jagan ka mõningad omapoolsed kommentaarid. Täpsustuseks, et ei sõitnud päris niisama vaid ka otsin uut autot hinnaklassis kuni 350 000 kr.

Kuna Qashqai näol on tegu justkui päris uue sõidukiklassiga, siis on väga raske seda millegagi võrrelda. Kuna ta pigem positsioneerub linnamaasturite poolele, siis võrdluseks klassikaaslastega (mille baashinnad algavadki sealt kus täisvarustuses Q) on Qashqai veidi väiksem, varustuse osas konkurentidest tugevasti üle ning hinnalt soodsam.

Mis meeldis:
Sõita oli täitsa OK. Auto on seest vaikne (isolatsioon korralik), juhitavus samuti hea. Seni olematutest mugavustest meeldisid väga sisse ehitatud Bluetooth telefon ja cruise. Sisemine disain on samuti hea, täpselt nagu pildil. Selle raha eest ideaalne auto Tallinna auklikel tänavatel sõitmiseks.

Võrreldes erinevate sõiduautodega mis sama raha eest saab on Qashqail
mõnus kõrge vaade ning rikkalik mugavusvarustus. Kuna varasemaid kogemusi Nissaniga pole rohkem kui politsei auto tagaistmel istumine, siis algul oli väike eelarvamus, aga jah Qashqai proovisõit ära tehes võib öelda, et see auto pakub küll sõidumõnu.

Proovin veel kindlasti ka 2.0 automaadi ära, eks siis näis mida endast uus variaatorkäigukasti tüüp ka kujutab.
meeldib küll
09:34 30.03.2007
Nägin eile selle mudeli telereklaami. Päris vägev oli, nagu auto isegi.
lus1
20:28 02.04.2007
kas keegi on proovisõitu teinud ka 1,6 bensiini mootoriga variandiga. tahaks teada kas see liiga nõrgaks ei jää selle kere puhul.
1.6
22:34 02.04.2007
Sai seda 1.6-st tänasel kliendiüritusel proovitud. Ütlemata südikas oli, lausa ootamatu. Minu proovisõidu ajal oli autos 2 inimest: mina oma naisega + müügimees. Minek oli täiesti normaalne. Aga proovi ise ka, usun et saad ka meeldiva üllatuse osaliseks.
nissani omanik
12:34 03.04.2007
Sai ka eile proovitud lillepaviljonis. Välimuselt kindlasti kõige ilusam nissan. Esmamulje sisseistumisel oli ka wow. Vaatasin just kõige odavamat, mille hinnad algavad 250st. Aga 1,6ne oli ikka nõrk ja minu arust tuli mootori soundi liiga kõvasti sisse. Klaaskatus oli lahe - jättis avarama mulje. Materjalid olid head, nissani kohta. Kui sai teistkordselt sisseistutud, siis hakkasid silma pisivead, mis niisani puhul tavalised. Taga väga ebamugav istuda, (nagu Pathfinderis ja ainult selg sirgelt). Vähe jalaruumi, seljatuge alla lasta ei saanud. Ei mäletagi nii viletsalt kokkupandud sisemisi ukselinke. (tekkis tahtmine vormi liitumiskohtadel tekkivat teravat äärt ära kraapida) Sama asi armatuurlaual. Hea, et kliirens on 200mm kõrge (cr-v 180mm) Konkurentsi pakub ta ainult kia sportagele ja tucsonile. Aga positiivne on see, et nissanid lähevad ilusamaks ja tavainimene, kes koguaeg firma nissaniga sõitnud, neid väikseid vigu tähele niikuinii ei pane. See kes harjunud toyota või hondaga kvaliteediga, peab kahjuks qashqai puhul pettuma. Kuna hinnavahe on CR-Vga suhteliselt väike, siis heatahtlikult soovitan kõigile hondat. Saate rohkem autot!
keemik1
19:57 03.04.2007
to nissani omanik: ma küll aru ei saa kust otsast see Honda või Toyo parem on. Olles ise sõitnud samal päeval (soovitan ka teistele) nii Qashqai, Crv, kui ka RAV4-ga võin öelda järgmist. Crv sõna otseses mõttes nagises seest kuna plastihulk seal oli üle mõistuse suur. Samuti puudub tal igasugune neliveo lülitamise võimalus - ma ei tea kuidas uuel mudelil, aga vanal oli selle neliveoga mõni paras üllatus varuks. Nimelt ei arvestanud CRV neliveo süsteem esirataste pöördenurka ja seega võis juhtuda et tagumine sild lülitus keset kurvi sellise laksuga et avarii oligi käes - tagumine ots sõitis minema. Võibolla uuel seda ohtu pole. Lisaks oma suuruse kohta on ta ikka väga madal. RAV4 ehmatas oma müraga. Olles sõitnud just enne just pisema Nissaniga, tundus 2l Toyo nagu diiselmasin - müra oli väääga suur. Ja mis hinnavahest sa räägid - Qasqai saab juba 250tuhhiga kätte. Kas tõesti hinnavahe ca 100tuhat baasvarustuste vahel on "suhteliselt väike". Pluss CRV baasvarustus on isegi viletsam kui Qasqail. Minuteada teiste hinnad alles enamvähem sealt algavad kus täisvarustusega Nissani omad lõpevad. Jalgadel vähe ruumi? Võrreldes millega? Qashqai on lihtsalt kõrgem väike keskklassi auto, mitte X-trail ja ta konkurendid. Minumeelest oli seal taga küll oluliselt rohkem ruumi kui näiteks Golfil. Ja lisaks vel ka suurem pagasiruum kui viimasena mainitul.. Ja pealegi - Nissanile on see kompliment et väiksemat Qashqaid pidevalt CRV ja RAV4 ga võrreldakse aga tegelikult on nende otseseks konkurendiks siiski X-Trail. See võrdlemine tuleb arvatavasti sellest et sellises suurusklassiis Qasqail hetkel arvatavasti otsene konkurent puudub ja on seega suuresti mõistetav. Aga kui tuleb uus X-trail siis on kardetavasti ka CRV-l ja co-l kont kurgus. Teadmiseks - nii Tucson kui Sportage on siiski jälle CRV klassi autod.
Arvamusi on muidugi mitmeid aga minumeelest oled sa selle auto mõttest küll valesti aru saanud ja su argumendid suht pudedad. Ära pane pahaks - lihtsalt minu arvamus.
audilover
20:17 03.04.2007
kas ainult minule tundub et välimuselt meenutab natuke q7't
hagbard_x
02:21 04.04.2007
Kas kellelgi ka võrdlusmomenti vana Outlanderiga (minu praegune auto)?. Mis iseenesest koostekvaliteedilt corolla, aga samas nelivedu on ehe (ilma elektroonikata) ja sõidumüra maanteel talutav. Kas Quashqai nelivedu on elektrooniline või õliga?
nissani omanik
13:07 04.04.2007
Ükskõik, mis foorumit sa loed, on keemik kohal (nagu miilits). Me vist teame kust oma palga saad, aga ok. Lihtsalt koomiline kui paaniliselt üks mees võib nissanit kiita.

Ma olen realist! Nissan on väga töökindel auto ja ma ise sõidan iga päev nissaniga ja seetõttu tunnen ennast pisut reeturina, aga toyotal ja hondal on detailid paremini läbimõeldud ja nad ei tundu nii odavalt kokkupandud. Jah, neil on hind ka kallim. Kuigi kahene qashqai on ainult paarkümmend tuhat odavam kui cr-v. Qashqai kasuks räägivad erinevad mootorid ja käigukastid. 2 diislit (1,5 ja 2,0), väiksed bensukad ja diisel automaadi võimalus, mida teised japsid eriti ei pakugi.

Ei saa tõesti qashqaid ja vana crv-d võrrelda ja Rav 4 on ka juba piisavalt vana. Siin foorumis keegi kippus võrdlema qashqaid ja cr-vd ja ilmselt polnud ta elusuuruses seda autot näinud. Pildi peal tundub ta päris suur.

Aga miks on Nissanile kompliment, kui seda toyota ja hondaga võrreldakse? Sellega räägid endale vastu ja tunnistad ju ise, et konkurendid on paremad.

See on tõesti AINULT minu arvamus ja see väike vaidlus on ka kasulik (teatud piirini), aga Qashqai ostavad ilmselt need inimesed, kes nissani kliendid või kellel cr-v jaoks raha pole. Aga sellegipoolest olen kindel, et ta saab väga populaarseks!

Qashqai = vaese mehe CR-V
mutjuki1
15:57 04.04.2007
Küsiks Qashqai pöörderaadiuse kohta, võrdleks seda nt. almera ja uue primera omaga. Kas on väiksem või on sama. Praeguse Nissani kogemuse (sõitnud siis eelnimetatud mudelitega) põhjal julgen öelda, et pole hullema pöörderaadiusega autoga sõitnud, kui see on Nissan nende kahe mudeli põhjal. Kui Qashqaist rääkida, siis vähemalt pildi pealt ja natukene ka elusast peast näinuna on emotsioonid positiivsed ja soov oleks isegi proovisõidule minna.
keemik1
19:18 04.04.2007
to nissani omanik: millest nüüd selline äkiline kiun järsku:( Seepärast ma ju selle (jah, mina - miilits, tänud komplimendi eest) teema tegingi, et asjade üle vabalt vaielda ja omi arvamusi avaldada. Kui sa soovid siin sellist isiklikku pada ajada siis palun vaevu ennast registreerima ja tee vastav teema kui selline soov.
Ja ma sooviks tõesti teada mida "teie" arvate minu palgamaksjate kohta. Mind on süüdistatud nii Pesukoti, kui VW-i fännamises (paanilises). Sina oled nüüd esimene kes Nissani sinna portsu lisab. Aga see selleks. Kui sa räägid et teiste detailid on paremini läbimõeldud siis võta vähemalt vaevaks ja too mõni vastav näide. Milles väljendub odav kokkupanek, sest minumeelest olid küll vähemalt puudutades ja uksi jms sulgedes kõik suht korralik ja meeldiv. Ja seda on eraldi maininud ka professionaalne autoajakirjandus.
Püüa mu tekstist aru saada - ma ütlen, et on kompliment, et võrreldakse klassivõrra väiksemat Nissanit, kallimate-suuremate Hondade, Toyode jm. Ma ütleks pigem et suuremad autod on oma raha eest suht haledad kui isegi 100t eeku odavamalt masinalt lutti saavad või neid omavahel võrdlema kiputakse. See on ju sama hea kui me võtame näiteks Micra ja hakkame teda uue Corollaga võrdlema. Tahan öelda, et sellisel juhul võib üsna kindel olla et uue X-trailiga konkureerimisel neil ju üldse võimalust siis pole.
Et Nissanit ostavad ainult senised Nissani kliendid või mingi vaesem kontingent kellel 100 eeku CRV-st puudu jääb on küll täisjama. Tellimisjärjekord pidi olema hetkel ca 6 kuud ja inimhulk kes huvitunud olevat vääga kirju. Sealhulgas mina ise:)
Ja sul võib täitsa õigus olla - teatud mõttes on 250tuhhine Qasqai vaese mehe CRV. Sama võib öelda ka vastupidi siis. CRV on vaese mehe X-Trail.
keemik1
19:32 04.04.2007
to mutjuki1 : no aga nissan.ee-s peaks ju andmed olemas olema. Või veel parem -seda on võimalik ise proovimas käia. Mulle jäi küll mulje et harju keskmine. Tagaveolised keeravad muidugi pisema raadiusega aga midagi eraldi silma küll ei jäänud.
proovija
22:20 04.04.2007
proovisin nii manual kui ka CVT kastiga 2 liitrist 4WD Qashqaid. Pole kunagi varem CVT kastiga sõitnud ja igatahes ei meeldinud. Manual üllatas - käigud olid täpselt ja lühikesed. Positiivne on neliveo lülitamise võimalus ja kõrge kliirens (20cm). Negatiivne klobisev vedrustus ja loomulikult hind. Kui võtta 4WD ja automaat 2,0L, siis tuleb hind kõigest 20kilo väiksem kui analoogse varustusega CR-V ja CR-V on Qashqaist tunduvamalt rohkem väärt kui 20kilo ;)
Kuna CR-V järjekorrad sügiseni, siis ilmselt ostan hoopis eelmise põlvkonna Outlanderi - neid saab praegu soodsalt.
Mar3k
14:59 06.04.2007
hmm.. ma just tellisin ära auto mingi maiks juuniks käes.Plaanisin ka enne osta CR-V aga kui ikka hindu võrdlesin ja kaalusin asja siis selle raha eest millega nissani sain oleksin saanudlageda varjandi CR-V. Kõige suuremaks miinuseks oli CR-V see et nahk sisu saab alles 450000 eest japalju bajalike asju ei olnud autol mida vaatasin parkimis andureid jne.
veiko747
21:31 08.04.2007
Tellisin endale täisvarustuses qq ära!
Müra sees selgelt rohkem kui Mondeos millega hetkel sõidan.
CVT on väga harjumtu - just nimelt harjumatu - kiirendus/minek rohkem kui piiav. Lihtslt ei saa aru et rebib istmesse nagu tavalise automaadi või mauaali puhul - kuid kui spidomeetrit jälgid oled juba lubatud kiirusest üle!
Unustage hinnavahe CR-V ja muude sarnaste asjadeg ära - hind ei ole võrreldav - qq lihtsalt on odavam ja kõvasti mingist 20 tuhandest juttu siin küll pole (arvestage ikka sama varustustaset). Ja veel üks oluline moment Kasko on ikka väga soodne võrdle millise linnamaasturiga tahad!
andrush
21:49 08.04.2007
palju see kasko oli? On ooteaeg pikk?
Palju õnne ka muidugi!
veiko747
19:20 09.04.2007
kasko eeldatavalt 11-12 tuhat (tartu linnas)
ooteaeg on pikk suhteliselt - sügisesse pakuvad ~oktoobrisse
Õnneks oli üks inimene oma autost ära öelnud ja saan eeldatavalt oma auto kätte juba mai kuu jooksul (nö esimeses pundis). Loodan et nii ka läheb!:)

Kaskost niipalju - auto ei lähe maasturi nime alla, see ju sõiduauto :)
Lugesin just mingit usa/uk autofoorumit - seal võrreldakse autot siiski rohkem Dodge Caliberiga. Oli endalgi etkeks Caliberi mõte - aga seda ei saa nahksisuga, trummelpidurid ja muidu tüüpiline ameeriklane - sellepärast nissani kasuks otsustasingi
Mar3k
18:22 10.04.2007
sain ka õnneks nende esimeste seas nime kirja mul ka peaaegu täis laks ainult navi puudu aga selle lubasid panna siin peale ja odavamalt kui tehasest.
Heal juhul jah mai lõpuks juuni alguseks käes.
tehti veel 15 tuhhi soodustust ka yhesõnaga kõik lisa asjad saab tasuta
värv numbrite regamine, alarm, toon, ohutuse paketi jne.
lllllllllllll
19:04 10.04.2007
tõsiselt rõve auto
kasskai
18:56 19.04.2007
Kas 1.6 veab välja voi peaks ikkagi 2.0 olema.Proovisin 2.0-see läks küll hästi edasi,aga hind kallim.Auto meeldib,kuigi voiks veidi kobakam olla.
kassmiki
18:37 20.04.2007
kõikjal kirjutavad, et 2.0 bensukas olla kõikse kehvem variant... 1.6 ka kehvavõitu. diislid sobivat paremini. just 2.0 tisla olevat superlaks, kuid need tulevad meil alles suvel müüki. mina ootaks ära.
keemik1
18:53 20.04.2007
Aga selle asemel et kirjutada "olevaT" ja sobivaT", mine ja proovi ära. 2 liitrine on täiesti piisav bensiinimootor. Ega ta kindlasti mingi sportauto pole oma 140hj-ga, aga no möödasõidud küll mingitmoodi vaevalised ei tundunud. Lisaks oli vähemalt see bensumootor (mida proovisin), seistes täiesti hiirvaikne - pidi kontrollima kas mootor töötab.
Selles on arvatavasti õigus et tulevane 2l diisel sobib sellele masinale oma 150hepaga kõige paremini.
kassmiki
20:20 20.04.2007
mis hindaja/proovija nüüd mina olen, mul pole lubegi. ma suurest vörld, vaidveebist lugesin, seda ikka lubatakse.
pehmeplekk
22:46 23.04.2007
kuidagi õhuke ja pehme on selle auto kereplekk- sai viru keskuse auotnäitusel vaadatud, ei ärata usaldust, ilmselt hakkab ruttu roostetama
Kas keegi juba on qq juba oman
12:50 26.04.2007
Kui keegi on juba selle masina omandanud, äkki ta jagab oma tundeid ja ostuga rahulolu teistega.
Mr Q
13:04 27.04.2007
linnas liigub ringi paar üksikut Q'd. esimene suurem partii tellitud autosid peaks vist alles mais jõudma. ise kahjuks saan kätte alles juulis, kuigi oli lubatud juunis
Kaskai
15:00 03.05.2007
Sai ka proovisõitu tehtud, variaator käigukastiga ja jube mugav ja vaikne oli salongis. Kiirendus ka piisavalt hea. Igastahes kavatsen ka selle järgmiseks autoks endale osta. Koostekvaliteet oli ka igati tasemel, ma ei saa aru, need vingujad siin vist käisid joonlauaga ja ma ei tea millega mõõtmas erinevaid pragusid ja pilusid. Igati õnnestunud mudel Nissanil
keemik1
19:20 03.05.2007
kurvalt pikad ootejärjekorrad. September-oktoober saavad tellijad oma autod kätte (mitte ainult Eestis pole järjekorrad hullud). Aga eks see räägib ka auto omadustest nii mõndagi.
SE
00:41 04.05.2007
Euroopas on võimalik saada auto kätte kahe nädalaga ja Eesti probleem on tingitud Nissan Balti üleminekust soomlastele. Teine põhjus, miks kõiksugu marke saab Euroopast kiiremini kätte, on see, et meie turg ei ole kõige suurem prioriteet ja nagu mõnegi margiga, on eestlastele eraldatud teatud arv autosid, mida tihti ei piisa. Civic, Navara, Hilux ......... ootejärjekordi mäletate. Samamoodi X5 praegu - Baltikumis ootejärjekord keskeltläbi 8 kuud, Euroopast saab maksimum kuuga.
mannmerike
11:12 06.05.2007
Käisin ise seda autot ka proovimas suht normaalne sõita. Tellisin endale ka nissan Qahqai ainult diisli. Suht palju lisasid oma hinnakklassis. Sees palju ruumi. Eks aeg näitab kas on vastupidav või mitte. Ainuke halb asi pon see et oote aeg on pool aastat.
ncap
12:49 24.05.2007
Kuuldavasti sai Nissan Qashqai EuroNCAP turvatesti kõigi aegade rekordiga hakkama:

http://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=3908
keemik1
00:21 25.05.2007
Ta ju Renault'ga samas kontsernis. Eks sealt jää ka mõni hea asi külge;) Siiani pole vähemalt mina Nissanit mingi eriklassist turvalisusega osanud seostada. Good work.
Samas see pagana auto tundub Euroopale liiga hästi peale minevat.... Eesti tellimisaeg on ikka müstiliselt pikk. Samas see jutt et mujal saab ta palju kiiremini kätte (2 nädalat!) on täielik ******** - ka seal ootavad oma järjekorras nagu miilenkid.
SE
11:40 26.05.2007
to keemik1. Pole vaja siin ******** ja sellist juttu ajada OK. Jätku keegi, kel kindel soov oma andmed siia ja max. ühe kuuga (eeldatavalt 2 nädalat) on auto Eestis.
keemik1
12:10 26.05.2007
to SE: palun ära võta isiklikult . Osaliselt on tõesti tarne seotud omaniek vahetusega. Samas on ka Venemaal järjekorrad üle 6 kuu ja seega päris see põhjus ei saa ainus olla. Kui mul on kindel soov saada kindla värvi ja kindla varustuse ja mootoriga autot, siis suudad mulle selle toimetada? Ja seda loomulikult mingi inimliku (st. Eesti) hinnaga. Euroopas on seis niisugune juba et Nissan Europa on keelanud firma töötajatele müügiesindusautodeks Qashqaisid vormistada - tarneprobleemid klientidele on sedavõrd suured.
ps. Muide 2-st nädalast on saanud juba 1 kuu....
NoNake
13:15 26.05.2007
Tegin proovisõitu ja tunnistan, et mulle isiklikult see auto ei meeldinud. Välimus on täitsa ok, aga suurus ei tee võimalikuks erilist mugavust ega ka müraisolatsiooni. 2l bensiinimootor suudab seda autot küll edasi viia, aga automaatkasti jaoks on võimsust selgelt vähe. Kummipaelaeffekt on tuntav ja suurematel pööretel kiunuv mootor ei paita kõrvu.
Auto meenutas mulle mingil põhjusel Kia Cee'd. Kui Kia jaoks on see kompliment, siis Nissani jaoks mitte. Ja kui Kia mulle meeldis oma püüdlustes ja aususes, siis Qashqaiga tunnet ei tekkinud.
Kui keegi otsib kõrget Nissanit linna, unustage Murano "väike koopia" ja ostke originaal. Hinnavahe on tuntav, aga iga senti väärt.
jumal küll
03:34 27.05.2007
see on siin mingi müügimehe foorum? kas see õnnetu ninaga kaskai kaubaks ei lähe muidu, kui foorumisse fantoomkliente tekitades?
arusaamatu auto - nelikveolise hind on nii kõrge, et CR-V või Sportage või Tucson või Grand Vitara on kõik suuremad,mugavamad ja rohkem autod kui see kaskai! Ja esiveolise raha eest saab Suzukil selle SX4, mida Euroopas ka FIAT-ina müüakse, aga nelikveoga! Miks ma peaks ostma esiveoga 1,6 kaskai, millel pole tõmmet ega läbivust? Sama raha eest saab nii mõnegi universaali, mis on mugavamad sõita, püsivad paremini teel ja mille iluvõre ei ole india külmkapilt laenatud!
küsija_huviline
01:16 14.06.2007
Küsimused testinutele- Mida see kaskai nelivedu tähendab? Kui kiirelt ja kas reaalselt tagarattad taha tulevad? Kas kaskai libanelivedu on võrreldav rav4-ga (mis imho praktiliselt sama hea kui subaru või vana outlanderi fix nelivedu.) Enamasti linnainimesena huvitab mind suht lühike auto (mida kaskai ka on, seetõttu jäävad outbäkid, kasutatud x5-ed ja allroadid valikust välja.) Rav-4 on juhile tilluke, CRV nelivedu aga enesetapjale mõeldud. Kellel kogemusi kirjutage, praegu oman vana outlanderit, eelistasin seda omal ajal foresterile ainult tagaistme ruumikuse pärast (foresteris ei mahtunud laps normaalselt turvatooliga minu taha.)
keemik1
09:19 15.06.2007
to küsija_huviline: Qashqai nelivedu on sama mis suuremal X-Trailil. See viimane omakorda on aastate jooksul päris palju kiita saanud oma süsteemi eest ja nii mõnedki omasuguste testid pika puuga kinni pannud. Googelda X-Traili neliveo kohta ja saad palju infot. Nissani "liba"nelveo üks headest omadustest on see et saab kasutada erinevaid reziime - esivedu, automaat, ja aeglane nelivedu. Samuti erinevalt siin vähemalt ühest eelnevalt nimetatud masinast, võtab see lülitav nalivedu arvesse ka näiteks esirataste pöördenurka jms, et ei tekiks efekt et tagasild ootamatult ja järsult keset kiiret kurvu järgi hakkab ja pirueti võimalus tekib.

to jumal küll: kui sa nüüd vähegi ärplemise asemel mõne rea siinolevast läbi loeksid, saaksid teada, et "kaubaks minemisega" pole sel Nissanil küll probleeme - ikka vastupidi. Seda sunnikut ostetakse Euroopas liiga palju. Mitte auto pole arusaamatu vaid sinusugused kes autos kordagi isegi istunud pole (sõitmisest rääkimata) ja tulevad juhitavusest, tõmbest ja "jumal küll" veel millest pajatama tulevad. Püüaks iluvõre järgi järeldused tegemata jätta...
kubujuss kaks
10:01 15.06.2007
to jumal küll

Järjekord uue aastani, ei tea miks .....
Sidorov
21:42 20.06.2007
Kui suur on pagass, kes teab?
noh ni jutuks
23:24 20.06.2007
ise sai ka kolm kuud tagasi tellitud, siis lubati auto 3-5 kuuga
kaks nädalat tagsi selgus, et saaab oktoober detsember
sai siis teine auto valitud, eks kolme aasta pärast külastan jälle
asjacom
09:33 24.06.2007
Tere!
Minul masin käes ja natuke ka sõidetud. Võin öelda vaid seda, et olen väga rahul. Tahan vaid öelda, et ei ole perfektseid autosid ...... Isiklikult mind häirib vähene panipaikade puudus - aga see on ilmselt isiklik trana paigutamise harjumus;
1. mündid on mul tavaliselt tuhatoosis- Q tuhatoosi pole - värava pulti pole ka kuhugi pista - eelmisel autol oli roolist vasakul väike klapiga sahtel - suitsupaki olen sunnitud koos tulemasinaga pistma ühte topsi hoidikutest.
2. pagasnikus pole Q lisapistikut külmiku tarbeks - samas on kindalaegas nii suur ja jahutusega, et kas seda külmikukolu ongi tarvis kaasa vedada
3. Möödasõit (2,0 4WD variaator) täiesti normaalne kui variaatoriga ära harjud.
4. tõepoolest mootor teeb kriunuvat häält 3000 pöörde juures - harjusin sellega väga ruttu.
ei viitsi kiidujuttu ajada aga masinal on sõiduomadused väga OK ja hind on väga OK. Muide üheks Q ostmise ja ootamise põhjuseks oli asjaolu, et ei taha olla nagu lastekodu kasvandik, kelledele peale kooli lõppu ühesugused asjad ostetakse (CRV, RAV)...... IRW
Avaldasin vaid oma arvamuse kuna ilmselt eelnevate komentaaride autoritel piirdub tutvus Q-ga paremal juhul proovisõiduga a´la 500 meetrit....
marita57
16:48 30.06.2007
Esimene proovisõit tehtud. Autoks siis juhtus olema 2,0 4WD.

Mis meeldis? Kõigepealt, kiidujutt vaikusest vastab tõele. Tallinn pakub suurepärase võimaluse vedrustuse tööd testida ja klobin salongis meie tänavatel on ikka üsna tasane. Täpselt sama võib öelda ka eestis suurima legaalse maanteekiiruse 130 km/h kohta.
Väga OK on ruumikasutus. Auto on tehtud optimaalne. Ruumi on igal küljel parasjagu, nii õla- kui pearuumi. Midagi pole puudu ja kusagil pole üle. 5+
Pagasiruum pole mõistagi teab mis suur, kuid väike-keskautole paras. Kõik vajalik saab tõenäoliselt kaasa võetud.
Tehasestereo on kõla poolest väga OK. Telefoniga ühendamisega hakkama ei saanud ja keegi ei näidanud ka. Loodetavasti ikka töötab.
Maanteel suurel kiirusel tundub auto veidi hüplik, selline kerge ette-taha kõikumine. Ei kontrollinud tehaseandmeid, kuid ilmselt annab tunda Golf-klassile omane suht lühike teljevahe. Siiski ei muutunud see häirivaks. Positiivne oli samal ajal üsna hea kursistabiilsus külgtuule suhtes.
Koostekvaliteet ja sisemuses kasutatavad materjalid on samuti tasemel. Ilusad ning samal ajal mugavad. Kas armatuurlaua kujundus peab olema just selline (tiba ebapraktiline) nagu ta on, - maitseasi.
Maastikuomadused, noh-jah, aga no Qashqai ei ole ju džiip! Ei maksa ette kujutada! Ta ei võistle absoluutselt isegi CR-V ja RAV-4 klassis, vaid pigem Golf/Octavia-mõõtu masinatega. Aga kui palju seda maastikuvõimekust siis igapäevaliikluses vaja on? Nullilähedaselt!
Kaheliitrise automaadiga pole dünaamika ja kütusekulu suurem asi, aga asja ajab ära. Mugavuse armastajatele (paksema rahakoti olemasolul) on veel 1,5 ja 2l diisel saadaval ning nelikvedu ja automaatkast pole samuti ju kohustus. Tegelikult pole tegu ju vormeliga! Streetrace harrastajatele on niikuinii hoopis teised masinad. Mulle ei meeldinud, aga see, et ma manuaalkasti fännan, on maitse asi.
Küll aga tõsiselt (kõige rohkem kogu auto juures) häiris liiga pisike rool. Ega ma mingi rallisõitja ole! Aga võib-olla harjub sellega pikapeale ära.

Ka hind on vaikselt ülespoole rühkinud ning see on juba tõsiselt negatiivne nähtus.

Lõppresümee: parim auto, mis hetkel kiibitseda (mitte osta) on. Mõistlikus koguses kõike head ja ennekõike positiivset emotsiooni. SEAT sai esimesena aru, et tänapäeval autot ostes ostetakse emotsiooni ja seda pakub Qashqai ikka täiega! Ja et crossover pole midagi muud kui vähe kõrgema kliirensiga tavaline sõiduauto. Nissanil on ta lihtsalt väga hästi välja kukkunud.

Kõik eelpoolöeldu on muidugi täiesti kasutu info, sest esimesed praegu tellitavad masinad jõuavad kohale märtsis. Nii et inimesed, ärge muretsege, ainus võimalus seda autot nautida ongi proovisõidul!

Muudetud 30.06.07 16:49

keemik1
22:56 30.06.2007
to marita57: ilus ülevaade ja eriti hea lõpp:D 1 komment oleks, mis puudutab võrdlust teiste linnamaasturitega. CR-V-ga võistleb Nissani junn maastikul ikka väga eduliselt. Sa oled ikka vaadand KUI madal on uus CR-V? Kui summuti lohiseb praktiliselt vastu asfalti siis on isegi paljud tavasõiduautod eelnimetatust kõrgemad. Lisaks veel lülitatav (niivõrd-kuivõrd) nelivedu Qashqail ja ma usun siiralt, et mida rohkem võsapoole, siis CR-V sõit lõppeb kaugelt enne Nissanit. Selles on sul muidugi sügavalt õigus et nad kõik on maastikuautode haledad imitatsioonid. Meie linnamaastikule küll väga sobivad.
marita57
10:14 03.07.2007
Et pilt liiga ilus ei tunduks, panen kirja siiski ka paar puudust, mis esmapilgul kahe silma vahele ja seetõttu ära märkimata jäid.

Olen Nissanitega sõitnud üle kümne aasta ja võin kinnitada, et armatuurlaua näidikute plokki pole nad kunagi osanud teha. Qashqai puhul on aga asi ikka lausa kohutav. Kompuutri näitudest (ebameeldival s..a värvi taustal) aru saamiseks tuleb silmi ikka väga kõvasti pingutada (võrreldes ntx VAG-grupi toodetega - ja mul on väga hea nägemine!). Selline tähelepanu kõrvalejuhtimine on aga otsene löök liiklusohutusele. Mingu ja võtku VAG-grupist õppust!

Teine asi on vast keerulisem. Nimelt ei kahtle keegi kolmepunkti-turvavöö vajalikkuses kõigil tagaistmetel (Dajan Ahmet case). Aga nii ilusal autol jätta turvavöö otsad lakke töllerdama on minu jaoks ebaesteetiline. Kas tõesti ei oleks andnud neid paremini ära peita?

CR-V-st nii palju, et pole seda kunagi pidanud läbivuse etaloniks :). Kuid Honda äramärkimine on igati asjakohane, nimelt võib lugeda just HR-V oma 2WD/4WD valiku, suuruse jms poolest Qashqai kaugeks eellaseks.
jumal küll
10:53 03.07.2007
lugedes keemik1 poste (töötad vist auser autos?) võistleb Q kõigiga ja kõiges väga eduliselt? Erinevalt Sinu arvamusest olen proovinud lausa kaht erinevat Q-d ja ei näe selles autos midagi ihaldusväärset, otseselt halba ka mitte. Peale hinna ja auto suhte - õhtuleht vist tsiteeris mingit nissani pomo, kes teatas, et selle autoga on vaja nüüd kasumit teha! (võtad sõiduauto, paned suuremad rattad alla ja tead hea reklaamiklipi ja müüd 70 000 kallimalt, kui see sõiduauto, millel ta põhineb...) Aga seda, et auto võiks kena välja näha (selline crossover ostetakse mingil määral ikkagi eputamiseks), võiks autolt nõuda küll - ükski proovisõitja, kellega seda proovisime, ei näinud selle auto ninas midagi ilusat, pehmelt öeldes vastupidi; kui Sina saad palka selle müümie eest, siis on ta muidugi ilus Sinu jaoks :)
ill30
14:20 03.07.2007
selle Qashqai tellimistega on ikka täis jura või sokutatakse neid vahepeal mõnele tutavale ostjale. enne jaanipäeva oli minu tellimusel kere nr. olemas ,müügimees oli vahepeal puhkusel ning nüüd enam ei ole ... ja ei teatagi millal tulla võib mitte see kuu , kuigi tarne aeg lepingus on juuli .Teeb ikka närvi mustaks kuidas mulli aetakse selle autoga....
keemik1
22:46 03.07.2007
to jumal küll: mis tõmbas sind lausa 2 erinevat autot ära proovima enne kui teada said kui mõtetu ta on? Sul on tuliselt õigus et selline auto (vähemalt Euroopas kus teed suht korralikud) ostetakse lisaks praktilisusele ka eputamiseks. Luba imestada, et nii inetu japsimasin Euroopas nii popiks on osutunud, et järjekorrad mõtetult pikad... Seega jäta see välimus ikka väga subjektiivseks - oled igatpidi vähemuses. Ja btw.. kus sa seda autot nii pikalt proovisid et kõik proovisõitjad koos sinuga seda välimust nii inetuks pidasid? Ehk töötasid kunagi ise mõnes Nissanit müüvas ettevõttes ja nüüd on hapud viinamarjad;)? Lihtne on ju järeldusi sinumoodi teha eks - no offence.
Seda et minu töökoha kohta tehakse siin foorumis mingeid järeldusi pole sinu poolt sugugi midagi uut ja huvitavat. Küll pole mind siiani keegi veel Nissani müügimeheks nimetanud:) Aga ei hakka mina siin sinuga maid ja ilmu jagama. Loe aga oma õhtulehte ja tema tsiteerimisi edasi... sealt saad tõesti kõikidele oma kahtlustele maailmaasjade kohta siirast tuge. See artikkel seal sisaldas päris mitu minu jaoks naljakat rida. Ja osad nö. miinused olid ikka 110% risti minu ja väääga paljude teiste (õigete) testijate arvamusele. Näiteks stereo pidi olema ikka eriti kehva... no tee või tina aga ma leidsin ühe esimese asjana just et originaali kohta teevad kõlarid väga korralikku häält. Ja kui vaatan mis mu enda autos heli teeb siis ei taha ma kuidagi tunnistada et mulle elevant kõrvale on astunud. No ja neid ülimalt laest võetud "miinuseid" oli seal terve jutt täis. Ma tegin antud kollase ajalehe artikli koostaja kohta isegi huvi pärast paar otsingut ja mulle tundub küll, et antud sepale ei imponeeri mitte kuidagi vaene Renault (teate küll ju seda inetut konnasööjate leiutist:) ja tänu sellele sai ka Nissan üle kaalika (Renault meenutati seal paha sõnaga päris mitu korda). Samas soovitus - loe pisut ka õiget ajakirjandust ja autoajakirju ja ehk saad ka antud masina müügiedule pihta.
Ahjaa - harimiseks - see keegi nissani pomo on härra nimega Carlos Ghosn kes peaks hetkel üle maailma firmajuhtide hulgas üsna tippude-tipp olema. Ja seda kõikide firmade arvestuses (mitte ainult automaailmas) Äkki siiski mitte päris ilma asjata?

to marita57: kui ma nüüd ausalt tunnistan siis pole mina jälle kunagi japside (ühegi neist) sõiduautode poolt eriti millekski pidanud aga Qashqai jäi salongis ja proovides kuidagi positiivselt silma. Eriti mingi Almera-taolise saaniga võrreldes on hüpe nii sõiduomadustes kui ka just eriti salongi ja muu materjalide ja disainiga suure mäe kõrgune. Väga euroopalik imho.
keemik1
22:51 03.07.2007
Lisan siia huvilistele ka eelmises jutus kõneks olnud Õhtulehe jutukese lingi:
http://www.sloleht.ee/index.aspx?id=230953&q=qashqai
keemik1
23:00 03.07.2007
ja nüüd kui veel selle totra jutu läbi sirvisin siis tuli meelde veel 1 "halb" omadus mida lihtsalt ei saa kommenteerimata jätta. Sõimata saab käiguvahetus.... manuaalkastiga auto mida proovisin (6 käiku) oli minu arust just väga täpse ja mõnusalt sportliku ja lühikese käiguvahetusega. Seega ei saa ma kuidagi aru antu kodaniku pahatahtlikkusest. Ja loomulikult ei unustata igas teises lauses meenutamata et tegu ikkagi Renaulti kontsernikaaslasega. Normaalne ajakirjanik võiks oma jutu pärast valmikirjutamist erapooletuse eesmärgil vähemalt ülegi lugeda - no et vähemalt targem muljegi jätta.
marita57
09:35 04.07.2007
No nii! Siin pannakse kahest kohast korraga, nii keemik1, kui ka tema viidatud Sõnnikulehe artiklis. Seda on ühe korraga liiga palju, et ilma välja ütlemata ära kannatada.

Üldiselt olen ma sunnitud möönma, et ajakirjanikul oli enamb-vähemb õigus. Pole ta nii ebaprofessionaalne midagi, nagu keemik1 üritab näidata. Vaatleme asja punkthaaval.

"Qashqai sõidab täpselt niimoodi, nagu välimus aimata laseb. Järsus kurvis on targem hoogu maha võtta, kuid kehval teel lubavad suured rattad sõita pisut hooletumalt kui sõiduautoga."

Jah, see on täpselt nii nagu ajakirjanik kirjutab. Aga kuna mina (ja ilmselt enamus ostjatest) tegelikult kunagi ei hakka praktilises elus seda kurvide läbimise kiirust testima, siis olen ma rahulikult nõus hoo maha võtma. Kasvõi selletõttu, et kui vedrustus peab, aga rehvide ja tee vaheline hõõrdumine ootamatult mitte, siis... Ühesõnaga, objektiivselt kajastatud, aga tegelikult pseudoprobleem.

"Kahjuks seedib Qashqai teeauke üpris lärmaka vedrustuskolina saatel"

Pole nõus. Igatahes mitte lärmakamalt kui teised sama klassi autod. Kas Toyota Auris või Peugeot 307 on samas olukorras vaiksemad? Ilmselt mitte väga.

"Samuti tundub väga renaultlik imeliku tagasisidega rool"

Tuline õigus! Esimesi kilomeetreid läbides oli rooli tagasiside justnimelt imelik, olles maanteekiirustel harjumatult raske. Aga sellega harjub väga kiiresti ja ei pane varsti üldse tähele.

"Kõrge isteasend annab liiklusest hea ülevaate nagu ka tohutusuured välispeeglid ning mingi nipiga on Nissan osanud tolle äärekiviületaja võluda hämmastavalt hääletuks – juhi kõrvu ei kandu kuigivõrd mootori- ega ka rehvimüra."

Aga nii on ju tõesti! Ja see on igati positiivne! Lisaks on osanud ajakirjanik tabada kümnesse - äärekivide ületamine on eriti meie linnaliikluses väga oluline. Tegelikult ka!

"Tänu sellele õnnestuks sõidu ajal mõnuga muusikat kuulata, kuid kahjuks on ka Qashqai raadiovarustus Renault` lõhnaga"

Jah, loomulikult on Renault sõimusõna, siin tuleb endise Renault omanikuna ajakirjanikuga nõustuda. Kuid mitte enamat! Stereo on väga hästi käsitletav ja teeb väga korralikku häält! Juhul, kui on aga soov endast viie kilomeetri raadiuses kõva häälega teavitada "siin tulen/olen mina. mul on haiglane tähelepanuvajadus", tuleb audiosüsteem nii ehk naa ringi ehitada.

Ja härra le Cost Killer'i (nimi, nagu teda majandusringkonnad tunnevad) kohta lisaks vaid niipalju, et kui ta teenib Renault-Nissan'i omanikele head kasumit, pole see veel auto usaldusväärsuse garantii. Kus ma peaksin teadma, et see kasum ei teenita just minu, lolli kliendi, taskust? Ausa mehena ütles Ghosn selle Qashqai puhul lihtsalt otse välja - ja ma olen temaga nõus - väikekeskklassi auto kohta on seal kasumimarginaal paks ja Faktogi hiiliv hinnatõus viimasel kuul on üks täiendav osa sellest. Nii et siin tuleb ajakirjanikuga jälle nõustuda. Ja samas - kui nõudlust on, siis võib ju hinda küsida - kuni maksjaid jätkub. Ja esialgu tundub, et jätkub.

Ei tasu unustada ka fakti et häbiväärselt lõppenud viimase Primera saaga toimus juba Ghosni juhtimise ajal. Ka siis osati puusse panna ja täiega.

Tsiteerides korra ka keemik1:
"Eriti mingi Almera-taolise saaniga võrreldes on hüpe nii sõiduomadustes kui ka just eriti salongi ja muu materjalide ja disainiga suure mäe kõrgune..."

Olen juba päris mitu aastat Almera-nimelise saani omanik ja võin öelda, et loomulikult on toimunud suur edasiminek nii disainis (maitse asi) kui kindlasti viimistlusmaterjalides, käiguvahetuses ja ennekõike hinnas. Kindlasti pole toimunud aga edasiminekut sõiduomadustes (Almera oli omas ajas klassi etalon) ja vastupidavuses - paremat töölooma on raske tahta (kui roostetamine välja arvata).

Muudetud 04.07.07 09:37

keemik1
01:21 07.07.2007
Normaalne kui inimene viitsib võtta aega ja püüab oma vaateid tutvustada - tänud selle eest. Huvitav lugeda.
Eks võtan ka jupphaaval ka siis veelkord selle artikli läbi.
Ajakirjanik laseb läbi kumada mõttel , et Qashqai juhitavus ja kurvisuutlikkus polegi viimaste sportautode tasemel... No tõepoolest. Selleks pole vaja olla „autoajakirjanik” , et teha järeldus, et kõrgema raskuskeskmega masin pole päris sportvedrustusega GTI (oman sellist). Asju tuleb vaadata kontekstis ja võrreldes teiste omataoliste nö. crossoveritega on tegu üsna sõiduautolike sõiduomadustega (heas mõttes) autoga. Aga jah... mööname siis, et järsus kurvis on tõesti targem hoogu maha võtta. Ülla-ülla.
Muide mis puudutab vedrustuskolinat, siis see oli üks väga vähestest miinustest millega ma ajakirjanikuga nõus olen. Teatud augutasemega teedel (misiganes see tähendab siis) oli tõesti tagaamortidest kuulda mingit kobinat. Masin oli muudes osades (isolatsioon, teemüra) väga korralikult vaikne ja iga lisakobin tuli üsna hästi kõrvadeni.

Rooli tagasiside. Mis krdi renaultlik ma aru ei saa... See et tänapäeva elektrilise roolivõimendiga autode võimendus vastavalt kiirusele muutub ei ole ju mingi uudis. Ja Renault ei ole siin sugugi ainus ja kaugeltki mitte kõige hullem näide. Eks see sõltub ikka mis aja autost umber istuda ja kuidas harjuda. Elektriline roolivõim pole sugugi mitte väga vana leiutis ja paljud pumbaga roolivõimuga autost ümberistujad peavad sellist lahendust esialgu üsna omapäraseks ja harjumatuks. Aga no Renault siin mingi meganegatiivse eeskujuna tanki panna on täielik jaburus ja reedab järjekordselt mingit isiklikku vimma selle margi vastu.
Stereost me juba rääkisime ja see et mõnel on prantsuse autodega negatiivsed kogemused on minu jaoks ka täiesti psudoprobleem.
Ja rääkides kodanik Ghosnist. Kulla marita.... ära nüüd ennast lolliks kliendiks küll pea aga kust sa arvad et need autofirmad siis oma kasumi teenivad:D Ikka meie ullikeste taskust. Või arvad et mõni autofirma seda raha kuidagi teistmoodi genereerib. Need kes ei tea siis enne Ghosni pukkipanekut oli Nissan üsna pankrotiäärel ja omala ajal edukast jaapaniautofirmast jäänud järgi hale vari. Täna see enam nii ei ole.
Fakto hiilivast hinnatõusust ei ole paraku teadlik – ehk seletad, uurin järgi. Ja ka Primera häbiväärset saagat peaksid ka „väiksele televaatajale” lähemalt tutvustama...
Ja siis see vaene Almera. Almera ja Qashqai sõiduomadusi ei saa kuidagi omavahel võrrelda. Nimelt minu meelest on siin selge edasiminek. Ja seda isegi fakti kiuste, et tegu erineva klassi autodega. Nagu mainitud siis 1 siiski palju kõrgem crossover ja teine klassikaline sõiduauto. Uus Tiida ehk rohkem endise Almera moodi. Väidan, et ainus mis Almera jutust õige oli , on legendaarne vastupidavus aga.... sedagi kuni esimese mudeli faceliftini. Ehksiis ajani kui teda veel jaapanis komplekteeriti. Pärast seda käis vastupidavus mõnevõrra alla ja seda põhiliselt uue Inglise tehase praagile. Pärast seda oli ta lihtsalt vastupidav - ilma legendaarsuseta Aga jah, kui mul läheks vaja tõsist töölooma mis odav ja lihtne siis mõtleksin isegi Almera ostule ja seda kuni aastani 98 (siis vist tuli esimene facelift) ja 1,4l mootoriga. Viimatinimetatud mootor pidi olema täiesti kuulikindel ja käib arvatavasti ka ammu pärast seda kui roostealdis kere ümbert kadund on. Ja lõpuks - Almera sõiduomadused ja klassi etalonid. Vot siin oled sa kül kuskil vea teinud. Ei ole mina küll mitte kuskilt suutnud tuvastada et seda masinat mingiks juhitavsetaloniks peeti ja selle järgi teised tootjad juhinduda püüdsid. Võta vaevaks ja seleta kust selline info pärit. Sest no juhitavuses oli-on ta ikka väääääga harju keskmine ja klassiliidritega kuidagi ei konkureerinud. Viimane lause ei põhine küll minu pikaajalisel kogemusel aga 10 viimase aasta lääne ajakirjanudse põhjal. Ei ole MITTE KUSKILT silma jäänud, et juhitavust ja teelpüsivust esile tõstetaks. Ühtki juhitavus testi pole ta nö. kinni pannud. Või tead mõnda?
Saan ei olnud pahatahtlikult öeldud – ka Almeral on pluss ja see on vastupidavus ja väga paljudele sellest auto puhul ka piisab. Mina sellesse seltskonda paraku ei kuulu kellele auto tähendab vaid muretut punktist A punkti B kulgemist.
mezzavend
09:58 07.07.2007
ausalt ma lugesin ka seda sopalehe artiklit ja suu vajus lahti.. kuidas selline ahv aab autoajakirjanikuna üldse töötada..?

kas keegi oskab võrrelda foresteri ja qashqai salongi ruumikust? eriti tagaistet
ei ole nissani müügimees
10:34 07.07.2007
crv suurim miinus on see et ta on suts madal. ja liiga üle disainitud. viimane on üldse honda suurim probleem viimaste mudelitel. puhul.. kui inimene ostab kõrge auto siis ikka eesmärgiga muretult sõita teedeta maastikul. 180 on liiga madal. ja ma ei ütleks et uus ja vana crv ka kokku nii ilusad oleksid kui uus nissan. mingitest kiadest ma ei hakka üldse rääkimagi. täielik disainiämber. ainuke konkurent on rav4.
marita57
10:37 07.07.2007
OK, keemik1. Tore, et arutelu käib ikkagi asja kohta, mitte personaaalse ärapanemise vaimus. Ilmselt pean oma seisukohti edasi selgitama. Teen seda suurima heameelega, kuigi mitte samas järjestuses.

Tähtsaimast siin maailmas ehk siis rahast kõigepealt :-)). Hiiliv hinnatõus tähendab seda, et Fakto ja tema edasimüüjate kodukal ilutseb ikka rõõmsalt veel edasi vana hinnakiri, mille kohaselt entry level'i Qashqai 1.6 Visia 5 ust maksab 249900 eeku. Mulle anti aga naeratuse saatel pihku Faktos uus hinnakiri, kus sama auto baashind algab 258990 eegust. Seda 9090 krooni ma nimetangi vaikivaks hinnatõusuks.
Muide, täpselt sama nippi kasutas omal ajal ka Veho, kui Jazz'ide saadavus 5 aastat tagasi polnud just parim ja nõudlust kuidagi rahuldada polnud võimalik. Hinnale pandi vaikselt 10 tuhat otsa ja kogu lugu.
Teine asi samast ooperist veel - kui varem oli pärast baasvarustust Visia järgmine level Acenta ja Tekna, mis maksid samapalju ja järgmine tase oli juba pack, siis nüüd on toimunud muutus ja visia/acenta/tekna on erineva hinna ja varustustasemega mudelid. Miks Fakto seda saladuses hoiab (loe: oma veebilehte update'mast keeldub), jääb mulle mõistatuseks. Keemik1, uuri järgi ja anna teistele ka teada!

Veelkord postitusi lugedes selgub muide, et nii heliisolatsiooni, vedrustuse, stereo kui teelpüsivuse osas ollakse tegelikult ühel meelel ja Qashqai omadused on siin foorumis päris hästi välja toodud. Lihtsalt tsiteerides: "ja see et mõnel on prantsuse autodega negatiivsed kogemused on minu jaoks ka täiesti psudoprobleem" - minu jaoks ei ole pseudo, kuna see oli minu isiklik probleem, tegi laastamistööd minu isiklikus rahakotis ja see oli juba täitsa reaalne probleem. Nii et Renault - sellega on nii, et jätame ta parem mängust välja (või mõnda teise jutulõime), muidu läheb ropendamiseks ja inetuteks emotsioonideks. Ning seda pole vaja, eksju!, eriti kui jutt on sedavõrd ilusast ja emotsioonidele mängivast autost nagu Qashqai.

Primera saagast. Nagu me kõik ilmselt teame, alustas Nissan suure furoori ja õnnestunud PR kampaania saatel selle mudeli müüki aastal 1990 (vahetades välja Bluebirdi). Auto püsis tootmises pea muutumatult 6 aastat, siis tuli esimene mikroskoopiline facelift ning pärast 8 aastat edukat müüki tuli "uus" "üleminekumudel", mis sarnanes väga paljuski oma 10 aastat vanale suguvennale ja polnud enam seetõttu kuigi edukas. 2002. aastaks aga Nissan otsustas, siis juba Ghosni juhtimise all, tulla turule selle kuigi üsna aegumatu, ent siiski lootusetult vananenud disainiga mudeli asemel millegi totaalselt revolutsioonilise ehk siis uue Primeraga. Paraku kulus auto väljatöötamisel aur vile peale ära ja disainile rõhuasetuse kõrval oli kvaliteet kõvasti alla keskmise, milles oma osa oli kindlasti ka Ghosni totaalsel kokkuhoiupoliitikal. Äärmuslik disain koos kehva kvaliteediga peletas eemale senist Primerat kõrgelt hinnanud konservatiivsema ostjaskonna (like me!) ning suuremat hulka uusi huvilisi leida ei õnnestunudki. Ilma suurema kisa-kärata (erinevalt mudeli turuletulekust 1990) lõpetati selle tootmine ning liigutati sinna, kuhu taolised eksperimendid ikka lõpevad ehk siis ajaloo prügikasti. Oluline on ka asjaolu, et kuigi vaid marketingi küsimus, pole Primerale ametlikult järeletulijat (erinevalt Almerast, mis on saadetud austusavalduste saatel pensionile koos pidulikult 3 mantlipärija nimetamisega), vaid nüüdseks on see dead end model.

Vaesest Almerast veel vast niipalju, et esimese põlve Almera oli oluliselt kvaliteetsem teise põlve omast ning viimase sedaane tehti algul Jaapanis, luukpära tuli Inglismaalt. Kvaliteedivahe oli väga tuntav (kolm korda võite arvata, kelle kasuks, kaks viimast ei loe! :). Mis puutub aga mootoritesse, siis ka 1,6 mootor on täiesti kuulikindel (oman ise sellist varianti) ja käib arvatavasti ka kaua veel pärast seda kui ikka üsna väga roostealdis kere ümbert kadund on. Lisaks täiesti mõistlik kütusekulu ja üsna hea dünaamika (eestisse toodi 1,6 Almerat ainult 100hj seadistuses). Kuna kuulun seltskonda, kelle jaoks auto kõige tähtsam kriteerium on punktist A punkti B kulgemise muretus ja mugavus, siis see "harju keskmine" juhitavus on olnud minu jaoks siiani täiesti piisav. Võtan juhitavusetaloni osas sõnad tagasi (liialdasin) ja tunnistan selle lihtsalt igati ootustele vastavaks. Mis pole ju ka iseenesest üldse mitte paha tulemus! Kui ainult seda roostet ees ei oleks...
marita57
10:49 07.07.2007
Eelmisele postitajale, kes ei ole mitte teps Nissani müügimees, meenutan üht igihaljast printsiipi, et ilu on vaataja silmades (selle kohta, kas uus ja vana CR-V on koos või eraldi võetuna sama ilus, kui uus Nissan).
Ja et kui inimene ostab kõrge auto, siis seda muuhulgas eesmärgiga kaasliiklejate seas linnas silma paista, aga ka efektiivsema ruumikasutuse tõttu ning sooviga seeläbi lihtsalt ennast hästi tunda (mis pole ju iseenesest üldse patt!). Aga teedeta maastikul muretuks sõitmiseks on hoopis teised masinad, RAV-4, CR-V ja Qashqai kohe kindlasti nende hulka ei kuulu. Nad polegi selleks mõeldud!

NB! Vaadake uut Opel Antara reklaami! Ei mingisugust teedeta maastikku. Puhas linn ja pilvelõhkujad. Ostjaskond elab seal.
keemik1
20:39 07.07.2007
Kuna hea kontakt Faktos olemas siis uurisingi järgi mis krdi kamm nende hindadega on... Baashind on kõrgem, õige. Aga ehk oleks müügimees pidanud maritale ka täpsustama, et päris samale autole see hind ei tõusnud. Nimelt on nüüd baasvarustuses ka ESP, mida nö. vanal varustusel polnud. Seega päris tühja eest seda lisaraha ei küsita. Seda ei nimetaks küll mingil juhul marita ämbriks aga müügimehe tegemata tööks. Ja ka on õige, et varustustasemed on muutunud. Pack on üldse ära kaotatud ja acenta ja tekna varustused segi löödud st tekna on kõige parem tase. Viimasega saab kaasa nüüd ka varem üldse Eestis puudunud panoraamkatuse. Ja üldse tehti paljude mudelite varustused ümber seoses maaletooja minekuga sommidele. Seega kõik varustused kattuvad nüüd Soome ja ülejäänud euroga. Ülinõme on muidugi see, et Nissan Nordic pole suvatsenud netis muudatusi teha. See pole kivi Fakto kapsaaeda, sest Fakto on vaid diiler ja edasimüüja ning hinnakirju ja kompektatsioone koostab Nissan Nordic. Sama kehtib ka neti uuendamise kohta. Sõber Faktos soovitas varustusi kontrollida soome nissani lehelt (vist nissan.fi). Ülinõme kliendi seisukohalt aga nii see paraku hetkel on... Oleme ju ikka banaanivabariik.

Ja kui jätame Renault kõrvale, tunnistame esialgse Almera krdi vastupidavaks autoks ja oleme enamvähem ka kollase lehe artikliga ühel pool,siis ütleks paar kommentaari küll Primera kohta. Primera pole Euroopas kunagi megaedukas olnud. Seda ühegi mudeliga. Antud klassis on konkurents lihtsalt way liiga tihe ja mingil jaapani rahvaautol pole seda sugugi lihtne muuta. 2002a. kui Carlos-poiss Nissani üle võttis, oli uus Primera juba täiesti valmis produkt ja kui seda poleks müüki pandud ei oleks võibolla ka Nissanit enam. Seega Carlosel polnud antud mudeliga suurt valikuvõimalust. Minu isiklik arvamus antus masina kvaliteedist on ikkagi sama – põhjus uues inglismaa tehases ja kõik sellega seotu... Kuna päris isiklik kogemus antud autoga puudub siis ei tea kvaliteedi kohta rääkida. Aga näiteks ju suurem osa Eesti politseist just Primeratega ringi kärutab juba väga mitmendat aastat. Seega testijaid justkui oleks. Kui kunagi uut Primerat oma silmaga nägin siis tekkis selline ohohoo-efekt. Kas seda masinat just megailusaks saab nimetada (nagu marita ütles siis – ilu on vaataja silmades) aga võrreldes vana mudeliga igavaks enam küll kaugeltki mitte. Ja mulle tundus siis esimest korda et Nissanist võib isegi mingil määral tegija saada. Julge pealehakkamine on pool võitu. Ja surmigavad Almerad ja Primerad Nissani ju sellesse põhjaseisu olidki viinud (sportautode ja maasturite pool on Nissanil kogu aeg korras olnud) Ja usun siiralt, et kui Nissan selle Primeraga ka osad pensionärid (sorri marita;) kaotas, siis vähemalt sama hulga nooremaid kliente sai ta ka juurde. Mis puudutab Primera ja Almera järeltulijaid, siis kuidagi ei saa öelda et Almerale need on ja Primeral pole. Qashqai ja näiteks Note ei meenuta ka kaugelt minumeelest kuidagi Almerat. Ja minu teada on Nissan isegi tunnistanud, et Almera ja Primera klassis pole Euroopas esialgu mõtet rapsida ja püüab tekidada nö. uusi autoklasse. Vähemalt Euroopas on see nii. Ja mingil määral nii Note kui ka Qashqai seda ju ka on. Ei tooda ju ka viimast Maximat Euroopasse, kuigi USAs on sellel autol väga hea minek.

marita57
08:18 08.07.2007
Keemik1, mida enam me siin vaidleme, seda enam eri meelt läheme. Ja kõige hullem - üldse mitte Qashqai, vaid hoopis Almera-Primera teemal. Mis pole üldse käesoleva jutulõime teema ning seetõttu soovitan arutelusid nende mudelite üle jätkata mõnes teises kohas.

Qashqai kohta ainult niipalju, et ta siiski ON ALMERA JÄRELTULIJA, meeldigu see siis mõnele või mitte. Asjaolu, et Qashqai ja Note ei meenuta ka kaugelt mõne inimese meelest kuidagi Almerat, ei muuda karvavõrdki fakti, et Nisssan on need (kolmandana Tiida) nimetanud Almera järeltulijateks. Samuti ei muuda seda fakti vähimalgi määral ka asjaolu, et Nissani turunduspoliitika samaaegselt üritab positsioneerida Qashqai'd kui mingit täiesti uut autoklassi (mida ta mõnes mõttes ka on - aga see on puhtakujuline turunduse küsimus), Almera ametlikuks järeltulijaks jääb ta ikka. Kui ei usu mu väidet - palun loe kasvõi Nissani kodulehekülge.

Ja kui ma kliendina pean varustustasemeid kontrollima soome leheküljelt, siis andke andeks, tegu on tarbijakaitseseaduse rämeda rikkumisega. Need varustustasemed ära tõlkida ja A4 flaierile esinuses välja panna oleks jõukohane isegi Faktole ja Nissan Nordic'ule. Isegi sellises banaanivabariigis nagu Eesti. Selle asja nimi on lihtsalt hoolimatus ja väga kahju, et Fakto siiani kõrge maine sellega tõsise põõna saab.

Primera teemal vaidleks aga kusagil mujal edasi, ei taha ilusa auto jutulõime nii koleda auto üle vaidlemisega risustada. "Ilus-kole" kõlab nagu Toyota slõugan Yarise kohta "suur-väike", aga olgu ta kusagil mujal. Ütlen vaid seda, et paljud asjad, mida arvad/tundub nii olevat nagu seal kirjeldad, ei pruugi siiski tegelikkuses nii olla. Aga sellest juba kusagil mujal.
keemik1
13:54 08.07.2007
täitsa õigus, lõpetame Almera ja Primera teema siinkohal. Lets agree to disagree.
Ma siiski kordan veel et kõik hinnakirjad ja muu auto müügi toetusega seotu on siiski maaletoja (Nordicu) ülesanne. Fakto kui edasimüüja on siinkohal kaaskannataja. Marita - üleskutse sulle. Võta Nordicuga ühendust ja pane neile hinnakirjade kohta paar krobedamat sõna. Sest sul täiesti õigus - selline poliitika siiski enam tänapäeva Eestis kena pole.
mats33
22:10 16.07.2007
Kui ma valin esirattaveo, kas siis teatud varjandis on võimalik panna nii, et mõlemad esirattad veavad ?
nomaat
21:45 23.07.2007
Kui saaks auto hetkeseisul novembris kätte ostaks minagi selle auto.
marita57
14:46 02.08.2007
Sai siis vahepeal ka entry level'i Qashqai ehk siis 1,6 Visia manual ära proovitud ning suureks kurvastuseks pean hakkama oma sõnu tasapisi sööma. OK, mis seal's ikka, on ju allpoolöeldu vaid ühe suvalise inimese isiklik arvamus antud masina kohta.

Esimene kriitiline miinus on auto praktiliselt olematu nähtavus taha. Tagaklaas on ebaloogiliselt väike ja kõrgel. Tegu on ikkagi linnaautoga ja tagurdamine on selles keskkonnas paratamatu. Suured peeglid üksinda ei aita, tahapoole on nähtavus nagu veoautol. Linnasõiduki kohta suur-suur puudus.

Teine ja minu jaoks kriitiline tegur on see, et rooliga ei suutnudki ära harjuda. Puudub võimalus sõidu ajal käsi puhata lasta ehk siis pidev pingesolek välistab sisuliselt maanteesõidu. Ma ei tea, miks on ustel klaasi alaserv nii kõrgele viidud (turvalisus?), aga rooli kätte korralikult istuma ei saanudki. Lased istme max üles, tuleb lagi liiga vastu pead. Lased istme keskmise kõrguse peale - siis on küünarnukk õlast kõrgemal. Minu jaoks kriitiline ebamugavus.
(automüüja oli muidugi ka *****st, selle asemel, et aidata inimene rooli taga end mugavalt tundma, tegeles juba järgmise kliendiga. üks-kaks minutit oleks talle võib-olla kliendi säästnud).

Kolmas kriitiline ebamugavus puudutab just 1,6 viiekäigulist manuaalkasti. Jääb mulje, et Qashqai konstruktorid on juba varakult võtnud kuulda Postimehe üleskutset kihutamise vähendamise kohta ja loonud sõiduki, mis lubatud kiirust 90 km/h ületades endast kohe valjusti märku annab ilma mingite abistavate seadeldisteta. Maanteesõit on piinarikas juba tava-maanteel, rääkimata siis meie ülivähestest esimese klassi teedest, kus suviti 110 lubatud ning seetõttu ka 125 km/h ära proovisin. Mootor lõugas nigu põrguline ja pöörded kippusid 4000 alla. Müra muutis olemise täiesti võimatuks ja ühtlasi jäi mulle üha enam arusaamatuks, kes ja miks sellise käigukasti üldse konstrueeris? Linnas, muide, on 5. käiguga sõita täiesti normaalne, mootor veab jõuliselt ja rahulikult. Käiguvahetus ise on samuti lootusetult tüütu, käigud on mõttetult lühikesed ja linnakiiruse saavutamiseks viis korda lapata tundub tõeliselt ebamugav. Mis puutub käiguvahetuse "totrusse" või siis "väga täpse ja mõnusalt sportliku ja lühikese käiguvahetusega kasti", siis on käiguvahetus tõesti harjumatu, käigukangi käik väga järsk ja lühike. Kindlasti põhjustas see SLÕL ajakirjanikule subjektiivset ebameeldivustunnet (nagu ka mullegi). Samas poleks see ületamatu probleem, kui ülekanded nii rumalasti valitud poleks.

Mis veel. Olen jätkuvalt seisukohal, et auto on muidu ilus ja mugav, vaikus salongis (tee ebatasasuste mõistes!) on OK ja juhitavus ka tipp-topp. Ning et tarneajad märtsikuus peletavad mõistagi minema nii mõnegi potentsiaalse tellija.

Summa summarum - tegu on autoga, mis pakub Acenta varustustasemel väga palju väga mõnusat autot (kõik vajalik olemas!), rohkem kui konkurendid selle raha eest. Kuid arvestada tuleb ka asjaoluga, et kuna 1,6 manuaal on sõitmiseks ülalpooltoodud põhjustel lihtsalt kõlbmatu, algavad esimesed mõistlikud versioonid (kas 1,5dCi või 2,0 6-k manuaalid, CVT kastist rääkimata) pealtpoolt 300 000 hinnapiiri. Seal on aga hinnakonkurents juba üsna-üsna kõva ja võib auto atraktiivsust seeläbi tublisti kahandada. Kuid nagu näitab tellijate suur arv üle Euroopa, Nissanil esialgu pole muretsemiseks põhjust.
Peiker
12:00 22.08.2007
Nädalavahetusel õnnestus mul pikemalt sõita Nissan Qashqai 2.0 Acenta roolis.
Väga pikalt ma oma muljetest ei pajataks, kirjeldaks vaid lühidalt kuidas ootused ja reaalsus oma vahel klappisid.

Et olen väga paljude erinevate autodega saanud sõita, siis iga uut autot proovides on alati olemas eeldus või ootus, et mida vastava hinnaklassiga masin peaks pakkuma. Umbes nii, et miljoniline auto peaks kordi enamat pakkuma kui 300 tuhat maksev masin ning kui sellel 300tuh maksval autol kostab teemüra salongi, on see veel täiesti OK, kuid miljonilise auto puhul ei tohiks see kõneallagi tulla jne jne.

Qashqai puhul olid mul ootused üksjagu kõrged, kasvõi juba siinsamas foorumis ning pressis avaldatud positiivsete hinnangute tõttu. Ometigi suutis see auto ikkagi meeldejäävalt üllatada. Kokkuvõttes võiks öelda, et puht mu enda kogetu baasil on just seesama Qashqai auto, mis minu ootusi ja eeldusi tegelikkuses kõige rohkem ületada on suutnud.

Hea töö, 5 punkti Nissanile.



oswald
13:23 22.08.2007
Kuna endal ka teatud huvi taolise liikuri küljes,siis olen pikemalt uurinud just venekeelseid Q. foorumeid,mida on päris hulgem ja sealt loetu küll mütsi loopima ei kisu.Ilmselt on asi ikkagi veel nats toorevõitu.Kuskil oli foto avarii läbiteinud Q-st,inimene pääses vaid kriimuga,see avaldas küll +muljet.
ei ole nissani müügimees
18:53 24.08.2007
see et kõrgem auto annab efektiivsema ruumikasutuse on jama. mis kasu on sellest kui sul on peakohal pool m tühja ruumi..? papahhaga autos tavaliselt ju ei istu.. võta või see vw touran..mõttetu mudel. ja see et kõrgem autos olija tahab silma paista..no ma ei tea.. mõni **** tahab võibolla silma paista.. normaalne inimene on ikka praktilisem
marita57
19:53 24.08.2007
Kulla inimene, ole müügimees või ära ole, vahet pole, aga aabitsatõdede vastu pole mõtet vaielda. Püstisem isteasend annab ruumi juurde ja samas ei väsita selga (kui ikka päris pikad otsad, siis saad aru). Pea kohal pool meetrit tühja ruumi - ma ei tea, mingit krusa autut testisid vä, isegi mu Sharanis on seda täpselt parasjagu, et autosse siseneda ja väljuda oleks mõnus, mitte nagu mõnes 5 seeria bemmis.
Asja nimi on mugavus ja praktilisus, mitte midagi muud.
pdf
13:43 10.09.2007
Minu arust on see väga õnnestunud auto.
Olen täitsa valmis seda soetama, tahaks enne ainult ka selle 2-se diisli ära proovida.
Huvitav, kas ootesabad ka vahepeal väheke järgi on andnud.
ei ole nissani müügimees
03:58 18.09.2007
kui vanus juba peale tuleb ja selg kange ning autosse ei pääse siis muidugi.. aga ma eelistaks ikka pigem sportautot kui krusa;) istumise mugavus ei olene seljatoe vertikaalsusest. vaid millestki muust.mul on sportistmetega calibra ja seal mul selg ei väsi ära ka pika maa peal. teine auto on suht püstine golf ja seal ma üle 60 km ei taha sõita kuna hakkan nihelema
diicii
09:43 19.09.2007
Ah mis sellest qashqaist siin enam rääkida kui tarneajaks lubatakse 2008 teine pool...uuuh, igatahes pole muud teha kui loobuda ja hakata mõtlema alternatiivide poole...
to diicii
10:07 19.09.2007
see tähendab siis ju mingit aasta pikkust saba või!!!

Sellist asja pole mina varem küll kuulnud. Varem kuuldud pikemad järjekorrad, mis meenuvad, olid Civicul ca 6 kuud ja kunagi Landcruiser midagi sarnast.
Aga 12 kuud on küll juba midagi päris hullu.
diicii
11:52 19.09.2007
nuu jah, miski 1-2 kuud tagasi räägiti et 6 kuud vmt on järjekord,
siis ootasin kuna autospirit müüma hakkab, et lähen ostan nendekäest
ja siis saigi sammud sinna seatud ja pakkumine võetud lootusega et märts aprill kättegi saada, aga jah, see 2008 teine pool oli küll väga halb uudis.

to diicii
12:43 19.09.2007
pagan küll.
plaanisin just septembri jooksul fakto salongi külastada, et oma qashqai tellimus sisse anda. Auto kättesaamise ajaks planeerisin umbes märtsi-aprilli. Aga tundub, et ma pole asjade viimaste käiguga üldse kursis. Eks kuulen faktos lähemalt.

Ise arvan, et võib kergesti nii olla, et autospiritil, kui uuel tegijal, võivad tellimise limiidid alguses väikesed olla. Faktol on need arvatavasti hulga suuremad. Aga võib-olla eksin ka.

diicii
13:56 19.09.2007
augusti alguses mõtlesin samuti, et vast eestis kellegil ikka on suuremad kvoodid ja uurisin tallinna faktost ka, augusti keskel öeldi 2008 esimene kvartal ;) äkki nüüd on ka neil esimene asendunud aasta teise poolega.
keemik1
00:08 20.09.2007
Minu teada on hetkel Faktos ooteajad ca 6-8 kuud. See tähendab et auto võid kuskil mais heal juhul kätte saada. Muidugi juhul kui keegi oma masinast ära vahepeal ütleb siis võib ka jopata... reeglina kaasneb sellega küll miski kompromiss... kas ei saa siis täpselt soovitud värvi vms. Müstiline ooteaeg igal juhul. Mina soovitaks hoopis uut X-Traili uurida. Proovisin ka seda hiljuti ja krdi hea mulje jättis. Ja hinnadki on normaalsed - sama mootori ja varustusega Qashqai ja X-Traili hinnavahe tuleb ainult ca 40 tuhhi. X-Trail on aga oluliselt mahukam ja ka ooteaeg on esialgu vähemalt normaalsem.
Venemaal pidid järtsud üle aasta juba olema ja käivat kõva bisnis järjekorra kohtade müümisel. Krt, nagu vene aeg oleks tagasi tulnud:D
PS. Ladu on kõikidel diileritel sama... seega ei tohiks erilist vahet olla kas tellid Tallinnast või Tartust. Fakto poistel võib lihtsalt mõni auto "tagavaraks" olla juhul kui keegi on masendusest autost ära öelnud.
eccentric
17:21 23.09.2007
mina küll aasta autot ei hakka ootama. nii hea see kaskai ka pole..grand vitaral aeg ainult paar nädalat. seega dood bye nissani mehed.
käisin
10:53 24.09.2007
käisin nädalavahetusel Faktos ja andsin tellimuse sisse. Hetkel on vähemasti minu auto puhul tarnesihiks mai 2008.

Olin sellega eelnevalt arvetanud ja olen igti nõus seda autot ootama. Minu jaoks on see auto 8-9 kuud ootamist väärt küll.
navisüsteem
14:11 26.09.2007
diicii
10:32 05.10.2007
Nju käisin ja tellisin siis ka ära :)
Mõtlesin mis ma mõtlesin teisi autusid aga ikkagi jäin kaskai juurde

eks nüüd siis peab ootama ja ootama ja ootama :D

huvitav, mitu kaskaid eestis igal kuul müüakse? et kui suur see kvoot siis meil siin on? 300 000 eekuga oleks saand saksamaalt kohe kätte kui ise järgi oleks viitsind minna, et ju seal siis suurem kvoot. jama igatahes.
 

Foorumi reeglid

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

  • Foorumis on KEELATUD:
    • Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • Otsene reklaam
    • Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • Teemast mööda rääkimine
    • Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • Sõnumite ja teemade kordamine
  • Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

Vasta teatele

Pildid + lisa pilte