Eile pöörasid Liiklusjärelevalvekeskuse patrullid suuremat tähelepanu autojuhtide fooritulede juures käitumisele. Mõne tunniga peatati paarkümmend sõidukit ning politsei lisas seepeale väikse ...
No jahh...eks see nii ongi,et peale autojuhilubade kättesaamist hakatakse iseeisvalt sõitma ja kuna õpetajat ega eksamineerijat enam kõrval pole,siis on alguses hirm,et kuidas nüüd päris üksi sõita aga see hirm läheb kiiresti üle ja siis hakatakse mõtlema igasuguseid asju välja,kuidas oleks ohutum ja mõttekam sõita ja nii see autokoolis õpitu kiiresti ununebki.Kõige lihtsam oleks peale autokooli hakata kohe autoga iseseisvalt sõitma ja täpselt nii nagu autokoolis õpetati,mitte hakata ise nn. maailmaparandajateks.Inimesed elavad ise oma elu keeruliseks.Alguses,vahtralehega sõites arvestatavad teised liiklejad sinuga rohkem,kuid kui vahralehte enam ei kasuta,siis mõeldakse,et ei ole algaja ja võiks kiiremini sõita ja muid lollusi teha,mis ei ole seadusega kooskõlas ja siis signaalitatakse ja halvemal juhul läheb sõneluseks ja võidakse kallale ka tulla.Sõidad seadusekuulekalt,siis jäd ikka kellelegi ette.
Tean paari inimest, kes on oma auto peale kleepinud õppesõidu märgi, et siis selja taga tõmblejad lähevad iseseisvalt mööda ega hakka seal sahmima ja saab rahulikult oma sõitu teha. Muide olen vaadanud, et järjest enam inimesi sõidavad linnatänavatel täiesti korrektselt piirikiirusega ja keegi ei kurda. Ehk siis sedasi, et ise sõidan ise piirkiirusega ja teised autod kõrvalradadel või ees ei lähegi kaugusse vaid püsime kõik samas rütmis.
ma ei ole mõõtnud aga mulle tundub, et see age mis kulub rohelise vilkumisest kuni punaseni ei ole 5-6 sek, vaid on lühem. Lisaks kui võrrelda eelmise põlvkonna valgusfoore (noh neid nö. nõuka aegseid) siis nendel vilkus punane ja ka roheline vähemalt 3-4 korda enne kui fooris tuli kollaseks muutus aga nüüd on vilkumine ainult 1-2 korda ja üleminek kollasele toimub kiirelt ja järsku. Nagu ütlesin on see ajaliselt lühem ja juhil jääb oluliselt vähem aega reageerimiseks.
Ehk siis minu palve Transpordiametile: palun taastage endine fooride töötsükkel ning siis on kollase ja ka punase tulega sõidukeid ristmikel, ülekäiguradadel kindlasti vähem.
Olukordade juhtimised hakkavad peale planeerimisest ning kui juba selles faasis tehakse valearvestusi või vigasid siis igas järgnevas olukorra faasis eksimuse tõenäosus suureneb - võimendub.
Võtkem kasvõi rongiliikluse planeerimine asula sees. Ühelegi sõidukiliigile ei olnud lubatud linnas 90 km/h aga rongile oli. Nüüd vist enam pole. Aga ei ole ka teatavat hulka inimesi kes ei jõudnud ohule reageerida. Ja see on Transpordiamaeti vastutusala ehk siis algselt juba vale planeerimine.
Kokkuvõtteks: varem oli liiklus hõredam ja fooritsükklid pikema intervalliga, nüüd liiklus tihedam ja tsüklid lühemad ehk siis totaalselt vastupidi. Aga inimene on ikka inimene, tema reageerimisvõime aja jooksul ei ole samas mahus muutunud, kui üldse. Inimene ei ole robot ja "Ma ei ole robot" - nüüd teen klikiga linnukese ja lisan postituse.
Nii võiks ka jahh aga kui taga on naine?Tuututa,kui sa oled kole!Paneks veel aeglase sõiduki tunnusmärgi(mis siis,et vahest läheb kiirus ka üle 40 km/h),õppesõidumärgi ja vahtralehe...vot siis oleks hea rahulik sõita ja teised hoiavad eemale.Seadus ei luba...,muidu võibolla isegi paneks.Aga vahtaralehega sõitmise aeg mäletan küll...teised liiklejad olid palju mõistvamad.
Seadus PEAB "vilkuva rohelise" tsükli pikkuse ära reguleerima. Veneaja ajl minumeelest oli see ka LE kirjas, et roheline vilgub 4 korda ja siis tuleb kollane.
Praegu lihtsalt tuleb iga foori juures kindlaks teha, kas vilgub 1 või 2 või 3 korda.
Kohta ei mäleta, aga ühes kohas oli selline, kus roheline vilkus ühe korra ja ilma pausita tuli kohe kollane otsa.
Ehk Nõukaajal saanud inimesed, kui juhtub, et jääte sekundi kauemaks ristmikule siis öelge, et arvestasite Liikluseeskirjas olnud 4 sek intervalliga ja kuna vahepeal pole Liiklusseaduses seda osa korrigeeritud siis kehtib vana "seadus". Kui politsei tahab väga trahvi teha siis las nad oysivad kehtivast Liiklusseadusest punkti välja, mis reguleerib vilkuva rohelise "ajalise pikkuse"
kaamerad oleks lahendus. Inimestele ei meeldi kui nad teavad, et on jälgitud. Olgu siis see butafooria või päris, aga see peab olema selgelt kirjas ja see paneb juba pooled kindlasti mõtlema. Mõned käredad trahvid ka ja saabki mõistuse tagasi liiklejaskond. Aga seda kaamerate asja olen politselile soovitanud juba üle 7 aasta tagasi no ja ei ole neil omal ühtegi ideed ega mõtet. Inimesi pole, aga paremaks ka midagi muuta ei soovi. Koomikud, nagu poliitikud! Halb teater meie raha eest.
Automaksu ootuses on tänavu uue auto ostu planeerivate inimeste seas fossiilkütuse ja maasturite eelistus kõrgem kui nende seas, kes planeerivad ostu tulevatel aastatel, selgub Kantar Emori autoeelistuste ...
Volvo on toonud turule taas ühe väikese elektrilise linnadžiibi, millega on seekord plaan massidesse jõuda. Sest tegelikult on see auto saadaval päris soodsa hinnaga.
Aprill Eesti uute sõiduautode turule suuri muudatusi ei toonud ja müük jäi jätkuvalt alla eelmise aasta tulemustele.
Eestis müüdi aprillis 1734 uut sõiduautot, mis ületas küll aasta esimeste kuude ...
Škoda Superb on läbi aegade olnud taksojuhtide, politseinike, müügimeeste ja pereinimeste lemmik, sest see auto on lihtsalt nii ruumikas. Ja nüüd on meil proovisõiduks Superbi kõige uuem mudel, mida muide ...
Üks Mercedes-Benzi ikoonilisemaid mudeleid, alates 1979. aastast toodetud G-klass, astub täiselektrilisena uude ajastusse. Mercedes-Benz G 580 EQ-l on neli rataste lähedale paigutatud elektrimootorit, mis ...
MINI lisab enda mudelivalikusse väikeautode premium-klassi kuuluva crossoveri MINI Aceman, mida viib edasi elektriajam ning mis enda võimalikult kompaktse välimuse juures suudab mahutada nii 5 reisijat kui ...
Inchcape Motors avas Peetris Läike teel oma esimese Fordi esinduse, mis hõlmab müügisaali ja järelteenindust. Lisaks avatakse teises kvartalis Tartus müügisaal ja teenindus ning 2025. aastal on Tallinna ...
Urus SE avab Automobili Lamborghini ajaloos uue peatüki – Lamborghini supersportmaasturi esimene pistikhübriidversioon toodi välja Volkswageni kontserni meediaõhtul 2024. aasta Pekingi autonäituse eel, ...
Kui Honda e oli pisike lustakas linnaauto, siis uus ja huvitava, aga see-eest keerulise nimega e:Ny1 on hoopis linnadžiip. Ja muide, sellel autol pole Honda sõnul mitte mingit seost meile juba ...
Auto meelelahutussüsteemid on teinud läbi märkimisväärse arengu, alates esimestest autoraadiotest kuni tänase päevani, kus meil on keerukad multimeediakeskused. Algselt olid autoraadiod lihtsad seadmed, mis ...
Škoda linnamaasturite lipulaev on varasemast mudelist suurem ning paistab silma Modern Solid disainikeele esimeste elementidega. Uus Kodiaq pakub uusi teabe- ja meelelahutussüsteeme, sh lisavarustusena ...
Porsche Eesti ja maailma teine F2 sõitja Paul Aron teatasid reedel CarStadtis toimunud pressibriifingul koostööst. Auto100, Porsche Eesti toetab talendika võidusõitja alanud hooaega ning Paul Aron liitub ...
Alates turule toomisest 2021. aastal on Springi Euroopas müüdud juba üle 140 000 sõiduki. Nüüd põhjaliku uuenduskuuri läbinud ja uue Dusteri sarnase välimuse saanud Spring pakub endiselt soodsa hinnaga ...
Tänases proovisõiduvideos vaatame üle Jeepi kõige suurema ja luksuslikuma mudeli Grand Wagoneeri, mis võiks vabalt konkureerida näiteks Cadillac Escalade'iga. Ja nagu selgus, siis tegelikult on sellest ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt põhjustati mullu liiklusõnnetusi veerandiga kõigist äpitaksodest, lisaks põhjustati äpitaksodega kaks korda rohkem liikluskindlustuse juhtumeid kui ...
1979. aastal loodud ja sellel aastal turule jõudev uus Mercedes-Benz G-klass hoiab endiselt kindlat kohta luksuslike maastikuautode hulgas - uued versioonid toovad G-klassile elektrifitseeritud mootorite ...
Tiguan on täna Volkswageni üks kõige edukamaid mudeleid ja hiljuti jõudis Eestisse selle uus kolmas põlvkond. Lisaks turboga varustatud diiselmootorile (TDI) ja kerghübriid-bensiinimootorile (eTSI) on uus ...
Ega meil Mazda MX-30-le toona muud väga ette heita polnudki kui seda, et Mazda insenerid olid otsustanud nende esimesele elektriautole suhteliselt väikese akupaki paigutada ja seetõttu jäi ka auto ...
26. oktoobril peetakse Unibet Arenal vaatemängulise X-Trial’i maailmameistrivõistluste etapp, mis toob siinse publiku ette ala absoluutse maailma paremiku. Triali maailmatippe on Tallinnasse meelitatud juba ...
2010. aastal turule toodud ja 2017. aastal uuendatud Dusterist tuleb turule uus mudel, mis jätkab juba sissetallatud rada, pakkudes mõistliku hinnaga ja nüüd veelgi ruumikamat linnadžiipi, mida on võimalik ...
BMW Vision Neue Klasse X, mis jõuab tootmisse 2025. aastal, kujutab endast täiselektrilist sportmaasturit ning on osa Neue Klasse seeriast. Lisaks tavapärasele sõidukile on see multifunktsionaalne akupank.
...
Parkimisettevõte Snabb võimaldab Tallinnas Kaarli pst 2 asuvas parklas tasuta parkida 21. märtsist kuni 27. märtsini 2024.a.
“Näeme, et suur hulk kasutajaid ei ole vanalinna parklaid külastanud ning pigem ...
Fordi erinevate Raptoritega oleme läbi aegade korduvalt sõitnud ja nüüd on meil proovimiseks kõige uuem F-150 baasile ehitatud Raptor, millel aiste vahel 456 hobujõuline mootor.
Eeloleval nädalavahetusel peetakse Tartu Näituste messikeskuses motomessi Motoexotica, mis tähistab 20. aastapäeva läbi aegade mitmekesiseima mototehnika väljapanekuga. Näitusel on uute mootorrataste ja ...
Sõidukimüüja AutoHalle uuendas oma kaubamärki – alates tänasest, 11. märtsist tegutseb ettevõte Auto Bassadone nime all. Ettevõte esindab 11 automarki ja pakub enam kui 100 automudelit, olles Eestis kõige ...
Touareg on läbi aegade olnud üks täitsa nägus auto ja ega ka selle äsja mudeliuuenduse läbinud Touaregi välimusele meil midagi ette heita pole. Aga nagu selgub, siis on sellel autol siiski üks teine päris ...
Veebruaris jätkus Eesti uute sõiduautode turul kerge langus, aga seevastu kasvas jõudsalt tarbesõidukite müük.
Eestis müüdi veebruaris 1440 uut sõiduautot, mis jäi eelmise aasta veebruarikuu tulemusele alla ...
Inchcape Eesti BMW esindustesse jõudnud uus elektriline kupeemaastur iX2 xDrive30 on seitsmes BMW poolt väljatöötatud elektriauto.
Inchcape Motors BMW ärijuht Margus Viilebergi sõnul on iX2 tulek ...
Seoses saabuva kevadega meenutab Liiklusjärelevalvekeskus oma Facebooki lehel inimestele haagiste kasutamisega seotud reegleid.
Liiklusjärelevalvekeskus kirjutab haagiste kohta järgnevalt: haagiste kohta ...
Topauto ostis Pärnus Catweesi autokeskuse, millega lisandus ettevõtte müügivalikusse uue automargina Honda.
Tehinguga omandas Topauto Pärnus nii Keskuse tänaval asuva 0,33 hektari suuruse kinnistu koos ...
Sõiduki ohutust silmas pidades on vähesed autosüsteemid nii olulised kui pidurisüsteem. Linnatänavatel kulgemisest kuni maanteedel sõitmiseni: korralikult toimiv pidurisüsteem on ohutuks teekonnaks äärmiselt ...
Täna proovime järele äsja uuenduskuuri läbinud GLE Coupé, mille diiselmootor tähisega 450 d on muide tänasel päeval kõige võimsam sõiduautodele paigaldatav diiselmootor.
Kia Corporation ja Hyundai Motor Company teatasid, et teevad koostööd Korea teadus- ja tehnoloogiainstituudiga KAIST (Korea Advanced Institute of Science and Technology), et arendada uue põlvkonna isejuhtiva ...
Mercedes-Benz müügi- ja teenindusettevõte Veho AS koondab pressiteate sõnul lähiaastatel oma esinduste võrgu Tallinnasse, Tartusse ja Pärnusse, tõhustades müügi- ja hooldusteenuste osutamist Eesti turul ning ...
Scenic E-Tech electric valiti Euroopa aasta autoks. Konkursi tulemused kuulutati välja Genfi rahvusvahelisel autonäitusel Šveitsis esmaspäeval, 26. veebruaril.
Esimeses hääletusvoorus, mis toimus ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt toimus tänavu jaanuaris 3800 liikluskindlustuse juhtumit, mille hinnanguline kogukahju on 8,6 miljonit eurot. See on viimase paari aasta suurim ...
Dacia avaldas täna uudise oma uuendatud täiselektrilisest mudelist Spring, mis on muutunud pressiteate sõnul veelgi ahvatlevamaks ja funktsionaalsemaks. Auto, mida on müüdud üle 140 000 ühiku alates 2021. ...
BMW i-seeria ehk elektrimudelite perekond üha laieneb ning täna vaatame üle täiselektrilise 5. seeria BMW, mis sisenes kategooriasse, kus on juba ees ootamas Mercedes EQE ja Porsche Taycan.
Proovisõiduauto ...
Uuel Superbil on mootorivalikus kolm TSI bensiinimootorit, millest üks on kerghübriid, kaks diislit ja uus pistikhübriidajam, mille elektriline sõiduulatus WLTP tsüklis on üle 100 kilomeetri. Mootorite ...
Täna on meil proovisõiduks midagi väga erilist, põrgulikult võimsat ja Eesti tingimustes ainulaadset - see on Riviani kõige käredam elektriline kastikas R1T Quad Motor.
Ja kui te küsite, kas see driftib, ...
Meie turu jaoks uued GWM ORA 03 elektriautod on jõudnud ametlikult Eestisse ja autode müük algab sel laupäeval, mis tagab ka sõidukite kohese kättesaadavuse. Autod on saadaval proovisõitudeks ja tutvumiseks ...
Eelmise aasta lõpus jõudis Eestisse üks täiesti uus auto, mis kannab nime Torres. Küll on aga veidi keerulisem lugu selle auto margiga - täna on selle nimeks SsangYong Torres, aga lähiajal saab sellest ...
Olgugi et autovarguste hulk on viimastel aastatel oluliselt vähenenud, pole see kuriteoliik siiski kusagile kadunud: läinud aastal varastati üle Eesti 69 autot.
„Avatakse elektroonilise seadmega uksed, ...
BMW esitles uuendatud 4. seeria kupeed ja kabrioletti, mille välisilme, sisekujundus ning juhtimis- ja operatsioonisüsteem on saanud värskenduse võrreldes eelkäijaga.
Esiosas paistab silma uue disainiga ...
Dacia avalikustas uue Sandrideri, millega kavatsetakse alates 2025. aastast osaleda Dakari rallil ja Rally-Raidi (W2RC) maailmameistrivõistlustel. Inspiratsiooni on saadud ideeautost Dacia Manifesto, ...
ID.3 oli Volkswageni esimene suurem tulemine elektriautode turule - ja paraku sai uus ID.3 ka päris palju kriitikat. Nüüd on kohale jõudnud ID.3 mudeliuuendus ja vaatamegi järele, et kas ja millised arengud ...
KOMMENTAARID (8)