Hea autojuht!
Kas tead millises tulede lüliti asendis Sinu sõidukil põlevad lähituled koos ääretuledega? Millal viimati tegid enne sõidu alustamist tiiru ümber sõiduki veendumaks, et kõik tuled on ...
Kusjuures ka siin Norras on 90% pimeda tagaotsaga just Jaapani toodang ja neist omakorda on 90% on Toyotad. Kas põhjuseks on viletsad andurid või asjaolu, et nendega sõidavad pensionärid, kes enam väga ei adu(?) millal ja mis nuppu näppida.
Japsidel pole sakslastelt tuntud tulede automaatikat valgusanduriga. Vähemalt Eestis tehti üsna alles ja ilmselt tehakse tänapäevalgi japside margiesindustes mingi kodukootud süsteem balalaika, et käivitades hakkavad alati esituled põlema. Selleks, et ka tagatuled põleksid, tuleb japsidel tulede lüliti keerata sisselülitatud tulede asendisse. Seda aga japside kasutajad teha ei viitsi, olenemata nende vanusest või soost.
sõitsin kunagi seat alhambraga, 10 aastat tagasi. ka sellel päevasõidutuled ainult ees põlesid, isegi esindus laiutas käsi. mõnedel autodel saab lasta programmeerida tagumised tuled koos esimestega põlema.
Tuleb lihtsalt tulede lüliti panna asendisse "Auto". Muidugi kui on masinal tulede automaatika. Kahjuks on mõned autotootjad tuled sättinud nii, et kui põlevad vaid päevasõidutuled, on tagumised kustunud. Ma ei mõista, miks. Tagumiste led-tulede voolutarve on väga väike. Aga paljud juhid lülitavad käsitsi päevasõidutulede peale ja ongi tagumik pime. Olen tihti taga sõites vilgutanud tuledega, aga ei midagi. Ükskord sain ka sõimata. Autojuhi luba antakse meie mail liiga kergekäeliselt... Paljud sõidaksid teedel justkui üksipäini.
Sinu ees lumesajus "ukerdab " juht sellise kiirusega mis sinule ei sobi , seega teostad möödasõitu ja ennnäe tema ees veel üks auto mille tagatuled ei põle.Selline olukord on ehmatav kuna arvestasid ühest autost möödasõitu.Kindlasti leidub tilgutajaid kes nüüd ütlevad et pole vaja möödasõitu teostada.:)
Vag jaoks adapter carly. Vag probleemid murtud.
On veel alternatiive. Vagcom. Lugege. Kolmas alternatiiv veel. Õppige programmeerima. Palju asju "baasmudelil" ajus kinni keeratud, et maksaksid lisavarustusena juurde.
Neid inimtüüpe on nii sarnaseid ja just teatud automarkidega, kes ei oska tulesid kasutada või õiget sõidurida valida. Annad märku. Loeks seda siis sõbralikuks soovituseks. See ju pole kellegi suhtes halvustav kui turvalisust silmas pidades. EI! Saavad roolis tigedaks ja vehivad sulle vastu seal kabiinis. Mis neid peas toimub, ei tea. On see haigus või mõni hetkeline seisund, ei oska pakkudagi. Kui järjest 10 autot sulle tagant vilgutavad siis normaalne inimene leiab esimesel võimalusel peatuse ja kontrollib üle. Kas neil on häbi siis tulla teeääres autost välja ja vaadata korra ümberringi autol, et mis lahti on? Sõidukoolis ju pidi nii tegema ja ka eksamil. Ennem sõitu ei alusta. Ja omaette koolkond on need linnas ja maanteel täistuledega sõitjad valgel ajal. Enamus kõik Toyotad. Müstika.
Kaugelt juba näha, et tegu ju Toyotaga. Toyotajuhid ei saa enamjaolt aru, kus pool teed sõitagi tuleks või mida anna teed märk tähendab, mis siis tuledest veel rääkida.
Mina kasutan enda autol tulede automaatreziimi, kuna mulle meeldib, kuidas see töötab. Põlevad ees päevatuled ning ülejäänud tuled ei põle. Kui on hämar või pime, siis lülituvad sisse ääretuled, numbrituled ja lähituled. Isegi keset päeva, kui on vihmane ilm ja päike on pilve taga, lülituvad ääre, numbri ja lähituled sisse. Sellist asja mul ei ole, et sõidan pimedas ja tuled ei põle. Nii tubli ma muidugi ei ole, et iga kord enne sõitma hakkamist kontrollin kõik tuled üle aga nohh... seda tehaksegi vast ainult võibolla autokoolis ja eksamil. Kui on lähituli läbi, siis saan pimedas sellest aru. Hiljuti vahetasin just ühe numbritule pirni ära, kuna juhuslikult ise avastasin, et see ei põle. Ma kunagi kontrollisin iga kuu kõik tuled üle aga nüüd olen laisaks läinud ja ega teagi, kas on mõtet nii tihti kontrollida. Aastas paar korda on vast piisav. Kunagi ei tea, millal mõni tuli läbi läheb, kuna see juhtub hetkega. Kontrollin tuled ära, kõik põlevad aga kui olen sõitma hakanud läheb näiteks numbrituli läbi ja selleks ei saagi kunagi kindel olla, et kõik tuled põlevad. Võibolla uuematel kallimatel autodel auto näitab, kui on mõni tuli läbi aga mul ei näita. Eks tulesid n vaja kontrollida tõesti aga see, kui tihti keegi seda teeb on ikkagi igaühe enda otsustada.
Mul auto vahetab ka tulesid ise. Automaatikal valgusandur küljes ja ega ma teagi, mis tuled, mis ajal auto ise põlema paneb. Nii palju kui väljast olen oma autot töötava mootoriga vaadanud, siis täitsa kustu ei saagi tulesid. Selleks tuleb mootor välja lülitada. Lisaks annab auto ise teada, kui mõni tuluke ei põle. Kaugtulede assistent on täielik kosmosetehnika. Aga siin ongi asi selles, et sellist tehnoloogiat kohtab peamiselt sakslastel. japsidel seda pole. Vähemasti mitte Toyotal ja Hondal. Ja sealt need probleemid alguse saavadki. Margiesindused lihtsustatult öeldes ühendavad mingid juhtmed kokku, et esituled sõidu ajal kogu aeg põleksid ja nimetavad seda tulede automaatikaks. Eks paljud ostjad jäävadki seda uskuma ja sõidavad pimedatena ringi.
Sellega seoses meenus veel üks "hea leiutis". Skodal hakkas mingil ajal udutuli põlema, kui rooli välja keerasid. Ja seda tegevust nimetati kurvituledeks. Kes teab, mis on adaptiivsed esituled, saab naljast aru.
No eks neid nn.inteligentseid süsteeme on erinevaid. Ka 2014 Mazda cx5 on varustatud intelligentse tulede süsteemiga. Peab ütlema,et see saadaval lisana. Pealegi saab menüüs seadistada valgustundlikust. Seega on süsteem paindlik. Kasutan automaatset režiimi. Kaugtulede assistent,päevatulede assistent - väga bro. Küllap annab ka teistel markidel seadistusi muuta. Kuid kui paljud seda teevad?
Minul on küll uuemal prantslasel koos päevatuledega tagumised sees, küll aga ilma numbrituleta. Saab küll kui tahta. Eks jaapanlased ole kaua aega konservatiivsed olnud. Vaadake oma auto konstruktsioonilisi lahendusi- hinged, lukud, lülitid jms. Olete neid juba 1976 aasta autol näinud. Veel tänapäevalgi on müügil olematu või puuduliku multimeediasüsteemiga jaapanlased. Samuti oli raske leida Jaapani autot jahutusega kindalaekaga, valgustatud nuppudega, laadimispesadega ja ventavadega tagaistme ees. Viimasel Toyota CHR-il puuduvad eelpoolnimetatutele isegi käepidemed.
Fopaa ajab mingit kelbast. Endal 3-s Honda, AUTO asendis põlevad päevatuled, hämaras/sajus lähevad ilusti tööle lähituled ja tagatuled ning toimetab ise ka kaugtuledega. On täitsa standardis olemas ka valgustusega nupud, jahutusega kindalaegas ja mitu laadimispesa.
Viimased 12 aastat pole mul olnud sellist autot kus poleks tulede automaatikat. Muidugi asend "auto" on kogu aeg ja unustad tulede lülitamise. Ei olegi ühegi autoga probleeme olnud. Aga mäletan kui ostsin esimese sellise auto 2011 aastal 2009 aasta Audi A4. Läksin esindusse, et mis värk on, et päeval tagatuled ei põle. Selliseid autosid tollel ajal olid suht vähelevinud. Seal ikka probleem istme ja rooli vahel, kes ei tea misasi on auto asend või manuaalselt sätivad tulesid ise.
Automaksu ootuses on tänavu uue auto ostu planeerivate inimeste seas fossiilkütuse ja maasturite eelistus kõrgem kui nende seas, kes planeerivad ostu tulevatel aastatel, selgub Kantar Emori autoeelistuste ...
Volvo on toonud turule taas ühe väikese elektrilise linnadžiibi, millega on seekord plaan massidesse jõuda. Sest tegelikult on see auto saadaval päris soodsa hinnaga.
Aprill Eesti uute sõiduautode turule suuri muudatusi ei toonud ja müük jäi jätkuvalt alla eelmise aasta tulemustele.
Eestis müüdi aprillis 1734 uut sõiduautot, mis ületas küll aasta esimeste kuude ...
Škoda Superb on läbi aegade olnud taksojuhtide, politseinike, müügimeeste ja pereinimeste lemmik, sest see auto on lihtsalt nii ruumikas. Ja nüüd on meil proovisõiduks Superbi kõige uuem mudel, mida muide ...
Üks Mercedes-Benzi ikoonilisemaid mudeleid, alates 1979. aastast toodetud G-klass, astub täiselektrilisena uude ajastusse. Mercedes-Benz G 580 EQ-l on neli rataste lähedale paigutatud elektrimootorit, mis ...
MINI lisab enda mudelivalikusse väikeautode premium-klassi kuuluva crossoveri MINI Aceman, mida viib edasi elektriajam ning mis enda võimalikult kompaktse välimuse juures suudab mahutada nii 5 reisijat kui ...
Inchcape Motors avas Peetris Läike teel oma esimese Fordi esinduse, mis hõlmab müügisaali ja järelteenindust. Lisaks avatakse teises kvartalis Tartus müügisaal ja teenindus ning 2025. aastal on Tallinna ...
Urus SE avab Automobili Lamborghini ajaloos uue peatüki – Lamborghini supersportmaasturi esimene pistikhübriidversioon toodi välja Volkswageni kontserni meediaõhtul 2024. aasta Pekingi autonäituse eel, ...
Kui Honda e oli pisike lustakas linnaauto, siis uus ja huvitava, aga see-eest keerulise nimega e:Ny1 on hoopis linnadžiip. Ja muide, sellel autol pole Honda sõnul mitte mingit seost meile juba ...
Auto meelelahutussüsteemid on teinud läbi märkimisväärse arengu, alates esimestest autoraadiotest kuni tänase päevani, kus meil on keerukad multimeediakeskused. Algselt olid autoraadiod lihtsad seadmed, mis ...
Škoda linnamaasturite lipulaev on varasemast mudelist suurem ning paistab silma Modern Solid disainikeele esimeste elementidega. Uus Kodiaq pakub uusi teabe- ja meelelahutussüsteeme, sh lisavarustusena ...
Porsche Eesti ja maailma teine F2 sõitja Paul Aron teatasid reedel CarStadtis toimunud pressibriifingul koostööst. Auto100, Porsche Eesti toetab talendika võidusõitja alanud hooaega ning Paul Aron liitub ...
Alates turule toomisest 2021. aastal on Springi Euroopas müüdud juba üle 140 000 sõiduki. Nüüd põhjaliku uuenduskuuri läbinud ja uue Dusteri sarnase välimuse saanud Spring pakub endiselt soodsa hinnaga ...
Tänases proovisõiduvideos vaatame üle Jeepi kõige suurema ja luksuslikuma mudeli Grand Wagoneeri, mis võiks vabalt konkureerida näiteks Cadillac Escalade'iga. Ja nagu selgus, siis tegelikult on sellest ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt põhjustati mullu liiklusõnnetusi veerandiga kõigist äpitaksodest, lisaks põhjustati äpitaksodega kaks korda rohkem liikluskindlustuse juhtumeid kui ...
1979. aastal loodud ja sellel aastal turule jõudev uus Mercedes-Benz G-klass hoiab endiselt kindlat kohta luksuslike maastikuautode hulgas - uued versioonid toovad G-klassile elektrifitseeritud mootorite ...
Tiguan on täna Volkswageni üks kõige edukamaid mudeleid ja hiljuti jõudis Eestisse selle uus kolmas põlvkond. Lisaks turboga varustatud diiselmootorile (TDI) ja kerghübriid-bensiinimootorile (eTSI) on uus ...
Ega meil Mazda MX-30-le toona muud väga ette heita polnudki kui seda, et Mazda insenerid olid otsustanud nende esimesele elektriautole suhteliselt väikese akupaki paigutada ja seetõttu jäi ka auto ...
26. oktoobril peetakse Unibet Arenal vaatemängulise X-Trial’i maailmameistrivõistluste etapp, mis toob siinse publiku ette ala absoluutse maailma paremiku. Triali maailmatippe on Tallinnasse meelitatud juba ...
2010. aastal turule toodud ja 2017. aastal uuendatud Dusterist tuleb turule uus mudel, mis jätkab juba sissetallatud rada, pakkudes mõistliku hinnaga ja nüüd veelgi ruumikamat linnadžiipi, mida on võimalik ...
BMW Vision Neue Klasse X, mis jõuab tootmisse 2025. aastal, kujutab endast täiselektrilist sportmaasturit ning on osa Neue Klasse seeriast. Lisaks tavapärasele sõidukile on see multifunktsionaalne akupank.
...
Parkimisettevõte Snabb võimaldab Tallinnas Kaarli pst 2 asuvas parklas tasuta parkida 21. märtsist kuni 27. märtsini 2024.a.
“Näeme, et suur hulk kasutajaid ei ole vanalinna parklaid külastanud ning pigem ...
Fordi erinevate Raptoritega oleme läbi aegade korduvalt sõitnud ja nüüd on meil proovimiseks kõige uuem F-150 baasile ehitatud Raptor, millel aiste vahel 456 hobujõuline mootor.
Eeloleval nädalavahetusel peetakse Tartu Näituste messikeskuses motomessi Motoexotica, mis tähistab 20. aastapäeva läbi aegade mitmekesiseima mototehnika väljapanekuga. Näitusel on uute mootorrataste ja ...
Sõidukimüüja AutoHalle uuendas oma kaubamärki – alates tänasest, 11. märtsist tegutseb ettevõte Auto Bassadone nime all. Ettevõte esindab 11 automarki ja pakub enam kui 100 automudelit, olles Eestis kõige ...
Touareg on läbi aegade olnud üks täitsa nägus auto ja ega ka selle äsja mudeliuuenduse läbinud Touaregi välimusele meil midagi ette heita pole. Aga nagu selgub, siis on sellel autol siiski üks teine päris ...
Veebruaris jätkus Eesti uute sõiduautode turul kerge langus, aga seevastu kasvas jõudsalt tarbesõidukite müük.
Eestis müüdi veebruaris 1440 uut sõiduautot, mis jäi eelmise aasta veebruarikuu tulemusele alla ...
Inchcape Eesti BMW esindustesse jõudnud uus elektriline kupeemaastur iX2 xDrive30 on seitsmes BMW poolt väljatöötatud elektriauto.
Inchcape Motors BMW ärijuht Margus Viilebergi sõnul on iX2 tulek ...
Seoses saabuva kevadega meenutab Liiklusjärelevalvekeskus oma Facebooki lehel inimestele haagiste kasutamisega seotud reegleid.
Liiklusjärelevalvekeskus kirjutab haagiste kohta järgnevalt: haagiste kohta ...
Topauto ostis Pärnus Catweesi autokeskuse, millega lisandus ettevõtte müügivalikusse uue automargina Honda.
Tehinguga omandas Topauto Pärnus nii Keskuse tänaval asuva 0,33 hektari suuruse kinnistu koos ...
Sõiduki ohutust silmas pidades on vähesed autosüsteemid nii olulised kui pidurisüsteem. Linnatänavatel kulgemisest kuni maanteedel sõitmiseni: korralikult toimiv pidurisüsteem on ohutuks teekonnaks äärmiselt ...
Täna proovime järele äsja uuenduskuuri läbinud GLE Coupé, mille diiselmootor tähisega 450 d on muide tänasel päeval kõige võimsam sõiduautodele paigaldatav diiselmootor.
Kia Corporation ja Hyundai Motor Company teatasid, et teevad koostööd Korea teadus- ja tehnoloogiainstituudiga KAIST (Korea Advanced Institute of Science and Technology), et arendada uue põlvkonna isejuhtiva ...
Mercedes-Benz müügi- ja teenindusettevõte Veho AS koondab pressiteate sõnul lähiaastatel oma esinduste võrgu Tallinnasse, Tartusse ja Pärnusse, tõhustades müügi- ja hooldusteenuste osutamist Eesti turul ning ...
Scenic E-Tech electric valiti Euroopa aasta autoks. Konkursi tulemused kuulutati välja Genfi rahvusvahelisel autonäitusel Šveitsis esmaspäeval, 26. veebruaril.
Esimeses hääletusvoorus, mis toimus ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt toimus tänavu jaanuaris 3800 liikluskindlustuse juhtumit, mille hinnanguline kogukahju on 8,6 miljonit eurot. See on viimase paari aasta suurim ...
Dacia avaldas täna uudise oma uuendatud täiselektrilisest mudelist Spring, mis on muutunud pressiteate sõnul veelgi ahvatlevamaks ja funktsionaalsemaks. Auto, mida on müüdud üle 140 000 ühiku alates 2021. ...
BMW i-seeria ehk elektrimudelite perekond üha laieneb ning täna vaatame üle täiselektrilise 5. seeria BMW, mis sisenes kategooriasse, kus on juba ees ootamas Mercedes EQE ja Porsche Taycan.
Proovisõiduauto ...
Uuel Superbil on mootorivalikus kolm TSI bensiinimootorit, millest üks on kerghübriid, kaks diislit ja uus pistikhübriidajam, mille elektriline sõiduulatus WLTP tsüklis on üle 100 kilomeetri. Mootorite ...
Täna on meil proovisõiduks midagi väga erilist, põrgulikult võimsat ja Eesti tingimustes ainulaadset - see on Riviani kõige käredam elektriline kastikas R1T Quad Motor.
Ja kui te küsite, kas see driftib, ...
Meie turu jaoks uued GWM ORA 03 elektriautod on jõudnud ametlikult Eestisse ja autode müük algab sel laupäeval, mis tagab ka sõidukite kohese kättesaadavuse. Autod on saadaval proovisõitudeks ja tutvumiseks ...
Eelmise aasta lõpus jõudis Eestisse üks täiesti uus auto, mis kannab nime Torres. Küll on aga veidi keerulisem lugu selle auto margiga - täna on selle nimeks SsangYong Torres, aga lähiajal saab sellest ...
Olgugi et autovarguste hulk on viimastel aastatel oluliselt vähenenud, pole see kuriteoliik siiski kusagile kadunud: läinud aastal varastati üle Eesti 69 autot.
„Avatakse elektroonilise seadmega uksed, ...
BMW esitles uuendatud 4. seeria kupeed ja kabrioletti, mille välisilme, sisekujundus ning juhtimis- ja operatsioonisüsteem on saanud värskenduse võrreldes eelkäijaga.
Esiosas paistab silma uue disainiga ...
Dacia avalikustas uue Sandrideri, millega kavatsetakse alates 2025. aastast osaleda Dakari rallil ja Rally-Raidi (W2RC) maailmameistrivõistlustel. Inspiratsiooni on saadud ideeautost Dacia Manifesto, ...
ID.3 oli Volkswageni esimene suurem tulemine elektriautode turule - ja paraku sai uus ID.3 ka päris palju kriitikat. Nüüd on kohale jõudnud ID.3 mudeliuuendus ja vaatamegi järele, et kas ja millised arengud ...
KOMMENTAARID (32)