„Uurisime inimestelt kuivõrd nad nõustuvad erinevate elektriautode kasutamist puudutavate väidetega ja märkimisväärselt suur osakaal oli neid, kes vastasid, et nad „ei oska öelda“ – sõltuvalt küsimusest ...
"Volkswagen on siin ka esimene autotootjatest, kelle elektriautode komponendid toodetakse ja transporditakse süsinikuneutraalselt" - Kas se tähendab, et nikli tootmiseks kasutatakse ainult lapstööjõudu :) VBL tõesti saab transportida "neutraalselt" Eesti pelletitega toodetud soojuse ja elektriga :) aga tootmiseks (ka transpordi aluse ja sõiduki) tootmiseks kasutatakse ju maavarasi ning puitu. Elaktriautode probleem on see, et ei ole eriti midagi lihtsat ja odavat vbl Dacia Spring ja uus Citroen e-3, Mis oleks vaba kõiksugsest udupeenest elektroonikast (mis lõpuks on ka ju tegelikult looduse saastamine, kui neid moodulite kaupa vahetatakse või auto romulasse läheb). Võtad auto sõidad ... navi ja musa saab tänapäeval telefonist ja ongi elu lill.
Viimase aja sündmuste valguses isegi mõtle enam elektriauto soetamisele...!! Meie püsivate külmade ilmadega ( pikalt -20 ja peale kraadi), ei ole neid fööne võimalik kasutada kui isegi uus hybriid volkar kärvas peale kilomeetrit teeäärde maha ja pole veel korda saadud....!!
Ja iga nädal lisandub euroopa autoromulatesse ca 100 elektriautot, mida ei saa ega tasu remontida.
Eemaldatud katalüsaatorid, suletud EGR klapid, Dieselgate skandaal jn., rääkige oma muinasjutte vähesaastavatest sisepõlemismootoritest oma vanaemale. Tema ehk tõesti usub neid. Tegelikult on ainus põhjus, miks osa ühiskkonnast elektriautode vastu võitleb, vaesus! Elektriauto eristab täna puhta töö tegija musta töö tegijast, aga see trend muutub peagi. Oli ju kunagi jalgrataski ainult rikaste inimeste kasutada, vaesele maksis see terve aastapalga.
Katalüsaatoreid eemaldavad rondiärikad. Enda autol keegi seda niisama ei tee. Ja sisepõlemismootoriga autode seas on katkises tossavad diislirondid vähemus, mitte reegel.
Muide, kas internetis rumaluse propaganda on puhas või must töö?
Kuskil klaastornis arvutit klõbistada on "puhas" töö,niikaua kui elekter ära läheb ja mõni liinimees peab minema "musta" tööd tegema,et "puhas" töö saaks jätkuda...
Ameerikas on tarbijad pööranud elektriautode vastu. Uued elektriautod seisavad müügiplatsidel 4 kuni 10 kuud, ega leia ostjaid, isegi Nisan Leaf, mis oli enne Tesla tulekut kõige populaarsem, seisab nüüd müügiplatsil 4 kuud.
GM ja Ford tõmbavad pidurit elektriautode toomisel.
USA on suur maa ja vahemaad pikad. Kliendid ei soovi poole tunni kuni tunniseid peatusi auto laadimiseks teha ja veel, auto akupank maksab 50% auto hinnast. Seda on liiga palju, arvestades, et keskklassi ameeriklase auto maksab tänapäeval juba ligi 80 000 dollarit.
Eestisse sobiksid elektriautod ideaalselt, sest ühe akutäiega saaks riigi ühest otsast teise, aga:
1) enamiku jaoks on nad liiga kallid, kindlustus on kallis, remont on kallis;
2) 80% eestlastest elab kortermajades, kus puuduvad laadimisvõimalused;
3) ja isegi elekter on Eestis liiga kallis ning hind tõuseb võrgutasu tõttu veelgi. Teel olles kaob hinnaeelis vedela kütusega tankimise ees, pluss liigne ajakulu.
Elektriautode akupangad on küll remonditavad, aga autofirmad kaitsevad oma patente ja arendustööd ning nõuavad ka "mikrokõksu" korral kogu akupanga vahetamist.
Tuleb ära oodata aeg, kus näiteks Brüssel nõuab akude remontimist ja kiiret maha-peale monteerimist, näiteks 5 minuti jooksul.
Ääretult loll tegelane siin eespool kommenteerimas kes väidab, et inimesed on maru vaesed ja ei suuda elektrikat osta....... autot on vaja sõitmiseks mitte selleks, et ma pean pabistama millal ja kus ma üldse mingi juhtmelondi otsa ta saan, panen käru taha mis siis saab? Saa vedadagi midagi.
Teiseks see on EU ülereguleerimise tulemus igast need dpfi ja adblue jurad lõpptulemus on see, et näituseks rasketehnika millele see peale topitud on sisuliselt enamus nädalast seisab, sest see ei TÖÖTA , peoga erroreid masinal jõudu pole koguaeg nuuma remondifirmasi kes ise ka jagu neist ei saa selle tulemusel tootmised/kaevamised jms seisavad, plaksutan suurelt, võtame vana vene jossi 20a mädanend põllal uus küte sisse ja toimib ei ole musta suitsusammast torust väljas mida Iirimaal näha oleks..., tehnika vaesed jobud võiks oma pudrulõuad kinni hoida kes igapäevaselt oma golfi junnist kaugemale ei satu.
Elektrikärude idee on tore ja vägev aga meie kliimas ja oludes see ei ole reaalne vähemalt mitte tänasel päeval.
Loen & imestan. Ei maksa pläkutada teemadel, millest ei jaga ööd ega mütsi. Sõna võiks võtta inimesed, kes konkreetselt elektriautot omavad, mitte need, kes kuskilt midagi kuulnud on. Nagu turueided koos.
Oman elektriautot 1,5 aastat, olen väga rahul. Pole mõtteski bensukat või veelvähem dislat enam omada. Suvel on sõiduulatus ombes 450 km, praegu, külmadega veits üle 300. Midagi välja ei lülita, tarbin kõiki mugavusi. Muidugi, selleks, et normaalselt elektrikat pidada on eelduseks soe garaazh. Oma laadija. Siis on asjal mõtet.
Auto on kiire, väga stabiilne kurvides, külmaga teeb soojuspump umbes 15 sekundiga auto soojaks. Lisaks muud mugavused, aga rohkem ei viitsi kirjutada.
Mõlemal osapoolel on antud teemas õigus, lihtsalt tuleb leppida sellega, et 20% olukordades on elektriauto parem lahendus, ülejäänud 80% halvem.
Kui on olemas oma soe garaaž ja laadija ning sõidetavad vahemaad piisavalt lühikesed, et jooksvalt mujal laadima ei pea, siis on asjal igati jumet. Teistsuguste stsenaariumite puhul paraku mitte. Nii lihtne see ongi, mis siin ikka üle mõelda.
Mispärast elektriautol soe garaazh? Ka bansukat oli väga mõnus soojas garaazhis hoida. Praeguste ilmadega istuda sooja & kuiva autosse on ikka väga broo. Proovige ise, kulla kaimud.
Ei ole üldse vajalik see soe garaaž. Need lähevad paari minutiga soojaks. Isegi siis kui unustad eelsoojendust sisse panna ja välja alla -10C.
Ainuke mis on tõesti vajalik on oma laadija. Siis saad alla 1€/100km kuluga laadida ja ei teki "range anxiety". Ilma selleta kahjuks kaob igasugune mugavus ja kulud tasulistes kiirlaadijates laadides juba ICE autodega võrreldavad.
Kiirlaadijad on pikemate sõitude jaoks pigem. Eile tegin üle 600km tiiru ümber Eestit, pidin laadima ainult ühe korra Võrus. Välistemp oli vahel -19C. Enne ja pärast laed mugavalt stardipunktis.
Ei mingit muret kas käivitub või mitte pakase ilma korral. Istud ja naudid sujuva sõitu.
If kindlustus loobus Soomes Audi ja Porche elektroautode kindlustamisest seoses asjaoluga, et avariijärgset akut kasutada ei tohi ning parandada ei ole võimalik ja sõiduk tuleb maha kanda. Kindlustusele meeletu kulu. Euroopa on selliseid seisvaid avariilisi elektriautosid täis. Ühelt poolt võime propageerida ja toetada elektriauto ostu, kuid teiselt poolt hakkab excel igale ühele näkku vaatama. Kui isegi sõita ja soetada oleks odav, siis ainuüksi kindlustus muudab pidamise endiselt kulukaks :D. Sõidad ja hoiad pöidlad pihus, et ise või keegi kusagile pihta ei pane, muidu lendab auto surnuaeda ning teame väga hästi kuidas kindlustus sõiduki "tegeliku" jääkväärtuse välja arvutab kui hüvitamiseks läheb.
kujutage ette kui 30% elanikkonnal oleks elektriautod. Laadimisjaamad on ülekoormatud ning öösiti, mil kõik oma elektrikärusid laevad kaob ära ka öine tariif, sest nõudlus elektri järgi on suurenenud. Praegu suurte külmadega hakkasid soomlased tihedamalt oma elektrisaunasid kütma ja hind tõusis. Kui me kõik aastaringselt autosid laadima hakkama, teeb elektri hind sama :D
Kui autot osta näiteks viieaastase liisinguga, tuleks mõelda, kui palju sõiduulatust on tal viienda aasta lõpuks ja kas sellest piisab.
Sest kui see ulatus peaks olema väike, siis ei pruugi see auto enam endale kasutamiseks sobida, kuid kehva läbisõiduga autot müüa on samuti raske. Akuvahetus pole tõenäoliselt rentaabel hetke seisuga.
Automaksu ootuses on tänavu uue auto ostu planeerivate inimeste seas fossiilkütuse ja maasturite eelistus kõrgem kui nende seas, kes planeerivad ostu tulevatel aastatel, selgub Kantar Emori autoeelistuste ...
Volvo on toonud turule taas ühe väikese elektrilise linnadžiibi, millega on seekord plaan massidesse jõuda. Sest tegelikult on see auto saadaval päris soodsa hinnaga.
Aprill Eesti uute sõiduautode turule suuri muudatusi ei toonud ja müük jäi jätkuvalt alla eelmise aasta tulemustele.
Eestis müüdi aprillis 1734 uut sõiduautot, mis ületas küll aasta esimeste kuude ...
Škoda Superb on läbi aegade olnud taksojuhtide, politseinike, müügimeeste ja pereinimeste lemmik, sest see auto on lihtsalt nii ruumikas. Ja nüüd on meil proovisõiduks Superbi kõige uuem mudel, mida muide ...
Üks Mercedes-Benzi ikoonilisemaid mudeleid, alates 1979. aastast toodetud G-klass, astub täiselektrilisena uude ajastusse. Mercedes-Benz G 580 EQ-l on neli rataste lähedale paigutatud elektrimootorit, mis ...
MINI lisab enda mudelivalikusse väikeautode premium-klassi kuuluva crossoveri MINI Aceman, mida viib edasi elektriajam ning mis enda võimalikult kompaktse välimuse juures suudab mahutada nii 5 reisijat kui ...
Inchcape Motors avas Peetris Läike teel oma esimese Fordi esinduse, mis hõlmab müügisaali ja järelteenindust. Lisaks avatakse teises kvartalis Tartus müügisaal ja teenindus ning 2025. aastal on Tallinna ...
Urus SE avab Automobili Lamborghini ajaloos uue peatüki – Lamborghini supersportmaasturi esimene pistikhübriidversioon toodi välja Volkswageni kontserni meediaõhtul 2024. aasta Pekingi autonäituse eel, ...
Kui Honda e oli pisike lustakas linnaauto, siis uus ja huvitava, aga see-eest keerulise nimega e:Ny1 on hoopis linnadžiip. Ja muide, sellel autol pole Honda sõnul mitte mingit seost meile juba ...
Auto meelelahutussüsteemid on teinud läbi märkimisväärse arengu, alates esimestest autoraadiotest kuni tänase päevani, kus meil on keerukad multimeediakeskused. Algselt olid autoraadiod lihtsad seadmed, mis ...
Škoda linnamaasturite lipulaev on varasemast mudelist suurem ning paistab silma Modern Solid disainikeele esimeste elementidega. Uus Kodiaq pakub uusi teabe- ja meelelahutussüsteeme, sh lisavarustusena ...
Porsche Eesti ja maailma teine F2 sõitja Paul Aron teatasid reedel CarStadtis toimunud pressibriifingul koostööst. Auto100, Porsche Eesti toetab talendika võidusõitja alanud hooaega ning Paul Aron liitub ...
Alates turule toomisest 2021. aastal on Springi Euroopas müüdud juba üle 140 000 sõiduki. Nüüd põhjaliku uuenduskuuri läbinud ja uue Dusteri sarnase välimuse saanud Spring pakub endiselt soodsa hinnaga ...
Tänases proovisõiduvideos vaatame üle Jeepi kõige suurema ja luksuslikuma mudeli Grand Wagoneeri, mis võiks vabalt konkureerida näiteks Cadillac Escalade'iga. Ja nagu selgus, siis tegelikult on sellest ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt põhjustati mullu liiklusõnnetusi veerandiga kõigist äpitaksodest, lisaks põhjustati äpitaksodega kaks korda rohkem liikluskindlustuse juhtumeid kui ...
1979. aastal loodud ja sellel aastal turule jõudev uus Mercedes-Benz G-klass hoiab endiselt kindlat kohta luksuslike maastikuautode hulgas - uued versioonid toovad G-klassile elektrifitseeritud mootorite ...
Tiguan on täna Volkswageni üks kõige edukamaid mudeleid ja hiljuti jõudis Eestisse selle uus kolmas põlvkond. Lisaks turboga varustatud diiselmootorile (TDI) ja kerghübriid-bensiinimootorile (eTSI) on uus ...
Ega meil Mazda MX-30-le toona muud väga ette heita polnudki kui seda, et Mazda insenerid olid otsustanud nende esimesele elektriautole suhteliselt väikese akupaki paigutada ja seetõttu jäi ka auto ...
26. oktoobril peetakse Unibet Arenal vaatemängulise X-Trial’i maailmameistrivõistluste etapp, mis toob siinse publiku ette ala absoluutse maailma paremiku. Triali maailmatippe on Tallinnasse meelitatud juba ...
2010. aastal turule toodud ja 2017. aastal uuendatud Dusterist tuleb turule uus mudel, mis jätkab juba sissetallatud rada, pakkudes mõistliku hinnaga ja nüüd veelgi ruumikamat linnadžiipi, mida on võimalik ...
BMW Vision Neue Klasse X, mis jõuab tootmisse 2025. aastal, kujutab endast täiselektrilist sportmaasturit ning on osa Neue Klasse seeriast. Lisaks tavapärasele sõidukile on see multifunktsionaalne akupank.
...
Parkimisettevõte Snabb võimaldab Tallinnas Kaarli pst 2 asuvas parklas tasuta parkida 21. märtsist kuni 27. märtsini 2024.a.
“Näeme, et suur hulk kasutajaid ei ole vanalinna parklaid külastanud ning pigem ...
Fordi erinevate Raptoritega oleme läbi aegade korduvalt sõitnud ja nüüd on meil proovimiseks kõige uuem F-150 baasile ehitatud Raptor, millel aiste vahel 456 hobujõuline mootor.
Eeloleval nädalavahetusel peetakse Tartu Näituste messikeskuses motomessi Motoexotica, mis tähistab 20. aastapäeva läbi aegade mitmekesiseima mototehnika väljapanekuga. Näitusel on uute mootorrataste ja ...
Sõidukimüüja AutoHalle uuendas oma kaubamärki – alates tänasest, 11. märtsist tegutseb ettevõte Auto Bassadone nime all. Ettevõte esindab 11 automarki ja pakub enam kui 100 automudelit, olles Eestis kõige ...
Touareg on läbi aegade olnud üks täitsa nägus auto ja ega ka selle äsja mudeliuuenduse läbinud Touaregi välimusele meil midagi ette heita pole. Aga nagu selgub, siis on sellel autol siiski üks teine päris ...
Veebruaris jätkus Eesti uute sõiduautode turul kerge langus, aga seevastu kasvas jõudsalt tarbesõidukite müük.
Eestis müüdi veebruaris 1440 uut sõiduautot, mis jäi eelmise aasta veebruarikuu tulemusele alla ...
Inchcape Eesti BMW esindustesse jõudnud uus elektriline kupeemaastur iX2 xDrive30 on seitsmes BMW poolt väljatöötatud elektriauto.
Inchcape Motors BMW ärijuht Margus Viilebergi sõnul on iX2 tulek ...
Seoses saabuva kevadega meenutab Liiklusjärelevalvekeskus oma Facebooki lehel inimestele haagiste kasutamisega seotud reegleid.
Liiklusjärelevalvekeskus kirjutab haagiste kohta järgnevalt: haagiste kohta ...
Topauto ostis Pärnus Catweesi autokeskuse, millega lisandus ettevõtte müügivalikusse uue automargina Honda.
Tehinguga omandas Topauto Pärnus nii Keskuse tänaval asuva 0,33 hektari suuruse kinnistu koos ...
Sõiduki ohutust silmas pidades on vähesed autosüsteemid nii olulised kui pidurisüsteem. Linnatänavatel kulgemisest kuni maanteedel sõitmiseni: korralikult toimiv pidurisüsteem on ohutuks teekonnaks äärmiselt ...
Täna proovime järele äsja uuenduskuuri läbinud GLE Coupé, mille diiselmootor tähisega 450 d on muide tänasel päeval kõige võimsam sõiduautodele paigaldatav diiselmootor.
Kia Corporation ja Hyundai Motor Company teatasid, et teevad koostööd Korea teadus- ja tehnoloogiainstituudiga KAIST (Korea Advanced Institute of Science and Technology), et arendada uue põlvkonna isejuhtiva ...
Mercedes-Benz müügi- ja teenindusettevõte Veho AS koondab pressiteate sõnul lähiaastatel oma esinduste võrgu Tallinnasse, Tartusse ja Pärnusse, tõhustades müügi- ja hooldusteenuste osutamist Eesti turul ning ...
Scenic E-Tech electric valiti Euroopa aasta autoks. Konkursi tulemused kuulutati välja Genfi rahvusvahelisel autonäitusel Šveitsis esmaspäeval, 26. veebruaril.
Esimeses hääletusvoorus, mis toimus ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt toimus tänavu jaanuaris 3800 liikluskindlustuse juhtumit, mille hinnanguline kogukahju on 8,6 miljonit eurot. See on viimase paari aasta suurim ...
Dacia avaldas täna uudise oma uuendatud täiselektrilisest mudelist Spring, mis on muutunud pressiteate sõnul veelgi ahvatlevamaks ja funktsionaalsemaks. Auto, mida on müüdud üle 140 000 ühiku alates 2021. ...
BMW i-seeria ehk elektrimudelite perekond üha laieneb ning täna vaatame üle täiselektrilise 5. seeria BMW, mis sisenes kategooriasse, kus on juba ees ootamas Mercedes EQE ja Porsche Taycan.
Proovisõiduauto ...
Uuel Superbil on mootorivalikus kolm TSI bensiinimootorit, millest üks on kerghübriid, kaks diislit ja uus pistikhübriidajam, mille elektriline sõiduulatus WLTP tsüklis on üle 100 kilomeetri. Mootorite ...
Täna on meil proovisõiduks midagi väga erilist, põrgulikult võimsat ja Eesti tingimustes ainulaadset - see on Riviani kõige käredam elektriline kastikas R1T Quad Motor.
Ja kui te küsite, kas see driftib, ...
Meie turu jaoks uued GWM ORA 03 elektriautod on jõudnud ametlikult Eestisse ja autode müük algab sel laupäeval, mis tagab ka sõidukite kohese kättesaadavuse. Autod on saadaval proovisõitudeks ja tutvumiseks ...
Eelmise aasta lõpus jõudis Eestisse üks täiesti uus auto, mis kannab nime Torres. Küll on aga veidi keerulisem lugu selle auto margiga - täna on selle nimeks SsangYong Torres, aga lähiajal saab sellest ...
Olgugi et autovarguste hulk on viimastel aastatel oluliselt vähenenud, pole see kuriteoliik siiski kusagile kadunud: läinud aastal varastati üle Eesti 69 autot.
„Avatakse elektroonilise seadmega uksed, ...
BMW esitles uuendatud 4. seeria kupeed ja kabrioletti, mille välisilme, sisekujundus ning juhtimis- ja operatsioonisüsteem on saanud värskenduse võrreldes eelkäijaga.
Esiosas paistab silma uue disainiga ...
Dacia avalikustas uue Sandrideri, millega kavatsetakse alates 2025. aastast osaleda Dakari rallil ja Rally-Raidi (W2RC) maailmameistrivõistlustel. Inspiratsiooni on saadud ideeautost Dacia Manifesto, ...
ID.3 oli Volkswageni esimene suurem tulemine elektriautode turule - ja paraku sai uus ID.3 ka päris palju kriitikat. Nüüd on kohale jõudnud ID.3 mudeliuuendus ja vaatamegi järele, et kas ja millised arengud ...
KOMMENTAARID (61)