Seoses saabuva kevadega meenutab Liiklusjärelevalvekeskus oma Facebooki lehel inimestele haagiste kasutamisega seotud reegleid.
Liiklusjärelevalvekeskus kirjutab haagiste kohta järgnevalt: haagiste kohta ...
No ma ei tea... Kui mina aastal 1981 juhiloa sain, polnud mingisuguseid erikategooriaid. Juhiloas on B & C, veoautoga käruga sõita ei võinud, B-ga pane ükskõik mis kaaluga käru. Absurdne oleks nüüd veel minna mingeid käru luba tegema....
Ma tegin kunagi B- kat. load. Nüüd, juhilube vahetades, vaatasin, et polegi enam ainult B- kat., vaid veel midagi. Vist mopeed..., enne B- d. Ega see minu jaoks muidugi midagi ei muuda, kuna mootoriga kaherattalised pole kunagi huvitanud. Samuti pole kunagi haagist vedanud, kuna pole lihtsalt endal vaja olnud..., on muu lahendus leitud ja konksuga autot ka pole olnud. Nii palju ma tean, et seda kõige pisemat haagist ma vedada võiksin.
Siis, kui Sina, aastal 1981 load tegid, siis võisid sa panna sõidukale jah ükskõik millise käru - kõik tootmises olevad kärud olid täismassiga ca 500kg. Pidureid polnud neist ühelgi. Käru vedamise max kiirus oli 70. Ühelgi tehasekärul ported lahti ei käinud.
Ilmselgelt on käru lube tegema absurdne minna, sest kardetavasti eksamil põrumine käib eneseuhkuse pihta ja läbi saamine ei tundu tõenäoline...
Tegelikult on see be eksam sellisel kujul absurdne küll. Õpe/koolitus on 2 sõidutundi. Eksam on haagise lahti- ja tagasiühendamine. 5m vaja edasi-tagasi ka sõita selle vahel. Siis natuke ringi sõita, et kuskil sooritada 90 kraadi tagurpidi manööver. Tagasi platsile.
Kui selle peaks tegema kõik, et haagist vedada siis oleks arusaadav. Nüüd, kui be annab õiguse vedada suurema täismassi ja piduriga haagist siis mis on sellise eksami mõte? Sõidetakse koormata haagisega, millel on inertspidurid ja eksami tulemuse määrab manööver.
Kunagi vähemalt põhjendati seda, et kerghaagise võib lahti haakida ja ka käsitsi paika manööverdada aga be haagist pigem mitte ja vaja paika ajada. Kui juba paarsada kilo on kerghaagisel siis, kes seda käte ja jalgade jõu abil pargib??
Reaalselt pole ju vahet, kas manööverdad kõvakattel o1 või o2 haagisega. Kellegil tuleb väga hästi välja, teisel ei hakka kunagi tulema. Samamoodi nagu autoga sõitmine.
Mida peaks tähendama autorong täismassiga 3500kg? Kas auto täismassiga 2000kg + haagis 1500kg on lubatud? Samas kui allpool on jälle lause: C ja D kategooria mootorsõidukijuht, kui tal puudub E kategooria, tohib nimetatud sõidukite järgi ühendada vaid kerghaagise (kuni 750 kg).
2000kg plus 1500kg haagis on lubatud, kui sinu auto passis on nii kirjas.
E ja D võivad kasutada käru ainult jah 750kg. Sest nad ületavad juba oma kategooriaga 3500 kg ilma käruta.
Kui sul on BE, ega siis sa ei või ka kõike järgi toppida, kui auto passis on ikka piirang, siis ei saa. Käru lükkab kerge auto teelt ära, kui järsem pidurdus.
Mõte on see, et 750 pane millele ja kunas iganes tahad järgi.
Kõigil teistel juhtudel on 3500 kg piir plus auto oma nõuded, kui suur käru võib olla
1 ja 4 variant on vastuolus?
Ühel juhul on B-kat ja teisel juhul on B96-kat -
mõlemad autorongid on kuni 4250kg.
B96-kat on vajalik ainult O2-kategooria haagise kasutamise korral!
Tegin paar aastat tagasi BE õppe pluss eksami. Kahe sõidutunniga seda eksamit ära ei tee enamus liiklejaid. Kirjeldatud L kujuline tagurdamine ei ole tõesti väga keeruline, kuid käruga tuleb teha ka külgboks. Sirgjooneline tagurdamine kaheteljelisega pole samuti keeruline, aga kui tänaval toimuvat vaadata, ei ole enamus võimelised ka neid kahte lihtsamat manöövrit ära tegema.
Suure ja raske käruga tänaval sõitmisel on oluline kasvanud gabariidi tunnetus, arusaamine, et pidurdusmaa pikeneb ja et kiirelt enam kurve võtta ei saa.
Jah, tänaval on ka nn kerghaagised, piduriteta, kaheteljelised, ca 1.5x4m, lubatud kandevõimega 200kg mis on mõõtmetelt O2 haagise sarnased ja arvatavasti sõidavad enamuse oma elust ülekoormaga. Minumeelest see on puhas jokk skeem ja haagiste puhul peaks olema ette nähtud mingi nominaalkaal per kasti põhja ruutmeeter, millest väiksem kandevõime võiks olla ainult eriotstarbelistel haagistel (näiteks jetihaagis). Saaks haagiste turg ka veidi korrastatud ja kaoks need piduriteta monstrumid tänavalt ükskord ära.
Kuule Mauno ega piduriteta sõidukeid pole liiklusesse lubatudki, isegi jalgrattal peavad pidurid töötama, sulle teadmiseks lihtsalt. See, et haagisel ei ole pidureid on hoopis teine asi. Kui mootorsõidukil pidurid korras siis iga mõistusega juht juhibki sõidukit nõnda, et hoiab eessõitvatega OHUTUT pikivahet ja üldiselt isegi mootorsõidukil pole siis pidureid vajagi sest iga väiksemgi pidurdamine on ilmselgelt asjatu energiakulu. Käik võetakse aegsasti välja ja sõidetakse üldse vaba hooga ilma igasuguste piduriteta kui vaja.
Selle 2h koolituse ette käibki see (nalja)jutt, et eeldatakse suurt kogemust kerghaagisega. Nagu tegu oleks A katiga. Sõidad oma aastad ära ja siis saad suurema võimsuse peale minna.
Kui saad hakkama kerghaagisega siis samamoodi saad ka suuremaga. Praegune olukord ei ole kuidagi mõistlik, kui harva vaja suurem haagis järgi panna.
Automaksu ootuses on tänavu uue auto ostu planeerivate inimeste seas fossiilkütuse ja maasturite eelistus kõrgem kui nende seas, kes planeerivad ostu tulevatel aastatel, selgub Kantar Emori autoeelistuste ...
Volvo on toonud turule taas ühe väikese elektrilise linnadžiibi, millega on seekord plaan massidesse jõuda. Sest tegelikult on see auto saadaval päris soodsa hinnaga.
Aprill Eesti uute sõiduautode turule suuri muudatusi ei toonud ja müük jäi jätkuvalt alla eelmise aasta tulemustele.
Eestis müüdi aprillis 1734 uut sõiduautot, mis ületas küll aasta esimeste kuude ...
Škoda Superb on läbi aegade olnud taksojuhtide, politseinike, müügimeeste ja pereinimeste lemmik, sest see auto on lihtsalt nii ruumikas. Ja nüüd on meil proovisõiduks Superbi kõige uuem mudel, mida muide ...
Üks Mercedes-Benzi ikoonilisemaid mudeleid, alates 1979. aastast toodetud G-klass, astub täiselektrilisena uude ajastusse. Mercedes-Benz G 580 EQ-l on neli rataste lähedale paigutatud elektrimootorit, mis ...
MINI lisab enda mudelivalikusse väikeautode premium-klassi kuuluva crossoveri MINI Aceman, mida viib edasi elektriajam ning mis enda võimalikult kompaktse välimuse juures suudab mahutada nii 5 reisijat kui ...
Inchcape Motors avas Peetris Läike teel oma esimese Fordi esinduse, mis hõlmab müügisaali ja järelteenindust. Lisaks avatakse teises kvartalis Tartus müügisaal ja teenindus ning 2025. aastal on Tallinna ...
Urus SE avab Automobili Lamborghini ajaloos uue peatüki – Lamborghini supersportmaasturi esimene pistikhübriidversioon toodi välja Volkswageni kontserni meediaõhtul 2024. aasta Pekingi autonäituse eel, ...
Kui Honda e oli pisike lustakas linnaauto, siis uus ja huvitava, aga see-eest keerulise nimega e:Ny1 on hoopis linnadžiip. Ja muide, sellel autol pole Honda sõnul mitte mingit seost meile juba ...
Auto meelelahutussüsteemid on teinud läbi märkimisväärse arengu, alates esimestest autoraadiotest kuni tänase päevani, kus meil on keerukad multimeediakeskused. Algselt olid autoraadiod lihtsad seadmed, mis ...
Škoda linnamaasturite lipulaev on varasemast mudelist suurem ning paistab silma Modern Solid disainikeele esimeste elementidega. Uus Kodiaq pakub uusi teabe- ja meelelahutussüsteeme, sh lisavarustusena ...
Porsche Eesti ja maailma teine F2 sõitja Paul Aron teatasid reedel CarStadtis toimunud pressibriifingul koostööst. Auto100, Porsche Eesti toetab talendika võidusõitja alanud hooaega ning Paul Aron liitub ...
Alates turule toomisest 2021. aastal on Springi Euroopas müüdud juba üle 140 000 sõiduki. Nüüd põhjaliku uuenduskuuri läbinud ja uue Dusteri sarnase välimuse saanud Spring pakub endiselt soodsa hinnaga ...
Tänases proovisõiduvideos vaatame üle Jeepi kõige suurema ja luksuslikuma mudeli Grand Wagoneeri, mis võiks vabalt konkureerida näiteks Cadillac Escalade'iga. Ja nagu selgus, siis tegelikult on sellest ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt põhjustati mullu liiklusõnnetusi veerandiga kõigist äpitaksodest, lisaks põhjustati äpitaksodega kaks korda rohkem liikluskindlustuse juhtumeid kui ...
1979. aastal loodud ja sellel aastal turule jõudev uus Mercedes-Benz G-klass hoiab endiselt kindlat kohta luksuslike maastikuautode hulgas - uued versioonid toovad G-klassile elektrifitseeritud mootorite ...
Tiguan on täna Volkswageni üks kõige edukamaid mudeleid ja hiljuti jõudis Eestisse selle uus kolmas põlvkond. Lisaks turboga varustatud diiselmootorile (TDI) ja kerghübriid-bensiinimootorile (eTSI) on uus ...
Ega meil Mazda MX-30-le toona muud väga ette heita polnudki kui seda, et Mazda insenerid olid otsustanud nende esimesele elektriautole suhteliselt väikese akupaki paigutada ja seetõttu jäi ka auto ...
26. oktoobril peetakse Unibet Arenal vaatemängulise X-Trial’i maailmameistrivõistluste etapp, mis toob siinse publiku ette ala absoluutse maailma paremiku. Triali maailmatippe on Tallinnasse meelitatud juba ...
2010. aastal turule toodud ja 2017. aastal uuendatud Dusterist tuleb turule uus mudel, mis jätkab juba sissetallatud rada, pakkudes mõistliku hinnaga ja nüüd veelgi ruumikamat linnadžiipi, mida on võimalik ...
BMW Vision Neue Klasse X, mis jõuab tootmisse 2025. aastal, kujutab endast täiselektrilist sportmaasturit ning on osa Neue Klasse seeriast. Lisaks tavapärasele sõidukile on see multifunktsionaalne akupank.
...
Parkimisettevõte Snabb võimaldab Tallinnas Kaarli pst 2 asuvas parklas tasuta parkida 21. märtsist kuni 27. märtsini 2024.a.
“Näeme, et suur hulk kasutajaid ei ole vanalinna parklaid külastanud ning pigem ...
Fordi erinevate Raptoritega oleme läbi aegade korduvalt sõitnud ja nüüd on meil proovimiseks kõige uuem F-150 baasile ehitatud Raptor, millel aiste vahel 456 hobujõuline mootor.
Eeloleval nädalavahetusel peetakse Tartu Näituste messikeskuses motomessi Motoexotica, mis tähistab 20. aastapäeva läbi aegade mitmekesiseima mototehnika väljapanekuga. Näitusel on uute mootorrataste ja ...
Sõidukimüüja AutoHalle uuendas oma kaubamärki – alates tänasest, 11. märtsist tegutseb ettevõte Auto Bassadone nime all. Ettevõte esindab 11 automarki ja pakub enam kui 100 automudelit, olles Eestis kõige ...
Touareg on läbi aegade olnud üks täitsa nägus auto ja ega ka selle äsja mudeliuuenduse läbinud Touaregi välimusele meil midagi ette heita pole. Aga nagu selgub, siis on sellel autol siiski üks teine päris ...
Veebruaris jätkus Eesti uute sõiduautode turul kerge langus, aga seevastu kasvas jõudsalt tarbesõidukite müük.
Eestis müüdi veebruaris 1440 uut sõiduautot, mis jäi eelmise aasta veebruarikuu tulemusele alla ...
Inchcape Eesti BMW esindustesse jõudnud uus elektriline kupeemaastur iX2 xDrive30 on seitsmes BMW poolt väljatöötatud elektriauto.
Inchcape Motors BMW ärijuht Margus Viilebergi sõnul on iX2 tulek ...
Topauto ostis Pärnus Catweesi autokeskuse, millega lisandus ettevõtte müügivalikusse uue automargina Honda.
Tehinguga omandas Topauto Pärnus nii Keskuse tänaval asuva 0,33 hektari suuruse kinnistu koos ...
Sõiduki ohutust silmas pidades on vähesed autosüsteemid nii olulised kui pidurisüsteem. Linnatänavatel kulgemisest kuni maanteedel sõitmiseni: korralikult toimiv pidurisüsteem on ohutuks teekonnaks äärmiselt ...
Täna proovime järele äsja uuenduskuuri läbinud GLE Coupé, mille diiselmootor tähisega 450 d on muide tänasel päeval kõige võimsam sõiduautodele paigaldatav diiselmootor.
Kia Corporation ja Hyundai Motor Company teatasid, et teevad koostööd Korea teadus- ja tehnoloogiainstituudiga KAIST (Korea Advanced Institute of Science and Technology), et arendada uue põlvkonna isejuhtiva ...
Mercedes-Benz müügi- ja teenindusettevõte Veho AS koondab pressiteate sõnul lähiaastatel oma esinduste võrgu Tallinnasse, Tartusse ja Pärnusse, tõhustades müügi- ja hooldusteenuste osutamist Eesti turul ning ...
Scenic E-Tech electric valiti Euroopa aasta autoks. Konkursi tulemused kuulutati välja Genfi rahvusvahelisel autonäitusel Šveitsis esmaspäeval, 26. veebruaril.
Esimeses hääletusvoorus, mis toimus ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt toimus tänavu jaanuaris 3800 liikluskindlustuse juhtumit, mille hinnanguline kogukahju on 8,6 miljonit eurot. See on viimase paari aasta suurim ...
Dacia avaldas täna uudise oma uuendatud täiselektrilisest mudelist Spring, mis on muutunud pressiteate sõnul veelgi ahvatlevamaks ja funktsionaalsemaks. Auto, mida on müüdud üle 140 000 ühiku alates 2021. ...
BMW i-seeria ehk elektrimudelite perekond üha laieneb ning täna vaatame üle täiselektrilise 5. seeria BMW, mis sisenes kategooriasse, kus on juba ees ootamas Mercedes EQE ja Porsche Taycan.
Proovisõiduauto ...
Uuel Superbil on mootorivalikus kolm TSI bensiinimootorit, millest üks on kerghübriid, kaks diislit ja uus pistikhübriidajam, mille elektriline sõiduulatus WLTP tsüklis on üle 100 kilomeetri. Mootorite ...
Täna on meil proovisõiduks midagi väga erilist, põrgulikult võimsat ja Eesti tingimustes ainulaadset - see on Riviani kõige käredam elektriline kastikas R1T Quad Motor.
Ja kui te küsite, kas see driftib, ...
Meie turu jaoks uued GWM ORA 03 elektriautod on jõudnud ametlikult Eestisse ja autode müük algab sel laupäeval, mis tagab ka sõidukite kohese kättesaadavuse. Autod on saadaval proovisõitudeks ja tutvumiseks ...
Eelmise aasta lõpus jõudis Eestisse üks täiesti uus auto, mis kannab nime Torres. Küll on aga veidi keerulisem lugu selle auto margiga - täna on selle nimeks SsangYong Torres, aga lähiajal saab sellest ...
Olgugi et autovarguste hulk on viimastel aastatel oluliselt vähenenud, pole see kuriteoliik siiski kusagile kadunud: läinud aastal varastati üle Eesti 69 autot.
„Avatakse elektroonilise seadmega uksed, ...
BMW esitles uuendatud 4. seeria kupeed ja kabrioletti, mille välisilme, sisekujundus ning juhtimis- ja operatsioonisüsteem on saanud värskenduse võrreldes eelkäijaga.
Esiosas paistab silma uue disainiga ...
Dacia avalikustas uue Sandrideri, millega kavatsetakse alates 2025. aastast osaleda Dakari rallil ja Rally-Raidi (W2RC) maailmameistrivõistlustel. Inspiratsiooni on saadud ideeautost Dacia Manifesto, ...
ID.3 oli Volkswageni esimene suurem tulemine elektriautode turule - ja paraku sai uus ID.3 ka päris palju kriitikat. Nüüd on kohale jõudnud ID.3 mudeliuuendus ja vaatamegi järele, et kas ja millised arengud ...
KOMMENTAARID (13)