Kuuled ja loed siit-sealt, et elektriautode tootmisele on tõmmatud pidurit või sootuks osad autotootjad üldse teadmata ajaks tootmisest loobunud.
Aga ei, meil käib kõigest hoolimata promo rohepöördele, elektriautondusele jms jamale takka kiitmine muudkui edasi ja edasi, nagu see oleks vältimatu ning ainuvõimalik eksisteerimise vorm.
Ja see hind 90K...ei noh enam ei imesta millegi üle enam, taeval lagi puudub, annab minna küll veel...irw
USA-s on muidugi pikad vahemaad, isegi miilides. Elektriautode omanikud kurdavadki peamiselt elektriautode liiga kõrge hinna üle ja liiga pika laadimisaja üle - 25 minutit ei ole 5 minutit.
Eestis lisanduks ka talvine kuni poole lühem läbisõit ja probleem, et aku ei soojenda talvel end piisavale temperatuurile, et kiirlaadimine toimiks.
Nii eelistataksegi pigem hübriidi - linnas saastenormid täidetud ja pikem reis ka võimalik. Ja jälle oli Toyota analüütikutel õigus.
Kui aga on eramaja, katusel päikesepaneelid, tööle ainult mõned kilomeeterid ja reisimiseks matkabuss, siis eelistaks kindlasti elektriautot.
tavaline hübriid küll kuidagi pistikule ära ei tee! Polnud neil midagi õigus ja nüüd üritavad müüa Priuse pistikut 50000 euroga - hullus täiesti ja nende aku jääb kõigile alla!
See et keegi otsustas, et põlgame pistiku ära sest see pole ne rõba ne mjäsha - see on lihtne turundus lambakarjale :) Nüüd hakkavad kõik pistikuid tegema, sest muidu ei saa numbreid kokku ja hakkab trahve langema. Eriti nüüd kui elektriautode müük langeb!
Ma ei ole kunagi uskunud inimtekkelist kliimasoojenemist. Kogu see rohehullus on kurjem kui kommunism & on karta, et see toob inimkonnale palju rohkem kannatusi. Ja hull on see, et meie valitsus jookseb sellega kaasa kui segane lambakari.
Mina sõidan elektriautoga, üle 1,5 aasta ja olen väga rahul. Saage aru, et elektrikat ei osteta mingi "rohelise" mõtteviisi pärast. Auto tootmine on saastav, auto on kallis, elektri tootmine on ebaroheline. Mõelge, palju saastab tuule - ja päikeseparkide tootmine. Ja milline näeb välja meie Eesti, kui põldudel laiutavad päikesepaneelid, tuulikud kui siiliokkad...
pistikut sai kasutatud üle 3 aasta, olen seda siin ikka välja toonud kordi ja kordi.
Obustkoppel - see siis halb kui saad kütuse sõitmiseks kodust? Et ei pea tooma kõrbest? Sama on biogaasiga, mida võiks hoogsalt toetada, sest suudame ise seda toota. See on ammu teada, et kui asendada autod lihtsalt elektrikatega, siis midagi olulist ei muutu. Küll aga on linnas ilma bensu ja diislihaisuta õhk! Ja selleks on pistik ideaalne, rääkimata elektriratastest, rolleritest jne. Tõeline liikleja sõidab üldse monowheeliga :)
Vaadates, mis siin kuus aastat vanad Teslad jm. el. autod maksavad, siis hinnalangus on hullem kui fossiilkütust tarbivatel autodel, samas muutub el. auto akuprobleem ajas ainult kriitilisemaks.
Seega ei ilasta nende elektriföönide peale üldse.
Sisuliselt 10 aastaga on need autod utiil.
See Kia on hea näide, kuidas ei tohiks juhiabid sõitmist segada. Aga üldiselt on mõned juhiabid väga mugavad ja vajalikud. Näiteks adaptiivset püsikat, reahoidmisabi ja maatriks kaugtulesid kasutan ise asulaväliselt pidevalt. Kõik töötab mõistagi ilma igasuguste häälitsusteta. Häält teeb reahoidja ainult siis kui pikemalt roolist kinni ei hoia (mis on väga oluline et välistada magama jäämist ja kui ikkagi rooli ei haara, jätab auto ennast tee äärde, ohukad peale ja helistab hädaabisse). Teine häälitseja on kokkupõrke ennetus koos automaatse pidurdusega. Liiklusmärkide ja kaardi järgi kiiruse regull sai kinni pandud sest mõistlikum tundus ise sobilikku kiirust valida ja automaatselt see sisse ei lülitu
Sa Parm vōiksid mōneks ajaks kolida Ida-Virumaale mōne elektrijaama kõrvale. Pärast tule ja muljeta puhtast ōhust suurlinnas. Oled silmaklappidega jobukakk, kes oma ninaesisest kaugemale ei näe
Ma ytlesingi ei linnas on õhk puhtam ja muideks pistikud laed iga väiksema päikesepaneeliga ka. Natuke võiks targem olla tegelikult :) ja mitte oma elektrijaama äärset ainult näha!
Mida sa jahud oma päikesepaneelidest? Mul läheb autol energiat kuus keskmiselt 150 kW/h, praegu 7 senti öine. Milleks võtta ette masohhistlik võitlus Eesti Energiaga koledate päikesepaneelide paigalduseks? Teil, noormehed on on need väärtushinnangud ikka veidi paigast ära küll. Ütlen veel: elektrikaga on mõnus ja mugav sõita, lisaboonuseks on väga odav ülalpidamine. Unustage rohehüsteeria.
Räägiks natuke reaalsetest numbritest kah. Kasutuses 2 autot. BMW 5 seeria, 2.0 diisel. Tesla model 3 longe range, reaalse kasutusega aku 75kw (uuena)
Suvel kõik tore jne. Aga meil on pigem suht külm talv seljataga. Kui oli palju alla 0 kraadi.
Tesla saab kätte 250-300km. See on reaalsus. Autos ei ole külm, soe ja mugav. Miks peaksin hakkama teist moodi kasutama, kui varasemalt autosid. Et ostan kalli auto ja siis külmetan, et lisa km saada. Selliseid tarkpäid olen kohanud küll, kes targutavad, keera sooja vähemaks jne, et lisa km saada.
Kuus läbisõit 1200km. Elektrit kulub 300kw. Elektri hind+võrgutasu kodus jääb kõige odavama fix paketiga sinna 0,17€/kw kanti. Tihti unustatakse see võrgutasu ära millegipärast. Ja kes teab kalliks see võrgutasu tulevikus kujuneb (planeeritavad mere tuulikud jne). Kiirlaadijate võrgustik meil….oeh….ja sealsed hinnad. Pole kõtet võrdlusesse tuua. Sõida juba fossiiliga siis.
Elektrile läheb seal 50€ kandis kuus talvel.
Sama kasutusega BMW võtab keskmiselt 6,5L/100 talvel. Kütust saan 1,45€/L hetkel ja arved kuus ~ 113€ kanti.
Ühe autoga panen paagi täis ja saan ligi 1000km rahus mugavuses sõita. Teisega jändan iga õhtu ja hommik pistikuga. Pikemaid vahemaid normaalselt sõita ei saa. Tahad akut hoida? Hoia auto akut 20-80% vahemikus.
Ausalt, mulle pole rohkem mõtet elektriautost rääkida. Kes ainult Peetri ja Tallinna vahet kütab, see võib puhtama õhu nimel seda elektrikat pidada, kuid kui on ikka kaugemaid sõite ka Eestis nädalavahetuseti või töö asjus, siis ainult 1 elektrikaga suht kehva peres.
Kui tuua nüüd mängu reaalsuse koju tulek ja järelturu hindade langus, lisaks takvel ainult 50-60€ suurem kulu kütusele, siis Exceli tabelis ei õigusta elektrika ostu mitte kuidagi. Mugavusest rääkimata. Öö ja päev kas sõidad pikka maad Tesla Model 3 või 5 seeria BMW.
Teiste tootjate elektrikaga on aku vaates asjalood veel hullemad. Vaadake järelturu Audi e-tron hindasid. Hyundai ja Kia akud ka väga ei hiilga talvel. Meie kliimas ei ole elektrikas kuidagi sobiv inimesele, kes vähegi ringi liigub. Ja me räägime väiksest läbiõidust aastas - 15 000 kanti. Finantsiliselt ka kahjulik ost. Arvata on, et € häving saab veel suurem olema, sest teadlikus tõuseb.
väga hea kokkuvõte tõesti, tänud!
Obust - paneelid saab ka panna ilma riikliku rahalehmata! Saab autosse panna, saab akusse panna jne jne :) Ikka natuke tehnika edasi arenenud ju ka.
Aga heale näitele tuginedes ongi minu kindel valik pistikhübriid! See, et seda pole kiidetud, on kellegi poolt ostustatud, aga imelik on et inimesed ise ei tea üldse, mis olemas on ja kuidas toimib!
Ja jändamine pistikuga - pole nõus absoluutselt, kuna oluliselt lihtsam on panna 2 sekundiga auto laadija külge, kui tanklas õliloigus seista :) Ka naistele meeldib üldsiselt juhtmega "tankimine" enam ;)
Automaksu ootuses on tänavu uue auto ostu planeerivate inimeste seas fossiilkütuse ja maasturite eelistus kõrgem kui nende seas, kes planeerivad ostu tulevatel aastatel, selgub Kantar Emori autoeelistuste ...
Volvo on toonud turule taas ühe väikese elektrilise linnadžiibi, millega on seekord plaan massidesse jõuda. Sest tegelikult on see auto saadaval päris soodsa hinnaga.
Aprill Eesti uute sõiduautode turule suuri muudatusi ei toonud ja müük jäi jätkuvalt alla eelmise aasta tulemustele.
Eestis müüdi aprillis 1734 uut sõiduautot, mis ületas küll aasta esimeste kuude ...
Škoda Superb on läbi aegade olnud taksojuhtide, politseinike, müügimeeste ja pereinimeste lemmik, sest see auto on lihtsalt nii ruumikas. Ja nüüd on meil proovisõiduks Superbi kõige uuem mudel, mida muide ...
Üks Mercedes-Benzi ikoonilisemaid mudeleid, alates 1979. aastast toodetud G-klass, astub täiselektrilisena uude ajastusse. Mercedes-Benz G 580 EQ-l on neli rataste lähedale paigutatud elektrimootorit, mis ...
MINI lisab enda mudelivalikusse väikeautode premium-klassi kuuluva crossoveri MINI Aceman, mida viib edasi elektriajam ning mis enda võimalikult kompaktse välimuse juures suudab mahutada nii 5 reisijat kui ...
Inchcape Motors avas Peetris Läike teel oma esimese Fordi esinduse, mis hõlmab müügisaali ja järelteenindust. Lisaks avatakse teises kvartalis Tartus müügisaal ja teenindus ning 2025. aastal on Tallinna ...
Urus SE avab Automobili Lamborghini ajaloos uue peatüki – Lamborghini supersportmaasturi esimene pistikhübriidversioon toodi välja Volkswageni kontserni meediaõhtul 2024. aasta Pekingi autonäituse eel, ...
Kui Honda e oli pisike lustakas linnaauto, siis uus ja huvitava, aga see-eest keerulise nimega e:Ny1 on hoopis linnadžiip. Ja muide, sellel autol pole Honda sõnul mitte mingit seost meile juba ...
Auto meelelahutussüsteemid on teinud läbi märkimisväärse arengu, alates esimestest autoraadiotest kuni tänase päevani, kus meil on keerukad multimeediakeskused. Algselt olid autoraadiod lihtsad seadmed, mis ...
Škoda linnamaasturite lipulaev on varasemast mudelist suurem ning paistab silma Modern Solid disainikeele esimeste elementidega. Uus Kodiaq pakub uusi teabe- ja meelelahutussüsteeme, sh lisavarustusena ...
Porsche Eesti ja maailma teine F2 sõitja Paul Aron teatasid reedel CarStadtis toimunud pressibriifingul koostööst. Auto100, Porsche Eesti toetab talendika võidusõitja alanud hooaega ning Paul Aron liitub ...
Alates turule toomisest 2021. aastal on Springi Euroopas müüdud juba üle 140 000 sõiduki. Nüüd põhjaliku uuenduskuuri läbinud ja uue Dusteri sarnase välimuse saanud Spring pakub endiselt soodsa hinnaga ...
Tänases proovisõiduvideos vaatame üle Jeepi kõige suurema ja luksuslikuma mudeli Grand Wagoneeri, mis võiks vabalt konkureerida näiteks Cadillac Escalade'iga. Ja nagu selgus, siis tegelikult on sellest ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt põhjustati mullu liiklusõnnetusi veerandiga kõigist äpitaksodest, lisaks põhjustati äpitaksodega kaks korda rohkem liikluskindlustuse juhtumeid kui ...
1979. aastal loodud ja sellel aastal turule jõudev uus Mercedes-Benz G-klass hoiab endiselt kindlat kohta luksuslike maastikuautode hulgas - uued versioonid toovad G-klassile elektrifitseeritud mootorite ...
Tiguan on täna Volkswageni üks kõige edukamaid mudeleid ja hiljuti jõudis Eestisse selle uus kolmas põlvkond. Lisaks turboga varustatud diiselmootorile (TDI) ja kerghübriid-bensiinimootorile (eTSI) on uus ...
Ega meil Mazda MX-30-le toona muud väga ette heita polnudki kui seda, et Mazda insenerid olid otsustanud nende esimesele elektriautole suhteliselt väikese akupaki paigutada ja seetõttu jäi ka auto ...
26. oktoobril peetakse Unibet Arenal vaatemängulise X-Trial’i maailmameistrivõistluste etapp, mis toob siinse publiku ette ala absoluutse maailma paremiku. Triali maailmatippe on Tallinnasse meelitatud juba ...
2010. aastal turule toodud ja 2017. aastal uuendatud Dusterist tuleb turule uus mudel, mis jätkab juba sissetallatud rada, pakkudes mõistliku hinnaga ja nüüd veelgi ruumikamat linnadžiipi, mida on võimalik ...
BMW Vision Neue Klasse X, mis jõuab tootmisse 2025. aastal, kujutab endast täiselektrilist sportmaasturit ning on osa Neue Klasse seeriast. Lisaks tavapärasele sõidukile on see multifunktsionaalne akupank.
...
Parkimisettevõte Snabb võimaldab Tallinnas Kaarli pst 2 asuvas parklas tasuta parkida 21. märtsist kuni 27. märtsini 2024.a.
“Näeme, et suur hulk kasutajaid ei ole vanalinna parklaid külastanud ning pigem ...
Fordi erinevate Raptoritega oleme läbi aegade korduvalt sõitnud ja nüüd on meil proovimiseks kõige uuem F-150 baasile ehitatud Raptor, millel aiste vahel 456 hobujõuline mootor.
Eeloleval nädalavahetusel peetakse Tartu Näituste messikeskuses motomessi Motoexotica, mis tähistab 20. aastapäeva läbi aegade mitmekesiseima mototehnika väljapanekuga. Näitusel on uute mootorrataste ja ...
Sõidukimüüja AutoHalle uuendas oma kaubamärki – alates tänasest, 11. märtsist tegutseb ettevõte Auto Bassadone nime all. Ettevõte esindab 11 automarki ja pakub enam kui 100 automudelit, olles Eestis kõige ...
Touareg on läbi aegade olnud üks täitsa nägus auto ja ega ka selle äsja mudeliuuenduse läbinud Touaregi välimusele meil midagi ette heita pole. Aga nagu selgub, siis on sellel autol siiski üks teine päris ...
Veebruaris jätkus Eesti uute sõiduautode turul kerge langus, aga seevastu kasvas jõudsalt tarbesõidukite müük.
Eestis müüdi veebruaris 1440 uut sõiduautot, mis jäi eelmise aasta veebruarikuu tulemusele alla ...
Inchcape Eesti BMW esindustesse jõudnud uus elektriline kupeemaastur iX2 xDrive30 on seitsmes BMW poolt väljatöötatud elektriauto.
Inchcape Motors BMW ärijuht Margus Viilebergi sõnul on iX2 tulek ...
Seoses saabuva kevadega meenutab Liiklusjärelevalvekeskus oma Facebooki lehel inimestele haagiste kasutamisega seotud reegleid.
Liiklusjärelevalvekeskus kirjutab haagiste kohta järgnevalt: haagiste kohta ...
Topauto ostis Pärnus Catweesi autokeskuse, millega lisandus ettevõtte müügivalikusse uue automargina Honda.
Tehinguga omandas Topauto Pärnus nii Keskuse tänaval asuva 0,33 hektari suuruse kinnistu koos ...
Sõiduki ohutust silmas pidades on vähesed autosüsteemid nii olulised kui pidurisüsteem. Linnatänavatel kulgemisest kuni maanteedel sõitmiseni: korralikult toimiv pidurisüsteem on ohutuks teekonnaks äärmiselt ...
Täna proovime järele äsja uuenduskuuri läbinud GLE Coupé, mille diiselmootor tähisega 450 d on muide tänasel päeval kõige võimsam sõiduautodele paigaldatav diiselmootor.
Kia Corporation ja Hyundai Motor Company teatasid, et teevad koostööd Korea teadus- ja tehnoloogiainstituudiga KAIST (Korea Advanced Institute of Science and Technology), et arendada uue põlvkonna isejuhtiva ...
Mercedes-Benz müügi- ja teenindusettevõte Veho AS koondab pressiteate sõnul lähiaastatel oma esinduste võrgu Tallinnasse, Tartusse ja Pärnusse, tõhustades müügi- ja hooldusteenuste osutamist Eesti turul ning ...
Scenic E-Tech electric valiti Euroopa aasta autoks. Konkursi tulemused kuulutati välja Genfi rahvusvahelisel autonäitusel Šveitsis esmaspäeval, 26. veebruaril.
Esimeses hääletusvoorus, mis toimus ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt toimus tänavu jaanuaris 3800 liikluskindlustuse juhtumit, mille hinnanguline kogukahju on 8,6 miljonit eurot. See on viimase paari aasta suurim ...
Dacia avaldas täna uudise oma uuendatud täiselektrilisest mudelist Spring, mis on muutunud pressiteate sõnul veelgi ahvatlevamaks ja funktsionaalsemaks. Auto, mida on müüdud üle 140 000 ühiku alates 2021. ...
BMW i-seeria ehk elektrimudelite perekond üha laieneb ning täna vaatame üle täiselektrilise 5. seeria BMW, mis sisenes kategooriasse, kus on juba ees ootamas Mercedes EQE ja Porsche Taycan.
Proovisõiduauto ...
Uuel Superbil on mootorivalikus kolm TSI bensiinimootorit, millest üks on kerghübriid, kaks diislit ja uus pistikhübriidajam, mille elektriline sõiduulatus WLTP tsüklis on üle 100 kilomeetri. Mootorite ...
Täna on meil proovisõiduks midagi väga erilist, põrgulikult võimsat ja Eesti tingimustes ainulaadset - see on Riviani kõige käredam elektriline kastikas R1T Quad Motor.
Ja kui te küsite, kas see driftib, ...
Meie turu jaoks uued GWM ORA 03 elektriautod on jõudnud ametlikult Eestisse ja autode müük algab sel laupäeval, mis tagab ka sõidukite kohese kättesaadavuse. Autod on saadaval proovisõitudeks ja tutvumiseks ...
Eelmise aasta lõpus jõudis Eestisse üks täiesti uus auto, mis kannab nime Torres. Küll on aga veidi keerulisem lugu selle auto margiga - täna on selle nimeks SsangYong Torres, aga lähiajal saab sellest ...
Olgugi et autovarguste hulk on viimastel aastatel oluliselt vähenenud, pole see kuriteoliik siiski kusagile kadunud: läinud aastal varastati üle Eesti 69 autot.
„Avatakse elektroonilise seadmega uksed, ...
BMW esitles uuendatud 4. seeria kupeed ja kabrioletti, mille välisilme, sisekujundus ning juhtimis- ja operatsioonisüsteem on saanud värskenduse võrreldes eelkäijaga.
Esiosas paistab silma uue disainiga ...
Dacia avalikustas uue Sandrideri, millega kavatsetakse alates 2025. aastast osaleda Dakari rallil ja Rally-Raidi (W2RC) maailmameistrivõistlustel. Inspiratsiooni on saadud ideeautost Dacia Manifesto, ...
ID.3 oli Volkswageni esimene suurem tulemine elektriautode turule - ja paraku sai uus ID.3 ka päris palju kriitikat. Nüüd on kohale jõudnud ID.3 mudeliuuendus ja vaatamegi järele, et kas ja millised arengud ...
KOMMENTAARID (26)