Tehnoülevaatus

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

Xenon

 
denis200
17:07 11.07.2006
Kuulsin siukest väidet, et autole panna Xenon laternad ette, siis peab kindlasti ka pesurid paigaldama, muidu legaalselt ülevaatusest läbi ei saa. Keegi oskab seda komenteerida, kas on see nii?
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
10:32 12.07.2006
Tahaks küsida kus on see kirjutatud?
Lugeja
15:11 12.07.2006


Lp.Hr. M.MILLERT.
Lugege määrus Nr 50 ja eriti kood 224 - lähi- ja kaugtulelaternad, mille lampide valgushoog ületab 2000lm.
Nõuded: 1) - lampe, mille valgushoog on üle 2000lm ( gaaslahenduslambid ja näiteks hõõglampid H1R1, H9 tüüpi), on lubatud kasutada kaugtulelaternates ja ainult ebasümmeetrilise valgusjaotusega lähitulelaternates. 2) - nende laternate valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, peab toimuma automaatselt. Laternatel peab olema hajutiklaasi puhasti . 3) - gaaslahenduslambiga laternatel peab kaugtulelt lähitulele ümberlüliv seade tagama, et seadme rikke korral oleks sisse lülitatud lähituli. Ümberlülitusmehhanism peab välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitatuse võimaluse. 4) - igas lähitulelaternas võib olla ainult üks gaaslahendusvalgusallikas.
asjapulk
17:44 12.07.2006
kui saad tulede pesuri paigaldatud, on sellest vähe kuna automaatregulaator peab ka olema.peale selle ei tohi xenon pirne tavalise laterna sisse nagunii panna.
erkki2001
17:59 12.07.2006
Minul on selline küsimus Xenonite kohta, et kas meil ka xenonite valgustugevus kuidagi reguleeritud on?
Sest nagu juuresolevalt lingilt näha, neid variante on päris mitu.
http://www.xenonking.com/
Ja kas meil ka nende paigaldamise suhtes mingid piirangud olemas (just nende asendus komplektide suhtes)?
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
18:12 12.07.2006
Jah tuleb tunnistada, et Hr. lugeja loeb minust rohkem....
Kuidas "asi praktiliselt välja näeb" on uus teema: "Tehnoülevaatusel kasutatavad seadused ja nendest kinnipidamine"...
Lugeja
08:51 13.07.2006


Lp. Hr. M.MILLERT! Te olete esitanud konkretne küsimus (Tahaks küsida kus on see kirjutatud?) ja olete saanud konkreetne vastus. millest siis probleem?
erkki2001-le
11:04 13.07.2006
legaalselt ei tohiks ülevaatusest läbi saada ise paigaldatud xenonidega.
erkki2001
12:53 13.07.2006
To: erkki2001-le
Aga kas sellised koos tulega komplektid lähevad läbi?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/97-00-CHRYSLER-SEBRING-BLK-HE
AD-LIGHTS-8000K-HIDKIT_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33710QQihZ
009QQitemZ190007597025


Ja lihtsalt küsin, et kus kohast tead (ehk siis kas meil siis olemas mingi seadus, mis seda asja vähem või rohkem täpselt reguleerib)?
mudukas
15:39 13.07.2006
Tahaks ka teada kuidas nende Xenonite ise panemisega lood on...
olen kaa lugeja
17:22 14.07.2006
Et siis herr Millert astus lõpuks reha otsa.Pold mõtet nii kõrgelt lennata.
VVV1
09:15 18.07.2006
Huvitav, et selliseid parastajaid ikka leidub meil. Muud midagi öelda ei ole, peaasi, et saaks kellelegi näpuga näidata ... Ei tea, kas hr. Millertil on keelatud rehaotsa astuda. Seda tuleb ette igaühel, ole sa kes või mis tahes.
Taolised xenoni kohta odavad komplektid (4-5-6 tuh.), mis käivad algselt teise süsteemse pirniga (H1, H4, H7) tule sisse, pole tegelikult legaalsed, niipalju, kui mina kuulnud olen. Iseasi palju nendele ülevaatajad tähelepanu pööravad
olen kaa lugeja
00:44 19.07.2006
Vaat kui oled kellegi-millegi esindaja siis ära ikka eksi ja umbluud aja.
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
19:34 19.07.2006
Austatud anonüümsed foorumikasutajad. Oma vastuses 18:12 12.07.06 andsin mõista, et olen eksinud vastates küsimusele mis puudutas Xenon laternaid.
Kas oleks aeg äkki lõpetada “maaslamaja löömine“? Tagantjärgi parastamine tõstatatud küsimusele vastuse leidmisel ei anna parimat tulemust.

To lugeja.
Näen, et seisate kindlalt tõe eest väljas. See on tänuväärne hoiak. Kinnitan Teile, et absoluutset tõde ei ole olemas ja tehnoülevaatus ei ole korrutustabel sest siin seadused pidevalt muutuvad ja vahel kasutatakse seaduseid tagasiulatuva jõuga mis võib paljudel juhtudel seadusevastane olla https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=916454 vt. § 20
Tänan Teid asjalike tähelepanekute eest mis aitavad minul erialast taset tõsta loodan, et suudate edaspidi vähem sarkasmi ja rohkem asjalikkust panna oma anonüümsetesse kommentaaridesse.
Kuna nimetate mind venekeelsel foorumilehel ebakompetentseks siis teadke, et akrediteering teeb mind kompetentseks ja üksikud eksimused (mida olen ka avalikult tunnistanud) ei anna Teile õigust anda minule kompetentsushinnangut. Öelda, et olen eksinud saate küll. Teie poolt kommentaarides tehtud elementaarsed kirjavead näitavad, et Teie näol on tegemist vene rahvusest inimesega kes võibolla ei tea, et eestlastel on ütlus: “Eksimine on inimlik“. Luban Teile, et jään ka edaspidi inimeseks...

To olen kaa lugeja.

Lugupeetud herr kaa lugeja. Lennukoolis ei ole varem käinud ja lennata ei oska. Imetlen Teie selgeltnägija võimeid sest tõesti olen lapsepõlves vanaema juures heinamaal reha otsa astunud. Soovitan Teil vähem K (kaad) lugeda kui Teie seda senini olete teinud. Lugege palun pikemaid tähekombinatsioone st. sissejuhatavat osa http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php/fgid=198 siis leiate sealt vajaliku info keda ja mida esindan. Uskuge mind, Teie kibestunud olek ja halvustav suhtumine kaaskodanikesse muutub aja jooksul kui kasvate suuremaks või armute. Soovin Teile rohkem päikest ja kordaminekuid isiklikus elus.

Vabandan foorumi ees, et pidin avalikult “pesu pesema“ kuna teatud härrased ei pea vajalikuks ennast näidata kasvõi elektronposti aadressiga mille kaudu saaksin foorumiväliselt suhelda.

To vvv1

Aitäh

Vastan nüüd uuesti esimesele küsimusele.

Nii ta on, et gaaslahenduslampidega varustatud auto peab omama tulede automaatset kõrgusregulaatorit ja see seadusesäte kehtib juba 1998 aastast. Siis küll ei räägitud veel kiirgusvõimsusest https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=88606 Trükkides otsingumootorisse xenon leiate, et laternaid müüakse paljudes poodides ja juurde ei pakuta mitte alati kõrgusregulaatorit ja tulede pesurit. Paljud töökojad pakuvad lahkesti ka paigaldust. Mina sain oma vanale mondeole järgmise pakkumise: “Ksenooni komplekt maksab 4500 eek sh. KM18% (12 kuud garantii) ja tuledekõrguse regulaator ja tulepesurid veel umbes 8000 eek
Arvan, et tulede vahetus koos lisaseadmete paigaldusega ei ole ümberehitus ARK kodulehel pakutud info järgi: http://www.ark.ee/atp/index.php?id=509 seega kui laternad omavad eurosertifikaati ja neid valmistanud tehas viitab ka Teie auto margile ning need tuled sobivad kenasti siis miks ka mitte kui raha on. Tehnoülevaatuse praktika näitab, et mitte alati ei kontrollita kas xenon tuledega autol töötab või on olemas tulede automaatne kõrgusregulaator. Kui tehnoülevaataja märkab, et xenon tuledega autol on juhi kohalt reguleeritav esitulede kõrguse regulaator-korrektor siis suure tõenäosusega puudub automaatne esitulede kõrgusregulaator. Seega sellisele autole on kordusülevaatuse määramine seaduslik. Kuidas asi praktiliselt välja kukub saate teada kui käite ülevaatusel autoga millel on xenon esituled ja puuduvad kohustuslikud lisaseadmed.
Panen antud teema lukku.
riisiveski
09:26 20.07.2006
Kui ülevaataja ei kontrolli, kas gaaslahenduslaternatel on automaatne kõrguse regulaator ja tulepesur, siis ta teeb oma tööd kehvasti. Samuti, kui sellisel sõidukil on juhi kohalt reguleeritav esitulede kõrgus, siis ju automaatset ei ole.
Praktiliselt ei tohiks sellise sõidukiga ülevaatuselt läbi saada, millel on kõrguse regulaatori ja pesuri nõuded täitmata, samuti peab olema tulel tähis, et see tuli on valmistatud nn xenon tulede jaoks.

Kahjuks on hetke reaalsus veel veidi paigast ära.
C
10:03 20.07.2006
Lõpp kokkuvõtteks on päris lihtne enne ülevaatust vahetada pirnid ja ühendada need algse skeemiga, väga lihtne - enamusel autodel on ju pistikud vahel. 10minutit pusimist ja edukalt võib selles osas ülevaatuse läbida, pärast jätkata endiselt.
ülevaataja
22:33 20.07.2006
kontrollin alati xenon tulede legaalsust.(kas on aut. regulaator ja tulede pesur ning kas need töötavad ka) Kui autoga piduri rullidele sõita hakkab aut. regulaator tööle ja seinal asuvast peeglist on see kohe näha.nii,et kontrollimine ei ole ka kuigi keeruline.
erkki2001
20:46 25.07.2006
Ma saan aru, et Hr. Mait Millertil on muidki küsimusi millele vastata, aga küsiks enda poolt lõpetuseks järgmist....
Kui maasturil on lisa kaugtuled kuskil raudade küljes ees või üleval või sõiduautol on all lisa tuled või udutuled (kuhu siis HID komplekti oleks võimalik paigaldada), kuidas siis lood on?
Sest arusaadav, et seal pole juttugi mingist automaatsest tulede kõrguse reguleerimisest või tulede pesurist...
Kas siis on lubatud?
Lugeja
10:44 26.07.2006

Lp.hr. M.Millert.
Viimane postitus meenutab tõesti rohkem avaliku"musta pesu pesemine" Vastavalt tunnistuse E062 Maitene OÜ kinnitatud pädevus "Sõidukite tehnokontrolli mõõtmised" kontakt isik ja arvatavasti mõõtmise eest vastutav isik olete Teie hr. M. Millert. Soovin esitada pädevale isikule selline küsimus.
Määruses Nr 50 kood 203 kaugtule laternad. --3) summaarne kaugtulede valgustugevus, mida sab üheaegselt sisse lülitada, ei tohi M ja N kategooria sõidukil ületada 225000cd. Sõidukil paigaldatud neli kaugtule latarnad ja kõikidel 100W pirnid sees.Kui palju cd annab antud valgusallikas. Kontroll arvu ja ime number 75 ei tunnista nägu õiget vastust. Loodan , et Teie ei kustuta seda postitust "ühe hiire klõpsuga"
erkki2001
00:17 27.07.2006
To Lugeja.
Kui vihjad minu postitusele kui "avaliku musta pesu pesemisele", siis eksid.
Lause muudele küsimustele vastamise kohta kirjutasin, kuna seda teemat on siin suht palju jahutud, et äkki pole enam huvitav. Ilma igasuguse irooniata.
Küsimuse esitasin aga sellepärast, et ei tea neid asju ja tunnen huvi, et kui nii ei saa, nagu tahaks, äkki siis on kuidagi teisiti võimalik (auto lisa- või udutuledele need HID komplektid külge pookida), nii et ei pea seadusega ilmtingimata pahuksisse minema....
teager
11:16 05.10.2006
Tere!

Äratan vana teema üles, küsimusega seaduse kohta:
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=196376
Kood 224. Gaaslahenduslampidega lähi- ja kaugtulelaternad

Nõuded:
1) gaaslahenduslambiga laterna valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, peab toimuma automaatselt. Nendel laternatel peab olema hajutiklaasi puhasti ja kaugtulelt lähitulele ümberlüliva seadme rikke korral peab see seade kindlustama lähitule sisselülituse. Ümberlülitusmehhanism peab välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitatuse võimaluse;
2) vasakpoolse liikluse asendist parempoolse liikluse asendisse ümberlülitusmehhanismiga laternate korral peab see mehhanism välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitamise võimaluse;
3) igas lähitulelaternas võib olla ainult üks gaaslahendusvalgusallikas.

Küsimus:

Kas see automaatne tulede kõrguse reguleering kehtib ehk BiXenon tule kohta, kus käib kaugtulede ja lähitulede vaheline ümberlülitus valgusallika asukoha muutmisega???

Nimelt on mu masinal lähi- ja kaugtuli eraldi laternates - soovin paigaldada lähitulele xenonid - miks ma peaks panema lähituledele veel automaatse tulede kõrguse reguleerimise???

terv, teager
RAV
14:58 05.10.2006
teager, asja mõte on selles, et gaaslahenduslaternad on suurema valgusjõuga. Lähituledele pead seega panema automaatse kõrgusregulaatori, et mitte vastusõitjaid pimestada, kui auto rohkem koormatud on.
päkapikk
04:03 31.12.2006
Küsimus selline.

2003 aastal jõustus Teede- ja sideministri 26. augusti 2002. a määrus nr 53 . Kui auto tootmisaasta on aga 1995 ja temal on juhikohalt käsitsi reguleeritava kõrgusega tuled, siis ei saa ju sellisel autol laternates HID elemente keelata ??? Määrusel ei saa olla tagasiulatavat mõju.
vaatleja
10:15 31.12.2006
Kas on siis nii raske aru saada,et auto peab olema valmistajatehase juhendi kohane, st.kui HID elemente tuledes ei kasutatud ei tohi neid ka sinna panna.
päkapikk
12:20 31.12.2006
Ei ole raske aru saada. HID elemendid olid juba aastal 95 olemas ja nendega sai hirmsa hinna eest ka enamusi automarke tehasest tellida. Nt Audi A6. St, et valmistajatehase juhendiga erimeelsusi ei teki.
päkapikk
12:32 31.12.2006
Tegelikult on üks küsimus veel. Kui Autol on sileda klaasiga esituled, siis hajutamisega tegeleb reflektor. Sellisel juhul ei oleks nagu pesureid vaja, kuna tulel ei ole hajutusklaase.
Üks täpsustus on veel.
Hr Lugeja - valgustehnika ei tunne mõistet ei tunne mõistet valgushoog. Kasutatakse mõistet valguse kiirus, mis on konstantne suurus. Sa ehk tahtsid kirjutada valgusvoost???



Lugeja kirjutas:
Re: Xenon


Lp.Hr. M.MILLERT.
Lugege määrus Nr 50 ja eriti kood 224 - lähi- ja kaugtulelaternad, mille lampide valgushoog ületab 2000lm.
Nõuded: 1) - lampe, mille valgushoog on üle 2000lm ( gaaslahenduslambid ja näiteks hõõglampid H1R1, H9 tüüpi), on lubatud kasutada kaugtulelaternates ja ainult ebasümmeetrilise valgusjaotusega lähitulelaternates. 2) - nende laternate valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, peab toimuma automaatselt. Laternatel peab olema hajutiklaasi puhasti . 3) - gaaslahenduslambiga laternatel peab kaugtulelt lähitulele ümberlüliv seade tagama, et seadme rikke korral oleks sisse lülitatud lähituli. Ümberlülitusmehhanism peab välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitatuse võimaluse. 4) - igas lähitulelaternas võib olla ainult üks gaaslahendusvalgusallikas.
vaataja
09:51 02.01.2007
HID elemendiga laternaklaas on tavalisest erineva tähistusega.Kui 95 aastal autole telliti hirmsa hinna eest HID,ei tähenda see seda,et tavalisele laternale lisati lihtsalt teine element ja plokk.
pods
10:31 02.01.2007
Ma ei saa aru selle ülevaataja jutust. Kõiki neid vastuseid lugedes jääb mul mulje, et 1. raske on tunnistada oma ebakompetentsust, 2. tahtmine on siiski ennast millegiga õigustada ja 3. eksisteerib veel ülevaataja seisukoht, et seaduses võib olla kirjas mida iganes - tulge aga autoga kohapeale, küll siis vaatame. Kas siin ei vihjata mitte ühele teisele probleemile - vene asjast pärit kombele väikese meelehea eest ülevaatuselt läbi saamisele?
Aga see selleks.
Kaubanduses on näiteks saada Hella Micro Xenon väikesed neljakandilised lambid, millel on täiesti sile klaas, referentisarv 37,5 ja ei mingit hajutavat reflektorit Neil ei ole ka ühtegi kirja klaasil ei E tähise ega ka muu infoga. Ja vaadake meil ringisõitvaid luksusmaastureid, üle ühe on neil sellised lambid küljes. Mõnel isegi 4tk. Ja kõigil on töenäoliselt kehtivad ülevaatused ka. Vot siin on teile mõtteainet, lugupeetavad...
päkapikk
11:13 02.01.2007
Hella Micro Xenon on kaugtuled. E tähist sileda klaasiga tuledele reeglina märgitakse klaasi hoidva plastiku peale. Helladel on kindlasti E tähistus olemas. Kaugtulede kohta see automaatse kõrgusreguleerimise ja peruri nõue ei kehti vist. Kaugtuled pead sa niikuinii kellegi taha või kellegile vastu sõites lähituledele lülitama.
podsile
14:07 02.01.2007
Mis siin ikka mõelda,uuema maasturi ülevaatuse välp on kaks aastat.Omanikul ei ole mingi probleem ülevaatuse ajaks need tuled ära keerata ja pärast tagasi panna.Teeliikluses osaledes on ju vastutus tal endal mitte ülevaatajal.Kui politseile vahele ei jää on kaks aastat jälle hooletu.
pods
15:31 02.01.2007
Kurat, vabandage, aga kuhu me nii jõuaksime? Paneme autole ülevaatuste vahel külge mida iganes, veel parem, ülevaatusel määrime natuke ja saame läbi mõrase esiklaasi või mõne muu asjaga, mis kohe järgmisel päeval peale ülevaatust võiks katki minna jne.
Ja politsei kontrolligu.
Tahtsin öelda, et ülevaatus protsessina ja seda teostavad isikud olgu kompetentsed ja konkreetsed ning ei tohiks olla mingit seaduse piiri peal olevat tõlgendamist.
Kuni kõik on hästi võib ju natuke seadust rikkuda, eksole? Aga kui keegi oma porise ja pimestava hiinas järgitehtud xenoniga su lapse surnuks sõidab, siis keelaks küll kõik ära ja paneks vangi?


Päkapikul on õigus- need micro xenonid on lisakaugtuled ja neile tõesti ei kehti ei pesu ega automaatse reguleerimise kohustus. Võibolla oli halb näide.
päkapikk
17:02 02.01.2007
pods
Üldiselt on nii, et HID elemendid tuledes siiski kannavad eesmärki, et auto tuled valgustaksid paremini. Porine hiina xenoniga tuli valgustab last su teel kindlasti paremini, kui porine, 10 aastat vana ja H4 lampi sisaldav esilatern.
ufo
22:53 02.01.2007
Ja ilma regulaatorita pimestab ka vastutulijat kindlasti paremini, nii, et tma seda last seal teel ei näe.e
uuno nisu
22:35 19.02.2007
no toppige peale ju sis mendid teevad teile selgeks kas tohib või mitte, iga tahes kui tingimisi peal on siis on neil põhjust teid kinni panna!
VVV1
14:59 07.03.2007
Xenon tulel on kohustuslik automaatne (manuaalsest üksi on vähe) tule kõrguse reguleerimine. See toimub koguaeg automaatselt sõidu ajal. See ongi see, mis tagab selle, et tavalisest tulest heledamalt näitav tuli pimestaks teisi liiklejaid võimalikult vähe. Ilma selleta teeb sama välja nagu lükkaks pooltele tuledele 100W pirni sisse, ise seejuures rõõmustades, kui hästi nüüd tuled näitavad. Aga miks need vastutulijad vilgutavad kogu aeg ...
Peeedu
15:52 07.03.2007
Kahjuks kui juba ülevaataja pole 100% kompetentne siis mida sa ootad politseilt tänavalt.
BigMazzy
17:23 07.03.2007
Xenonitel ei tohigi olla manuaalset kõrgusregulaatorit.
VVV1
15:54 08.03.2007
Enamus neist hiljem paigaldatud odavmatest süsteemidest just sellised on.
Halogeentuledega orginaalis olnud autol polegigi automaatset tulede kõrguse reguleerimist peal. Ja ei sisalda ka need odavad komplektid. Muidu nad poleks enam odavad.
sfxw.
11:01 30.09.2007
Hakkas vaevama küsimused seoses HID'idega:
a) kas see eespool mitmel korral tsiteeritud '98 aasta seadus omab taasiulatuvat mõju?
b) mida tuleb sel juhul teha autoga, mis pärit '97 aastast, HID baasvarustuses(tavalisi pole toodetudki), tulepesur ja autom kõrguseregulaator puuduvad(ilmselt üks esimesi autosid millel HID standardvarustuses)

Autot ju ümberehitada ka ei või teistsuguseks valimistaja tehtust! Milline seadus/määrus/vms siis kõvem on, kas ümberehituskeeld või nõuded tuledele?
ARK'i registreerimiseelne ülevaatus vastuolusid seadusele ei leidnud st. sai loa arvelevõtuks. Selliseid autosid liigub eesti teedel juba 5 ja rohkem aastat - kas kõigil on siis ülevaatus ebaseaduslikud? Kas eelnevad ülevaatajad ka oma teude eest vastutavad kui nt. politsei peatab teel ja saadab tulede tõttu kordusülevaatusele?
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
19:00 01.10.2007
Täna kasutatakse 18.05.2001 aasta teede- ja sideministri 18.05.2001. a määrust nr 50. Tehnonõudeid muudetakse tihti ühel või teisel põhjusel ja sellest tingituna tuleb ette segadusi. Minu arusaamist järgi kehtivad autole need tehnonõuded mis kehtisid esmaregistreerimise ajal. Juhul kui nõutakse miskit tagantjärele siis :
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=916454
§20. Seaduse tagasiulatuv jõud
(1) Tagasiulatuvalt kohaldatavad sätted on keelatud, kui see toob kaasa isiku kohustuste või vastutuse suurenemise või õiguste või vabaduste vähenemise või muu negatiivse tagajärje.
(2) Tagasiulatuvalt kohaldatavad sätted on lubatud üksnes lõikes 1 nimetamata juhtudel ja põhjendatud vajaduse korral.
Kui Teie autol ei ole esitulede automaatset kõrgusregulaatorit ja pesurit ja seda nõutakse siis nõudja apelleerib sellele, et xenon tuled on silma paistes ”liiga valusad”. Kui tuled on reguleeritud õigesti siis sellest on vähe kuna lohud teekattes kiigutavad autot nii palju, et on vastutuleja pimestamise oht. Kui tehnoülevaataja nõuab auto ümberehitamist ja Teie ei taha nõustuda sellise otsusega siis saate pöörduda ARK tehnoosakonna poole oma argumentidega sest nemad on meie kohtunikud…
Tehnoülevaatajad ei vastuta oma töö eest sest nad ei ole riigiametnikud. Võimalik on jääda ülevaataja tunnistusest ilma kui ARK peab seda vajalikuks. Äkki ongi mõnda ülevaatajat tsiviilhagi korras karistatud ainult, et mina ei tea ühtegi sellist juhust. Ülevaatuspunktile endale laieneb küll haldusõigus kuna punkti seotus riigiga tuleb vastavast halduslepingust. Eks see teema ole ikkagi juristide kommenteerida. Vastavalt Wikipediast saadud infole tutvustati HID laternaid esmakordselt 7 seeria BMW-del juba 1991 aastal.
aiku0
09:44 02.10.2007
Mul on lausa 94 aasta auto koos originaalksenoonidega, pole automatset regulaatorit ega pesurit ja ei pimesta ka kedagi. Auto on Eestis kolm korda ülevaatusel käinud ja ükski ülevaataja pole köhinud. Ilmselt pole enamik tulesid ksenooni kasutamiseks mõeldud mistõttu nad ka pimestavad.
nokrt
14:23 08.10.2007
to aiku0

jah tean ka et selliseid ekstreemseid xenoneid on tehase poolt. kuid huvitaks mis juhtub kui ment kordusülevaatusele saadab või siis järgmisel ülevaatusel siiski pannakse seda tähele. või ntx satud ülemiste parklas tankima ja samal ajal peedistatakse rullnokkasid, oi õudust, ma parem ei kujutakski ette mitu veresoont peas võib lõhkeda.
kohati on arki nõuded ikka täiesti jaburad.
aiku0
18:14 08.10.2007
Muuseas ma käin ka neljapäeva õhtuti poes. Kui saadavad ülevaatusele, siis saadavad, pärast küsin neilt selle ajakulu eest tekitatud kahju tagasi. Ma arvan, et nad pigem ei saada ja järgmisel ülevaatusel ei juhtu ka midagi eelnevatest erinevat.
passat88
09:49 24.10.2007
Googeldasin internetis ja üllatuseks müüakse neid Xenon Hid kite üle Euroopa. Minu teada müüvad ka Eestis suured autovaruosade, autotarvikute jne. firmad neid komplekte ja paigaldajateks on isegi automüügifirmad. Küsisin ka huvi pärast ühelt tuttavalt Rootsis(tegeleb auto värvidega) kuidas teil selle asjaga lood on? Tema ei teadnud sellest midagi, aga neid müüakse ja paigaldatakse seal iga nurga peal! Siin oleks nagu mingi vastuolu, kui asi on keelatud, kuidas siis neid üldse müüa ja paigaldada tohib??????

Muudetud 24.10.07 10:22

harpo
14:12 24.10.2007
Et kui reguleeritavad tuled ja pesurid on küljes (aga kojamehi ei ole tuledel), kas siis läheb HID komplektiga läbi?
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
15:58 24.10.2007
Mitte reguleeritavad vaid juhi vahelesegamiseta automaatselt st. isereguleerivad tuled.
HP
22:09 31.10.2007
ülevaataja (registreerimata)
Re: Xenon
kontrollin alati xenon tulede legaalsust.(kas on aut. regulaator ja tulede pesur ning kas need töötavad ka) Kui autoga piduri rullidele sõita hakkab aut. regulaator tööle ja seinal asuvast peeglist on see kohe näha.nii,et kontrollimine ei ole ka kuigi keeruline.


See jutt on nüüd küll kuidagi väga vale. Andur on paigaldatud kere ja õõtshoova vahele ja paljalt rullidele sõitmisest tuled kaldenurka ei muuda.
Olen seda korduvalt ise rullide peal proovinud oma autoga, millel on originaal xenonid!
tuledepeded
22:18 31.10.2007
Homme lähen ostan kurika ja hakkan neid kodukootud xenoone liiklusest kõrvaldama. Kaua võib ,see on koht kuis võsapets vist appi ei tule.
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
23:25 31.10.2007
To HP
Autoga piduristendi rullidele sõites ja samal ajal tulede valgusvihu (eesolevatelt ustelt) liikumise kontroll on hea aga tõesti hale ja seda tehakse siis kui teist kontrollimise metoodikat ei tunta. Arvan, et olete pigem kritiseerija kui lahenduse pakkuja siis julgen (rohkem kui aasta, pärast teema algatamist) välja pakkuda rahulikuma esitulede automaatregulatsiooni kontrolli metoodika.
Paigalseisva auto süüde on välja lülitatud asendis. Esituled lülitatakse lähituledele. Süütevõtmega lülitatakse sisse süüde ilma mootorit käivitamata. Esituled peaksid tegema automaatkontrolli mis näeb välja nii, et reflektorit liigutav automaatsüsteem viib valgusvihu alumisse asendisse, seejärel tõstab ülemisesse asendisse ning seejärel fikseerib õiges asendis. Kui seda ei toimu siis käivitatakse auto mootor ja esitulede automaatreguleeringu süsteem peaks läbi viima eelmainitud liigutused. Kui sellist asja ei juhtu siis ei tööta juhist sõltumatu esitulede automaatreguleering. Minu pakutud kontrollimismeetod on saadud iseõppimise meetodil. Kui tehnoülevaataja ei oska kontrollida auto esitulede automaatse regulaatori töötamise korrasolekut siis on see tema isiklik probleem sest seadus ei nõua eriteadmiste olemasolu ega nende teadmiste kontrolli.
keemik1
23:55 31.10.2007
hr. Millert. Teie pakutud kontroll toimib väga paljudel (suuremal osal) juhtudel kuid paljudel autodel sellist "enesekontrolli" tuled läbi ei tee st. ei lähe tuled alumisse-ülemisse asendisse. Üheks näiteks siin rahvaauto VW Golf IV tehaseksenoontuled. Seega ei läheks antud auto Teie kontrollist läbi (mis iseenesest väheusutav ju)? Või on Teil sellisteks puhkudeks ikka mõni teinegi kontrollmeetod?
Teie lause "Kui sellist asja ei juhtu siis ei tööta juhist sõltumatu esitulede automaatreguleering.", näitab ka siin et ega õppida tuleb ARK-l ikka veel siingi palju ja lõpuni targad pole ka keegi...
Koolipapa
00:36 01.11.2007
Nonii, poisid,
Kui näed - omaarust, loomulikult - "valesid" ksenoone siis laske aga täistuled peale, pluss kogu muu tulevõimsus. Võib ka hoo pealt libaksenoonikule pesapallikurikat püüda heita. Ärge aga teie peamise interface'i, Millerti, vastu neid kurikaid kasutage.
Kapten Trum
19:18 02.11.2007
lisaks golfile on sama asi ka nt.mb-l clk-l.
lugeja
20:40 02.11.2007
Ei saa tõesti aru, miks sellist mõtetut vaeva näha nende vuffel Xenonite aretamisega, pealegi näeb see eriti odav ja võlts välja - nagu igasugused sinised tuled parktuledes, Xenonid udukates, vuffel rõngastuled jne. Kui sellist aretist sõitmas näen naeran alati südamest vaadates juhi totakat ilmet- omaarust nüüd millegi eriti vinge asja roolis. Kui ilma Xenonita ilmtingimata ei saa, siis osta omale normaalne auto, valikut ju küllaga. Milleks teha ****st saia???
keemik1
20:22 03.11.2007
to lugeja: siin räägitakse täiesti ehtsatest xenon-tuledest mitte mingitest über-sinistets Xenon-look pirnidest. Kui vähegi teemat loeksid enne kui kribama hakkad siis saad aru et asja point antud juhul on hoopis teine. Kasutatakse õigeid ksenoontulesid mis on nö. poolikult paigaldatud - puudub automaatne kõrgusnivoo reguleerimine. Ja see "karistab" teisi sõitjaid. Kasutajal endal on reeglina väga korralik väljavaade milleni ükski halogeenpirn ei küündi.
PS. arva kui totakana sa ise seal autoroolis kõhtkõveras näid...:D Püüa siis mitte lämbuda...
Mufffel
20:14 04.11.2007
Igal laternal on lisaks tähistus ja halogeenile mõeldud latrnal puudub ksenoonile viitav "D". Kontrollida automaatrgulaatori olemasolu korras silmanägemiega inimesele ei tohiks probllem olla. Mis puutub ülevaatajatesse, siis ARK tehnikaosakond on kõigile saatnud ksenoone puudutava käsulaua ja ühelegi ülevaatajale ei tohiks siin küll mingit uudist olla.
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
20:27 04.11.2007
Austatud Muffel.
Ajan vist midagi segamini aga olgu. Palun saatke ka minule (maitmill@hot.ee) Teie poolt mainitud "käsulaud", olen kindlasti midagi mööda pannud või märkamata jätnud.
homme siis xenonid ette
10:02 20.12.2007
alates 1. oktoobrist 2000. a esmakordselt kasutusele võetud gaaslahenduslampidega M ja N kategooria sõidukil ja alates 10. juulist 2011. a esmakordselt kasutusele võetud hõõglampidega, mille valgusvoog ületab 2000 lm, M ja N kategooria sõidukil, peab lähitule laternate valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, toimuma automaatselt ja sõidukil peab olema laternate hajutiklaasi puhasti;

Homme uus seadus või?


sfxw.
18:41 20.12.2007
see on huvitav lõik! Aga kuna ma selles määruses ja seda ümbritsevates õigusaktides ei orienteeru, siis tõstatus küsimus:
kas see muudab mu eelpool(kl.11:01 30.09.2007) kirjeldatud olukorra JOKK'iks?

Ei taha nagu seadusega pahuksis olla, aga kahjuks siiani sunnitakse(st. on nn. hall e. reguleerimata ala).
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
21:35 20.12.2007
Homsest alates ei pea xenon valgussüsteemi omavatel autodel olema automaatset esitulede kõrgusregulaatorit kui masin on registrisse kantud enne 1. oktoober 2000. Muidugi kui tal see on siis see peab ikka olema töökorras. Kui auto registreerimise ajal kehtis teine nõue siis "positiivset" sedusemuudatust peab kasutama kliendi huvidest lähtuvalt. Samuti ei pea olema esitulede pesusüsteemi neil autodel.
bürokraat
22:31 20.12.2007
Kust antud väide pärineb?
krt kyll
22:54 20.12.2007
See tähendab nüüd seda, et igale suvalisele üle 8 aasta vanusele rondile saab nüüd legaalselt odava ksenoonikomplekti ette monteerida ja siis minna kaaskodanikke pimestama? Kui asi ametlikult lubatud on, siis nii tõenäoliselt kujuneb, kuna odavamad komplektid juba vaid 1800 krooni maksavad :(
Teedel on suht hästi juba praegu aru saada - kui ikka vastutulev ksenoon pimestab, siis see osutub enamasti reflektoriga vanemaks isendiks, millel isepaigaldatud komplekt.
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
10:18 21.12.2007
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12896328
Kood 224. Lähi- ja kaugtulelaternad, mille lampide valgusvoog ületab 2000 lm

Nõuded: 1) lampe, mille valgusvoog on üle 2000 lm (gaaslahenduslambid ja näiteks hõõglambid HIR1, H9 tüüpi), on lubatud kasutada kaugtulelaternates ja ainult ebasümmeetrilise valgusjaotusega lähitulelaternates;
2) alates 1. oktoobrist 2000. a esmakordselt kasutusele võetud gaaslahenduslampidega M ja N kategooria sõidukil ja alates 10. juulist 2011. a esmakordselt kasutusele võetud hõõglampidega, mille valgusvoog ületab 2000 lm, M ja N kategooria sõidukil, peab lähitule laternate valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, toimuma automaatselt ja sõidukil peab olema laternate hajutiklaasi puhasti;
Amox
11:42 21.12.2007
Kui tuled on õieti reguleeritud ja pirnide võimsus (W) ei ületa norme, ei pimesta see midagi. Eks xenon tundub nagu pimestaks rohkem kui sinna sisse vaadata. Siin pole vahet, kas vana "ront" või uus auto, millel xenon juba standardis. Nii, et siin küll probleemi pole.
Kuidas nii
15:14 21.12.2007
Kas see tähendab ikkagi seda,et gaaslahendusega süsteem peab olema paigaldatud tehase poolt,mitte ise juurutatud?
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
17:21 21.12.2007
Kui on tehasetoodetud xenon laternad mis on ka eurosertifitseeritud ja mõeldud kasutamiseks antud automudelil siis ei saa keelata. Samuti võib enne 2001 aastat registreeritud autole ette panna "kängururauda", samuti peab 30.12.1996 a. registreeritud kaubik omama turvaseina, 02.01.1997 ei pea jne. jne. Põhipoint on selles, et alates tänasest ei saa keelata kui puudub pesu ja autmaatregulaator.
xenonplus
17:33 21.12.2007
Et siis võin osta originaal golf IV xenoonlaternad ja need lihtsalt ette kruvida, ning keegi ei saa nokkida?
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
17:35 21.12.2007
Mina küll ei saa kui Teie omate Golfi
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
20:48 26.12.2007
Täpsustuseks veel nii palju, et hiljuti kehtima hakanud seadusesäte (mis lubab paigaldada lampe mille valgusvoog on üle 2000 lm, (ilma kõrgusregulaatori ja laternapesuta)) kehtib ainult neile autodele mis on arvele võetud pärast 01.01.1997 kuni 30.sept. 2000. Enne 1997 registreeritud autodel ei mainita HID valgussüsteemide paigaldamise võimalust. Neile autodele kehtib reegel: Kui tehas on vastavad seadmed paigaldanud siis OK.
ghg
21:24 26.12.2007
Xsenon laternatel võib aka valgustugevust kontrollida aegajalt sest see võib väheneda kiiremini kui tavalistel laternatel.
teager
08:24 28.12.2007
Täpsustuseks veel nii palju, et hiljuti kehtima hakanud seadusesäte (mis lubab paigaldada lampe mille valgusvoog on üle 2000 lm, (ilma kõrgusregulaatori ja laternapesuta)) kehtib ainult neile autodele mis on arvele võetud pärast 01.01.1997 kuni 30.sept. 2000. Enne 1997 registreeritud autodel ei mainita HID valgussüsteemide paigaldamise võimalust. Neile autodele kehtib reegel: Kui tehas on vastavad seadmed paigaldanud siis OK.

------------------------------------------------------------
--------------------------------------

Enne 1.01.1997. a registreeritud sõidukitele puudub üldsegi punkt (224), mis seda sätestaks. Kuna seadus seda ei keelusta, järelikult on lubatud?

terv, teager
sfxw.
09:51 28.12.2007
@teager: "Neile autodele kehtib reegel: Kui tehas on vastavad seadmed paigaldanud siis OK."

See reegel peaks siiski jääma kehtima ka 1997-2000 kasutusse võetud autodele? Muutub vaid see, et seni hallil alal olnud sõidukid(esimesed millele tänapäevaseid xenone paigaldati - ja ei teatud midagi pesurite ega luupide/kõrgusregulaatorite nõuetest) sattuvad kindlale pinnale.
teager
10:48 28.12.2007
Paluks viidet seadusepunktile, kus see "reegel" kirjas on

terv, teager
hundu77
11:56 28.12.2007
lugedes siin kirjutatut, siis on minu arvamus selline:
valesti regullitud tavalised tuled pimestavad pigem rohkem siin tänavatel kui xenonid, vanadel pannidel ju puudub üldse mingi regullimis võimalus peale kruvika. Paned koorma peale tuled taevas kas see on siis normaalne
kui autol on käsi regulaator ja juht seda ei kasuta (täislastis tuled jälle taevas) siis juht ju debiil
kui sõidetakse koguaeg lisatuledega koos pooltuledega mis on väidetavalt udutuled või päevatuled ja kasutuskorda ei taheta tunda ju ka pimestavad kas võtame ka kurikad
kui paigaldan xenonid mis valgustavad teed kuni 3x paremini ja salongiregulaatorist hoian vastavalt koormale tuled norm kõrgusel siis ei pimesta need tuled kedagi.
meie *****tel teedel kas sul on automaatne või mitte saad sähvaka silmesse ikka sest elektrilised regulaatorid on liig aeglased seda tegema, kui regulaatorid on pneumaatilised siis need isegi toimivad
tegelikult on teiste pimestamine ikkagi juhi kõrvade vahel kinni mitte tuledes
nendele kes sõidavad koos udukate või päevatuledega paneks ise heameelega täis patarei silmesse vot...
d
12:54 28.12.2007
xsenoni element võib olla ainult laternas millel tähistus"D"!!!
?
12:56 28.12.2007

2) Lisades 1 ja 2 toodud nõuetes märgitud ÜRO Euroopa Majanduskomisjoni Genfi 1958. a «Ratassõidukile ning sellel kasutatava ja/või sellele paigaldatava varustuse ja osade ühtlustatud tehnonõuete vastuvõtmise ning nende nõuete alusel väljastatud kinnituste vastastikuse tunnustamise kokkuleppe» eeskirjad (edaspidi E-reegel) ja Euroopa Nõukogu direktiivid (edaspidi direktiiv) kehtivad koos E-reegli paranduste seeriatega ja direktiivi parandustega, mis kehtisid sõiduki valmistamise ajal.

(3) Lisades 1 ja 2 toodud nõuetes käsitlemata juhtudel tuleb lähtuda ÜRO Euroopa Majanduskomisjoni Viini 1968. a «Teeliikluse konventsioonist» või autoehituse üldpraktikast.
G
23:56 02.01.2008
Nohjah, ma suutsin ühe autoga kaks nädalat enne seadusmuudatust ikkagi korduva ära saada.. Omaette küsimus on see, kas ainult xenonite pärast korduva ülevaatuse saanuna nüüd tuleb üldse autot näitama minna või mitte :P
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
09:19 03.01.2008
Kui reg. tunnistusel ei ole uut ülevaatuse tähtaega märgitud siis peaks ikka kordusel ära käima.
keemik1
02:17 05.01.2008
Need kes siin sellist hülgejuttu ajavad et "õigesti" reguleeritud xenon ei pimesta võiksid aru saada juba sellisest pisiasjast et need pirnid ei ole päris tavalised hõõglambid. Juba see kui see gaaslamp saab vähegi tolmuseks, hakkab ta üsna olulisel määral valgust murdma (st. pimestama) ja sellel nö. õigel reguleerimisel pole vastusõitjatele mingit kasu. Seepärast on ka uuematel autodel ksenoontuledega tulepesurid igas normaalses euroriigis KOHUSTUSLIKUD. Samamoodi kaotavad määrdunud ksenoonid oma valgusjõust väga suure protsendi - palju rohkem kui halogeenid näiteks. Seega on nad ka sõitjale endale ohtlikumad.
PS. Mind huvitaks kas ka kuskil mujal euros on sarnane ksenoone puudutav nõmedus seadusesse kirjutatud või on see meie ametnikgeeniuste leiutis?
keemik1
02:20 05.01.2008
to G: ma ei mõista kas on väga raske enne ülevaatusele minekut vahetada oma gaaspirnid halogeenide vastu ja pärast samamoodi tagasi? Sa pirnivahetamisega saad ju hakkama ikka? Sa ei pea peale pirnide 1/1-le vahetamise midagi tegema.... blokid jms keerulisem elekter jääb samaks.
ah
23:04 06.01.2008
mille jaoks on vaja tulepesureid?? Paljud ei kasutagi neid nagunii, mul pesureid pole ma tõmban pidevalt niisama tuled puhtaks.
xenoon
12:06 07.01.2008
"kehtib ainult neile autodele mis on arvele võetud pärast 01.01.1997 kuni 30.sept. 2000. Enne 1997 registreeritud autodel ei mainita HID valgussüsteemide paigaldamise võimalust. Neile autodele kehtib reegel: Kui tehas on vastavad seadmed paigaldanud siis OK." - Kas sellele väitele ka mingit seaduslikku alust on?

Kui mul on 95a auto ja olen sellele ise paigaldanud xenon lähituled ning tule klaas on ebasümmeetrilise valgusvihuga siis mis alusel mind üldse saaks kordusülevaatusele selle eest saata?
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
16:50 07.01.2008
Kuna Teil on 95a auto siis oletan, et ta on meil liiklusregistrisse kantud enne 1997, seega kehtivad Teie autole Teede- ja sideministri 18.05.2001 määruse nr. 50 (nimetatakse ka tehnoülevaatuse eeskirjaks) lisas 2 esitatud nõuded ja sealt leiab:
Kood 201. Üldnõuded valgus- ja valgussignalisatsiooniseadmetele
Nõuded:
1) sõidukile on lubatud paigaldada ainult koodides 202–223 ja 1102 käsitletud valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmeid;
Mainitud koodid ei räägi sõnakestki HID tehnoloogia valgustitest seega on tehnoülevaatajal seaduslik alus nõuda selliste esitulede maha monteerimist kui nad on paigaldatud Teie poolt, mitte tehase poolt. Kui HID tehnoloogiat kasutavad tuled on tehase poolt paigaldatud enne 1997 registrisse kantud autol siis seda reguleerivad seaduse § 3 lg.4 punkt 3 ja punkt 4.
Seega kui Teie sõiduki valmistamise ajal (lg.4 p2 lause lõpp) paigaldati mainitud valgusteid valikuliselt seda marki sõidukitele siis ei saa teha takistusi kui tehas on seda teinud Teie autoga.
Tehnoülevaatajad ei te palju ei ÜRO Euroopa Majanduskomisjoni Genfi 1958 aasta kokkuleppe sisust ega ka Viini 1968 aasta „teeliikluse konventsioonist” kuid teab ühte kui teist autoehituse üldpraktikast millest tulenevalt on auto kõrgendatud ohu allikas ja seega on igasugune isetegevus keelatud. Kui leidub seadust teisiti tõlgendajaid siis selleks ongi foorumid kus saab asjad lahti rääkida-vaielda. Mina ei esinda kedagi peale iseenda.

chipi
23:49 07.01.2008
no tule taevas appi, ytleks ansip selle peale. kuhu on nende normidega jõutud :D
ei mõista mina miks on 97a auto parem kui 96a või 2001a auto:D:D
keelata tuleks kõikidel või mitte kellelgi (v.a tehase poolt paigaldtud)


Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
11:56 08.01.2008
Poin selles ongi, et meie seadusesepad on nii targad, et ei soovi teistega asja arutada. Seadus on teadupörast täitmisele kuuluv ja kui "augud sisse tulevad" siis neid ka kasutatakse. Võrdset kohtlemist saate ehk hauataguses elus aga mitte meie "banaanivabariigis".
targemaks
16:52 09.01.2008
kui sõituki tehas on paigaltanud näiteks 1996 aasta sõitukile xenon tuled kas siis peab ülevaatusele tulle olema kaasas tehase kinnitus(margi esindusest) selle kohta.???
K.
21:23 09.01.2008
Mul pea sama lugu. Autoks Ford aastast 2000 eestisse toodi saksast 2005 xenonid ees.Mõtlesin et teeks asja korda nii nagu peaks siis servise mehed küsisid et kas me peame hakkama seda nüüd ümber ehitama???Ja nii ma siis sõidan ja ootan mis saab edasi
ark.
16:11 11.01.2008
enne 2000 a peab autojuhil olema tõen (margi esintusest ) selle kohta et tehas on just sellele sõitukile(vin-koodi alusel) paigaltanud xenon laternad. küsisin ark-st.
Kapten Trum
20:40 11.01.2008
no mida kuradit see vin naitab!?tegelikult mitte kottigi.kui lasen esinduses paigaldada jarelpaigaldusena xenonid, ei kajastu see mingis vin-is.
Mõistmatu
13:20 12.01.2008
Lugesin läbi kogu selle teema ja targemaks ikka ei saanud.
Et siis, kui mul on 97a auto ja registrisse regatud on 97a. ,kas ma siis võin xenoneid kasutada või mitte ,kui mul ei ole aut.reg. ja tulede pesureid.

Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
15:53 12.01.2008
Tere Mõistmatu.

Riigiametnikud on avaldanud meedias oma seisukohti, et xenon laternad võivad olla ainult neil autodel kus nad on tehase poolt paigaldatuna, sarnaseid suusõnalisi selgitusi on saadetud ka tehnoülevaatajatele. Tehnoülevaatust puudutava seadusandlusega ei ole alati kõik asjad väga korras ja tänu sellele tekivad teinekord tahtmatud ”augud” mida saavad ära kasutada seadust lugevad kodanikud ja teised…
Hetkel kehtiv seadus : https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12896328 annab võimaluse (ei takista) paigaldada gaaslahenduslambiga laternaid teatud ajavahemikus arvele võetud autodele (xenon) ilma, et autol oleks laternapesu ja automaatset kõrgusregulaatorit. Seda ”seaduse auku” saavad kasutada need autoomanikud kelle auto on ARK-s arvele võetud ajavahemikus 1997 kuni 01. okt. 2000. Selline ”seaduse auk tuli sisse” 21.12.2007 seaduse muudatusega. Enne 21.12.2007 sai teha takistusi lisanõuetega.
Täna ”õhus rippuv järgmine redaktsioon” (kuna on paralleelselt 2 seadust, kehtiv seadus ja järgmine redaktsioon üheaegselt olemas) https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=85417
sellist ”seadusega opereerimist” ei võimalda kuna uus ei räägi valgustusseadme paigaldamisest ning nõuab pesu ja regulaatorit arvele võtmise aega mainimata.
Vahel tekib tahtmatu küsimus: ”Miks nad puterdavad, kas seadusesepad ei oska Eesti keelt kui nii lihtsad apsud tulevad?”
kysimus
15:48 15.01.2008
Ma saan aru, et 1999. aastal toodetud ja arvele võetud autole võib siis praeguse seisuga peale 21.12.2007 paigaldada Xenon-lampe tänu sellele seaduseaugule, millele siin teemas korduvalt viidatud on.

Viimases postituses rääkis hr. Millert "õhus rippuvast järgmisest redaktsioonist", mis enam sellist auku 1997-2001 toodetud autodele ei jäta. Kas see tähendab sisuliselt seda, et kui täna paigaldada antud autole Xenon-tuled kasutades seda seaduseauku, siis selle järgmise redaktsiooni jõustumisel muutuksid paigaldatud tuled taaskord illegaalseks, nagu oli enne 21.12.2007 ja tegemist oleks maha visatud rahaga, või ei omaks see järgmine redaktsioon tagasiulatuvat mõju praegusel perioodil paigaldatud Xenon-tuledele?
?
16:53 15.01.2008


Tehke endale selgeks! See seaduse auk kehtib ainult sõidukitele millel on tootja poolt oli paiguldatud sellised tuled selle aja vahemikul. Kui TE soovite praigu paigaldada sellisedd tuled siis TEIE jaoks kehtivad samad nõuded mis on antud hetkel kehtivad. VIN -koodi järgi väga lihtne kontrollida mis varustusega jne antud sõiduk sõitis tehase väravates välja. Ei soovitakse otsida keeruline tee.
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
16:54 15.01.2008
Kui täna paigaldada autole eurosertifitseeritud gaaslahenduslambiga laternad siis ei pea olema ei regulaatorit ega pesu. Kui võtate tulede paigaldajalt arve millel kirjas HID valgussüsteemi paigaldamine, siis ei tohiks tulevikus keegi tagasiulatuvalt nõuda laternate maha võtmist või lisaseadmete paigaldamist. Kes seda nõuab, peab Teie kulutused kinni maksma, seda juhul kui meie riik on õigusriik, milles ma sügavalt kahtlen. Samas usun, et leidub enne 1997 registreeritud autosi milledel on tehase poolt paigaldatud kaarlahenduslambid ja regulaatoreid ja pesureid ei ole. Tean ka seda, et tagasiulatuvalt saab seadust kasutada põhjendatud vajaduse korral. https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=916454
§20. Seaduse tagasiulatuv jõud
(1) Tagasiulatuvalt kohaldatavad sätted on keelatud, kui see toob kaasa isiku kohustuste või vastutuse suurenemise või õiguste või vabaduste vähenemise või muu negatiivse tagajärje.
(2) Tagasiulatuvalt kohaldatavad sätted on lubatud üksnes lõikes 1 nimetamata juhtudel ja põhjendatud vajaduse korral.


Oleks hea kui mõni jurist antud teemal sõna võtaks.
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
17:11 15.01.2008
Austatud ?
Kuidas tõlgendate hetkel kehtiva seaduse sõnastust: Nõuded: 1) sõidukile on lubatud paigaldada ainult koodides 202–220, 222–225 ja 1102 käsitletud valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmeid;
Mida tähendab Teie arvates lausekatke ..."on lubatud paigaldada"?
Seadus peab olema selge ja ühemõtteline. Kahjuks ta on seekord xenonite kohalt vales sõnastuses ja üheselt võetavalt lubav teatud ajavahemikus registreeritud autodele.
aaa8979
19:43 17.01.2008
üldiselt, kui mul on 97a auto, kas siis laki tn lastakse mind üv läbi isepandud xenonitega?
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
11:46 18.01.2008
Jah lastakse läbi kui Teie autole on paigaldatud pärast 21.12.2007 xenon latern millel DR või DC tähis. Kui lähitulevikus hakkab uuesti kehtima esitulede pesu ja automaatreguleeringu nõue siis (vaatamata sellele, et usun Teie juttu, et autole on paigaldatud tuled ajal kui see oli seadusega lubatud) ei tohiks neid nõuda. Arusaamatuste vältimiseks võiks olla ette näidata laternate ostutšekk või laternad paigaldanud firma arve millel kuupäev näitaks, et laternad paigaldati siis kui seadus seda lubas.
Ärge puterdage
12:55 24.01.2008
Hr. Miller saan aru, et olete äriliste eesmärkidega ja soovite teenida kasumit aga ... piinlik lugeda Teie poolset teksti.
Gaaslahenduslambid on lubatud neil sõidukitel, millele on tootja need ettenäinud aga mitte kohaliku "geeniuse" soperdised. Ja saage juba aru kui puudub märge DR v DC, siis unustage oma tehase jutuke ja teadmiseks et sellised märked on ARK kohustatud kandma reg tunnistusele.
Soovitus politseile kui näete soperdisi mööda ilma sibama siis pidage kinni kontrollige ja kui ei vasta nõuetele... võtke oma kumminuiad ja lööge need soperdised küljest. Ja need kääbikud kes kasutavad gaaslahenduslampe udutuledes... maailm on kirju, kahju, et on vähe kohusetundlikke ülevaatajaid, kes pole kasumi pääl väljas...

mitte midagi isiklikku aga siiski...

turvalist liiklemist ja mõistmist teel!
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
17:01 24.01.2008
Austatud härra "Ärge puterdage"

Minu perekonnanime lõpus on t täht mida mõni puterdaja unustab panna.
Tehnoosakonna juhataja ütleb: "Täitke seadust", seda ma ka teen. Selleks, et seadust täita, peab seda lugema. Juriidilistes küsimustes on üldtunnustatud reegel see, et selgitus peab olema motiveeritud (peab toetuma konkreetsele seadusesättele). Mina motiveerin oma selgitusi seaduses kirjutatu põhjal. Millele Teie toetute väites:"... teadmiseks et sellised märked on ARK kohustatud kandma reg tunnistusele"? Mina ei ole veel näinud auto reg. tunnistust millel on märge HID tehnoloogiat kasutavate laternate olemasolu seaduslikkuses. Palun andke seadusesäte mida saan näha riigi teatajast või saatke väljavõte vastavast ARK ametijuhendist. Muidu võib Teist jääda mulje kui järjekordsest oletajast kes ei tea mida räägib ja toetub oletustele. Hinnangu minu ametialase kohusetundlikkuse kohta annab ARK ja Teie arvamuse võtan teadmiseks.
Piinlik on lugeda Teie teksti kus kutsute politseid üles anarhiale soovitades lõhkuda kodanike vara...
Teemajätkuks väidan, et kõik nn. luuplambid (kasutatakse ka nimetust prožektorlamp), mida olen lähemalt uurinud, omavad lisaks HR ja HC markeeringule ka DC ja DR markeeringut...
Selleks, et elavdada arutelu tahaks küsida: Kas xenon lamp on gaaslahenduslamp või on ta elektri kaarlahenduslamp kus valguse allikaks on kuni 1,5 mm pikkune kaarleek ja xenon gaas on vajalik selleks, et kaarleek tekiks küllalt kiiresti. See, et luminessentslamp (nimetatakse ka pöevavalguslambiks) on gaaslahenduslamp ei jäta vist kahtlust kellelegi. Aga xenon või bi- xenon?
tujula
13:20 15.02.2008
Ma nüüd lugesin seda teksti nii ja naa pidi. Mul autoks 1996 celica. Eestis esmakordselt registreeritud aastal 2007 veebruar. Sellele mudelile toodetakse minuteada ka xenon laternaid (nn. luuptulesid). Küsimus siit siis selline et kas xenoni paigaldamiseks pean muretsema need luuptuled või tohin ma xenoni lihtsalt sisse suruda?

Wikipeediast loeb välja et tegemist on gaaslahenduslambiga. Elektrikaar kasutab xenon gaasi valguse tekkimise kiiruse ja tugevuse jaoks. vms. Keegi teine ek loeb teisiti välja. Ärge siis maha lööge.

Muudetud 15.02.08 13:32

ee
21:49 25.02.2008
kas mingid hiina 4000 eegused xenonid õigustavad ennast?
 

Foorumi reeglid

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

  • Foorumis on KEELATUD:
    • Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • Otsene reklaam
    • Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • Teemast mööda rääkimine
    • Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • Sõnumite ja teemade kordamine
  • Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

Vasta teatele

Pildid + lisa pilte