Stiilselt värskendatud Rolls-Royce Phantom võib esmapilgul välja näha kui seni müügis olnud mudel, kuid milleks peaks parandama asja, mis katki pole? Samas on vahepeal turule jõudnud Mercedes-Maybach ja uus ...
Mercedes-AMG leidis uue nipi, millega pigistada väikesest mootorist välja ohtralt hobujõude – abimootoriga turbokompressor. Turbode tootja Garrett lisas ülelaaduri turbiine ühendavale võllile 4 cm paksuse ...
Euroopas on uute sõiduautode müük süvenevas languses, mis on tingitud jätkuvatest tarneprobleemidest, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit.
Euroopa Liidu riikides müüdi aprillis ainult 684 ...
Statistika järgi juhtub ühes päevas keskmiselt ligi 100 kindlustusjuhtumit. Päris tuntava osa nendest juhtumitest moodustavad ka olukorrad, mis on seotud kokkupõrgetega reastumisel.
Kuidas ohutult ...
Portugali ralli testikatsel sõitis kiireima aja välja Toyota sõitja Elfyn Evans, kes edestas Craig Breeni ja Ott Tänakut.
Elfyn Evans oli Breenist kiirem 0,4 ja Tänakust 0,7 sekundi jagu. Järgnesid Thierry ...
Transpordiamet soetab järgmiseks aastaks kolm komplekti personaalseid kaameraid ja võtab need kasutusele tehnoülevaatuspunktidele järelevalve teostamisel.
“Loobusime kohustusest kasutada neid niinimetatud ...
Hyundai väikese linnadžiibi Kona elektriversioon oli üks esimesi elektriautosid turul, mis pakkus mõistliku hinna eest arvestatavat sõiduulatust. Hiljuti aga läbis Kona mudeliuuenduse ning videost näed, mida ...
Nagu videos öeldi, siis reaalne läbisõit jääb pigem sinna 350-400 km piiridesse. Suvel ja ainult linnas sõites saab rohkem. Eelmise põlvkonnaga Konaga tuli mul linnas talvel kuluks 21-28 kWh/100 km, mis jääks lubatud 14,7 kWh/100km-st kaugele.
Mis selle 500 km teha saab siis? Auto pole enam põrmugi roheline, sest akud on megad. Ostke ikka auto kasutuse järgi, mitte selleks, et keegi arvab, et mingi number on äge. Täna saab asju rentida ning saab kaugemale sõiduks kasutada teisi vahendeid. Elektrikas on kaua juba olnud, aga siin kommenteerijate olemus kuidagi sellele järgi ei jõua! Kui ikka IGA PÄEV vaja 500 km sõita ja kohe kohe on vaja kogu aeg, siis tõesti ei saa hakkama. Aga kui kavatsed vahepael süüa ka, siis juba natuke saab. Korrigeerige oma mõttemaailma ja mõelge, milleks mingi auto loodud on!
kuule, parm,.. ära rohkem peale võta... Inimestel on vaja kindlustunnet. Kui näiteks täna unustan või ei saa lihtsalt akut laadida, siis on ju hea tunne, kui ikka saad hommikul tööle sõita. Mobla akuga seda probleemi pole, sest helistamine on teisejärguline või võid ka sihtpunktis laadida või autos, kui oled unustanud öösel laadida. 500 km sõiduulatus just annabki selle mingisugusegi kindlustunne, et saab juba enamvähem probleemideta seda elektrikat tarbida.
Ning millalgi tuleb aeg kui valitsus vajutab nuppu ja volla, elektrit pole. Millega me siis sõidame? Kuhu panna vanad läbiaetud akud? Kust saab inimliku hinnaga uued akud? Jne.
Aga mis siis saab, kui valitsus vajutab nuppu ja bensiini enam pole? :D Võiks ka nii küsida. Elektriga on variant vähemalt üle poole aasta paneelidega ise toota, aga kas bensiini hakkad ka ise tootma? Olin enne aastaid suure keskklassi diiselautoga sõitnud, millel täispaagiga läbisõit 1400 km ja kolisin paar aastat tagasi Kona EV peale, mille reaalne läbisõit keskeltläbi 400 km (300 km külmal tuisusel talvel maanteel kuni 600 km suvel hea ilmaga). Ei kahetse silmapigukski vahetust ja kogemuse põhjal ütleks, et 300 km on juba väga hea mugavusvaru ka praeguse laadimisvõrguga, kui kodus laadija olemas. Minek, vahetu tunnetus ülekandes ja sõidu sujuvus on kõigist sisepõlemismootoriga autodest lihtsalt parem ja ei näe probleemi parema auto eest ka rohkem maksta, keskkonnasääst on isegi teisejärguline, kuigi mitte vähetähtis. Vanad läbiaetud akud taaskasutatakse väga suures mahus, ka siin lähedal Soomes nt https://www.electrive.com/2021/01/27/fortum-expands-recyling-business-in-finland/ Aga enne saab neid kasutada akupankadena majade juures jm lahendustes, kus vähenenud mahtuvus ei ole kriitiline.
parm räägib õiget juttu. ei sõida meist suur enamus mingeid pikkasid vahemaid ja need mõned perioodid aastas, kus seda on justkui vaja, saab auto laenata kasvõi sõbralt, rendist rääkimata.
Huvitav, et keegi ei unusta autot tankimata, aga äkki on suur probleem, et ununeb laadimata - see on ju mingi hülgemöla.
20 000 km/a tähendab, et iga öö peaks autosse tagasi panema keskeltäbi ~10 kW/h ehk ~55 km. Kukepea! Pikad otsad? Enamik eestimaalasi ei sõida kunagi üle 300 km jutti ja kui kiirlaadimine PÄRISELT töötab, siis pole see kord aastas Riias käimist ka mingi küsimus. Ega sa ju kannalt ringi ei keera, võib tunni laadida küll...
Ainus peavalu võib olla neil, kel on kuski pärapõrgus 250 km kodust suvila, kus tõesti on 16 A võimsust. Siis
Kui omad maja või siis ridaelamu korterit, on asjal mõtet. Ei kujuta ette, et elan Lasnas või mujal mägedes ja peaksin laadima elektriautot. Mul isiklikult tuleb aasta läbisõiduks 6000 km, aga oma heast bensukast ei raatsi ikkagi loobuda. olen küll mõelnud Skoda Eniakki, aga ei tea, kas julgen.......
Kes elab oma majas, sellel ei ole küll mingit takistust enda elektriauto pidamisel. lihstalt pead panema juhtme järgi ja automaatika laeks näiteks ainult öösel, kui elektri hind on kõige odavam. kortermajades on keerulisem. Samas uutes kortemajades saab autoomanik ise enda kindlale parkimiskohale vabalt lasta elektrilaadimise võimaluse. Selle eest maksad küll ise, aga see on tehtav (ENSTOl on selline toode jne) - ja see lahendus on selline, et teised ei saa sealt laadida ja/või peetakse automaatika poolt täpset arvestust kes laeb. sisuliselt saab 4 parkimiskoha peale panna ühe laadimispunkti. Kui üks auto on laetud, siis teine inimene näeb seda (+ seda, kui kaua veel teisel laadimine kestab) ja võib ise tõmmata juhtme teise auto tagant ära ja panna enda auto laadima. Kellel on aga võimalik panna koju päikesepaneelid või tuulegeneraator, see saab edukalt laadida aiis kui on taastuvenergia käepärast ja kui ei ole, siis kasutada autot akupangana. tavaline kodutarbimine on üldjuhul nii väikese elektritarbega, et vabalt või see toimuda auto akupanga arvelt, kui viimane on täis ja seda kuni siis näiteks kuni 1/3 ulatuses. Kõik sõltub sellest milline on inimese töö ja kodus olemise režiim jne.
6000 km aastaläbisõidu korral ei ole sisuliselt vahet, mis autoga sõidate. säästlik bensiiniauto on siis igati ok ja kindlasti kokkuvõttes odavam. Teil on mõistlik võibolla üldse mõelda, kas Teil on üldse isiklikku autot vaja.
Jah, ega ma ei tahagi eriti uut autot osta. Kuigi mu bensu Q5 285 hj eriti säästlik pole. Aga sõidurõõmu on ohtralt. Vist on elektriautoga sõit sama lõbus, kui mu ilusa Audiga. Kas keegi oskab öelda?
Et mingid tegelased korjavad elektrit kusagile vaati? Või käite lätis akusid laadimas.Antud ajahetkel el autole väga kindel olla ei saa.Ja muide mõnele timbulimbule veel seda et diislit ja bensiini on võimalik vaati varuda "mustadeks"päevafeks.
No mitte keegi ei keela panna püsti päikesepaneeli ja sinna külge akupanka et seda siis päikese najal täis hoida ja sealt igal hetkel elektri võtta kas auto või majapidamise tarvis.
Kona juba ülalpool vastas, et minek ja sõidu sujuvus on täiesti teine maailm. Kui olin nädalakese Konaga sõitnud oli seejärel kole imelik oma premium diisli peale tagasi kolida. Lihtsalt see mürin ja käiguvahetused tundusid vaikse sõidu järel nii mõttetud. Ja see soojenduse kiirus. Diislit pidi Webastoga vähemalt 20 minutit 10 miinuskraadiga ette soojendama. Kona suutis oma soojuspumbaga paari minutiga kabiini soojaks kütta. Eelmist Konat ei saanud hommikul soojendama panna, kui laadimiskaablit küljes polnud. Uuel on Bluelink ühendus, aga pole seda proovinud.
20l kanistritäie bensu/dislaga saab sõita ca 400 km ja paaki kallamine koos käte peasuga võtab aega alla 10 minuti.
Sama pika maa läbimiseks Konaga on vaja 64kWh särtsu. Kuskohast nii suure akupanga soetada saaks ja kaua selle elektri autosse suunamine aega võiks võtta? Sellise süsteemi hinda ei hakka parem küsimagi. Selle raha eest saaks teise auto kõrvale osta.
Ilmselgelt on elektriauto siinmail nišitoode vähemalt niikaua kui elektrikaid toetama ja sisepõlemismootoriga sõidukeid piirama/maksustama hakatakse.
Ei vaidle vastu, et paljudele on elektrikas sobilik juba praegu, aga enamusele veel siiski mitte
Portugali ralli testikatsel sõitis kiireima aja välja Toyota sõitja Elfyn Evans, kes edestas Craig Breeni ja Ott Tänakut.
Elfyn Evans oli Breenist kiirem 0,4 ja Tänakust 0,7 sekundi jagu. Järgnesid Thierry ...
Jüri Vips pääseb esimest korda võistlusnädalavahetusel Red Bulli F1 auto roolis rajale Hispaania F1 etapi esimesel vabatreeningul.
Erakordne võimalus avaneb tänu käesolevaks hooajaks FIA poolt kehtestatud ...
Sõja tõttu Ukrainas ära jäetud Venemaa F1 etappi ei asendata, küll aga leiti asendusetapp F2 sarjas.
F1 sarjas otsiti võimalusi asendada septembrisse kavandatud etapp Sotšis, aga erinevatel logistilistel ...
Coimbra linnas neljapäeva õhtul toimuva lühikese publikukatsega antakse start MM-sarja 4. etapile, Portugali rallile.
Tänavuse hooaja ja seega ka uute hübriidautode jaoks esimesel kruusarallil on kokku ...
Euroopas on uute sõiduautode müük süvenevas languses, mis on tingitud jätkuvatest tarneprobleemidest, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit.
Euroopa Liidu riikides müüdi aprillis ainult 684 ...
Käesoleva hooaja järel elektrivormelite MM-sarjast lahkuva Mercedese võistkonna ostab ära McLaren.
Jätkuvalt oma haaret autospordis laiendav McLaren liitus paar aastat tagasi Indycar sarjaga ja alanud ...
Lamborghini teatas, et liitub kestvussõitude MM-võistlustega 2024. aastal ja ehitab selleks otstarbeks uue LMDh klassi võistlusauto.
Lisaks on Lamborghinil kavas osaleda ka Põhja-Ameerika sportautode IMSA ...
Monaco tänavarajal toimunud demonstratsioonsõidul lõhkus Charles Leclerc vastu rajabarjääri põrutades 1974. aasta Ferrari F1 auto.
Traditsiooniliselt toimub kaks nädalat enne F1 Monaco etappi kuulsal ...
Mainekal Imola ringrajal toimunud European Le Mans sarja teisel etapil näitas Eesti võidusõitja Martin Rump koos oma tiimi Absolute Racinguga head kiirust. Paraku tabas eestlase võistkonda ebaõnn ja ...
Nädalavahetusel sai driftihooaeg Riias Bikernieki rajal täishoo sisse: algasid Eesti, Livonia ja Balti meistrivõistlused ning jätkusid Eesti karikavõistlused.
Klassidele Semipro ja Pro oli Riias toimunud ...
IMSA Prototype Challenge sarja teisel etapil Mid-Ohio ringrajal saavutas Tõnis Kasemets soolosõiduga teise koha.
Tõnise nädalavahetus kujunes pingeliseks, sest kuna ta ise töötab ühe Indycar sarja tiimi ...
Neljast nädalavahetusel Genki kardirajal stardis olnud eestlasest sõitis parima koha välja Markus Kajak, kes saavutas KZ2 klassis neljanda koha.
Belgias Genki kardirajal lõppenud Euroopa meistrivõistluste ...
Berliinis sõidetud Formula E MM-võistluste kaheksanda etapi võitis valitsev maailmameister Nyck de Vries.
Kolmandalt kohalt võistlust alustanud Mercedese tiimi sõitja Nyck de Vries tegi suurepärase stardi ...
Reedel ja laupäeval, 13. – 14. maini sõideti Raplamaal, Märjamaa ja Rapla valla teedel autoralli Terminal Oil Eesti meistrivõistluste 3. etapp – Rapla Ralli 2022.
Võistlusele startis kokku 82 ekipaaži nii ...
Indianapolise tavarajal toimunud Indycar sarja 5. etapi võitis Andretti autosport võistkonna sõitja Colton Herta.
Vahelduvates ilmastikuoludes sõidetud võistlus Indianapolises kulges mitmete avariide ja ...
Autoralli Soome meistrivõistluste etapil, Länsirannikon rallil saavutas Egon Kaur neljanda koha.
Volkswagen Polo GTI R5 autol osalenud Egon Kaur võitis kaks kiiruskatset ja omas võimalusi esikohale kuni ...
Berliinis nädalavahetusel sõidetavast kahest elektrivormelite MM-etapist esimese võitis Venturi tiimi sõitja Eduardo Mortara.
Juba kvalifikatsioonis head kiirust näidanud Mortara alustas võistlust parimalt ...
Algaval nädalavahetusel sõidetakse kaks MM-etappi elektrivormelitel ja rahvusvahelistes sarjades on võistlustules ka mitu Eesti autosportlast.
Berliinis jagatakse Formula E MM-võistluste punkte kahel päeval ...
Eesti autoralli meistrivõistluste 3. etappi, Rapla rallit juhib avapäeva järel Ford Fiesta R5 autol sõitev Priit Koik.
Reedel sõideti Rapla rallil kaks pikemat kiiruskatset ja kaks lühikest katset Rapla ...
Neli Eesti kardisportlast alustasid kardispordi Euroopa meistrivõistluste hooaega Belgias, Genki kardirajal.
Reedel peetud kvalifikatsioonis näitas head hoogu ühena kolmest eestlasest klassis KZ2 võistlev ...
Transpordiamet soetab järgmiseks aastaks kolm komplekti personaalseid kaameraid ja võtab need kasutusele tehnoülevaatuspunktidele järelevalve teostamisel.
“Loobusime kohustusest kasutada neid niinimetatud ...
Hiiglaslik Escalade maastur on saanud esimest korda Cadillaci sportliku V-embleemi. See tähendab väga palju võimsust ja ka hinda. Eks pea kolm tonni kaaluv linnamaastur vajabki suuri numbreid, et see ka ...
Stiilselt värskendatud Rolls-Royce Phantom võib esmapilgul välja näha kui seni müügis olnud mudel, kuid milleks peaks parandama asja, mis katki pole? Samas on vahepeal turule jõudnud Mercedes-Maybach ja uus ...
Statistika järgi juhtub ühes päevas keskmiselt ligi 100 kindlustusjuhtumit. Päris tuntava osa nendest juhtumitest moodustavad ka olukorrad, mis on seotud kokkupõrgetega reastumisel.
Kuidas ohutult ...
Mercedes-AMG leidis uue nipi, millega pigistada väikesest mootorist välja ohtralt hobujõude – abimootoriga turbokompressor. Turbode tootja Garrett lisas ülelaaduri turbiine ühendavale võllile 4 cm paksuse ...
Muskelautode kuldne ajastu on vaikselt lõpule jõudmas, kuid rõhk on sõnal vaikselt. Nimelt teeb järgmine aasta debüüdi 2024. aasta Ford Mustang, mis on pühendatud mudeli 60. aastapäevale.
Praeguseks on ...
Superkrossi karikavõistluste suvine hooaeg algab pühapäeval võistlusega LaitseRallyPark´is Milworksi karikatele.
Tavapäraselt on kavas eraldistardist sprindisõidud ja ühisstardist krossivõistlus. “Meeldiv, ...
Laupäeval suvehooaega alustaval Misso Karikal osalevad lisaks autoklassidele ka SSV-bagid.
“Talvistel Misso karikasarja võistlustel nad osalesid, kuid suvistel etappidel ei ole varem startinud,” sõnas ...
Sarnaselt teiste automarkidega on ka Nissanil suured plaanid mudelivaliku elektrifitseerimiseks. Hetkel on plaanis 15 uut elektriautot aastaks 2030. Uued mudelid vajavad ka sportlikemaid variante ning ...
Bentley esimest linnamaasturit Bentaygat on saatnud suur müügiedu, kui rekordilisel eelmisel aastal moodustas see enam kui kolmandiku müüdud autodest. Nüüd lõpuks lisandub mudelivalikusse pikema teljevahega ...
Uus Range Rover Sport ronis ülemaailmse debüüdi raames Islandil üle maailma suurima omataolise Karahnjukari tammi, pistes samal ajal rinda 750 tonni minutis langevate veevoogudega. Kriitilistel hetkedel ...
Megane'i nimi on tänaseks juba pea kolme aastakümne jooksul tähistanud mõistliku hinnaga umbes Golfi suurust väiksemat pereautot. Hiljuti müügile jõudnud uus futuristliku välimusega elektriauto Megane E-Tech ...
Autoralli MM-sari tähistab tänavu 50. sünnipäeva ja juubeliüritusele Portugali ralli ajal koguneb hulk maailmameistreid.
Portugalis toimuvatel üritustel osalevad Walter Röhrl, Ari Vatanen, Miki Biasion, ...
Täiselektriline variant Transiti kaubikust toob kaasa uue disaini ja on suur samm Fordi tarbesõidukite elektrifitseerimise osas. Kuigi E-Transit Custom jõuab tootmisse alles järgmise aasta teises pooles, on ...
Oliver Randalu saavutas Drift Mastersi Euroopa meistrivõistluste avaetapil teise koha, jäädes alla vaid mullusele meistrile Piotr Wiecekile.
“Eelinfo põhjal tundus, et rada on pigem lihtsamapoolne, kuid ...
Drifti Street-klassi Eesti karikavõistluste avaetapi Kehalas võitis Frank Passer, kes alistas finaalis Kristjan Järve. Kolmanda koha sõidus oli Kirill Žukov parem Sergei Sestopalovist.
Finaali ärevaim ...
Natuke rohkem kui kuu aega tagasi nägime esimest pilti Ferrari peatselt saabuvast ja ühtlasi ka esimesest linnamaasturist. Nüüd teame natuke rohkem ka sellest, mida kapoti alt leida võib.
Ferrari tegevjuht ...
Mopeedautosid ehk L6e-kategooria (neljarattaline mootorsõiduk) sõidukeid saab tehnoülevaatusele esitada alates 1. juulist ja tehnoülevaatus tuleb teostada kuue kuu jooksul ehk hiljemalt 2023. aasta 1. ...
Brabus avaldas järjekordse ekstreemse maasturi nimega Crawler. Auto, mis polegi isegi tänavalegaalne, on kõike muud kui tagasihoidlik.
Crawler on ehitatud eraldi terasest torukonstruktsioonile ning esi- ja ...
Imola ringrajal peetud TCR-klassi kereautode Itaalia meistrivõistluste teisel etapil jäi Ruben Volt napilt võidust ilma, aga kokkuvõttes tõusis ta teisele kohale.
Laupäeval olid kõrges mängus ka teised ...
Imola ringrajal sõidetud Formula Regional by Alpine sarja teisel etapil tõusis Paul Aron esimeses sõidus poodiumile ja teenis punkte ka teises sõidus.
Kvalifikatsioonid ei kulgenud Paul Aronil kõige ...
Spa ringrajal vahelduvates ilmaoludes sõidetud kestvussõidu MM-võistluste teise etapi võitis Toyota meeskond Alpine’i tiimi ees.
Ardennide mäestikus asuvale Spa ringrajale tüüpiliselt kimbutasid kuival ...
Kardispordi rahvusvahelisse tippu kuuluv Läti kardisõitja Tomass Štolcermanis püstitas Eesti meistrivõistluste avaetapil Raplas uue rajarekordi.
KZ2 klassi võitnud Štolcermanis läbis võistluse sees ringi ...
Miami GP võitis suurepärase etteaste teinud tiitlikaitsja Max Verstappen, kes edestas Ferrari sõitjaid Charles Leclerci ja Carlos Sainzi.
Stardist pääses edukalt minema Leclerc, kelle kannule tõusis ...
Miami GP kvalifikatsioonis saavutasid kaksikvõidu Ferrari sõitjad Charles Leclerc ja Carlos Sainz.
MM-sarja liider Charles Leclerc oli oma tiimikaaslasest 0,190 sekundi võrra kiirem ja kolmandaks jäetud ...
Miami GP reedel sõidetud kahel vabatreeningul sõitsid parimad ringiajad välja Charles Leclerc ja George Russell.
Miami tänavarajal sõidetud esimesel vabatreeningul oli kiireim MM-sarja liider Charles ...
Tänavu on alternatiivkütuseid kasutavate autode osakaal uute sõiduautode müügitulemustes pidevalt ületanud 40% piiri, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit.
Alternatiivkütuseid kasutavate ...
Algaval nädalavahetusel kihutavad F1 autod esmakordselt Miami ringrajal, aga mitmeid teisi põnevaid võistlusi toimub nii meil kui mujal.
Järjekordne F1 etapp sõidetakse eelseisval nädalavahetusel uuel Miami ...
Kardispordi Eesti meistrivõistluste esimene etapp toimub laupäeval Rapla rajal. Võistlust on võimalik jälgida otseülekandes EAL Youtube kanali vahendusel.
Avaetapil osalevad klassid Cadet, Micro 60, Mini ...
Misso rallikrossirajal algab laupäeval Liqui Moly Eesti autokrossi meistrivõistluste suvine hooaeg.
“Eks suvise hooaja algus läheb ikka nii, et kõiki autosid ei jõuta valmis, kuid sellest hoolimata on ...
KOMMENTAARID (42)