Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

[email protected]

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: ELEKTRIAUTO MÕTTEKUS JA ELMO

09:40 16.07.2021
manitseja (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
87 senti / kWh....
Kui õnnestuks kõik oma päikesepaneelidega toodetud elekter sellise hinnaga maha müüa, siis saaks aastaga elektriauto raha kokku...
09:49 16.07.2021
manitseja (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
kui ON VAJA jutti sõita, kasvõi selleks , et vältida ööbimiskulusid, siis ei saa valida ei laadijat ega tanklat... ka kütusehinnad kiirteetanklates on kallimad kui sealsamas kõrval külavahel aga enamus ei hakka sellepärast kiirteelt maha keerama... vähemalt mina küll mitte...
10:10 16.07.2021
manitseja (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
kusjuures ma läbin selliseid distantse umbes 20 korda aastas, aga autoroolis tegin seda viimati 10 aastat tagasi. Reeglina ostsin lennukipiletid aasta ette ära..pandeemia lõi selle muidugi sassi.
Kuid ma tean inimesi,kes selleks siiski kasutavad selleks autot...tõsi küll paar kolm korda aastas
10:11 16.07.2021
Deus
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
See ongi see vahe, et kas tööreis või puhkusereis. Ma reisin 99% asjast töö asjus ja ongi vaja jutti sõita ja võimalikult kiiresti ning legaalselt kohale jõuda.
10:21 16.07.2021
manitseja (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
veel.... diiselauto kulutas selle näite puhul 1500 kWh soojusenergiat, elektriauto ligi 700 kWh elektrit, mis soojusjaama puhul annaks samasuguse CO2 heite.
See on hea näide, miks ei ole veel vaja pushida toetusi mitte elektriautodesse vaid kõigepealt elektritootmisesse...
12:35 16.07.2021
Troll nr.1 (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Ja kui palju energiat kulutati, et naftast diisel teha?
13:40 16.07.2021
maaks
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Ja kui palju kulutati diislit selleks, et oleks elektritaristu, mida laadimiseks saab kasutada (alajaamad, kõrgepingeliinid, alajaamad, jaotusvõrgud jne.)? Ja kui palju selle hooldamisele/ ülevalpidamisele läheb?
20:38 16.07.2021
180 gigavatt-tunni võrra (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
"Eesti elektrivõrk on elektriautodele üleminekuks valmis.

Euroopa Komisjoni sellel nädalal avalikustatud heitmete vähendamise plaan näeb muu hulgas ette, et aastast 2035 müüdaks Euroopas peamiselt elektrisõidukeid. Eesti elektrivõrk peaks kasvavale nõudlusele tõenäoliselt vastu.

"Võrguteenuse nõudlust mõjutavate prognooside kohaselt kasvab tarbimine võrgus seonduvalt elektriautode lisandumisega 2030. aastaks Eestis pea 180 gigavatt-tunni võrra. Elektrilevi võrk on selliseks tarbimise tõusuks valmis, eriti veel, kui me suudame hinnaindikatsioonidega tarbimise kasvu ööpäevasiseselt juhtida madalama tarbimisega perioodidele – kodus lae elektriautot öisel ajal, sest siis on soodsam," ütles Elektrilevi juhatuse liige Priit Treial."

https://www.err.ee/1608280329/eesti-elektrivork-on-elektriau
todele-uleminekuks-valmis
22:49 16.07.2021
Deus
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Üks kindel asi on see, et me ei pääse fossiili kulutamisest parema tuleviku nimel ehk siis praegune diisli ja bensu põletamine 20 (täiesti lambinumber) aasta pärast tasub ennast positiivselt ära juba. Elektritaristu ei kõiguta mind kuhugi poole, vesinik on tulevik endiselt ja et vesinikku toota, siis tuumajaamad, olgu siis konteinerite kujul või suurel kujul nagu meie lähedale üks püstitatakse praegu.
05:15 17.07.2021
manitseja (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Kui mina siin juba aasta-kaks tagasi hindasin, et KÕIGI Eesti SÕIDUuautode elektri peale üleminek vajab aastas 1 TWh , siis see 180 GWh tähendab, et meil saab olema viiendik (18 %) sõiduautopargist elektri peal. Ajaviiteks ajalehenurgal tehtud rehkendused langevad kokku Elektrilevi hinnanguga. :). Või viksisid nemad need numbrid meie foorumist maha ... ?

Vaadates Eleringi elektristatistikat , siis peab ka meie riigis paika ka teine globaalne tõsiasi - aastas ainuüksi lisanduva päikeseenergia toodang on võimeline katma juba kõigi olemasolevate ja ka jooksvalt lisanduvate elektriautode energiavajaduse. See 180 GWh tuleb puhtalt päikeseenergiast meil juba tänavu - pole vaja 14 aastat oodata. Küsimuseks jääb ainult kuidas seda suvist elektrit talveks salvestada, ehk meil on vaja tugevaid ühendusi teiste suurte võrkudega niiehknii, pole vahet, kas sõidad elektriautodega või mitte.

Deus, mida hakata peale vesinikuga, mis toodetakse 19,1 miljardi ainuüksi ehituskuludena maksma läinud tuumajaama elektriga?

09:14 17.07.2021
labjakas (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Loota, et 9 aasta pärast on viiendik Eesti autoaprgist elektriline on vägagi optimistlik.
Norras on aastaid promotud elektriautosid, tehtud odavamaks jne ning ikkagi on nende osa kogu autopargist vaevu viiendik. (https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car_use_by_country#S
tatistics)
Kui meil just ei hakata äärmiselt agressiivselt toetama elektriautode ostmist, siis ma ei näe, et 2030. aastaks jõuaks niisama turutingimustes elektriautode hind langeda piisavalt, et nii palju uusi ja import elektrikaid ostetaks, et kogu autopark sellises koguses uueneks.
10:50 17.07.2021
Deus
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Ma ei jätka seda off-topikut siin, see käib rohkem ökomöko teema alla.
12:41 17.07.2021
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
See, et 9a pärast on vähemalt 50% kuni 3,5t kaaluvast M1 autopargist elektriline, on minu arvates täiesti reaalne, sest kui praegu on kuni paar tuhat maksev vana auto (juba ligilähedane vanemate särtsukatega!) tehniliselt pädev lahendus, siis viimase 15a jooksul on toodetud täielikku jama ja praegu toodetakse fossiilikate näol üldse tehnoloogilist lauspornograafiat... millised on särtsuka alternatiivid 9a pärast? Kui palju on siis veel võtta neid kuni 80ndate keskpaigani tehtud mersusi või 90ndate lõpuni toodetud volvosid? See lühiealiste fossiilautode probleem on käes juba ammu ega kao enam kunagi
19:34 20.07.2021
lightyear one (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Soome firma Valmet Automotive on alustamas ka elektriautode tootmist/kokkupanemist. Hollandi Lightyear One mudel.

https://yle.fi/uutiset/osasto/news/valmet_automotive_to_make
_solar-powered_vehicles_in_uusikaupunki/12026505
21:21 20.07.2021
säästukamass (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Selleks, et 10 aasta pärast oleks 50% sõiduautodes särtsukad, siis peaks juba täna autoesindused ainult särtsukaid müüma.
21:50 20.07.2021
jee.kim (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
[email protected] Uki on selline "tore" koht, kus pidevalt midagi valmistatakse, kahjuks midagi püsivat pole seal kanda kinnitanud...
15:05 21.07.2021
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
# Selleks, et 10 aasta pärast oleks 50% sõiduautodes särtsukad, siis peaks juba
# täna autoesindused ainult särtsukaid müüma.

Oh ei, piisab ka sellest, et müüa praegu piisavalt halbasid fossiilikaid, mis kümmet aastat ära ei sõida ja saavutatakse piisav hulk särtsukaid liiklusesse ka maksude abil turgu moonutamata;)

Mu naisel on huvitav töökoht - õnnestus tal sõita Leafidega ajal, kui alles esimesed tänavatele tulid, nüüd õnnestus mõned päevad komandeeringus ka Enyaqki proovida. Lisan siia tema lühikese vastuse küsimusele, et mis mulje kokkuvõttes jäi. Tema vastus, et keskmine pere saab sellega piisavalt hästi hakkama, linnas kiirendab väga hästi, maanteel möödasõitudel auto nagu auto ikka, otseselt hätta ei jää kusagil, aga salongipool on sel autol erakordselt kole, eriti materjalivalikud:)
17:33 21.07.2021
säästukamass (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Hetkel on Eestis kuni 20 aasta vanuseid sõidukeid ca 600 tuhat. Isegi kui pooled neist kaduva teed lähevad, siis 10 aasta pärast on neid veel 300 tuhat liikumas. Praegu müüakse uusi ca 30 tuh aastas. Ehk siis tänase autode arvu püsima jäämisel peaks uued kõik särtsukad olema, et savutada 50/50 seis. Puhas matemaatika. Ei pea isegi saasta tootma hakkama.

Ei arvestanud üle 20 aastaste sõidukitega, mida on 279 tuh hetkel. Küllap mõned sõidavad ka nendega, aga suur osa seisab tõenäoliselt aia taga või on juba ammu metallis.
17:37 21.07.2021
lahendus on ilmne (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Piirata autode kasutusaega tehase poolt antud garantii ajaga. Kui garantii on läbi, siis auto utiili...
21:36 21.07.2021
jee.kim (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Viimane lahendus on ikka üüber-roheline WACK!
21:48 21.07.2021
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
# Hetkel on Eestis kuni 20 aasta vanuseid sõidukeid ca 600 tuhat. Isegi kui pooled
# neist kaduva teed lähevad, siis 10 aasta pärast on neid veel 300 tuhat liikumas.

# Ei arvestanud üle 20 aastaste sõidukitega, mida on 279 tuh hetkel.

See oligi mu point, et kui kuna viimased ca 15 aastat on toodetud parajat sitta (kasutatud auto pidamise kontekstis!) ja järngevad 10a toodetakse tõenäoliselt veel hullemat, siis selleks ajaks 30+ aasta vanuste autode käiguhoidmine tundub loogilisemgi. Ainult et palju neid selleks ajaks veel järele on jäänud?

Mäletate, milline oli bensiin vanasti? Siis järsku otsustati, et pliid ei tohi kasutada ja nüüd valavad vanemate autodega sõitjad igal tankimisel paaki pliiasendajat (mõni tuleb aegajalt küsimagi, et kas on hea keemia ja miks ma seda teen:). Aga mis siis saab, kui keelatakse ära ka pliiasendajad? Järgmiseks otsustati, et bensiini mõiste peab tähistama üldse mingit piirituselöga ja jälle läks riburadapidi vanu autosid osaliselt mahakandmisele (remont ei tasunud ära), osaliselt upgrademisele (piiritust mitte kannatavate tihendite jms vahetus) ja osaliselt utiili alles mingi pikema aja jooksul (sest osadel autodel paljud pinnad, mis varem vaid kütusega kokku puutusid, roostetasid piiritusega kokku puutudes lihtsalt läbi ja see ei puuduta enam isegi mitte väga vanu autosid). Tõin selle offtopik näite selle pärast, et kui eesmärk on särtsukaid jõuga peale suruda, ei ole vaja üldse pidada mingit maksusõda, vaid piisab sellest, et muudame bensiini või diiselkütuse definitsiooni ning lubame müüa kütusena ainult midagi sellist, mis kogu olemasoleva autopargi võimalikult lühikese ajaga metallihundi juurde saadab. Lisaboonusena hoiab see majanduses raha liikvel, inimesed on sunnitud tegema rohkem tööd ja suurendama kulutusi, et osta asju, mida neile vaja ei ole. Nii ei teki ka maksutõusudega seotud frustratsiooni, kuna need on vabatahtlikult võetud kulutused... õigemini siis jäetakse kulutused tegemata ja ostetakse särtsukas. Kümne aasta pärast jagub ehk särtsukaid jm alternatiive juba ka teistesse nishidesse kui linnabeepoldidvoldid.

PS: mul on nüüd uue auto ostmiseks hinnapakkumised esindustest olemas. Mitte ühtegi särtsukat valikus pole, sest mitte ükski särtsukas ei suuda iga ilmaga sõita ilma laadimata (st tööpäeva jooksul) vähemalt 500km järjest ja vähemalt tonnise käruga sabas. Mul on seda vaja minimaalselt ühe korra nädalas ja seda nii vastutuulega kui ka talvel lumesajus. Pole sellist autot olemas isegi mu eelarvest 2x ega 3x suurema summa eest. Kui nüüd keegi ütleb, et nt poole aasta jooksul on mõni selline särtsukas turule tulemas, lükkaksin hea meelega selle ostmise (esialgu siiski tellimise) hea meelega edasi. Enda arvates pole tegu mingite ulmenõudmistega ju.
23:08 21.07.2021
A! (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
#nüüd õnnestus mõned päevad komandeeringus ka Enyaqki proovida.... aga salongipool on sel autol erakordselt kole, eriti materjalivalikud:)

Kärss, minu arust on just selle auto sisu enam-vähem viisakas. On värvivalikut ja võiks sobida traditsioonilise sättumusega inimesele. Kui vagi inseneridel õnnestuks lähemas tulevikus id4 kere enyaqi sisuga paaritada, saaksid nad valikusse täiesti ostetava elektrika.
00:40 22.07.2021
labjakas (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
# Kui nüüd keegi ütleb, et nt poole aasta jooksul on mõni selline särtsukas turule
# tulemas
Pool aastat on vast optimistlik ja praeguseks vist järjekorrad ka täis aga kas mitte Ford F150 Lightning ei peaks selle käruga väga edukalt hakkama saama ning ka sõiduulatus oli minuarust üle 500km. Pead ei anna, päris elus pole katsetatud minuteada veel.
Üldist turgu vaadata, siis sellise kasutusjuhu jaoks vist väga ei ponnistata ühtegi masinat disainida. Kuna neid, kel ei ole soovi/võimalust viie tunnise roolis istumise kohta teha 15-25 minutit pausi ning peavad käru tarima, on ikka väga vähe, siis pole erilist majanduslikku põhjust selliseid masinaid toota.
Kujutan ette, et kui langetada nõudmine talvistes tingimustes käruga vastutuutl sõites 300km peale, siis võib juba midagi leida. Aga seal hakkaks tööpäeva karmilt segama see 20 minutiline paus kusagil, et vajalikud lisa 200km sõiduulatust saada, kui kiirlaadija ei ole just otseselt objektil vms.


# nüüd õnnestus mõned päevad komandeeringus ka Enyaqki proovida.... aga
# salongipool on sel autol erakordselt kole, eriti materjalivalikud:)
Eks see ole maitse asi. Nii palju kui näinud ja katsunud, siis tundus mõnusam kui Leaf. Samas ma pigem harjunud ka Škoda disainiga, neid masinaid elus ennegi kogenud piisavalt.
Eesti mõistes aga on võimekust neil VAG grupi elektrikatel küllaga (ID4/Enyaq/e-tron 4). Sõidab täis akuga ühest riigi otsast teise, maanteel saab hakkama möödasõitudega jne. Ainult kiirlaadijaid võiks riigis rohkem olla, nii igaks juhuks, et kui Narvast Pärnusse sõidad ära, siis tagasi tulles ei tekiks probleeme :D (Jah, Pärnus on CCS kiirlaadija, nagu ka Tallinnas, Tartus ja Narvas vist isegi)

# mul on nüüd uue auto ostmiseks hinnapakkumised esindustest olemas
Tekib küsimus, et kas ei ole silmakirjalik rääkida pidevalt olemasolevate masiante resursi lõpuni kasutamisest ja samal ajal ise uusi masinaid tellides? Peaks ju ometi olema järelturul küllaga võtta masinaid, mis sobivad?
11:49 22.07.2021
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
# Kuna neid, kel ei ole soovi/võimalust viie tunnise roolis istumise kohta
# teha 15-25 minutit pausi

Asi pole pausis, vaid igal pausil on hind ja seda terve auto kasutusaja jooksul. Lisaks see, et jõuab sõitja nende pauside arvelt iga kord hiljem koju, et olla koos oluliste inimestega sõitmise (pausitamiste) asemel. Kaubikujuhi pause on võibolla piisavalt odav kinni maksta, aga spetsialisti tund on kusagilt piirist alates selleks liiga kallis. Ja eks oleks ka natuke ajuvaba osta viimase 100km ettekäändel eF150 töö jaoks, mida saaks tegelikult teha odavate partnerite-berlingodega.

# Tekib küsimus, et kas ei ole silmakirjalik rääkida pidevalt olemasolevate
# masiante resursi lõpuni kasutamisest ja samal ajal ise uusi masinaid tellides?

Need on turunishid. On kliente, kes maksavad selle eest, et neid sõidutataks uue Mersuga (paljud kirtsutavad nina isegi Lexuste peale). Selles vägagi tasuvas nishis ei ole võimalik pakkuda teenust liisinguperioodi lõpu järgse ega ammugi mitte vana Mersuga ja ega neid autosid pärast ka ära ei visata. Ma teengi erinevaid valikuid ettevõtja ja eraisikuna. Tund tagasi tulin linnast 1979 aasta autoga, millega olen sõitnud juba ligi 20 aastat (enam talviti ei sõida sellega). Sellepärast on ka ootused ja latt kõrgel uute autode osas.
17:01 22.07.2021
labjakas (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
# Asi pole pausis, vaid igal pausil on hind ja seda terve auto kasutusaja
# jooksul.
Ehk siis tüüpiliselt oma igapäeva tööd tehes sa oled kogu tööaja ainult autoroolis ja ei tee ühtegi peatust?
Ma olen üldiselt nõus väitega, et eriti Eestis oleks vaja laadijaid kasulikumatesse kohtadesse ja neid võiks rohkem olla, et jaguks igaks elu juhtumiks ja eriti just neile kutselistele roolis istujatele.
Aga selle aja teema ettekäändeks toomine demostreeribki peamiselt seda: see on ettekääne, et kuidagigi välja rääkida miks ei saa elektriautot tarbida. Täiesti okei on öelda, et ei taha või ei meeldi aga ettekäändeid tuua ja leiutatud põhjendusi tekitada on mage IMO.
On need, kes räägivad endale augu pähe, et elektrikaga sõita ja elavad lisanduvad ebamugavused üle, on need, kes lihtsalt lähevad üle kuna meeldib, on need kes ei lähe elektrikatele üle kuna ei taha/meeldi ning on need, kes räägivad endale mida iganes, et ei peaks jumala eest elektrikaga sõitma. Neist esimene ja viimane grupp on võrdselt absurdsed.

Tipp spetsialisti tunnitasu ongi suur. Aga tead mida see tippspetsialist ei tee? Ei istu autoroolis päev otsa. Kuna tema aeg on nii väärtuslik, siis tal on kas autojuht või ta delegeerib sellised liikuvad ülesanded väiksema tunnitasuga isikutele. Pikka maad reisib lennukiga, väga harvadel juhtudel rongiga, sest need on kiiremad kui roolimine või sõidutada laskmine.

# ega neid autosid pärast ka ära ei visata
Kas siinkohal ei lähe ikkagi vastuollu eelnevalt öelduga? Oled siin ju kirunud ammusest ajast peale, et toodetavad masinad on lühikese eluajaga ja ei kesta kaua. Ja tood koguaeg esile, et olemasoleva kasutamine oleks parem kui uue tootmine. Samas tekitad nõudlust tellides uut (mis sinu väite kohaselt kaua ei kesta) ning rahustades end maha, et selle jama saab järgmine ostja omale.
Kui ei telliks siis ei toodetaks.

# Selles vägagi tasuvas nishis
Ja näed jõudsime kogu asja tuumani. Käigu kogu see reostuse vähendamine ja ressursside optimaalne kasutus sinnasamusesse, peaasi, et raha tuleks ojadena. Täpselt see mentaliteet on kogu fossiilsete kütuste/energia sektoriga kaasas käinud üle sajandi juba. "Persse tagajärjed, vaata kui palju raha saab!"
Ja inimesed on ära harjunud sellega, et saab palju raha või teistpidi tarbijad ära harjunud, et saab räigelt odavalt. Seda kõike kuna on üks oluline kulurida raamatupidamisest välja heidetud: keskkond. Tõsi, see on liialdus kuna natuke ikka suunatakse sinna kuna riigid on kehtestanud mõned regulatsioonid ja piirangud aga nii vähe kui võimalik, et rahvas vaid lõpetaks valjusti pahandamise.
Ja nüüd kui lõpuks tuleb välja, et see kulurida on ikkagi vaja tagasi tekitada ja ka maksmata jäänud osa kinni plekkida, siis on mingil põhjusel kõik väga üllatunud ja pahased. Vat siis võlgu elamist. Pangast laenu võttes vähemalt teab palju peab tagasi maksma. Keskkonnalt võlgu võttes ei tea mina/sina, mu/su lapsed ega ka lapselapsed mis see kõik maksma läheb. Aga pohh/YOLO, mina/sina saame praegu hästi elatud!
20:04 22.07.2021
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Labjakas, räägi asjadest, mida tead, mitte ära targuta teemadel, millest pole aimugi.

Esiteks, ma olen oma ala tippspetsialistina 7 aastat vedanud elus materjali oma autoga ühe riigi haigla opilaua tagant teise taha ülitäpselt määratletud tingimustel, sest minu ülesanne oli tegeleda sellega mõlemas opitoas ja ajuvaba oleks olnud panna keegi teine sõitma neid 10h+ järjest sõite ja ise selle ajaga lennata lennukiga ühest linnast teise (+takso linnast väljas lennujaamadest haiglatesse), kuna see kriitiline materjal vajas sageli kiireid otsuseid, kui "midagi juhtuma hakkas" ja mugavas lennukis oleksin nagunii pidanud olema pidevalt kättesaadav ja autojuhi kah sisuliselt arstiks välja koolitama. Ei hakka seletama detaile lahti, miks neid kunagi lennukitega ei veeta vms, aga väide, et tippspetsialist ei sõida järjest pikemaid otsi, on ignorantne lahmimine. Tippspetsialist ei ole ainult see see, kes töötab steriilses keskkonnas, vaid ka inimene, kes pakub oma teenuseid kiirlaadijatest veidi kaugemal, puudutab väga paljusid ametimehi kõrgema kat elektrikest itimeesteni.

Teiseks, eraettevõtluses tasub arve teenuse tellija. Ise valid, kas pakud teenust talle sobivatel tingimustel või lased seda teha kellelgi teisel. Välisvisiitidel käivad poliitikud (ega ka nendega kaasas käivad suurärimehed) ei ole kunagi nõus tegema tanklapause auto laadimiseks (seda ei luba turvaprotokoll!) ning kogu seltskond liigub alati koos, mitte ei jäeta kedagi maha kuhugi pooleks tunniks, sest ainult tema (nt servereid või misiganes tehnoloogiat vedav) auto ei võimaldanud sõita nii palju, kui kõik teised täispaagiga. Mina esitan oma arveid küll valdavalt välismaale, aga keegi teine esitab neid arveid Eesti maksumaksjatele. Neil tingimustel käivad ka keskkonna- ja peaministrid kusagil mõisates oma nõupidamistel ja küsimus on vaid selles, kas astun kõrvale või allun reeglitele. Kui Sinu uued reeglid kehtiks kõigi jaoks, tähendaks see teenuse hinna kasvu, mille ikkagi maksumaksjad rõõmuga kinni maksavad, aga saastamine jätkub samal viisil, sest on inimesi, kes maksumaksjate raha eest ei rahuldu vähemaga kui uue luksumisautoga... kuid keskkonna hoidmist nõutakse hoopis nendelt, kes elavad väikese palga peal ja kelle ainus valik oleks loobuda oma kodust ja kolida linnadesse, kus on ühistransport ega ole vaja mõelda, millal ja kuidas jõuab poodidesse väiksema käibega mahetoit, kuidas jõuavad ravimid perearstikeskusesse jne. See, kui ma ise läheks palgatööle ja hakkaks autojuhiks, ei muudaks suurt pilti mitte mingis suunas. Nii lihtne ongi. Ainult et see teema võiks püsida ikkagi särtsuautode juures, mitte tegeleda sellega, kuidas praeguse majandusmudeli jaoks pooltooreste särtsuautode pealesurumise nimel suretada välja eri nishe ettevõtluses ja laiemas mõistes majanduses tervikuna.

Muideks, ka ELMO rent pakub särtsukate kõrval nii fossiilhübriide kui gaasiautosid. Täna sain teada.
21:53 22.07.2021
labjakas (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
# Kui Sinu uued reeglid
Huvitav küll milliseid reegleid ma olen püüdnud paika panna? Ära topi sõnu mu suhu!
Kui pead silmas laiemalt EU regulatsioone, mis keelavad heitmeid tekitavad sõidukid, siis juhiks tähelepanu asjaolule, et seda eesmärki on võimalik saavutada erinevatel viisidel millest vaid üks on täis-elektriline.

# praeguse majandusmudeli jaoks pooltooreste särtsuautode pealesurumise
# nimel suretada välja eri nishe ettevõtluses ja laiemas mõistes majanduses
# tervikuna
Väga tabav sõnakasutus "praegune majandusmudel". Aga kui praegune majandusmudel ei ole jätkusuutlik siis äkki peabki see muutuma? Lühiajaline kasu on äge ja värki aga kui pikas vaates asi ei tule ots otsaga kokku siis järelikult vaja midagi ju teisiti teha.

Üldiselt on kahju tervishoiust, kui neid tippspetsialiste on nii vähe, et peavad koos doonor kudedega rändama kuna vastuvõtvas haiglas ei ole kvalifitseeritud doktorit kohapeal, loodetavasti opi saal siis oli ikkagi. Rääkimata siis sellest, et see arst pidi roolis istuma kogu sõidu ning ei saanud puhata, et kohale saabudes saaks oma tööd värskena teha. Aga see selleks, elus on igasugu põnevaid seiklusi ette tulnud, sinul nähtavasti rohkem kui mõnel teisel. (Kas eluskudede transpordiks pole lennukid/kopterid parem variant kuna seal on aeg äärmiselt oluline ning maantee transport paratamatult on aeglasem? Või need riigid kus töötasid ei olnud piisavalt rikkad, et lubada sellist luksust?)

# Tippspetsialist ei ole ainult see see, kes töötab steriilses keskkonnas
Otseloomulikult, spetsialiste on erinevaid. Lihtsalt kui sa räägid üüratutest tunnitasudest, siis need üldjuhul kipuvad olema. Tippelektrik vms teenib muidugi hästi aga mitte mitusada eurot tunnis hästi, kui ta käib füüsiliselt juhtmeid ühendamas. Võib-olla kui ta tegeleb juhtimisega/planeerimisega.


Ega vanalt mehelt ei saagi oodata oma harjumuste muutmist ja see on mingil määral OK mistõttu ka enne ütlesin, et on täiesti OK öelda, et ei taha või ei meeldi. Lihtsalt ära tee endast tola püüdes leiutada mingeid ettekäändeid ja vabandusi miks just sinule või nendele erilistele nišhi tippspetsialistidele elektriautod ei sobi. Kindlasti on võimalik välja mõelda mõni koht maailmas kus teatud eri tingimustel elektriautoga, eriti praegu, on keeruline mingit x ülesannet täita.
Lihtsalt need moodustavad vähem kui 1% kõigist sõidukite tarbijatest. Nende 1% jaoks jagub sisepõlemismootoritega sõidukeid toodetavast ja juba toodetud autopargist vähemalt selle sajandi lõpuni kui mitte järgmise lõpuni. Ja kui uute tootmine ära lõpetatakse, siis ka sinu soovitud olemasoleva ressursi "lõpuni" kasutamine paraneb.
Kui rääkide kitsamalt Eestist, siis me oleme nii krdi väike riik, et elektriauto sobib siin põhimõtteliselt igaks ülesandeks, lihtsalt liiga kallis on veel.

Ja natuke jabur on lugeda, et midagi sunnitakse peale. Kedagi ei sunnita autot ostma. See on inimese oma valik juba. Samamoodi nagu inimese oma valik on elada linnas või maal koos kõige sinna juurde käivaga. Kõik kes püüavad jätta muljet nagu nendes kahes kohas elades peakski kõik samamoodi olema elavad luuludes.
Siinkohal viitad kindlasti jälle hinnale mille vastu kehtib jätkuvalt asjaolu, et maal elades tuleb tervik ülalpidamis kuludelt just elektriauto soodsam sest elekter on kordades odavam kui bensiin/diisel.
Ja kui viitad sellele, et sellistes piirkondades ostetakse vaid kasutatud masinaid, siis oh üllatust, keegi ei keela EU-s kasutatud sisepõlemismootoritega autode müüki ära.
Aga elektriauto ülalpidamis kulude eelisest tulenevalt võib juhtuda, et need jõuavad isegi nooremana säärasesse kasutusse kui seni sisepõlemismootoriga autod on jõudnud.



Kui sind häirib, et vingun su kallal liiga palju, siis ära püüa levitada müüti nagu elektriautod oleksid saamatud ning neid ei oleks võimalik kasutada. Antud juhul siis sinu väide, et järelhaagisega ja talvel ei ole võimalik tööd teha. On, isegi sinul oleks, lihtsalt teistmoodi sinu spetsiifilistes tingimustes. Kui selliseid foorumeid külastavad tavalised inimesed, kellel ei tule elusees ette säärast olukorda aga nad ei saa sinu kirjutatust aru, et sul on ääääretult spetsiifilised nõudmised, mida peaaegu kellelgi ei esine, siis neile jäeb lugedes just see mulje, et elektriauto ei kõlba millekski enamaks kui linnavahel sahistamiseks.
Kuna see müüt on kahjustav üldiselt autoomanike teadmistele, siis ma ka vingun selle kallal ja sellest tulenevate jaburuste kallal.
22:27 22.07.2021
Kärss
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
Labjakas, mul pole midagi selle vastu, kui Sa elad teadmistes, et elektrikud tegelevad kõigest juhtmete ühendamisega (või juhtimise-projekteerimisega, mõned on ka pooljuhid;) või et lennukiga ei saadeta bioloogilist materjali selle pärast, et mingi arst on nõus autoga odavamalt sõitma ja tegema tööd kaugelt kauem kui 8-tunnised tööpäevad (kiirabis tegin kunagi nt poolteist vahetust, teised tegid ka, 36h järjest ärkvel ja otsest tööd). Aga olenemata sellest, kuiväga Sa ei püüa ka ilustada juba aastakümneid peale surutavat rohepesu, räägib Sinu pakutud 1% vastu reaalne statistika müüdud autode kütuseliikide osas. Lihtne on öelda, et nad ei tea ja nad rumalad ning eelarvamustega. Ilma "miks" küsimusi esitamata ja neisse süvenemata leiab kõigele lihtsad ja ainuõiged vastused.
23:03 22.07.2021
labjakas (registreerimata)
Re: Elektriauto mõttekus ja ELMO
# räägib Sinu pakutud 1% vastu reaalne statistika müüdud autode kütuseliikide
# osas
Teadmatud tarbijad ka tarbivad teadmatult ;)

# Lihtne on öelda, et nad ei tea ja nad rumalad ning eelarvamustega. Ilma
# "miks" ​küsimusi esitamata ja neisse süvenemata
Lihtne on enda järgi kogu maailma näha ;)
Ma tean nii omast kogemusest kui ka teiste kogemusest, kes elektriautodega sõidavad kuivõrd paljude inimeste jaoks on teada põhimõtteliselt ainult müüdid elektriautode kohta ning reaalsest elust ei teata midagi. Ja kui tarbija teab vaid müüte, siis karta on, et ei julgeta asja osta.
Kui internetist otsida leiab ka küsitlusi parema kui isikliku statistikaga kus näeb inimeste hirme ja ka teadmisi. Kui neid omavahel võrrelda, siis tuleb välja, et inimesed kardavad lühikese sõiduulatuse ja pika laadimisaja üle. Samas kui neilt küsitakse mis oleks piisav sõiduulatus tuleb vastuseks uuemate elektrikate poolt kenasti läbitav vahemaa. Sama ka laadimisaja kohta. Selge indikaator, et inimesed ei tea lihtsalt reaalset olukorda. Hind on ka tihti esile kerkiv teema aga ei teata, mis need elektriautod päriselt maksavad või mis nende reaalne ülalpidamis kulu on ehk siis puudub piisav teadmine, et päriselt hinnata tervet kulu.
(https://advocacy.consumerreports.org/wp-content/uploads/202
0/12/CR-National-EV-Survey-December-2020-2.pdf
​https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S23524847
19306365)


Aga ütle sina siis mis need miks küsimused ja vastused on? Sa ju püüad jätta endast selle kõige teadja muljet.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.