Varuosad

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: VARTA AUTOAKU

21:56 08.12.2004
Mait (registreerimata)
Varta autoaku
kas keegi oskab öelda kuda need Varta hooldevabad akud on?
On ka head?

07:51 09.12.2004
totu & taibu (registreerimata)
Re: Varta autoaku
Loe ise:http://www.tehnikamaailm.ee/dec03/aku.htm
21:40 09.12.2004
Batareika (registreerimata)
Re: Varta autoaku
Loe samuti:Za Ruljom viimane number -December
01:05 10.12.2004
ppp (registreerimata)
Re: Varta autoaku
vaatasin ka neid varta akusid ilusad nägid välja, kuid see nö. silm puudus ja kuna sügisel oli automaailma kampaania, siis otsustasin exide ultra kasux
06:57 10.12.2004
Tuudur
Re: Varta autoaku
Kas sa tõesti arvad, et see "silm" sind kuidagi tulevikus abistab?
Mõtle selle peale, et "silmast" näed sa ainult ühe akupurgi seisukorda, samas teisi ei näe, ning tõenäosus, et just silmaga purgiga midagi juhtub, on üpris väike ...
08:51 10.12.2004
VVV (registreerimata)
Re: Varta autoaku
Eks see ole üldse nagu iga uuendusega autodegi juures. Tootja kruvib mingi "kaheldava väärtusega" lisa autole külge, teeb reklaami ja ostja kohe usub, et ongi tükk maad parem, kui eelmine mudel.
17:58 11.12.2004
treilamees (registreerimata)
Re: Varta autoaku
mul läheb escorti(D) peal 3as talv ei saa iniseda
13:48 12.12.2004
ÜHINEN (registreerimata)
Re: Varta autoaku
treilamehega! Oma Opelil on Varta peal juba neljas takv,kõik on tip-top!
22:08 12.09.2011
Rellukas (registreerimata)
Re: Varta autoaku
Sooviks infot autoakude kohta. Kui võimsa aku peaks ostma? Millega peaks ostmisel arvestama? Äkki AD aku:
http://www.autokaubad24.ee/et/tooted/autoakud
soovitati ka Varta oma:
http://www.varta-automotive.com/index.php?id=100
Autoks on Honda CRV- 2002a.
12:51 13.09.2011
v6sa
Re: Varta autoaku
Mina olen seni lähtunud ühe tuttava autoelektriku soovitusest:
aku osta nii suur, kui alusele mahub ja nii hea tehnoloogiaga, kui rahakott kannatab.

Valmistaja on teisejärguline, kuid ostukoht võiks olla selline, mis akudega sina peal. Tallinnas on üheks sihukeseks Renovaar Tondil (nad pole küll odavaimad, kuid akusid tunnevad ja nende poest seismajäänud kaupa juba naljalt ei saa).

Varta kohta mina head sõna ei ütle. Kõik minu käest läbikäinud isendid on ühel või teisel viisil olnud kipakad. Peamiseks mureks on mahtuvuse vähenemine ja külmkäivitusvoolu vähesus.

Meeldiva üllatuse on valmistanud Banner, mille kaks isendit on talunud tõsists tapmist ja senini on elusad.

Sellele preparaadile vist ei ole määrav AGMaku hankimine, kuid "elektriautodele" tasuks alati kaaluda selle soetamist.
17:25 13.09.2011
vanames
Re: Varta autoaku
Banner kui on õige Austrias tehtud on parim. 2x 190A/H pidasid Scanni peal 10 aastat! vastu. Said ikka talviti täiega tappa. Tõeline tööloom.
Varta kohta pole midagi head öelda- Täielik ****. Üldse need silmaga akud on diletantidele. Kust sa tead mis igas purgis toimub? Ning kui on rike ja genekas üle laeb ja vaja dest vett lisada? Silmaga Varta aku pidas vastu 5 kuud aprillist septembrini. Kusjuures laadimisvool oli õige ja genekas korras.
Kõige kummalisem on et kõige kauem- nats üle 7 aasta pidas diisel MB peal, mis aasta ringi pea igapäe sõidus, vastu Ukraina Oberon!
13:52 14.09.2011
qp (registreerimata)
Re: Varta autoaku
Kas polnud mitte Banner see mis kuukulguritele akud tegi?
14:29 14.09.2011
VVV1
Re: Varta autoaku
Euroopas on ainult 3-4 suurt akutehast, kust tulevad kõigi akumarkide akud, ainult sildid on peal erinevad. See kui palju aku autopeal vastu peab sõltub väga suuresti sellest, kui sobilik aku on konkreetse auto ja selle generaatori jaoks valitud ja kui korras on auto elektrisüteem ja suht vähe sellest, mis silt tal peal on.

Muudetud 14.9.11 14:33

13:23 19.01.2013
Tommi84 (registreerimata)
Re: Varta autoaku
Mina ka soovitan AD akud. 3 aastane garantii ja nad toodetud Varta tehases
http://autoakud.eu/ad
20:22 27.01.2014
dislavend (registreerimata)
Re: Varta autoaku
Nüüd, jaanuaris 2014 hakkas aku külmaga jupsima. Mark: Varta Blue dynamic 71Ah 680A hooldusvaba. Tassisin tuppa, laadisin ära ja lasksin aeglaselt, läbi pirni tühjaks. Mahtuvuseks sain ca 20 Ah. Kirjutan selle pärast, et aku oli toodetud veebruaris 2004!!! Auto on 1995 aasta Golf III 1,9 TDI. Kunagi kui ostsin, siis reklaamiti, et peab hästi vastu ja sobib just diislitele kus suurem vibratsioon. Just vibra pärast teatud margid vastu ei peagi. Nüüd veebist võib lugeda, et Varta kvaliteet olla alla läinud. Uued margid ja tehnoloogiad ja materjalide kokkuhoid.
07:56 28.01.2014
Oskarpoiss1 (registreerimata)
Re: Varta autoaku
Eelmisel aastal vahetasin enda bensu Touranil Varta aku, mis oli veel 2003 aastast originaalis peal olnud ehk siis 10a vana. Kuna lasin Varta müüja juures aku vanust määrata siis ostsin samast ka uue aku peale. Kindlasti aitas vana aku vastupidamisele kaasa talvel pidev plokisoojenduse kasutamine.
19:50 10.02.2015
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Varta autoaku
Mul ka 2004 aasta varta aku siiani probleemideta käinud. Arvatavasti selle aja peale mahtuvus väikseks jäänud ja ostaks igaksjuhuks uue.
Ei teagi nüüd kas varta ikka sama kvaliteetne või tasuks pigem mingi muu premium margi poole vaadata? Ega vist ette ei ennusta mis need praegused poes müüdavad akud endast kujutavad. Tuleb riski peale minna ja uuesti Varta. Peaasi, et eletrolüüdi tase liialt madal ei oleks seismisest ja et üle paari kuu vana ei oleks. Siis peaks ehk kestma aastaid 10 kui kvaliteetne aku juhtub olema.
20:56 10.02.2015
teab keegi (registreerimata)
Re: Varta autoaku
Kus banner akusid müüakse Tallinnas, teab keegi? Praegu autol sama firma aku ja hästi vastupidanud. Minu omanduses 4 aastat ja auto eelmise omaniku käes veel teadmata aeg olnud.
21:39 10.02.2015
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Varta autoaku
OÜ HMK Auto Veerenni 54 Tallinn. http://pood.hmkauto.ee/et/c/banner-akud http://www.pmr.ee/pood/stores izzi.ee autoakud.eu taunexauto.ee avsk.ee jne

Ma ise vaatan esialgu ikka varta blue dynamic ja silver dynamic , need peaks kõige paremad olema. Enne ostmist tuleb ainult aku vanus ja elektrolüüdi tase määrata voltmeetriga. Tester on olemas saan vahelduv ja alalisvoolu pinget mõõta ja ka takistust.
21:51 10.02.2015
Siiiidiuss (registreerimata)
Re: Varta autoaku
Aku pinget tahtsin öelda,et tuleb enne ostmist mõõta voltmeetriga ja see peab olema vähemalt 12.5 volti! Elektrolüüdi taset ka võimalusel võiks mõõta ja see peab olema üle plaatide.
11:21 11.02.2015
v6sa
Re: Varta autoaku
Mina ei julge enam ühtegi akut soovitada. Meie pere Vartad on kõik surnud garantiiaja lõppedes. Arvestades makstud hinda, siis ei saa rahul olla.

Bären ja Steco on kestnud kaua, sooduspakkumisega soetatud Excidel on veel mõni kuu kesta. Sooduspakkumistega akud on olnud parima hinna-kvaliteedi suhtega;)

Minu soovitus on võtta aku mõnelt suurema käibega müüjalt. On tõenäosus saada lühemat aega seisnud aku. Ning neil on aeg-ajalt üsna muhedaid sooduspakkumisi.
14:29 11.02.2015
Oli aeg, (registreerimata)
Re: Varta autoaku
kus Vartat tõesti parimaks pidasin. Kui aga kõik ümberringi võimalikult odavalt toota püüavad, ei saa ka tema teisiti. Kunagi Soomest ostetud Varta teenis kaheksa aastat, praegune hakkab kolmandal juba ära väsima.
15:55 11.02.2015
PS (registreerimata)
Re: Varta autoaku
Aku on lihtne süsteem. Kui temalt voolu võtad, siis pead temasse ka ilusti selle tagasi panema. Kõik akud töötavad samal põhimõttel, pole üheski nendes mingit kõrgtehnoloogiat, mis ühel kehvemini, teistel paremini välja tuleb. Lihtne keemia. Et kellelgi mingi aku mõne aastaga lihtsalt jõuetuks jääb (konkreetne lühis või katkestus on juba teine asi), siis tuleb kriitiliselt vaadata autot ja kasutajat, mitte akut. Seepärast pole mingit erilist vahet kas ostad samatüübilise aku 50.- või 100.- eur eest. Selle tõestuseks on ka erinevad akutestid lehtedes, mis saavad sama akutootja, samas tehases, samal liinil toodetud kuid eri brändide (erinev silt, Näiteks Varta või Bosch) akude kohta eri tulemused.

16:27 11.02.2015
deuce begalow (registreerimata)
Re: Varta autoaku
Exide on suht head akud
16:52 11.02.2015
(:-) (registreerimata)
Re: Varta autoaku
Nagu iga automees teab, on erinevate tootjate akudel ikka suur vahe. Näiteks üks paljudest erinevustest. Millistel rohkem kvaliteetseid pliiplaate pakis seda suurem kaal, st. akudel on energia, kaalu ja ruumala suhe erinev.
19:10 11.02.2015
stammer (registreerimata)
Re: Varta autoaku
Kõik sõltub kasutajast ja hooletul kasutajal kestabki aku võibolla aasta-paar.
Varta akuga (silver dynamic) reeglina mööda ei pane, nii et võib soovitada.

13:00 12.02.2015
v6sa
Re: Varta autoaku
Paar eelkõnelejat vihjasid siin akukasutuse hügieeni olulisusele aku kestvusel. Iseenesest on märkus õige.

Julgen siiski täheldada, et minu käe alt läbi käinud akudest just Vartad on olnud korraliku kasutuse peal (ei lasta tühjaks, ei ole olnud üle- ega alalaadimist, akud on ettenähtud kohal ja nõuetekohaselt kinni, mõistliku pikkusega sõidud taaslaadimiseks) ja ikka kestab napilt lubatud kaks aastat ja kaotab mahtuvuse. Ning just "sooduspakkumise" akusid kandvatel autodel on olnud genekasurma (2 x), ühel on aku sõidu ajal ringi loksunud, rääkimata pealeunustatud tulede tõttu lõpunitühjenenud akust.

Ja íkka on Bären löögijõus ning Vartad surnud. Aga kuniks Vartad elus olid, siis andsid kenasti neile lubatud külmkäivitusamprid välja. Mida näiteks Steco kohta küll öelda ei saa. Diiselmootori starter on armutu...

Varta Silver Dynamicuga mööda ei pane küll, kuid neid leiab harva pakkumisest hea hinnaga. Võtame või Renovaari hinnakirjast VSD 63Ah on 65 uut rubla ja sama mahuga Autocraft 47... Ning olen üsna kindel, et lubatud garantiiaja kestab ka see ära. Hinnavahe aga pea kolmandik. Ning kui otsida, leiab ka odavamaid pakkumisi.
14:41 12.02.2015
salvokas (registreerimata)
Re: Varta autoaku
Ise olen kunagi varta akut kasutanud ja pidin pettuma, talvel jäi kuidagi lahjaks, asendasin exide akuga ja aegade möödudes sai seegi otsa.
Praegu on peale 5 aastast kasutust saba andmas znaijderi aku, foorumid on risti põiki läbi loetud akude kohta, olen kahevahel, kas exide (hind odavam) või varta (hind kallim). Kindlasti ei ole praeguse aja akud enam need mis olid ca 10 aastat tagasi- tarbimine, viletsam kvaliteet.
On foorumites ülistatud exide ja laidetud vartat ja vastupidi, mis nüüd 21 sajandil võiks olla see aku mille poole vaadata?
15:11 12.02.2015
ˇ (registreerimata)
Re: Varta autoaku
kui 5a on sznajder vastu pidanud, siis miks ei võiks järgmise samasuguse osta? samas on akude hind, võrrelduna nende kasutusperioodiga, autole kokku kuluvas rahas ikka üsna tühine- kasvõi kolm aastat vastu pidav aku on näiteks kütusele kuluva rahaga võrreldes märkamatu summa. juba aastane liikluskindustus on akuga samas hinnaklassis. pole erilist mõtet draamat teha kui aku mõne aastaga ära kustub. kõike püütakse toota võimalikult odavalt. ise olen suvaliste akudega keskmiselt neli-viis aastat hakkama saanud, mõne kohta on autoga kaasa tulnud paberites ostutšekid säilinud ja paar sellist akut on kokku ka kuus aastat starterit kerinud. kaldun küll arvama, et aku kiire surm on rohkem auto omanikus kinni- koolevad nad tavaliselt pideva alalaetuse või ülekeetmise tõttu, aga kes ikka viitsib kapoti all akut näppida- keeratakse võtit kuni veel pauku jätkub.
17:29 14.02.2015
professor_sammaljalg _ (registreerimata)
Re: Varta autoaku
Rumal küsimus aga ikkagi. Kas aku mahtuvust saab mõõta h4 50 watise pirniga? Kaua peaks see pirn täis laetud12voldise 50 amprise akuga põlema? Kas 10 või 20 tundi. Või on mingi muu moodus kuidas teada saada aku elujõust?
19:21 14.02.2015
PS (registreerimata)
Re: Varta autoaku
Akut on kõige lihtsam testida akutestriga. Saab tulemuse kohe, mitte 20 tunni pärast.
Mine lähimasse akupoodi. Need testrid peaks olema paljudel akumüüjatel.
21:38 14.02.2015
sitrus* (registreerimata)
Re: Varta autoaku
Mistahes testritega kiirmeetodil mõõta ei saa akut.Saab umbkaudse tulemuse mis ei anna midagi praktiliselt ja asi ei tööta.100% tulemus mis vanakooli värk ja toimib ükskõik mis firma ja mahtuvuse aku korral.Järgneval põhimõttel võid vabalt osta aku kasutatud näiteks tundmatult kodanikult ja alt ei lähe.Juttu võib ta igasugust ajada.Antud hetk on 50ah seisukorra kohta.Laed akut ükskõik mis seisukorras(va külmunud) ~2h õige laadijaga.(alla 100 euro ei ole laadija).Teed h4 pirniploki mis koosneb täpselt 5st pirnist paraleelselt ühendatuna kaks niiti korraga igal pirnil.Akule asetad voltmeetri mis näitab 12,5V ja ühendad pirniploki põlema ja kell käima.Aku seis võetakse voldi ja ajaga ehk selle aku korral kui on aku uus põlevad pirnid 50 minutit pingeni 11,0V.Selle aku võib minema visata kui 11v on saavutatud 20 minutiga.Oht et bensuautot ei saa käima hommikul -10 kraadiga.
On vendi kes on mänginud oma elutestritega ja happepudelitega aga ikka taha saanud.
22:30 14.02.2015
siberia (registreerimata)
Re: Varta autoaku
Täiesti vabalt võib jopata mingi noname akuga, sest tuntud tegijad on "täissöönud" ja lubavad odavamaid lahendusi. Nimi müüb.
Uued tulijad üritavad pildile pääseda ja pakuvad vahel hea hinna eest ülikorralikku kaupa.
Exide akudel on kaks hinnaklassi kindlasti (standard ja premium vist) Standard kooles omal ühel autol suvega ära, aga ta kolises ka niisama juhtme otsas mööda kapotialust ringi. Korralikult kinnitatud premium läks 4 kuud hiljem koos autoga müüki nii et ei tea.

Varta akust oli ka ainult 5 kuud rõõmu- siis sadas volkkaril kapotialune triiki vett täis ja aku uppus ära. Pärast võtsin akutrelli ja lasin esindusemeeste kiljumise saatel akuruumi põhja 5-6 10mm auku - savi see drenaaziavade puhastamine 30 EUR eest ja mingi keregarantii, mis nagunii müstika valdkonda kuulub.
22:48 14.02.2015
rx (registreerimata)
Re: Varta autoaku
Iga aku enneaegse surma põhjustab alalaetus. Ostetakse mingi max ~80 Ah mis kapoti alla mahub ja sõidetakse lühikesi linnaotsi ning lisaks tõmbab signa öösel akut tühjemaks. Sõitsin ühe 50Ah akuga 9 aastat ja enne seda oli kasutus ajalugu teadmata. Lõpuks oli mahtuvus nii et 10 laadimisega oli aku täis :) Kunagi nooruse lollusest sai jäetud üks vähe kasutatud aku mingiks kaheks aastaks nurka seisma. Laadima hakates läks kohe keema ja oli kutu. Firma oli mingi America vm.
22:53 14.02.2015
rx (registreerimata)
Re: Varta autoaku
10 minutilise laadimisega oli aku täis siis
23:02 14.02.2015
PS (registreerimata)
Re: Varta autoaku
"sitrus*" - selle pirnivärgi asenduseks on olemas ka akude koormustestrid. Paarikümne sekundiga akust pilt selge. Ma pole kahe testri kooskasutusel (digitaalne ja koormustester) kunagi tünga saanud.
09:27 16.02.2015
salvokas (registreerimata)
Re: Varta autoaku
Nutika akutestriga sai mõõdetud laetut akut peale 24 tunnist seismist- (aku mahtuvusega 75Ah, käivitusvool 640EN) vool 12,1V mahtuvus 65Ah, teisel katsel vool 11,9V, mahtuvus 51Ah.
See aku on küll otsas
09:28 17.02.2015
tähelepanek (registreerimata)
Re: Varta autoaku
Kui vool on 12,1 V, kas siis pinge on ... , .A .Terminites peab ikka täpne olema.
Tavaline pliiaku ei talu tühjana seismist, sest siis algab sulfateerumine.Kvaliteetsel akul on puhtad materjalid ja õiged dimensioonid.Aku eluea määrab ära ka laadimistsüklite arv.Lõpmatuseni ei saa ühte ja sama akut kasutada.Mina arvan, et tavalise testriga on just kõige parem mõõta ära klemmipinge.Kui see on alla 12,4 voldi, siis peab akut laadima.Edasi tulevad juba peenemad seadmed.Happeaku puhul annab tiheduse mõõtmine täpse pildi aku olukorrast.
13:46 18.02.2015
v6sa
Re: Varta autoaku
rx, palun seleta, millisel füüsikalisel nähtusel Su väide põhineb? Senine praktika kinnitab teooriat, et nii suurt kui väikest akut laetakse kas samamoodi täis või jääb samavõrra vajaka. Lihtsalt suurem aku kannatab seda piina kauem. Ning on kallim asendada, peeti lähevad samamoodi.

12:27 05.12.2020
nõnnamuudu (registreerimata)
Re: Varta autoaku
Ühele ja samale autole pakutakse internetis väga erineva pingega pingeregulaatoreid, w 203 mersule on 13,8 v , on 14 v, on 14,3v , on 13,48 v. Aga generaatorid on kõik 4v pingega 120 A. kas pannakse ehk vastatalt maa kliimale ? Mul Saksamaalt toodud, laeb aku klemmidel 13,8-13,9 v, aku parim laetus uuest peast on 12,6 v.
15:23 05.12.2020
63amg (registreerimata)
Re: Varta autoaku
pingeregulaator ostetakse vin koodi järgi!.internet on täis igasugust paska ja valeinformatsiooni!
09:31 13.12.2020
nõnnamuudu (registreerimata)
Re: Varta autoaku
Vin koodi ja auto numbri järgi annabki 13, 8 v , 14v, 14,3v ja 14,8 volti. Pingeregulaatorid. On ju olemas nn. põhjamaade paketid autode puhul.Ühel w203 mersul võib olla päris palju erinevaid generaatoreid, kõik pingeregulaatorid igale generaatorile ei sobi.Generaator on nii pahas kohas, et ei loe marki välja.auto dokumentidest ka ei oska leida generaatori tootjat.
13:00 14.12.2020
63amg (registreerimata)
Re: Varta autoaku
ära aja jama! vin koodiga tuleb välja ainult üks pingeregulaator,mis sobib antud autoga! pole mingisuguseid põhjamaade pakette eraldi genekatele! anna oma auto nr,või vin kood.saan täpselt järgi vaadata
13:12 14.12.2020
Deus
Re: Varta autoaku
Aku tervist näitab ikkagi aku sisetakistus. Mida õhemad plaadid sees on, seda parem käivitusvool kuid seda lühemat aega kestavad. Ise kasutan Varta Silver AGM akut juba 5 aastat, siiani ei ole hätta jätnud ja kui praegu süüte sisse keerasin hommikul, siis näitas voltmeeter 11V, tarbijateks oli taga juba lähituled ja kütusepump, kliima ventikas jne asjad. Pakun julgelt 70% linnasõitu enda puhul 3 kilomeetriseid otsi.
Fun Fact, üks kord kui mul genekas saba andis, siis suutis AGM käima ajada auto ka 9,8 voldi pealt, pole sellist asja näinud nö tavaliste start-stop akudega, mis 10,5 juures juba suht surnud on ja 8't silindrit cross-plane konfiguratsioonis enam ringi ajada ei taha jaksata.
23:02 15.12.2020
Kurmas (registreerimata)
Re: Varta autoaku
Päris hea soovitus minna akupoodi testrit kasutama. Kõigepealt algab jutt, et testida pole mõtet, kui aku pole täis. Ok paneb ta seal siis testri juhtmed siiski külge ja tulemus "replace". Samas sõitsin sellise vahetamist vajava akuga veel 5 aastat ilma probleemideta, kuna autos oli väike uitvooluke, mis vaikselt hoopis akut seisu ajal tühjendas. Algne süüdlane katuseluugi drenaaz Audil, mis ujutas veidi põrandal olevat blokki.
23:35 17.12.2020
nõnnamuudu (registreerimata)
Re: Varta autoaku
Aga palun väga : number 509 AVZ, vin- kood :WDB2030461A783658.