Eesti mainekaim autoauhind – Eesti aasta auto – kuulub kolmandat korda Peugeot´le, kui pingelisest punktilugemisest väljus suurima punktisummaga Peugeot 408.
66 punkti kogunud Peugeot´le pakkusid enim ...
Ops, see ongi see auto, mida vilksamisi nähes tundus nagu ooo, mis see on. midagi huvitavat. Ja kui kahe silmaga peale vaadata siis tahaks kohe minema joosta.
60 aasta jooksul on Euroopa Aasata Auto tiitli võitnud FIAT kontserni auto 12 korral ehk keskmiselt iga 5 aasta tagant, pluss saadud nr 2 kohad veel juurde?! Lisaks Citroën, Peugeot ja Renault lugematuid kordi?! Mida see ütleb? Puhas abiüritus s....dele autodele, et töölistel ikka tööd oleks ja kehvasid autosid tootev tööstus ei pankrotistuks.
Ja nagu ajalugu näitab, on parimad ja vastupidavaimad autod 2. või 3. koha saanud autod. Aga niigi häid autosid ei ole mõtet ju promoda.
Kõvad TÜV-itajad peaksid mäletama ADAC-i häbiväärset statistikaväänamist. Ei ole õigust siin maamunal, kõigil küüned enda poole, ainult tõsimeelne eestlane oskab alati "õige" ja juhtumisi endale kahjuliku poole valida....
kena välimus ja kui hind jääb alla 30 tonni, siis on päris mõistlik masin! Sest niisama bensu või diisli õgija eest poleks kohane rohkem küsida, nagu enamuses teevad :)
Oli selline alles ööpäeva jagu asendusautoks, tagasi ei taha. Kõige meeldivam oli see sinakas-rohekas värv. Ja ka kiirenduse linnasõidul võib pluss poolele kanda aga sellega ka need plussid lõppevad.
180cm pikkusega juhil ei ole võimalik leida istumisasendit, kust oleks näha näidikud, ulatuks käsi nuppudeni ja jalad ei oleks harkis. Mootori hääl oli salongis häiriv, alguses arvasin, et on diisel. Enne tankimist kontrollisin, hoopis bensukas 1,2l ja ilmselt kolme pütiga. Istmed asuvad auto keskel, seega küünarnukitunne kindlustatud ja välja saada on tülikas. Õnneks katavad uksed karbid ära, seega püksid jäid puhtaks. Roolist ei saa aru, kas on ratastega ühenduses või ei ole. Mingit tunnetust ja tagasisidet pole. Kuni 60 km/h kiirusini pole hullu miskit, sealt edasi on tunne, et kogu sõit käib ehku peale.
Ja paar sõna ka kütusekulust. Ega ma gaasi pedaali just hellitanud ja teed olid lumised ka, kuid ca 9-10 liitrit sajale linnas sõites, tundub mulle sellise väikese mootori puhul palju. Kuigi sport reziimiga kohalt mineku kiirendust just häbenema ei pidanud.
Huvitav jah, et selline valik langetatud sai, häid alternatiive oli valikus ju mitu. Ei ole 408 bensiinimootor ega ka hübriid kiita saanud, mõlemad sellised poolikud lahendused. Samuti pole eriti kiidusõnu jagatud ka sõiduomaduste kohta.
Kuna jutt oli alternatiividest ja seda justnimelt võrdluses 408-ga, siis kasvõi Prius, kuigi vist ka kõik ülejäänud (lisaks siis E-klassile) teevad ettenähtud asja paremini kui 408. Volkswageni osas arvamus puudub.
E-klass on kindlasti hea auto (isiklik kogemus küll puudub, kuid on see olemas praeguse S-klassiga), kuid seda on vist iga E-klassi põlvkond. Samas vaatamata sellele pole E-klass kunagi aasta auto valimistel ilma teinud, sest suure tõenäosusega on puudu justnimelt sellisest "midagi uut, värske lähenemine, eriline, teistsugune jne" feelingust.
jah see alla 30 hind oli neil masinatel, mis hetkel müügis ja 5 km sõitnuid. Aga sellega kardan et lõppevad need plussid. Ise olen 3008 pistikut proovinud ja ka Bolt autost seda 2008 - sama tunne, et rool pole ühenduses ratastega, jube kerge rool ilma ühegi tundeta ja käigukast enamuse ajast aru ei saa, mis käiku peaks kasutama! See pole uuele autole kohane, erit 7-8 käigulistele. Peaks ikka sinna 4 käiguliste juurde tagasi minema, kui ei oska autot sõitma panna. Eluvana dsg vahetab nagu jumalus peale poole milli läbimist, mis siis nendel uutel viga on?
Neid käike lisatakse seetõttu, et saaks kütusekulu (loe CO2 näitaja) madalamaks. Selles valguses üllataski mind, et Peugeoti pöörded olid kogu aeg minu igapäevase auto omadest märgatavalt kõrgemal. Sujuva, juhi soovidele kiirelt reageeriva ja samas kütust säästva suurema hulga käikudega kasti paneb tööle aga tarkvara ja ilmselt siia see koer maetud ongi. Ja mitte ainult Peugeoti puhul.
Ja miks ma arvan, et Prius pole parem valik kui see Peugeot. Prius on küll ebatojootalikult ilusa joonega loodud kerega, kuid seest on igivana ja egonoomiata Toyota. Lisaks veel ajale jalgu jäänud hübriidsüsteem, mis teeb trammi häält pidurdamisel ja tagurdamisel. Miskipärast Euroopas toodetud hübriidid sellist jubedad häält ei tee, seega on asi tehnoloogia valikus. Kui see Prius eviks moodsat ergonommilist interjööri ja oleks EV, siis võiks ta selles valikus esimesel kohal olla küll. Sellisena aga mitte.
MB E-klass oligi ette antud valikutest see, mis jäi üle, kui teised oma "omapärade" või puudustega välistada. Samas pole ühelgi toodud konkurendil MB-st rohkem innovatsiooni pakkuda. Erandiks Buzz aga kuna see põhineb VW kesisel ID sõidukite tehnoloogial, siis võiks sellele Buzzile anda keredisaini eripreemia või võiks ta seda jalagada Priusega.
oleks võinud siis öelda mille eest sai ka esikoha. Miks Peugeot parem on kui Mersu. :)
Boldi kogemus 2008ga oli pigem positiivne peale seda kui sellest veidrast 3 nupuga käigukangist jagu sain, mis oli harjumatu. :)
Aga see oli ka 5 minuti sõit. :)
Reaalses elus päriselt toimiv ning ökonoomne hübriidsüsteem, normaalne ergonoomika (ei pea olema šimpansi kehaga, et adekvaatne isteasend leida), töökindel.
Omaette teema, kas 32-45k euri eest on üldse kumbki neist päriselt hinda väärt auto. Kui sama raha eest vähekasutatud preemium-autod ei kõneta, siis pigem uuena juba Camry, Superb, Kodiaq, Rav4, Audi a4, Subaru Outback, Golf GTI, Honda Civic.
E-Klass muidugi oleks veel parem, aga annan aru et 60k + eurist autot igaüks osta ei jaksa.
Automaksu ootuses on tänavu uue auto ostu planeerivate inimeste seas fossiilkütuse ja maasturite eelistus kõrgem kui nende seas, kes planeerivad ostu tulevatel aastatel, selgub Kantar Emori autoeelistuste ...
Volvo on toonud turule taas ühe väikese elektrilise linnadžiibi, millega on seekord plaan massidesse jõuda. Sest tegelikult on see auto saadaval päris soodsa hinnaga.
Aprill Eesti uute sõiduautode turule suuri muudatusi ei toonud ja müük jäi jätkuvalt alla eelmise aasta tulemustele.
Eestis müüdi aprillis 1734 uut sõiduautot, mis ületas küll aasta esimeste kuude ...
Škoda Superb on läbi aegade olnud taksojuhtide, politseinike, müügimeeste ja pereinimeste lemmik, sest see auto on lihtsalt nii ruumikas. Ja nüüd on meil proovisõiduks Superbi kõige uuem mudel, mida muide ...
Üks Mercedes-Benzi ikoonilisemaid mudeleid, alates 1979. aastast toodetud G-klass, astub täiselektrilisena uude ajastusse. Mercedes-Benz G 580 EQ-l on neli rataste lähedale paigutatud elektrimootorit, mis ...
MINI lisab enda mudelivalikusse väikeautode premium-klassi kuuluva crossoveri MINI Aceman, mida viib edasi elektriajam ning mis enda võimalikult kompaktse välimuse juures suudab mahutada nii 5 reisijat kui ...
Inchcape Motors avas Peetris Läike teel oma esimese Fordi esinduse, mis hõlmab müügisaali ja järelteenindust. Lisaks avatakse teises kvartalis Tartus müügisaal ja teenindus ning 2025. aastal on Tallinna ...
Urus SE avab Automobili Lamborghini ajaloos uue peatüki – Lamborghini supersportmaasturi esimene pistikhübriidversioon toodi välja Volkswageni kontserni meediaõhtul 2024. aasta Pekingi autonäituse eel, ...
Kui Honda e oli pisike lustakas linnaauto, siis uus ja huvitava, aga see-eest keerulise nimega e:Ny1 on hoopis linnadžiip. Ja muide, sellel autol pole Honda sõnul mitte mingit seost meile juba ...
Auto meelelahutussüsteemid on teinud läbi märkimisväärse arengu, alates esimestest autoraadiotest kuni tänase päevani, kus meil on keerukad multimeediakeskused. Algselt olid autoraadiod lihtsad seadmed, mis ...
Škoda linnamaasturite lipulaev on varasemast mudelist suurem ning paistab silma Modern Solid disainikeele esimeste elementidega. Uus Kodiaq pakub uusi teabe- ja meelelahutussüsteeme, sh lisavarustusena ...
Porsche Eesti ja maailma teine F2 sõitja Paul Aron teatasid reedel CarStadtis toimunud pressibriifingul koostööst. Auto100, Porsche Eesti toetab talendika võidusõitja alanud hooaega ning Paul Aron liitub ...
Alates turule toomisest 2021. aastal on Springi Euroopas müüdud juba üle 140 000 sõiduki. Nüüd põhjaliku uuenduskuuri läbinud ja uue Dusteri sarnase välimuse saanud Spring pakub endiselt soodsa hinnaga ...
Tänases proovisõiduvideos vaatame üle Jeepi kõige suurema ja luksuslikuma mudeli Grand Wagoneeri, mis võiks vabalt konkureerida näiteks Cadillac Escalade'iga. Ja nagu selgus, siis tegelikult on sellest ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt põhjustati mullu liiklusõnnetusi veerandiga kõigist äpitaksodest, lisaks põhjustati äpitaksodega kaks korda rohkem liikluskindlustuse juhtumeid kui ...
1979. aastal loodud ja sellel aastal turule jõudev uus Mercedes-Benz G-klass hoiab endiselt kindlat kohta luksuslike maastikuautode hulgas - uued versioonid toovad G-klassile elektrifitseeritud mootorite ...
Tiguan on täna Volkswageni üks kõige edukamaid mudeleid ja hiljuti jõudis Eestisse selle uus kolmas põlvkond. Lisaks turboga varustatud diiselmootorile (TDI) ja kerghübriid-bensiinimootorile (eTSI) on uus ...
Ega meil Mazda MX-30-le toona muud väga ette heita polnudki kui seda, et Mazda insenerid olid otsustanud nende esimesele elektriautole suhteliselt väikese akupaki paigutada ja seetõttu jäi ka auto ...
26. oktoobril peetakse Unibet Arenal vaatemängulise X-Trial’i maailmameistrivõistluste etapp, mis toob siinse publiku ette ala absoluutse maailma paremiku. Triali maailmatippe on Tallinnasse meelitatud juba ...
2010. aastal turule toodud ja 2017. aastal uuendatud Dusterist tuleb turule uus mudel, mis jätkab juba sissetallatud rada, pakkudes mõistliku hinnaga ja nüüd veelgi ruumikamat linnadžiipi, mida on võimalik ...
BMW Vision Neue Klasse X, mis jõuab tootmisse 2025. aastal, kujutab endast täiselektrilist sportmaasturit ning on osa Neue Klasse seeriast. Lisaks tavapärasele sõidukile on see multifunktsionaalne akupank.
...
Parkimisettevõte Snabb võimaldab Tallinnas Kaarli pst 2 asuvas parklas tasuta parkida 21. märtsist kuni 27. märtsini 2024.a.
“Näeme, et suur hulk kasutajaid ei ole vanalinna parklaid külastanud ning pigem ...
Fordi erinevate Raptoritega oleme läbi aegade korduvalt sõitnud ja nüüd on meil proovimiseks kõige uuem F-150 baasile ehitatud Raptor, millel aiste vahel 456 hobujõuline mootor.
Eeloleval nädalavahetusel peetakse Tartu Näituste messikeskuses motomessi Motoexotica, mis tähistab 20. aastapäeva läbi aegade mitmekesiseima mototehnika väljapanekuga. Näitusel on uute mootorrataste ja ...
Sõidukimüüja AutoHalle uuendas oma kaubamärki – alates tänasest, 11. märtsist tegutseb ettevõte Auto Bassadone nime all. Ettevõte esindab 11 automarki ja pakub enam kui 100 automudelit, olles Eestis kõige ...
Touareg on läbi aegade olnud üks täitsa nägus auto ja ega ka selle äsja mudeliuuenduse läbinud Touaregi välimusele meil midagi ette heita pole. Aga nagu selgub, siis on sellel autol siiski üks teine päris ...
Veebruaris jätkus Eesti uute sõiduautode turul kerge langus, aga seevastu kasvas jõudsalt tarbesõidukite müük.
Eestis müüdi veebruaris 1440 uut sõiduautot, mis jäi eelmise aasta veebruarikuu tulemusele alla ...
Inchcape Eesti BMW esindustesse jõudnud uus elektriline kupeemaastur iX2 xDrive30 on seitsmes BMW poolt väljatöötatud elektriauto.
Inchcape Motors BMW ärijuht Margus Viilebergi sõnul on iX2 tulek ...
Seoses saabuva kevadega meenutab Liiklusjärelevalvekeskus oma Facebooki lehel inimestele haagiste kasutamisega seotud reegleid.
Liiklusjärelevalvekeskus kirjutab haagiste kohta järgnevalt: haagiste kohta ...
Topauto ostis Pärnus Catweesi autokeskuse, millega lisandus ettevõtte müügivalikusse uue automargina Honda.
Tehinguga omandas Topauto Pärnus nii Keskuse tänaval asuva 0,33 hektari suuruse kinnistu koos ...
Sõiduki ohutust silmas pidades on vähesed autosüsteemid nii olulised kui pidurisüsteem. Linnatänavatel kulgemisest kuni maanteedel sõitmiseni: korralikult toimiv pidurisüsteem on ohutuks teekonnaks äärmiselt ...
Täna proovime järele äsja uuenduskuuri läbinud GLE Coupé, mille diiselmootor tähisega 450 d on muide tänasel päeval kõige võimsam sõiduautodele paigaldatav diiselmootor.
Kia Corporation ja Hyundai Motor Company teatasid, et teevad koostööd Korea teadus- ja tehnoloogiainstituudiga KAIST (Korea Advanced Institute of Science and Technology), et arendada uue põlvkonna isejuhtiva ...
Mercedes-Benz müügi- ja teenindusettevõte Veho AS koondab pressiteate sõnul lähiaastatel oma esinduste võrgu Tallinnasse, Tartusse ja Pärnusse, tõhustades müügi- ja hooldusteenuste osutamist Eesti turul ning ...
Scenic E-Tech electric valiti Euroopa aasta autoks. Konkursi tulemused kuulutati välja Genfi rahvusvahelisel autonäitusel Šveitsis esmaspäeval, 26. veebruaril.
Esimeses hääletusvoorus, mis toimus ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt toimus tänavu jaanuaris 3800 liikluskindlustuse juhtumit, mille hinnanguline kogukahju on 8,6 miljonit eurot. See on viimase paari aasta suurim ...
Dacia avaldas täna uudise oma uuendatud täiselektrilisest mudelist Spring, mis on muutunud pressiteate sõnul veelgi ahvatlevamaks ja funktsionaalsemaks. Auto, mida on müüdud üle 140 000 ühiku alates 2021. ...
BMW i-seeria ehk elektrimudelite perekond üha laieneb ning täna vaatame üle täiselektrilise 5. seeria BMW, mis sisenes kategooriasse, kus on juba ees ootamas Mercedes EQE ja Porsche Taycan.
Proovisõiduauto ...
Uuel Superbil on mootorivalikus kolm TSI bensiinimootorit, millest üks on kerghübriid, kaks diislit ja uus pistikhübriidajam, mille elektriline sõiduulatus WLTP tsüklis on üle 100 kilomeetri. Mootorite ...
Täna on meil proovisõiduks midagi väga erilist, põrgulikult võimsat ja Eesti tingimustes ainulaadset - see on Riviani kõige käredam elektriline kastikas R1T Quad Motor.
Ja kui te küsite, kas see driftib, ...
Meie turu jaoks uued GWM ORA 03 elektriautod on jõudnud ametlikult Eestisse ja autode müük algab sel laupäeval, mis tagab ka sõidukite kohese kättesaadavuse. Autod on saadaval proovisõitudeks ja tutvumiseks ...
Eelmise aasta lõpus jõudis Eestisse üks täiesti uus auto, mis kannab nime Torres. Küll on aga veidi keerulisem lugu selle auto margiga - täna on selle nimeks SsangYong Torres, aga lähiajal saab sellest ...
Olgugi et autovarguste hulk on viimastel aastatel oluliselt vähenenud, pole see kuriteoliik siiski kusagile kadunud: läinud aastal varastati üle Eesti 69 autot.
„Avatakse elektroonilise seadmega uksed, ...
BMW esitles uuendatud 4. seeria kupeed ja kabrioletti, mille välisilme, sisekujundus ning juhtimis- ja operatsioonisüsteem on saanud värskenduse võrreldes eelkäijaga.
Esiosas paistab silma uue disainiga ...
Dacia avalikustas uue Sandrideri, millega kavatsetakse alates 2025. aastast osaleda Dakari rallil ja Rally-Raidi (W2RC) maailmameistrivõistlustel. Inspiratsiooni on saadud ideeautost Dacia Manifesto, ...
ID.3 oli Volkswageni esimene suurem tulemine elektriautode turule - ja paraku sai uus ID.3 ka päris palju kriitikat. Nüüd on kohale jõudnud ID.3 mudeliuuendus ja vaatamegi järele, et kas ja millised arengud ...
KOMMENTAARID (24)