Saksa auto- ja bussitootja alustas täna oma Mannheimis asuvas tehases linnaliinibussi Citaro Euro 6 keskkonnanõuetele vastavate jõuallikatega eksemplaride tootmist.
Juba varem on Daimler alustanud turismibussi Travego Edition 1 tootmist, mille jõuallika väljaheitegaasid vastavad samuti Euro 6 nõuetele.
Tänu mitmele nutikale lahendusele (nagu näiteks pidurdusenergia kogumine), suudab Euro 6 nõuetele vastava jõuallikaga Citaro tarbida aastas kuni viis protsenti vähem diislikütust.
See aga omakorda tähendab 25,6 tonni väiksema CO2 koguse jõudmist atmosfääri.
Citaro jõuallikaks on kuuesilindrilised mootorid, mille töömaht on kas 7,7 või 10,7 liitrit. Jõuallikate võimsus on 299 või 394 hobujõudu.
Puhtad väljalaskegaasid saavutatakse tänu heitgaaside tsirkulatsioonisüsteemi, AdBlue sissepritse ja tahmaosakeste püüdurfiltri kasutamisele.
Näiteks tahmaosakesi paiskavad Euro 6 mootorid atmosfääri vaid kolm protsenti Euro 1 tasemest.
KOMMENTAARID