MINI esitles 5. septembril alanud Müncheni rahvusvahelisel autonäitusel eelkäijast suuremat ja elektrilisemat viiendat mudelipõlvkonda, mis annab nii Cooperi kui Countrymani ostjale võimaluse valida mitme elektriajamiga versiooni vahel. Kokku pakub MINI uue mudelipõlvkonna ostjatele nii kolmeukselist Cooperit, viieukselist Countrymani kui kabrioletti.
Cooperi puhul saab valida E ja SE mudelite vahel. Kui Cooper E elektrimootor arendab 135 kW (184 hj) ja suudab paigalt 100 km/h kiiruseni kiirendada 7,3 sekundiga, siis SE oma 160 kW (218 hj) elektriajamiga saab „sada“ kätte 6,7 sekundiga. Pöördemoment on E mudeli puhul 290 Nm ja SE puhul 330 Nm, ühe laadimisega on WLTP-tsükli kohaselt Cooper SE-ga võimalik läbida 402 ja Cooper E-ga 305 kilomeetrit.
Elektrikulu jääb Cooper SE puhul keskmiselt vahemikku 15,03 – 14,09 kWh/100 km. MINI Cooper E 75 kW ja Cooper SE 95 kW akut on kiirlaadijaga võimalik 10 protsendilt 80 protsendini laadida veidi vähem kui 30 minutiga.
MINI peadisainer Oliver Heilmeri sõnul on uue MINI põlvkonna loomisel mõeldud kogu perele ning MINI pole mitte ainult kasvanud väljast ja seest, vaid muutunud ka iseloomult ja välimuselt. „MINI on ruumikam ja stabiilsem, tema olemus kajastub hästi esikülje disainikeele püstistes proportsioonides ja vertikaalses orientatsioonis - kindlat ja stabiilset iseloomu rõhutavad nii omanäoline radiaatorivõre, eristuvad esituled kui skulpturaalne kapott,“ ütles Heilmer.
Lühike kapott ja kontrastselt pikk teljevahe koos suurte ratastega annavad mudelile klassikalise MINI välimuse. Moodsat välisdisaini toetab kergelt kumer katus, millel on sujuv üleminek C-piilarile.
Uue MINI avar kaarjas armatuurlaud on esmakordselt kaetud taaskasutatud materjalist valmistatud tekstiiliga. Sõiduki interjööris kasutatav taaskasutatud polüestrist kahevärviline tekstiililahendus võimaldab pakkuda mitmekülgseid värvilahendusi ja on kergesti hooldatav. MINI operatsioonisüsteem võimaldab kõiki sõiduki funktsioone juhtida nii puute- kui hääljuhtimise teel. Juhile kuvatav info keskendub olulisele: ekraani ülemisest osast leiab infot kiiruse ja aku seisundi kohta, ekraani alumises osas olevat kodumenüüd saab enda soovide kohaselt muuta ning kuvada sinna kas navigeerimise, telefoni, meelelahutuse või kliimaseadmega seotud teavet.
Nii Cooperile kui Countrymanile pakutakse tava- ja JCW-sportistmeid, lisaks saab Countrymanile lisavarustusena tellida mälufunktsiooniga elektrilised istmed koos massaažifunktsiooni. Panoraamkatust pakutakse nii Cooperile kui Countrymanile.
Uue Countrymani teljevahe on kasvanud 2692 millimeetrini, lisaks on Countrymani uus välisdisain eelmise põlvkonnaga võrreldes aerodünaamilisem - uue mudeli õhutakistustegur on 0,26 (eelmisel põlvkonnal 0,31).
Tagumise iste allaklappimisel muutub Countrymani 460- liitrine pagasiruum 1450-liitriseks, põrandas asuv panipaik võimaldab eraldi kaasas kanda laadimistarvikuid.
Countrymani pakutakse samuti kahes versioonis: väiksema võimsusega Countryman E mootor arendab 150 kW, suutes 4433 mm pika ja 1843 mm laia sõiduki paigaltstardist 100-kilomeetrise tunnikiiruseni kiirendada 8,6 sekundiga, nelikveolise Countryman SE ALL4 kapoti all peituv elektriajam suudab paigalt 100 km/h saavutada 5,6 sekundiga. WLTP tsükli kohaselt on Countryman E sõiduulatus 462 ja SE ALL4 puhul 433 kilomeetrit. Nelikveolise mudeli puhul kulub 100 kilomeetri läbimiseks elektrit keskmiselt 18,5 – 17,0 kWh.
Lisavarustusena pakutakse Countrymanile elektrilist haakekonksu, mille abil võib vedada kuni 1200 kilogrammi kaaluvat haagist. Haagisega manööverdamist hõlbustab standardvarustuses olev haagiseassistent, mis nõustab juhti optimaalseima tagurdusnurga valimisel. 12 ultraheliandurit ja neli Surround View kaamerat tagavad 360-kraadise parkimisvaate, võimaldades automaatselt tuvastada nii võimalikke parkimiskohti kui iseseisvalt parkimisprotseduuri alustada.
Lisavarustusse kuuluv Parking Assistant Professional võimaldab sõidukit nutitelefoni kaudu parkimiskohalt välja manööverdada - näiteks kui sõiduki küljel ei ole sisenemiseks piisavalt ruumi, kasutab MINI Countryman funktsiooni parkimiskohalt väljumiseks.
MINI Countrymani armatuurlaud töötab täielikult ilma rooli taga oleva lisaekraanita: vajalik teave projitseeritakse esipaneelile. Sõiduki esivõresse integreeritud radar toetab teise astme juhiabisüsteemide tööd, mis võimaldavad nii-öelda poolautomaatset kulgemist - auto suudab nii rooli keerata kui kiirendada ja aeglustada. Poolautomaatne režiim töötab kuni kiiruseni 60 km/h eeldusel, et juht on kogu aeg valmis aktiivselt autot roolima ja pidurdama.
MINI uus mudelipõlvkond on esimene, mida hakatakse aasta lõpus tootma Saksamaal Leipzigis asuvas BMW tehases. Eestisse jõuavad esimesed uued MINI mudelipõlvkonna autod järgmise aasta alguses.
KOMMENTAARID