Natuke enam kui kaks aastat tagasi avaldas Hyundai väga nägusa elektrisedaani konseptauto nimega Prophecy. Õige pea pärast esitlust selgus, et ideeauto disaini alusel liigutakse edasi ka seeriatootmiseni. ...
Hyundai Ioniq 5 mudeliaasta vahetus toob autosse mitmeid uuendusi: uue suurema 77,4 kWh aku ja aku eelsoojendusfunktsiooni, intelligentsed amortisaatorid, mis parandavad mugavust ja sõiduomadusi, ning ...
Uute sõiduautode turul jätkub üles-alla kõikumine kuust kuusse, ja kui mais jõuti möödunud aasta tasemele, siis juunis kukkus müük taas veerandi võrra.
Juunis müüdi Eestis 1931 uut sõiduautot, mida oli ...
Rallikrossi EM-võistluste etapil Rootsis pääses Janno Ligur tehniliste probleemide kiuste finaali, kus aga oli sunnitud katkestama ja tulemuseks oli 4. koht.
Tehnilised probleemid autoga algasid Liguril ...
Volvo mudelivalikusse lisandus uus elektriauto, mis on moodsa kupeeliku kerekujuga. Aga mida see auto siis endast täpsemalt kujutab?
Proovisõiduauto tehnilised andmed (Volvo C40 Recharge Twin AT AWD):
Kasutatud autode kuulutuste pildid ja tegelikkus käivad tihti eri takti mööda. Autot kohale vaatama minemine on aja- ja rahakulukas ning tihti valmistab auto tegelik seisukord ostjale pettumuse. See probleem ...
Hyundai Santa Fe, mille uut versiooni tutvustati alles mõned aastad tagasi, on läbinud mudeliuuenduse - ning see mudeliuuendus on oluliselt suurem kui selle uue Santa Fe välimuse järgi oletada võiks.
...
Nii uue auto kohta füüsiliste nuppude rohkus salongis on minule isiklikult meeldiv üllatus. Auto ise kah tundub sümpaatne olema. Veits nuriseks auto esiosadisaini üle, kuid üldmulje on siiski hea.
Njah. Tore auto, aga... miks on esiosa nii rõveda disaniga, miks pole pagasiruumis ühtki kotikonksu ja kus on loogika, et peale iga käivitust pead autot jälle seadistama (ala sõidurežiim, autohold jms). Ja eriti loll asi on see, et esimesed parkimisandurid tuleb iga kord nupust tööle lülitada. Kus on loogika? Selliste puudustega auto eest küll sellist raha välja ei käiks. Veel enam Hyundai eest...
Hyundail ongi veider loogika. Mul omal juba hulk aastaid i30 ja see näiteks unustab peale start/stoppi ristmikul püsika kiiruse ära et ei saa lihtsalt uuesti liikuma hakates restore vajutada. Et hyundail jah on probleeme asjade unustamisega.
Kui 5a tagasi sai 20k eest sõitva auto ja 25k eest juba midagi täitsa viisakat, siis nüüd alla 30k mõistliku varustusega tavalist igapäevaautot ei saa.
keskmiselt Tallinnas liigeldes saan ma Bolti autot kasutades km hinnaks 35-40 senti. kui ma sõidaks aastaks 10000 km, siis oleks kogukulu 3500-4000 eur ja seda ilma igasuguste lisakuludeta, ei parkimise kulu ega hoolduses või pesulas käimise vajadust, isegi tankida ei ole vaja ise. Bolti autot saab täiesti normaalse hinna eest rentida ka pikemalt - ükspäev oli üks 400 km ots ja see maksis mulle 80 eur, suvel saab võtta auto ka paariks nädalaks, mis esialgu võibolla ehmatab hinnaga, aga kui sellist pikemat rentimist on aastas ainult mõnel korral, siis tuleb ikka odavam, kui ise samaväärset autot pidades.
Lisaks - kõik rendiautod on ikka suht uued autod. Milleks endale ülse autot enam osta, kui just maal ei ela?
veel lisaks eelmisele, et ma väidan, et kui inimene ostab endale poest uue väikeauto ja sõidab sellega 5 aastat ning aastas 10000-12000 km (selline harju keskmine pidi Eestis olema), siis ei ole võimalik saada reaalseid kogukulusid väiksemaid, kui on sama km läbimisel Bolti rendiautoga. enamvähem Yaris maksab 20k või isegi rohkem, 5 aastaga on 10k väärtusest läinud (ehk 2k aastas on juba auto amortisatsioon), lisa juurde kütus, hooldus, pesu, parkimine aegajalt, kindlustus, liisingu intress, omafinantseering, mis seisab auto all kinni aastaid jne jne. Lisaks kesklinnas elades tuleb parkimiskoht osta või kui see on oelmas, siis ise kasutades ei saa seda välja üürida.
Ja Yaris on Bolti rendikatest kõige odavam auto - sama raha eest saad sealt sisuliselt ka Golfi või ID3, T-Roci jne.
Ja mis kõige olulisem - inimesel väheneb autoga paarutamine kohe kui endal isiklikku autot ei ole. igasgu mõttetuid sõite jääb vähemaks, mis enne tehti, kuna auto oli maja ees. seega reaalselt hoitakse rohkem kokku nii enda raha kui keskkonda.
Sellien SantaFe on aga selgelt sammaldunud vanatehnika.
ma vastaks Bolt Drive mõtetele - välja toodud on plussid, aga rendiautol on ka üks suur miinus - kust ma tean, et siis, kui mul vaja, see auto ka saada on, lähedalt, mugavalt, kohe? See linnas auto mitte omamise mõte on tore ja tõesti jäävad need paljud jändamised ära, aga asendub sellega, et vat ma tahan nüüd kuhugi minna autoga (näiteks on saast ilm ja vaja 5-10 km kaugusel ära käia) - ja lähim auto on 2 km kaugusel. Okei, broneerin ära, aga kuidas ma sinna autosse nüüd saan? Tatsan jala läbi tuisu/paduvihma, tellin takso, lähen bussiga? Vat see "viimase miili" ebamugavus on minu arust peamine põhjus, miks tahaks, et ratsu on kogu aeg tallis ootel.
Lisan samuti mõned mõtted, mis tekkisid Bolt Drive lugedes. Linnalähedal (400 m Tallinna piirist) on vajadusel rendika saamine
nullilähedane. Teiseks, soojast garaazhist oma autosse istumine (just talvel) on mõnus. Kolmadaks, keegi pole mu autos oma räpaste kätega rooli puutunud! Ja veel, keegi pole oma pesemata tagumikuga mu auto istmetes nühkinud. Neljandaks, kõige tähtsam! Kas raha on tõesti tähtsam, kui mugavus? Milleks te seda teenite?
Lisaks veel paar sõna Bolt Draivile. Sinu loogikat järgides ja Su suurepäraseid arvutusi kaaludes arvaks, et elad kusagil silla all. Sest milline raiskamine on elada korteris! Priiskamisest eramajas on vist üldse patt rääkida! Sa oled vist VÄGA rikas inimene!
Ma elan Tallinnas 8 km kaugusel kesklinnast oma majas. Maja eest ma citybee või bolti autot naljalt ei saa, tihti on auto 15 min kaugusel. Alternatiiv on alati takso või ühistransport. Kuna mul on põhiliseks liikumisvahendiks jalgratas peale isiklikust sõiduautost loobumist, siis kui mul on vaja autot, siis sõidan rattaga auto juurde, jätan ratta maha ja liigun autoga edasi. Vajadusel viskan ratta autosse, kui sihtkohas on vaja ratast. Kui saan kuskil linnas lapsega kokku ja vaja koos minna autoga, siis viskan samamoodi ratta autosse ja autoga edasi. Varem pidin sellistel juhtudel enda autoga linna minema et kuskilt siis pärast laps peale võtta.
Tõe huvides mainin ära, et olen endine autopede ja mul läks autost loobumiseks aega ikka 10 aastat. Jalgrattaga liiklen igapäevaselt aastaid juba. Auto mul seisis kodus vahest päevade kaupa, vahest ka nädala ilma liigutamata. Aga ka hoidsin, et kui vaja, siis on olemas. Selge rumalus oli. Autost ei ole puudust tundnud üldse. Rahaliselt pole kunagi mingit arvestust pidanud, aga mul on auto kulud kindlasti praegu väiksemad kui maksin enne peamiselt seisva auto eest
See, et rendiauto on räpane, pigem paika ei pea. Minu mulje on, et rendiautod on alati puhtamad kui tuttavate, sõprade enda autod. Ja rendiauto on pidevalt sõidus ning mootor ka talvel pigem soe kui sisse istuda. See garaažis ja soe auto hommikul on selline pehme keskealise hülgemöla, eriti kui autosee istutakse õueriietega. Rendiautod on osad ka elektriautod ja need lähevad kohe soojaks.
vastan veel Bolt Drive viimasele mõttekäigule - kõik klapib muus osas minu käitumise ja mõttemaailmaga, aint et mul on see korra nädalas sõitmist saav auto 22 a vana, kohe välja ostetud ja seisab oma parkimiskoha peal - seega peale liikluskindlustuse mingeid püsikulusid ei ole, ja remonti vajab ka viimasel ajal üsna vähe, ja mitu korda aastas on himu kogu perega Eesti ühest otsast teise sõita - seega ma ei näe põhjust eraautost loobuda. Samas sõidan ka vähe, aastas alla 10 000 km, ja minu jaoks on auto nagu talvejope või saumikser vms - ogaralt-agaralt ei tarvita, aga kui vaja, on võtta. Minu jaoks see rendiauto veel eelist ei oma.
Tore teemast mööda vestlus siin muidu :)
Olen kah nüüd juba mõnda aega Bolt Drive'i kasutanud ja autod kenad puhtad ja uued. See, et autot tuleb ümbruskonnast taga otsida, on minu jaoks pigem pluss kui miinus, satub kohtadesse kuhu muidu ei lähe :) Minig 10 minutit jala käimist pole probleemiks. Kui on soov näiteks Nõmmelt käia kesklinnas siis on Bolt Drive ideaalne lahendus kuna alternatiiviks oleks ühistransport. Isikliku autoga ju ometigi ei lähe linna et seal hullumeelset parkimistasu maksta. Samuti saab supsti 15 minutiga linnast tagasi koju Boltiga. Olen väga rahul teenusega. Nüüd on Boltil ka vähe luksuslikumad masinad tekkinud - Arteon ja T-Roc cabrio.
Tänasel peval on veidi veider vaadata inimesi, kes sõidavad kallite autodega. Asi nimelt selles, et nii palju on erinevaid võimalusi paigutada raha et on kentsakas kui keegi on suurema summa paigutanud auto alla. Seega pigem sõita odavama autoga ja jätta raha muudeks paigutamisteks. Samas kui näiteks võtta 20k€ auto liisingusse siis on tema aastakulu koos saba ja sarvedega (liising, kindlustus, kasko, kütus, korraline hooldus) sinna 5k€ kanti ning siis mõtledki, et kas ikka on soovi seda raha maksta, kui kodukontori ajastul võib see masin sul talvel 3-4 päeva hanges vedeleda ennem kui jälle tarvis läheb. Parem rendiauto. Ja puhtuse eest muretsejatele - bussiga sõites peab ka käsipuust kinni võtma või istmele istuma.
No mõnel "turundusmehel" on ka viimased kruvid korralikult logisema hakanud. Sõidan rattaga autoni ja jätan ratta maha... Tagasi jõudes avastan, et ratas on vahepeal ära varastatud. Võit jälle mõned sajalised. Teine variant oli ratas kaasa võtta - tahaks näha ratast Yarises. See ei mahu ju kuidagi sisse, kui soovid ka tagaluugi sulgeda. Loogiline oleks juba rattaga sihtpunkti sõita ja see ebavajalik auto rent ära jätta.
Teiseks on enamustel autohuvilistel ikkagi enda eelistuste järgi kohandatud/tellitud autod ning naljalt mingisse ilma mootorita seebikarpi ei istu.
Volvo mudelivalikusse lisandus uus elektriauto, mis on moodsa kupeeliku kerekujuga. Aga mida see auto siis endast täpsemalt kujutab?
Proovisõiduauto tehnilised andmed (Volvo C40 Recharge Twin AT AWD):
Uute sõiduautode turul jätkub üles-alla kõikumine kuust kuusse, ja kui mais jõuti möödunud aasta tasemele, siis juunis kukkus müük taas veerandi võrra.
Juunis müüdi Eestis 1931 uut sõiduautot, mida oli ...
Eesti kiirendushooaeg jätkub nädalavahetusel Kiltsi remonditud rajal võistlusega EDRA Nationals.
Start antakse juba reedel 8. juulil ning suitsu, tuld ja müra jätkub ka laupäeva ja pühapäeva. Lisaks Eesti ...
Tallinnas toimunud Suurhalli Driftil osalesid Pro-klassis Baltimaade tippsõitjad ning Semipro- ja Street-klassis Eesti paremik.
Pro-klassi kvalifikatsiooni võitis Läti tippsõitja Nikolass Bertans 92,5 ...
Ragnar Veerus saavutas Belgias Karting des Fagnes rajal 2.-3. juulini peetud BNL-kardihooaja teisel etapil klassis DD2 neljanda koha. Punktitabelis jätkab Veerus kolmandal positsioonil.
Veerus saavutas ...
Põltsamaa lähistel Piiroja rajal sõideti rallikrossi Eesti meistrivõistluste neljas etapp, kus starti tuli 86 sõitjat nii Eestist, Lätist, Leedust kui Soomest.
Võistluspäeva jooksul oli temperatuur ...
Indycar sarja 9. etapi võitis Penske võistkonna sõitja Scott McLaughlin, punktitabeli liidrina jätkab Marcus Ericsson.
Mid-Ohio ringrajal sõidetud etapil haaras stardi järel liidrikoha parimalt ...
Eestis on registreeritud üle 934 000 sõiduki, millest kõige suurema osa ehk 116 621 moodustavad just Volkswagenid. Tänavu 85. aastat oma asutamisest tähistav Volkswagen otsib terve Eestimaa pealt seda kõige ...
Hyundai Ioniq 5 mudeliaasta vahetus toob autosse mitmeid uuendusi: uue suurema 77,4 kWh aku ja aku eelsoojendusfunktsiooni, intelligentsed amortisaatorid, mis parandavad mugavust ja sõiduomadusi, ning ...
Euroopa Le Mans’i kereautode võistlussarjas Absolute Racingu värve esindav Martin Rump jõudis kuulsal Monza ringrajal sõidetud etapil tänavusel hooajal esmakordselt poodiumile.
Sarja esimesel kahel etapil ...
Tõnis Kasemets jätkas oma suurepäraseid esitusi IMSA Prototype Challenge sarjas ja saavutas juba hooaja teise etapivõidu.
Wulver Racing tiimi LMP3-klassi autol Ligier JS P320 kihutanud eestlane võitis ...
Autoralli EM-võistluste 5. etapil, Liepaja rallil Lätis näitasid Eesti rallisõitjad suurepäraseid tulemusi.
Üldarvestuses saavutasid 4. koha Ken Torn ja Andrus Toom (Ford Fiesta Rally2) ning kohe nende ...
Rallikrossi EM-võistluste etapil Rootsis pääses Janno Ligur tehniliste probleemide kiuste finaali, kus aga oli sunnitud katkestama ja tulemuseks oli 4. koht.
Tehnilised probleemid autoga algasid Liguril ...
Kaootiliselt ja põnevalt kulgenud Suurbritannia F1 etapil saavutas oma karjääri esimese etapivõidu Ferrari sõitja Carlos Sainz.
Võistlus algas juba esimesel ringil toimunud hirmuäratava avariiga, milles ...
Jüri Vipsil õnnestus tänu heale kiirusele ja õnnestunud rehvitaktikale saavutada F2 etapi põhisõidus kuues koht.
Eestlane startis võistlusele kaheksandalt kohalt ja oli üks vähestest sõitjatest, kes ...
Marrakeshi tänavarajal Marokos toimunud Formula E MM-etapi võitis Eduardo Mortara, kes tõusis ka sarja uueks punktiliidriks.
Kvalifikatsiooni võitnud DS Techeetah tiimi sõitja Antonio Felix Da Costa haaras ...
Silverstone’i ringrajal sõidetud F2 etapi sprindisõidus jäi Jüri Vipsi tulemuseks 12. koht, sõidu võitis Jack Doohan.
Kolmandalt stardikohalt võistlust alustanud Hitech Grand Prix tiimi sõitja Jüri Vips ...
Vihmast märjal rajal sõidetud Briti GP kvalifikatsiooni võitis Ferrari sõitja Carlos Sainz.
Silverstone’i ringrajal hakkas vihma sadama mõned minutid enne kvalifikatsiooni algust ja kuigi vahetevahel sadu ...
Kasutatud autode kuulutuste pildid ja tegelikkus käivad tihti eri takti mööda. Autot kohale vaatama minemine on aja- ja rahakulukas ning tihti valmistab auto tegelik seisukord ostjale pettumuse. See probleem ...
Briti GP reedel toimunud vabatreeningutel sõitis päeva parima ringiaja välja Ferrari sõitja Carlos Sainz.
Silverstone’i ringrajal said esimesel vabatreeningul aja kirja vaid kümmekond sõitjat, sest napilt ...
Reedest pühapäevani toimub Tallinnas Saku Suurhalli juures drifti Balti ja Eesti meistri- ning karikavõistluste etapp.
Lisaks Eesti sõitjatele osalevad võistlejad Lätist, Leedust ja Soomest. Eelmisel Balti ...
Juulikuu esimesel nädalavahetusel toimuvad F1 ja elektrivormelite MM-etapid ning mitmed Eesti autosportlased osalevad rahvusvahelistes sarjades.
F1 MM-sari on algavaks nädalavahetuseks jõudnud Inglismaale, ...
Natuke enam kui kaks aastat tagasi avaldas Hyundai väga nägusa elektrisedaani konseptauto nimega Prophecy. Õige pea pärast esitlust selgus, et ideeauto disaini alusel liigutakse edasi ka seeriatootmiseni. ...
Peugeot avaldas uue mudeli 408, mis lisandub valikus 308 luukpära ja 3008 linnamaasturi kõrvale. Omanäoline laugpära stiilis sõiduk on küll pisut kõrgendatud olekuga justkui oleks tegu linnamaasturiga, kuid ...
Hitech Grand Prix võistkond teatas, et Red Bulli programmist vallandatud Jüri Vips jätkab F2 sarjas hooaja lõpuni.
Hitech GP tiimijuhi Oliver Oakes sõnas võistkonna poolt avaldatud teates, et Hitech ...
Aasta viimasel päeval startival Dakari maratonrallil teeb TOYOTA GAZOO Racing Baltics meeskonnas leedulase Benediktas Vanagase kaardilugejana debüüdi Kuldar Sikk.
Kuldar Sikk tegi autoralli MM-sarjas ...
Viiekümnendat sünnipäeva tähistav BMW M osakond esitles esmakordselt universaalkerega M3 Touringut, mis on parim segu sportlikkusest ja praktilisusest.
Viimane BMW M universaalkerega mudel enne M3 Touringut ...
Eelmisel nädalavahetusel Safari rallil vastavalt 4. ja 8. koha saavutanud Sebastien Ogieri ja Sebastien Loebi on oodata tänavu starti veel mõne MM-rallil.
MM-võistluste avaetapil Monte Carlos heitlesid ...
Kuulsa vanaautode festivali Goodwood Festival of Speed raames toimuval mäkketõusuvõistlusel püstitati uus rajarekord.
Endine F1 ja Indycar sarja sõitja Max Chilton läbis 1,87 kilomeetrit pika mäkketõusu ...
Taavi Kuul (Estonia-21) saavutas Lausitzringil toimunud ajalooliste vormelite võidusõidul kahes sõidus klassivõidu ning Sten Suban (Estonia-23) oli mõlemas kolmas.
Dresdeni lähistel asuv Lausitzring ...
Autoralli MM-võistluste 6. etapil, Safari rallil saavutasid Toyota sõitjad Kalle Rovanperä juhtimisel nelikvõidu.
Võistluse viimasel päeval sõidetud kiiruskatsetel polnud kellelgi tippsõitjatest enam ...
Laupäeval Safari rallil sõidetud kuuest kiiruskatsest võitis Kalle Rovanperä ainult ühe, aga kasvatas sellegipoolest edumaad tiimikaaslase Elfyn Evansi ees.
Laupäevane võistluspäev Keenias kulges jätkuvalt ...
Safari rallil reedese päeva viimasel kiiruskatsel tehniliste probleemide tõttu aeglaselt liikunud Craig Breeni taga aega kaotanud Takamoto Katsuta aega korrigeeriti. Jaapanlasele kompenseeriti žürii poolt 12 ...
Safari rallil neljapäeval ja reedel sõidetud seitsme kiiruskatse järel juhib võistlust Toyota sõitja Kalle Rovanperä.
Oodatult nõudsid Keenia karmid teeolud ohvreid juba Safari ralli avapäeval ja lisaks ...
AlphaTauri F1 võistkond teatas, et 2020. aastast tiimis sõitnud Pierre Gasly jätkab nende palgalehel ka tuleval aastal.
Ühest küljest tuli taoline pressiteade üllatusena, sest Pierre Gasly käesolev leping ...
Kiibikriis, materjalide kättesaadavus ja tootmisseisakud on pikendanud tuntavalt uute autode tarneaegu. Kui lisada siia juurde kõrge inflatsioon ja tõusvad intressimäärad, ei tundu mõistlik suunata ...
Safari rallil kolmapäeval sõidetud testikatsel sõitis kiireima aja välja MM-võistluste liider Kalle Rovanperä.
Soomlasest 0,5 sekundit kehvemat aega näitas Thierry Neuville ning võrdselt 1,8 sekundit ...
Neljapäeval antakse Keenias start autoralli MM-võistluste 6. etapile, nõudlikule ja keerulisele Safari rallile.
Keenia MM-etapile on Rally1 autodel startimas 12 meeskonda, nende hulgas ka Sebastien Loeb ...
Red Bulli võistkond teatas, et on peatanud ajutiselt Jüri Vipsi tegemised tiimi juures solvava ja rassistliku keelekasutuse eest.
Ühismeedias ringlema läinud videoklipis, kus Jüri Vips ja teine Red Bulli ...
Ilmunud on rallihuvilistele tõeline maiuspala, mahukas ja üksikasjalik raamat Eesti rallispordi ajaloost „Eesti autoralli ajalugu I osa: 1921-1985“.
Raamatu on kokku pannud WRC Rally Estonia võistluste ...
Esmakordselt Misso krossirajal toimunud Noored Roolis – Cupella Cup sarja teisel etapil osales kokku 48 noort võistlejat.
Sarja ühe korraldaja Kristo Aroella sõnul oli taaskord väga tore võistluspäev ja ...
Mille Miglia ehk „tuhande miili sõit“ toimus Itaalias aastatel 1927-1957, aga alates 1977. aastast on samal trassil läbi viidud vanaautode võidusõitu.
Originaalne Mille Miglia oli üks nõudlikumaid ja ...
Vaid loetud kuud pärast My Ami Buggy Concept ideeauto esitlemist, toob Citroën mudeli piiratud koguses ka päriselt turule. Kõigest 50 autost koosnev seeria jõuab Citroëni Prantsusmaa veebilehel müügile 21. ...
Dacia uuendab enda visuaalset identiteeti terves tootevalikus. Uuenevad embleem, logotüüp, lisandub uus värvivalik ning palju muud. Tellimused uue stiiliga autodele avatakse juba 16. juunil ning esimesed ...
Nädalavahetusel sõideti Cremona kardirajal Itaalias kardispordi EM-i sarja viimane etapp.
Maailma kardispordi koorekihti koondava EM-sarja finaalvõistlusel olid klassis KZ2 eestlastest esindatud Markus ...
Laupäeval sõideti rallikrossi Eesti meistrivõistluste kolmas etapp Võrumaal Misso rajal. Starti tuli 75 sõitjat Eestist, Lätist, Leedust ja Soomest.
Erinevalt eelnevates etappidest oli võistluspäev sel ...
Montreali ringrajal sõidetud Kanada F1 etapil saavutas esikoha Max Verstappen, kes põnevas duellis edestas Carlos Sainzi.
Parimalt stardikohalt alustanud Max Verstappeni kannule asus stardi järel teiselt ...
Egon Kaur ja Silver Simm saavutasid autoralli Soome meistrivõistluste etapil, Pohjanmaa rallil 3. koha ja tõusid punktitabelis teiseks.
Võistluse võitis meistrisarja punktiliider Emil Lindholm (Škoda Fabia ...
Paul Aroni nädalavahetus Formula Regional by Alpine sarja etapil kujunes täiuslikuks, kui eestlane võitis ka teise sõidu.
Prema Racing tiimi sõitja Paul Aron oli Zandvoorti ringrajal Hollandis toimunud ...
KOMMENTAARID (40)